[TI] [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Allienda

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 14:59

chimello schreef:
Kan het niet zijn dat je een ander bit moet proberen of hoofdstel bij schudden? kan mss zijn dat ze het bit niet prettig vindt ofzo?

Ik lees straks verder bij. Baal van dit kak weer want ik wil morgen graag rijdeb op mn zeldzame vrije dag maar nie in stortregen ;(

Gisteren mn Quarab te koop gezet en vandaag al kijkers gehad. Word pijnlijk m'n paard die ik 6 jaar gehad heb te erkopen maar ik doe er echt helemaal niks mee en dat vind ik zo zonde. Het idee dt ze lekker moet werken vind ik een fijn idee :o

Oh balen zeg Sheryn :(:) Maar als je weinig met je paardje doet is het misschien ook fijner voor hem/haar om een nieuw plekje te vinden waar hij/zij ook lekker aan het werk wordt gezet :-(

BTW ik duim voor je dat het morgen droog is ;)

@ Joanne - Ondanks het slechte weer komen we er toch redelijk goed vanaf als ik het weer bij ons vergelijk met de rest van NL :+ *oeps dat had ik wss niet hardop moeten zeggen*

Indy heeft ook de tik met hoofdschudden sinds vorige week, ik ben er nog niet overuit waarom ze dat doet. Het valt me op dat als ze moeilijke oefeningen moet doen het direct over is..............Dus ik vermoed dat het in haar geval, klieren is. Ik hou het wel even in de gaten anders laat ik haar even checken door tandarts/zadelmaker/osteo

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 15:12

@Joanne ik zou voor een martingaal gaan, die werkt pas in op het moment dat mevrouw haar hoofd (te) hoog doet. Tegen het schudden helpen ze beide niet. Als het bit goed ligt, de tanden nagekeken zijn en ze heeft verder nergens last van (doet ze het enkel onder zadel?) kan dat gewoon drammen / klieren zijn.

Gijs schud ook wel eens met zijn hoofd, als hij aan de longe loopt, dat is zijn 'bokken' daarmee geeft hij aan dat ie fris is en graag hard wil :')

@ sheryn, tjee das moeilijk! Maar ik begrijp het helemaal! Y;( Y;( Y;(

shillelagh

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 15:16

JoannE, Klopt ik moet ook niet zo doemdenken. Ook al zou ze inderdaad niet meer kunnen rijden, weg doen is voor mij geen optie. Ze is en blijft mijn meisje.

Chimello, verkopen is altijd lastig! Maar als je er niks mee doet verder is het misschien wel beter. Kan ze lekker aan het werk gezet worden!

Allienda, Shill heeft ook erg last gehad van hoofdschudden. Ik heb toen een tijd atletisch dressuur gedaan en het eigenlijk sindsdien weg. Af en toe schud ze nog met haar hoofd alleen dan weet ik dat ze nog een beetje stijf is en haar spieren nog los moeten komen.
Goed loswerken ! En natuurlijk eerst wel even kijken naar lichamelijke klachten. Heeft ze het ook als je haar los gooit in de bak? Zonder hoofdstel etc?

J_E

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 15:57

In de wei schud Aranka nooit. Heb aan een allergie o.i.d. gedacht (ze verbrand snel) maar dan zou ze het ook dan moeten doen.
Tijdens longeren doet ze het heeel af en toe, maar niet noemenswaardig eigenlijk. Ze vindt het wel leuk volgens mij, heel fanatiek.
De tanden zagen er keurig uit, alleen weer netjes bijgewerkt nu. Zou leuk zijn als dat t opgelost heeft :)
Een ander bit of hoofdstel zou ik kunnen proberen. Heb nu een dubbel gebroken bitje, normaal hoofdstel. Zal m'n western hoofdstel eens uit de kast halen. Ze geeft geen protest als ik hem om doe.

Osteopaat is bij de vorige eigenaar langs geweest. Ik meende dat die niet echt iets vinden kon, behalve wat stijfheid.

Ze is op de kliniek onderzocht op rugproblemen. Dat is de reden dat ze nu weer hier is. Ze hebben een kleine blessure op de aanhechting van de rugspier aan de lendenen gevonden. Heel, heel lichte artrose.

Ik heb een boomloos zadel, ik kan haar los opzadelen, dus ik zoek de oorzaak daar ook niet direct.

Punt is; ze loopt als een trein. Ze wil heel graag wat doen. Oortjes naar voren, hele weg het liefst zo hard mogelijk. Ze staakt niet, alleen in stap doet ze irritant met dr kop. Als ze even wachten moet wordt het behoorlijk. Ze rommelt wat, gooit af en toe dr kop flink omhoog. Dit had ze niet toen ik haar weg deed. Toen was het heel af toe eens d'r kop omhoog gooien. De laatste keer dat ik reed werd het erger toen we bijna thuis waren (stuk stappen), toen er wat spannends was (loslopende varkens), was er niets meer aan de hand.
Met het oog op mijn eigen veiligheid wil ik toch voor een hulpteugel kiezen, want af en toe komt ze wel heel rakelings langs mn hoofd. Als je wat naar voren zit komt ie hard aan.
Hoe ik er verder wat aan ga doen weet ik nog niet. Ik probeer eerst eens een ander hoofdstel, hulpteugel en beginnen met wat spieren kweken. Eens kijken wat er gebeurt. Het voelt heel erg als verveling, ongeduld. Ze heeft haar oren niet in haar nek of naar achteren.

snorremans

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 16:00

@Dott volgens mij heb ik jou ook voorbij zien komen op de kale duinen! Was je samen met nog een andere tinker?

