[TI] [HK] Tinkerpraat deel 6 Keep on talking!!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: [HK] Tinkerpraat deel 6 Keep on talking!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-05 20:42

Flettie, dus je hebt nu een betere werkplek naar je zin? Of dat niet...?

Roos, fijn dat je lekker met Fig hebt gereden Geen pijn gehad? Mooizo!

Sox, nieuwe stal bevalt wel al zo te lezen? Wel zonde dat die haf het niet leuk vond... Maar wat doe je eraan he.

Irish, wat voor les had jij vanavond?

Annick en Cora veel succes met het kuiswerk! Cora, rooie stropdas was oom kwijt, dus ik kom maar zonder...

Lieve foto Leo Waar ligt Hulten in godsnaam? Nog nooit van gehoord...

Mijn verslag van de dag, nadat iemand vroeg wat ik vandaag zoal had gedaan, lui kopiëren dus

Euh... opgestaan, ontbeten, naar stage, weer wat gegevens van Malin Baryard, Jessica Kurten en Meredith Michaels-Beerbaum verwerkt in de bestanden. Ben bezig geweest met mijn veelgestelde vragen voor de website in het Nederlands, heb nog 6 douanedocumenten opgesteld. Heb de drie enveloppen met airwaybills, naamkaartjes, good receipts en delivery notes klaargemaakt. Heb ongeveer 20 mappen in het archief opgebogen, losse papieren in de mappen gestoken. Ben naar de douane geweest om alles te stempelen. Heb nog brood gegeten en benst het Juvenalis Dilemma gelezen. Ik ben naar huis gereden, appel gegeten, thuisgekomen gegeten, vervolgens de paarden gaan vangen. Dewi's halster gezocht die ze kwijtgespeeld had. Wat geïnternet, brief afgemaakt, paarden gaan voeren. Even tv gekeken, thee gemaakt, en ben nu en andere brief aan het schrijven en internetten. Ga zo fotos oploaden voor af te laten drukken en andere fotos op een cd zetten. Straks douchen, boek lezen in bed en slapen gaan

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-05 20:44

Citaat:

Vanuit ons gezien een kilometer of 10 voorbij breda. Voor Ilona en mij nog wel te doen qua afstand. Wordt wel vroeg vertrekken

Bonte

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-05 20:52

Leonoor schreef:
Citaat:

Vanuit ons gezien een kilometer of 10 voorbij breda. Voor Ilona en mij nog wel te doen qua afstand. Wordt wel vroeg vertrekken

Het is voor mij een uurtje, dus wie weet

Whis_Serada

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-05 20:54

Afbeelding

kijk haar dan met d'r eigenwijze snuit hihihihi

Whis_Serada

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-05 20:55

Afbeelding

dit is onze hond Bella

ja ik ga wel opzoek naar iemand die het hopelijk kan oplossen.
want het zit heerlijk vooral voor lange ritten

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-05 20:56

Helaas dat is voor mij echt te ver weg dik 2 uur rijden met trailer, maar waar kan je de info vinden als ik vragen mag leonoor,

verder net gewerkt het is een grote bende bij ons in het filliaal, maar goed we krijgen er wat moois voor terug hoop ik,

Ik heb een boel gelezen maar ben de helf weer kwijt,
Ik heb wel een heel leuk puppie gezien echt heel leuk,

Verder heeft iemand nog tips tegen slapeloos heid, Ik heb daar op het moment erg last van en het begint z`n tol te eisen,

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-05 20:58

Annick, inderdaad een geweldig ding, dus TOCH voor de bijl gegaan? Net bij onze buren geweest, die hebben sinds gister dus ook een Frans Bulldogpupje, een mannetje en hij heet Dirk. OEH IK WIL OOK EEN PUPJE!!!! Ben op slag verliefd. Het is ook nog eens een ras uit ons rijtje van potentieel grut.

Enne het is geen karretje waar we mee bezig zijn. Heb al een sulky (zwart met bruin) en een recreatiewagen (donkerblauw of groen, schande dat ik dat niet meer weet, ahum). Dus dat is het niet, nog even geduld.

Verder ben ik bij dus ben weer helemaal op de hoogte van jullie reilen en zeilen vandaag.

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-05 21:02

Maya, je bent een druk baasje vandaag!

