[TI] [HK]We like big butt's and we cannot lie Deel 8

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_janet_

Re: [HK]We like big butt's and we cannot lie Deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-09 08:48

Ik mocht op gesprek komen puur omdat ze iets in mijn sollicitatiebrief zagen, want eigenlijk zochten ze iemand met werk ervaring. Maarja dat had ik niet in dit vak.
Na het gesprek hebben ze me aangenomen omdat ze mij aardig en spontaan vonden.
Ik heb dus donders geluk gehad dat ik bij een grote bekende kliniek ben aangenomen.

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 08:49

_janet_ schreef:
Je hebt nu toch een baan? Of zoek je iets nieuws?

Al een poos op zoek en bezig met solliciteren naar iets nieuws, geregeld hier erover gehad toch? :o

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-09 08:50

zou wel kunnen :o misschien heb ik het gemist.
Succes met je zoektocht.

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 08:51

leon jij was toch al aan het solliciteren voor ik de taxi in ging ??? (meen ik me te herinneren)

D_Travis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 08:53

dat is zeker geluk hebben janet! Super joh!

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-09 09:00

Poekie ligt hier lang uit op de bank, zijn achter pootjes hangen van de bank af. en daarmee is hij nu aan het trappelen. Ziet er komisch uit.
Net asof hij aan het lucht fietsen is.

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 09:03

Poekie aan de gymnastiek :D

Leon; hoe bevalt het in jullie nieuwe huis?? Al een beetje gesetteld?

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 09:08

rommulus schreef:
leon jij was toch al aan het solliciteren voor ik de taxi in ging ??? (meen ik me te herinneren)

euhm wanneer ging jij de taxi op?
Werk wat ik nu doe heb ik nu anderhalf jaar en ben sinds van de winter aan het rondkijken voor iets anders. Sta niet zomaar op straat, dus zet er geen haast achter.

Grit; huisje bevalt super! Lekker veel bezig thuis :j Langzaamaan steeds meer af ;)

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 09:15

ehhh nu zo onderhand bijna een jaar dus da zou zo ongeveer overeen komen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 09:20

Grit schreef:
De brief moet ze aanspreken en ze moeten iets in je CV zien waaruit ze kunnen afleiden dat jij geschikt bent, maar ik zou het verder beknopt houden. De vragen komen wel in het gesprek. Ik zou de CV gewoon aanpassen afhankelijk waar je solliciteert.
Als je bijvoorbeeld iets met kinderen wil doen, zou ik er zeker oppaservaring inzetten. Maar solliciteer je naar iets heel anders, dan zou ik dat weer weglaten.

Mee eens :j In het begin zet je alles erop, omdat je nog niet zoveel hebt, maar uiteindelijk kan je het ook samenvatten in 'diverse bijbaantjes, waarin ik dit en dat heb gedaan etc. etc. '

Verder hangt er ook ervanaf waar je voor solliciteert. Sommige types bedrijven / willen absoluut geen gaten zien, dus als je een paar maanden op wereldreis bent geweest : ook erin zetten. Verder heb ik in mijn CV ook mijn kernwoorden gezet. Gebruikt nav een tip van Oscar hier op Bokt, en die ziet er wat fijner / overzichtelijker uit dan de 'schoolse' CV. Solli-brieven schrijven is trouwens ook een vak apart.

Maar uiteindelijk heb ik er helemaal niks aan gehad :') Kreeg een sms van m'n uitzendbureau met voorstel, mailtje ontvangen nav mijn reactie erop. Dat gelezen. En voor ik het wist stond ik bij het bedrijf op de stoep voor een gesprek :+ Beiden onvoorbereid, 1,5 uur gepraat ( :oo ) en eeh, de maandag erop begonnen :+ Uiteindelijk blijkt dat ook wel typerend voor dit bedrijf / de samenwerking met m'n baas :)

Solli-gesprekken vind ik trouwens wel pittig, heb er 1x een bij een ander bedrijf gehad. Daar dik een uur gezeten en alles... Not my cup of tea.

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-09 09:34

nou ik ga aan het werk

tot vanavond.

D_Travis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 09:35

nou de gesprekken die ik nu heb gehad waren heej verschillend. Bij de een is het kletsen en kijken of je er past, en bij de ander vragen ze alle standaard vragen. En weer een ander gaat zitten en zegt: nou vertel maar..
Ja wat moet ik vertellen? Waarom ik hier solliciteer of wat ik wil gaan doen of wat? Daar heb ik zon hekel aan.

Maya ben wel benieuwd hoe die cv is opgesteld ongeveer..

Trea

BuBBLeGuM schreef:
hoelaat ellen???

Mag ik denk ik ook wel beantwoorden, ergens aan het eind van de middag. Ze bellen meestal als ze in de buurt zijn.

Liesbeth wat een plaatje, Friezen :+: helemaal geweldig maar vaak zo duur |( .

Solliciteren bah dat heb ik altijd vreselijk gevonden, je zelf aan gaan zitten prijzen en dan 9 van de 10 keer de vraag van "waarom vind je zelf dat wij juist jou aan moeten nemen"???? Maar succes voor degene die daar druk mee bezig zijn of weer willen gaan doen.

