[TI] [HK] LGVII - Mutsen en Sokken

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Mallow

Re: [HK] LGVII - Mutsen en Sokken

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 10:03

Ja klopt maar heb tot nu toe altijd op een stal gestaan waar er geen mogelijkheid is tot vrij springen :( Ja in de roundpen maar die vind ik zelf te krap.. Balkjes lopen doen we wel eens onder de man en dat vind ze prachtig :D

Tamadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 10:44

Iedereen thnx.
Natuurlijk snap ik ook wel dat Lotte het zo niet zo bedoeld en ze heeft via pb ook dr excuses aan geboden. Alleen vind ik het een verschil als iemand neer zet dat het zijn/haar type paard niet is of dat ze neer zet dat ze het paard niks vind. Dat laatste komt gewoon hard aan als je je maatje net verloren bent en er zo over gepraat word.
Maar goed, zand erover en we gaan weer door :-)

Nog even een ego postje (morgen heb ik examen en kan ik weer uitgebreid bijlezen en reageren)
Gisteren ging ik na het leren even naar Mona. Toen zijn we grazend gaan wandelen. Op den duur ook uit het zicht van Zazou gelopen. Zazou werd helemaal gek en Mona reageerde nieteens op hem. Terugweg ook geen problemen. Alleen toen we bij het hek aankwamen liep mw gewoon door. Ze wilde door en nog niet terug hahaha. Komt ook niet vaak voor. Dus toenrichting de andere kant nog maar stuk gelopen. Ik moest dr op den duur wel beetje meetrekken het land weer op, ze wilde echt niet terug hahaha. Zo lief.
En zijn al bezig met achterbenen optillen en gaat ook wel aardig.

Zo wilde dit even delen met jullie :-)

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-12 10:45

Leuke foto's weer! :D

Even kwa Alex en Abel..
Wat ik ook doe, niets moet ten koste gaan van Diaz, of onmogelijk zijn voor mij.

Abel wil/hou/koop ik sowieso niet.. Alex vind mijn man nogsteeds interesant, en hij zou dan graag met Alex aan de slag willen, maar dan niet door de weeks/met drukke dingen.. dus echt als vrijetijd zegmaar. Geen probleem verder, aangezien ik toch dagelijks naar Diaz ga.

Ik ben nu bezig met een idee.. en over een uurtje weet ik meer!

Tamadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 10:48

Karlijn, ik had dat van jou wel even bijgelezen. Alleen 1 tip, blijf rationeel en realistisch denken en laat niet je gevoel de overhand nemen. Ook omdat er best wat druk op je word gelegd nu.
Maar ik ga er van uit dat je zeker de juiste beslissing zult maken. En hoop dat het gaat lukken wat je wilt!

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 10:51

Kijk nou wat ik tegen kom <3

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-12 10:55

Oke! Ik heb iniedergeval iemand voor Abel! Dus dat is heel mooi! Nu Alex nog! ;) (als in, kijken hoe of wat.. maar ik kan nu iniedergeval meer rust en regeltijd nemen..)
Keep you posted!

Jayney

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 11:14

Eva mooi filmpje :)
Karlijn, ik zou er inderaad goed over nadenken maar Abel & Alex kun jij dus kopen en dan heb jij ook al weer een nieuwe eigenaar voor Abel gevonden?
Maar als hij bedoeld is voor jou man die doordeweeks geen tijd heeft wordt het moeilijk? Of verhuis je Diaz dan naar een andere stal waar Alex ook zou staan, want 2 paarden op verhscchillende adressen is best lastig....
Niet om het een of ander maar wat was de keuze om ze in eerste instantie te verkopen? :o
Ik vraag al die dingen puur uit nieuwsgierigheid maar wat je beslissing ook is denk realischtische na ;)