Peetorlan, leuke foto's. Mooie beestjes!

Dobbel, bij mij werkt het om als ik op bed lig, te denken aan een soort zwarte, fijne diepte.. waar is steeds verder in wegzak. Ik kan het niet uitleggen maar ik slaap dan makkelijk in. Ik doe het iig met mijn eigen 'geest'. Concentreer je niet op het feit dat je moeilijk in slaap komt, dan werkt alleen tegen je. Hoop dat je er wat aan hebt.
Vroeger zong ik mezelf altijd in slaap, beter voor Jan dat ik dat niet meer doe

Vanmiddag extra vrolijk thuis gekomen omdat we weekend hebben hoorde alleen wat minder nieuwtje. Jan was op de terugweg de dochter v.d. baasjes van Iwan tegengekomen.
Hij had die kanker ook aan 2e hoef gekregen. Hij zou nu nog 2 wkeen in de kliniek moeten blijven. Moeder heeft wel gezegd dat het niet veel langer kon duren want ze raken door hun financien heen. Ik hoop dat hij op tijd geneest en het echt wegblijft En vorig jaar zeiden ze dat hij voor 99% beter was, jaja....

Snel omgekleed en naar stal gereden. Ik mocht idd op Korritha en Jan op Flan. Ze stonden beide binnen vanwege de regen, dan gaan ze de wei niet op in het naseizoen. We moesten beiden opzadelen. Tegelijkertijd waren er nog andere lesklanten aan het opzadelen en ik was volgens mij de enige die het paard poetste van te voren

Van te voren mijn pufje alvast genomen in de hoop dat ik geen last van mijn longen kreeg... We zijn dressuur gaan rijden. Alvast een beetje loswerken voor de wedstrijd van morgen. Flan liep lekker. Ze struikelde niet en was goed actief. Af en toe liep ze te veel op de voorhand.

We hebben echt proefgericht gereden. Leuke opdrachtjes gedaan. Helaas kreeg ik het onderwijl toch weer veel last van mijn longen. Ik word daar zo boos op mezelf over. bah

De traktaties die ik gemaakt heb vanwege Jan's lancering van vorige week vielen ook in goede aarde Ze vonden het leuk en origineel.

Dennis en Flan hebben het na het voetenincident weer goed gemaakt. Hij mocht Flanna uitstappen en was zo trots als een pauw. Flan heeft een lekkere boterham gekregen, net als de manegepaardjes. En wij zijn na afloop lekker (nou ja) bij de Ikea gaan eten. Had gisteren geen puf meer om nog soep voor vandaag te koken.

Mijn ma belde net op. De vader van mijn oom is overleden. Ze komen zaterdag dus een stuk later op de reunie... ik denk dat ik ook maar niet al te vroeg ga

Bonte

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-05 21:07

dit staat op Tinkerwereld

UITNODIGING

voor de
INDOOR DRESSUUR WEDSTRIJD TINKERS

zaterdag 5 november

georganiseerd door
Manege de Mayhoeve te Hulten (N.B.)

 klasse B t/m M2 (niet voor punten) er kunnen 2 proeven gereden worden.
 e.v.t. mogelijkheid tot rijden van een groene proef (zonder galop)
 behendigheid bixie proef

Bij Manege de Mayhoeve te Hulten.

Dressuur
Begin programma: 10.00
Prijzen: Bekers en linten
Inschrijfgeld: € 7,50 per proef (mogelijkheid tot rijden van 2 proeven)
Behendigheid bixie proef
Middag programma: 13.30
Prijzen: linten en sponsoring prijzen.
Inschrijfgeld: € 4,50 per proef

Bij afmelden na de sluitingsdatum (22 oktober) blijft inschrijfgeld verschuldigd.
Mogelijkheid tot het rijden van twee proeven.
Het inschrijfgeld dient voor de sluitingsdatum betaald te worden op rekening nr: 41.87.21.459.

