Grit schreef:De brief moet ze aanspreken en ze moeten iets in je CV zien waaruit ze kunnen afleiden dat jij geschikt bent, maar ik zou het verder beknopt houden. De vragen komen wel in het gesprek. Ik zou de CV gewoon aanpassen afhankelijk waar je solliciteert.
Als je bijvoorbeeld iets met kinderen wil doen, zou ik er zeker oppaservaring inzetten. Maar solliciteer je naar iets heel anders, dan zou ik dat weer weglaten.
Mee eens
In het begin zet je alles erop, omdat je nog niet zoveel hebt, maar uiteindelijk kan je het ook samenvatten in 'diverse bijbaantjes, waarin ik dit en dat heb gedaan etc. etc. '
Verder hangt er ook ervanaf waar je voor solliciteert. Sommige types bedrijven / willen absoluut geen gaten zien, dus als je een paar maanden op wereldreis bent geweest : ook erin zetten. Verder heb ik in mijn CV ook mijn kernwoorden gezet. Gebruikt nav een tip van Oscar hier op Bokt, en die ziet er wat fijner / overzichtelijker uit dan de 'schoolse' CV. Solli-brieven schrijven is trouwens ook een vak apart.
Maar uiteindelijk heb ik er helemaal niks aan gehad
Kreeg een sms van m'n uitzendbureau met voorstel, mailtje ontvangen nav mijn reactie erop. Dat gelezen. En voor ik het wist stond ik bij het bedrijf op de stoep voor een gesprek
Beiden onvoorbereid, 1,5 uur gepraat (
) en eeh, de maandag erop begonnen
Uiteindelijk blijkt dat ook wel typerend voor dit bedrijf / de samenwerking met m'n baas 
Solli-gesprekken vind ik trouwens wel pittig, heb er 1x een bij een ander bedrijf gehad. Daar dik een uur gezeten en alles... Not my cup of tea.