DeCobvan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 11:23

zo eerst even een enorme bijleespost gehouden... wat gaan we harddd!!!!! :j
Veel gelezen..
baby Diaz gezien, lief!!
Roos gezien! ze is leuk!!!!
springende Luna... talentje in de dop!
Zoe!! :D
Kayleigh onder het zadel....?? we worden vast gefopt haha :+
drie nieuwkomertjes gezien, stik leuke hengst!! :D ben benieuwd naar meer foto's volgens mij is hij al zwaarder dan mijn Denzeltje die ook in april 2 wordt!
altijd lastig als je een oude grote liefde voorbij ziet komen Karlijn, denk er goed overna, maar volg vooral je hart.

aja hier maar een dagje voortuin verbouwen houden.. vriend lief heeft gister alle planten en onkruid er al uitgetrokken, nu aarde eruit gaan halen en voor Split gaan kijken..

VandeMol

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 12:08

Ik breek even in , moet even wat reageren ....

Oh Diaz .... Karlijn , ik zou het niet doen....
Ben je ze al in het echt wezen bekijken , zijn ze gezond ?
Waarom moet die man ervanaf en dan ook nog voor 800,- de twee ?
Ik zou eerst eens even grondig op onderzoek gaan ?
Misschien zijn het wel uitbreekmonsters , ( hihi , noem maar wat )....
Ik snap dat dit je helemaal doet opbloeien , maar blijf realistisch ....

Ik zie het nu met mijn Karlijn , de veeartskosten en andere kosten reizen in 1 klap de pan uit hier met de ziekte van Karlijn ....
Gelukkig heb i daar altijd rekening me gehouden en de buffer ligt klaar om het op te vangen ....

Je hebt ze nog niet bij huis staan en je komt nu al vaak energie tekort.
Als je ook nog je Hafje erbij wilt gaan doen , denk ik heus dat jouw Diaz te kort gaat komen...

Maar goed , het is jouw gevoel en jouw keuze , maar denk er nog even goed over na ......

SUCCES MET ALLES !

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 12:10

:wave:

Hoop gelezen, maar weinig tijd gehad om te reageren. Ben nu op m'n werk dus een hele uitgebreide bijleespost zit er niet in Y;(

Wat ik me wel afvraag, Karlijn, je geeft aan dat je op je huidige stal geen extra werkzaamheden kan doen. Dit ivm lichamelijke klachten en energie. Heb je dan wel energie voor een tweede paard? Komt hij dan op je huidige stal (is dat betaalbaar) of op een nieuwe stal? Wat moet je daar aan werkzaamheden doen?
Ik krijg het idee dat het nou een 'moeten' is, en of het nou wel of niet kan of verstandig is, dat lijkt daar ondergeschikt aan.
Een andere optie is Diaz verhuizen, maar dat vind ik allesbehalve fair naar haar toe. Ze is al zo vaak verhuist, en op de foto's zie ik geen paard wat blaakt van gezondheid wat fluitend weer verhuisd.

Verder is het hier drukdrukdruk. Druk met werk en ook druk in m'n hoofd, er spelen net wat teveel dingen. Jessie en Flynn gaan gelukkig heel goed. Jes loopt lekker door tijdens onze wandelingen en heb afgelopen weekend twee keer met Flynn een buitenritje gemaakt op ons nieuwe zadel. Brave knul :+:

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-12 13:38

Berdien schreef:
Een andere optie is Diaz verhuizen, maar dat vind ik allesbehalve fair naar haar toe. Ze is al zo vaak verhuist, en op de foto's zie ik geen paard wat blaakt van gezondheid wat fluitend weer verhuisd.

Diaz verhuizen staat los van Alex..
Ze is na een jaar nu 1x verhuisd.. niet bepaald alsof dit een maandelijks terugkerend iets is..

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 13:48

@lotte,wat een geinige foto's van zonnebadende tinkers,vooral die ene op de hooistapel met haar snuit naar beneden!

@andrea,mijn haar danst altijd.Das het lastige van kroesend haar.gel en haarlak bieden geen uitkomst.en ach ja t past wel bij mij.