Voor de onderlinge dressuurproef kunt u zich telefonisch of per mail opgeven bij onderstaand adres:
Angela Gielen of Jeannette van Engelen.
Hulteneindsestraat 40 06-50974847
5125 NH Hulten
06-30230482
info@gielenstables.com

Graag een e-mail adres vermelden, i.v.m. het versturen van het programma.
Programma komt op www.gielenstables.com te staan.
Wijzigingen kunnen vóór donderdag 3 november telefonisch of per mail doorgegeven worden bij:
Angela Gielen 06-30230482 of Jeannette van Engelen 06-50974847
E-mail: info@gielenstables.com

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-05 21:11

Ga maar vragen of ik zelf de proef zonder galop mag lopen, zonder paard, ben zo aan het conditietrainen momenteel

silas

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-05 21:17

even snelle meldplicht......pfffff....ben bekaf! zit midden in de afsluitingen op mijn werk en ooooooooooooooh er komt maar geen einde aan!!

Annick wat een scheetje! gefeliciteerd !!

coydog

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-05 21:20

Heb je er dan toch straks een My little poooooonie by Chev?

Maya, maakt niet uit hoor, volgens mij hebben ze vanmiddag weer een aantal mensen geregeld om voor te brengen, daar zijn Annick, Leo en Sonja doodmoe door.
(Maar toch fijn om te weten dat er iemand is die je wil helpen.)
Heb er 2 van de 3 gezien vanavond en geloof me, ze zijn op.
Annick begint al zoveel onzin uit te slaan dat we die na de keuring op moeten vegen denk ik
Enne, wil jij niet zoveel doen op een dag, als ik dat stukje lees voel ik me al gehaast

peetorlan, leuke hond maar dat eigenwijze koppie is nog leuker.
Geen idee waar je met zo'n zadel terecht kan.

WenK, ik snap wel dat je stopt met Fer, zou er ook een beetje naar gevoel van krijgen.

Chub, nog niks gehoord dus over een contract?

CJ, klinkt wel interessant, veel plezier daar!!

Foei Roos, toch weer gereden

Zo'n stier zou ik ook niet in de wei hoeven Maris, gauw een stukje eraf!!

Zou ook wel weer eens serieus willen rijden maar dat zit er voorlopig nog niet in.
Geloof niet dat Mo en Puk al zo lang uit elkaar kunnen dan.
Nog even een half jaartje wachten, en een trailer kopen.
Zag trouwens dat ik op de trailer van Dobbel gereageerd had, besefte het later pas terwijl het emailadres me toch wel meteen bekend voorkwam.
Iemand hier die nog een 11/2 paardstrailer te koop weet waar een tinker op kan?
Mo kwam me vanavond weer vrolijk begroeten, terwijl ze vanochtend voor Marco wegliep.
Waarschijnlijk weet ze gewoon wanneer ze moet werken ofzo.
Puk geeft al kusjes zonder in je neus te willen bijten.
En Mo gaat aan de kletter voor een plas water.......
En nu ga ik alvast het hoofdstel en halster voor zaterdag poetsen.
Oja, Annick, je weet nu bij wie je het strijkgoed in moet leveren hè!!!

silas

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-05 21:23

Weer even een update van de tinkerrit:

Beste Tinkergekken,

De rit komt nu steeds dichterbij, nog anderhalve week en het is zover. Ik heb er al heel veel zin in!
Het enthousiasme is weer groot en we zijn al met een mooie groep met allemaal tinkers. Dat zal een mooi gezicht zijn straks, al die kleurrijke paarden bij elkaar.

De datum van de rit is Zaterdag 1 oktober.

Vertrekplaats zal zijn Stalhouderij Hof van Ede Vosseveldseweg 7,
6718 ST Ede. Mocht het weiland te drassig zijn zullen wij op een andere plek verzamelen maar daar zullen jullie dan tzt bericht over krijgen.

We verzamelen om TIEN uur en we vertrekken rond een uur of elf en rijden dan ongeveer 2 uur door prachtige bos en heidegebieden.
Tussen door rusten we tijdens de lunch heerlijk uit en genieten van de natuur.
Daarna stijgen we weer op en rijden dan in circa 2 uur weer richting stal.

De kosten voor de huur tinker voor de dagtocht zal zijn 55,00 incl. de lunch. Diegene die een huurtinker hebben zijn verplicht een cap te dragen. Heb je geen cap meer dan kan je er een op locatie lenen.
De kosten voor de mensen met eigen Tinkers zal zijn 13,00 euro voor de lunch en voor een plak hooi en water voor je tinkertje tijdens de lunchpauze.