D_Travis

en hoe is het met nico?

Werk ze janet!

D_Travis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 09:37

ik duim voor jullie trea en ellen!

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 10:42

Goedemorgen :wave: niet bijgelezen

Gister met Say een stormachtig ritje gemaakt :+ Er waren behoorlijke windstoten en alhoewel Say normaal niks om wind geeft gister had ze gewoon haast :=
en een witte auto om het hoekje kan natuurlijk ook niet _O- je had die kop moeten zien :+
Wel heerlijk gereden :z maar over het algemeen dus beetje sneller dan normaal :D

Lees iets over sollicitatiebrieven idd door diverse mensen laten lezen en als het kan dus bv iemand die ook voor werk al eens sollicitatiebrieven heeft gelezen/ geselecteerd en gesprekken heeft gevoerd.

Sommige gesprekken is idd bijna gewoon gezellig kletsen en andere best pittig en heb er 1 gehad :( die vent van wervingsbureau kon ik eigenlijk wel schieten ~~}> dus daar wilde ik niet eens mee verder :o al zou het bedrijf wellicht anders kunnen zijn, maar pff :n wat een arrogante KLTzak :x
Hij had het volgens mij nieteens in de gaten :roll: ik heb het gesprek afgebroken en vriendelijk bedankt en ben gegaan :oo en hij zat beetje verbouwereerd te kijken :') was eigenlijk best een beetje trots toen :)

Leon ook nog steeds op zoek... Komt vast nog wel iets op je pad wat helemaal bij je past :j 8-)
(hier trouwens nog steeds idem :o nu via werk met loopbaanscan bezig :=)
Idd is wel "makkelijker" als je nog werk hebt dan is het geen MOETEN, maar kun je rustig op zoek. Sollicitatiegesprekken gaan dan vind ik vaak ook makkelijker, want je MOET niet weg :)

Duim voor jullie ellen en trea +:)+

Pff moet vandaag nog echt veel doen 8)7 dus denk niet dat ik vandaag toekom aan 10 blz bijlezen Y;(
of misschien vanavond nog :?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 11:16

Bubblegum : doe me anders je mail ff per pb, dan mail ik het vanavond (als ik het niet vergeet :+ :o )

Solliciteren : altijd heel uitgebreid in het bedrijf en de sector verdiepen. Je valt zo door de mand als je ergens wilt werken omdat je werk wilt hebben, niet vanwege het bedrijf zelf. En blijf jezelf, want daar gaan ze het uiteindelijk ook mee moeten doen...

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 11:24

Idd Maya :j

Grid lekker snel ritje gehad :):)

Hoef vandaag pas om kwart over 2 te beginnen :D

Ga mijn moederdag kado maar eens ruilen. Hoor net van mijn vader dat ze deze "toevallig" afgelopen weekend zelf al had gekocht :+
Oja, moederdag is al geweest, dat weet ik, maar wij gaan pas zaterdag naar Ommen.

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 11:42

Oh Grit dat doet mijn ma nu ook altijd ^) gaat ze vanalles kopen net voor moederdag 8)7 en natuurlijk idd ook iets wat wij in gedachten hadden :roll: dus nu kopen we meestal last Minute om zeker te weten dat ze het niet meer kan kopen of we zeggen heel streng: "Deze week mag je echt niks meer kopen hoor mam, want wij hebben al iets gekocht voor je" >;)

D_Travis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 11:54

ja klopt ze vragen meeval ook dingen over het bedrijf. En ja ik solliciteer nu ook op dingen die ik anders misschien niet zo snel zou kiezen.. Want ja je moet wat. En ik denk dat ze dat soms ook wel merken.. Ik pb je ff maya!

Grid met sayla bijna van de zeg gewaaid haha ;)

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 12:21

grid letterlijk uit gewaaid :D

solliciteren (kom wel wat handige dingetjes tegen hier :D )

nou terug van de ha
ik heb dus met alle aangrenzende zekerheid een dikke vette onsteking in mijn schouder !! bah niet tof
poedertje gekregen (word ik waarschijnlijk wel een beetje waus van maar dat boeit niet ik kan zometeen weer wat gaan doen :D ) voor de pijn ed lekker :P

Pradaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 13:27

alo ! Nu op stage, zit op mn iPod op internet, echt grappig ! Zal vanavond bijlezen !

ringelberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 13:37

Hello,ik zit op mijn werk,in mn eendje(kwak)me rot te vervelen.En ik heb slaap... :O ik twijfel of ik zo in de tandartsstoel een tukje ga doen := := :=

Nee,stel je voor dat er iemand binnen komt.

Grid ook al zo'n winderig tochtje gisteren :):)

ringelberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 13:38

hoe krijgen jullie die avatars zo mooi duidelijk,die van mij ziet er zo iebel uit.

ringelberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 14:10

Ik zit rouwens net op eenmaal andermaal te kijken en ik zag dat Denise/stennisje haar Ilse te koop aanbied,wist iemand daar iets van?