@linda,ik ben maar liever duidelijk naar de mensen toe.Vorige week gebeurde het dat er iemand belde tegen half 10.was net de hond aan het uitlaten en pap nam op.mijn vader zij dat ze even later zou terug bellen.nou je wil niet weten hoe ik in de stress zat .ben gelijk bang dat er iets is met ruana.gelukkig was het een oude client die af en toe opbelt om te kletsen.en ze had me dus al de hele week proberen te bellen.

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 14:06

:wave: Middag

Wie weet groeit ze er nog wel overheen Marian :)

Smid neemt niet op, vast bezig, thnx voor het meedenken.
Leuke plaatjes van kleine Zoe en Clover!

Stoere Jaron!

Waarom mag je niet vrij springen dan Eva?
Lief filmpje :(:)

Succes met je examen Mara, en brave Mona :D

Karlijn, onderschat het houden van 2 paarden tov een niet. Persoonlijk zou ik het niet doen in jouw situatie, maar het is jouw keuze, wie weet pakt het wel positief uit. Maar ik vind het wel slap excuus dat je zegt dat Diaz een jaar op haar vorige stal heeft gestaan. Dat is alsnog niet erg lang, en dat het de stal is waar ze het langste heeft gestaan in haar leventje is eigenlijk wel triest. Al kan jij er niks aan doen, het is wel sneu voor haar toch? Zo vaak al opnieuw moeten beginnen?

Succes met verbouwen Faye, in ieder geval mooi weer erbij :)

:wave: Berdien, ook nog in leven? Wie weet snel rustigere tijden. Nog een maandje toch? :D

En ik ga maar eens richting stal, t is mooi weer hier. Alleen denk ik wel dat ik koude vingers ga krijgen als ik nu ga wassen, maar dat moet dan maar, veel handdoeken, en handschoenen mee maar.

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 14:07

Oh, en Jayney, Pb komt vanavond, ik heb geen rust in mn kont om nog langer hier te blijven zitten :+ T is al een straf dat ik eerst nog moet eten voor ik weg mag :Y)

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 14:10

Have fun lotte :D

Ik heb net ook een buitenritje gemaakt met Clover, onze eerste sinds we hier staan onder de man. Halverwege kreeg ik toch weer angst dus hebben we even gewisseld met stalgenootje, toen ging t weer goed. Ach de eerste stap is gezet :) Als nog natuurlijk apentrots op m'n knol <3

marjootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 14:16

Nu moet ik toch ook even reageren hoor.
Jullie zeggen iedere keer dat Karlijn Diaz te veel verhuisd, en dat dat niet eerlijk is.
Ik ben met mijn vorige paard in 6 jaar tijd 7 keer verhuisd, en mijn welsh zelfs 8 keer in dezelfde tijd.
Ik zeg niet dat het ideaal is, maar er was telkens wat anders waardoor we geen keus hadden, en wat ik vooral gemerkt heb is dat het tijdens een verhuizing erg belangrijk is dat jij als persoon meeverhuisd, dat is het vertrouwde.
En mijn welsh heeft er echt niets aan over gehouden hoor.

En wat die haflinger betreft, als je het voor jouw op een goeie manier kunt oplossen (financieel en lichamelijk) volg dan vooral je gevoel.
Ik weet zeker dat Diaz hier geen nadelige gevolgen van zal ondervinden, je kunt ook met meerdere paarden gek zijn.
Ik wens je succes met het nemen van voor jou de juiste beslissing.

Dribbelkont

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 14:53

he foto's van mijn jeukerige tinker toen hahaha
karlijk kan je hem niet kopen en desnoods goed plekje voor zoeken?

Tamadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 14:58

lotte, have fun bij je paardje:-)
En ja idd Mona was erg braaf...