Wil je je aanmelden stuur dan een email met je naam en naam van de tinker of geef aan dat je met een huurtinker mee wil plus je telefoonnummer.

Mijn Email adres aruyters@msn.com

De Deelnemers (tot nu toe):
- Angelique Vinken-Ruyters Huurtinker
- Anita Henkelman Mabel
- Rene Henkelman Ylean
- Nicky Henkelman Huurtinker
- Petra Gosses Socks
- Joyce Tillen Huurtinker
- Sharmila Algoe Sir Sjimmie the 42nd
- Joske Hobbel Billy
- Marloes Muijzer Jeff
- Yara Maljers Tinka
- Manon Koppenol Gipsy
- Jennifer van de Baan Bongo
- Laura Verschuren Huurtinker
- Joyce van Wijk Huurtinker
- Henriette Bos Kyara
- Mirjam Wille Paddy Pandora
- Marielle Heesakker Smokey
- Willi Heesakker Mike
- Saskia Vreeswijk Chakotay
- Marloes Rafai Tosca
- Melanie Hendrikx Chester
- Gerda Schuurman Dingle
- Sandra Sheren
- Angela Lamers Sam
- Ramona Lamers Charlie
- Julie Kil Goodwin
- Arie Kil Huurtinker
- Yvette v.d. Plas Gambler
- Frederique Hogema Shannon
- Monique Varekamp Riccardo

LET OP ! Algemene Bepalingen:

Wat betreft kleding enzo:
Stevige schoenen en chaps zijn comfortabeler dan rubber rijlaarzen maar dit is natuurlijk
geheel naar eigen wens. Bovenkleding in laagjes is handig. Wanneer het warm is trek je wat
uit en wanneer je het koud krijgt trek je weer wat aan…… Denk ook bij wisselvallig weer aan
een regenjas of poncho. Handschoenen altijd handig om blaren te voorkomen. Een veiligheids-
helm is tijdens het rijden verplicht.

Drinken doen we onderweg tijdens de lunchstop. Wil je te paard drinken meenemen doe
dit dan in een bidon die je in een houder om je middel kan knopen. (wordt ook veel gebruikt
door fietsers.) Een rugzak is zeer hinderlijk tijdens het rijden omdat dit bonkt op je rug en
bij zware bepakking je last van je schouders kunt krijgen.

Annuleringsbepalingen:
Bij onverhoopte annulering berekenen wij tot 4 weken voor aanvang 25%, tot 2 weken 50%
en binnen 2 weken voor aanvang 100% van de reissom door.

Aansprakelijkheidsbepalingen:
Elke deelnemer blijft ten allen tijde aansprakelijk voor zichzelf en draagt zijn/haar eigen
verantwoordelijkheid bij eventuele gevolgen van enig opgedaan letsel en/of schade opgelopen
tijdens de tocht of verblijf in onze stallen.

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-05 21:26

Citaat:
Annick en Cora veel succes met het kuiswerk! Cora, rooie stropdas was oom kwijt, dus ik kom maar zonder...

Citaat:
Maya, maakt niet uit hoor, volgens mij hebben ze vanmiddag weer een aantal mensen geregeld om voor te brengen, daar zijn Annick, Leo en Sonja doodmoe door.
(Maar toch fijn om te weten dat er iemand is die je wil helpen.)
Heb er 2 van de 3 gezien vanavond en geloof me, ze zijn op.

De derde is ook op hoor! Maar goed, we hebben 3 prof. voorbrengers en nog een hoop vrijwilligers. Ik kom zelf ook strak in het witte pak en we zullen wel zien hoe het loopt. Morgen paarden schoonkrijgen!

Citaat:
Oja, Annick, je weet nu bij wie je het strijkgoed in moet leveren hè!!!

Bij Wie? moet ook nog eea strijken namelijk

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-05 21:26

Silas, sterkte met de drukte…

Coydog, zenuwen beginnen toe te slaan. jammer dat het serieus rijden er nog niet in zit. Je kan het toch dagelijks iets opbouwen?

Misschien dat Jan wel met die wedstrijd mee kan doen! Hij denkt er iig over na Voor ons is t goed te doen met de trailer.

silas

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-05 21:30

dank je wel Jellie!!
ik moet nog even wachten met wedstrijden....misschien als silas oud genoeg is!

Zeelanders heeeeeeeeeeel veel succes zaterdag!!!

coydog

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-05 21:31

Leonoor schreef:

Marco.........vind het soms leuk.
Ik heb nu alle witte bloesjes van Annick mee om te strijken.

Jellie, ik rij af en toe wel met Mo maar ze is snel afgeleid en aan een wedstrijd zijn we echt nog niet toe.
Ik niet en zij niet omdat ze nog meer met Puk bezig is, logisch hoor daar niet van.
Leuk als Jan meedoet, kom ik zeker kijken.

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-05 21:33

coydog schreef:
Leonoor schreef:

Marco.........vind het soms leuk.
Ik heb nu alle witte bloesjes van Annick mee om te strijken.

Jellie, ik rij af en toe wel met Mo maar ze is snel afgeleid en aan een wedstrijd zijn we echt nog niet toe.
Ik niet en zij niet omdat ze nog meer met Puk bezig is, logisch hoor daar niet van.
Leuk als Jan meedoet, kom ik zeker kijken.

En dat vertel je nu pas? Ik heb lekker een dikke ribblouse, maar helaas weer zonder mouwen

coydog

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-05 21:35

Morgen zie je hem toch, kun je het vragen.
En ik heb ook nog een dressuurbloes, mag je ook wel lenen.
Bij Son zat ie perfect maar zelf vond ze hem te groot, er staat namelijk maat 44 in

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-05 21:36

Coydog, groot gelijk dat je niet naar een wedstrijd gaat met Mo op dit moment. Alles op zijn tijd. Ik zou t leuk vinden als Jan mee doet. Zelf zou ik t ook wel willen maar Jan is eenmaal beter in behendigheid.. En om Flan nou 4x iets te laten doen word te veel...
Ik hoop dat ie t doet Lijkt me leuk zo'n dagje.

Annick

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-05 21:40

Chantaljamie: heel veel plezier daar in de U.K , spannend hoor, ben benieuwd hoe je het vind.

Chubby: gaat goed op je werk he?? bij mij minder ben op zoek naar wat anders.

WenK: niet zo best met de paardjes, altijd eng als het lijkt of ze koliek hebben, dan ben ik altijd bang dat als je weg gaat er iets gebeurd.

peetorlan: wat een prachtig paard zeg, en een geweldige lobbes, vind ze geweldig die st, bernard's.

Maya: druk druk druk, loop je eigen niet voorbij he?? tot zaterdag.

Leonoor: leuk die wedstrijd, ik hoorde het net van Ilona, we komen kijken hoor!!!!!! en wat is josephine gegroied in 2 dagen

dobbel: slapeloosheid, had ik ook , nou ja ik was moe als ik sóchtens wakker werd, ik slik nu 2 uur voor het slapen nachtrust extra van het kruidvat, helpt echt goed.

Cheveyo: jaja we waren verliefd, hij komt eind oktober

Jellie: wat er van Iwan, hoop dat het allemaal goed komt, en gecondoleerd met de vader van je oom.

coydog: breng volgende week mijn strijk goed hehehe.

damian heeft een deken op vanacht, voor de zeker heid, hij stonk nog wel

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-05 21:43

Hulten, 10 km voorbij Breda? Hmmz is dus niet zo ver van hier (20 km ofzo) Maar echt nog nooit van gehoord en ik kom juist van die kant van Breda oorspronkelijk...

Zou er wel aan mee willen doen eigenlijk... Ff denken

@ CJ: heeel veel plezier!!

moonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-05 21:45

ik wel zijn de eigenaren van mijn oude verzorg friezen

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-05 21:46

Snowdon, Jan had het erover dat het vlakbij Dorst ligt.

Annick, bedankt Balen dat Damian nog stinkt. Knijper op je neus en je ruikt niets meer

Annick

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-05 21:46

snowdon schreef:
Hulten, 10 km voorbij Breda? Hmmz is dus niet zo ver van hier (20 km ofzo) Maar echt nog nooit van gehoord en ik kom juist van die kant van Breda oorspronkelijk...

Zou er wel aan mee willen doen eigenlijk... Ff denken

Leon gewoon meedoen