En mbt Karlijn. Eigenlijk is geen enkele verhuizing leuk voor een paardje, maar daarnaast, het paard komt er ook wel weer overheen en past zich wel weer aan aan de nieuwe situatie als je het rustig de tijd geeft. Mona is in een half jaar ook 3x verhuist, 1x van Belgie naar Yvonne. Toen van Yvonne naar mij en toen het niet goed ging op die stal na 1,5 week weer verhuist naar waar ze nu staat. Ook verre van ideaal, maar goed, zoals je in mn post hiervoor kan lezen gaat het super met dr.
en mbt de haflinger kan ik je alleen als tip geven, blijven goed nadenken en als het daarna nog goed voelt en alles kan ook (financieel en lichamelijk), tsja, waarom dan niet... Die keuze kan je alleen zelf maken.

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-12 15:44

Bedankt voor de paar ook meedenkende maar wat positievere reacties!

Mijn oude stal kan/wil Abel kopen (eventueel ook Alex) dus Alex en Abel zijn nu gereserveerd voor ons.
Ik ga alles op een rijtje zetten betreft kosten. Mijn man is er niet negatief over, maar wil even een duidelijk kostenplaatje ;)
Mocht ik Alex dus zelf kunnen kopen, dan is dat natuurlijk ideaal. En anders weet ik waar hij is! (voor een tijdje)

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 15:48

Ben benieuwd Karlijn!
Vind Abel trouwens wel echt een HELE leuke naam <3 Die gaat op m'n hengstennamen lijstje!

SIEMxFUNNY

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 16:05

Goedemiddag. :D * Even snel in een tussenuurtje bijgelezen.

Karlijn: ik houd wijs mijn mond. Mijn mening weet je. Iedereen mag zelf beslissen, dus zal daar verder niet over oordelen. :)

Leuke foto's gezien van Clover en Zoe <3

Leuk filmpje Eva :)

Ook Jaron die lekker een sprongetje maakt.

--

Kayleigh was braaaaf. Binnen 5 minuutjes was ze klaar. Was mooi gelijk afgesleten, dus hoefde alleen maar een beetje bijgewerkt te worden.

Meiden, en jongen :D
Ik ga op VOETBAL !!!! voorlopig 1dag in de week trainen *\o/*
Competetie nog eventjes niet. (misschien later nog).

Was gister pas om 10 voor 12 thuis van de voetbal en ging er om 5 uur heen :') Dus 2 dagen in de week gaat niet lukken.

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 16:10

Ik ga er vanuit dat jullie er goed over zullen nadenken Karlijn!

Net terug van de paardjes, echt heerlijk genoten in het zonnetje!

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 16:56

Ah wat lief die foto's van baby zoe

Leuk snackie!!

Super brave Mona!

Lekker dagje op stal gehad lotte?

Wat fijn dat de mogelijkheid er is Karlijn, spannend.

Leuk dat je gaat voetballen siemxfunny!

Dribbelkont

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 17:09

dan ik zelf natuurlijk ook eventjes :D

kijk dat eigenwijze koppie
Afbeelding
Afbeelding

en deze blijft leuk
zoe spreekt voor zich ;) onderandere nevi en may beline
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Dribbelkont op 20-03-12 17:15, in het totaal 3 keer bewerkt

tinkerplein

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 17:12

Wat bedoel je met positievere reacties Karlijn?
Iedereen hier bedoelt het goed en je hebt zelf aangegeven dat het lichamelijk niet goed met je gaat en dan doe je een 2e paard er niet zo even bij.
Daar komt hier de bezorgdheid van iedereen vandaan,ik begrijp je enthousiasme heel goed maar je moet wel realistisch zijn.
Dat mensen meedenken betekent niet dat de reacties negatief zijn,het is stof tot nadenken en zeker geen aanval op jou.

Leuk Lotte,al die dooie paarden bij ons,gelukkig doen ze het weer......Ik vind Mel momenteel ook redelijk los,maar ff zien wat de fysio donderdag zegt /3

Ook leuke foto's van Clover en Zoe,schattig!

Nessa,heeeerlijk! :j Hier was het zonnetje vanmiddag vrij snel alweer weg

Brave Kayleigh,grote meid!En Siem op voetbal,hier ook 2 voetballende kids,soms wel vroeg op op zaterdag hoor!(Competitie)

Springtink Luna _/-\o_