@elliecuijk sterkte..

@JoanneE die van mij heeft ook een hele tijd geschud met zijn hoofd. Ik heb toen een tijd met een martingaal gereden. Hij heeft het toen nog een tijdje gedaan en toen was het opeens helemaal over. Dacht eerst dat hij misschien ergens last van had maar konden niks vinden was dus gewoon klieren..

@chimello lastig besluit.. Hopelijk vind je een heel fijn plekje voor hem!

Ik weet jullie namen allemaal nog niet maar probeer zo een beetje bij te blijven! :)

Het is hier ontzettend slecht weer.. Rijden wordt niks. Misschien vanavond nog even naar stal en dan maar lekker tutten met hem!

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 17:20

Sorry dames lees braaf mee maar posten daar heb ik geen zin/tijd voor helaas

Ellie sterkte maar het is een verstandige keuze

Chimello sterkte met de verkoop!

Las ook iets over lyme sterkte voor diegene

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 17:56

Dankjewel hoor! De koper gaf al aan dat ze interesse hebben als we uit een prijs kunnen komen. Maar ze wordt dan wel ten minste als paard gebruikt. Even afwachten...

Chi doet het hoofdschudden ook wel eens. Bij haar gebeurt het als ik haar voorlok niet in een vlecht doe. Ze irriteert zich aan haar voorlok. Mss dat eens proberen?

Het regent hier nonstop... Als het morgen maar droog is om 7 uur :\

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 19:29

Pliennxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 19:55

Ik zit te twijfelen,

De eigenaren van Fenna willen graag €2,900,- voor haar,

Het is een 3,5 jarige merrie die onder het zadel gereden is, kent alleen wel de basis, ook is ze beleerd vorig jaar voor de kar.

Ze heeft stamboom papieren.
Tsja wat is wijsheid!?

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 19:57

Ik heb echt geen idee wat redelijk is op dat gebied

Jane2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 20:01

Sorry kan je ook geen advies geven. Ik
Denk dat het wel redelijk is. Wat belangrijker is of jij er dat geld voor wil geven. Is ze dat bedrag waard voor jou?

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 20:06

Denk ook dat het wel een mooie prijs is. Fijne is dat je haar al heel goed kent. Zou haar nog wel een aankoopkeuring laten uitvoeren door een dierenarts.

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 20:24

Je kunt altijd een tegenbod doen.
Bedenk wat je zou doen als ze nee zeggen en deze prijs vast staat. Loop je weg of wil je alsnog?

Ik heb voor cheana 3250 betaald. Naar mijn mening 1000 teveel. Ze is half haflinger. Niet op papier (daar staat ouders onbekend). Ik heb geprobeerd te onderhandelen, ze bleven bij de prijs. Maar ik wist dat ik haar wilde hebben. Dus tja, gewoon gedaan :+

snorremans

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 20:37

@Dott dan heb ik jullie inderdaad gezien! Leuke tinkers hadden jullie allebei! :)

Ik heb niet echt kijk op prijzen dus ik kan geen advies geven!

Iemand hier nog plannen voor morgen? :)F Ik hoop echt dat het weer wat beter gaat worden/mee gaat vallen!

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 20:42

Ik ga gewoon werken, maar ik hoop voor de mensen die vrij zijn dat het ondanks de voorspellingen een beetje droog blijft.

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 21:28

Geen gekke prijs hoor.
Had hier mn 3 jarige onbeleerde dane voor 3000 te koop staan. Die hadwek behoorlijk maat wat tegenwoordig flink waarde geeft.
Beetje brave merrie mag imo best tussen de 2500-3000 voor neergelegd worden.
De prijzen beginnen weer te steigen gelukkig

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 22:46

Het is sowieso wat een gek ervoor geeft. Als het paard 100% perfect is voor jou ben je sneller geneigd iets te betalen voor een paard.

Nou, gister rond deze tijd mijn Quarab online gezet en morgen wordt ze al opgehaald als het goed is. Dat is echt even slikken. Hoop niet dat ik helemaal emotioneel ga doen morgen. Het is beter dat ze in de hand komt en dat er aandacht aan haar besteed wordt. Dus het moet een fijn gevoel worden. Ze staat dan nog in de buurt ook. Misschien kan ik eens langs gaan dan.

Mijn les gaat dus al niet door morgen. K*t weer ook! Heb ik eindelijk eens een dag vrij gebeurt dit weer grrr. Pleaaaase laat het goed weer worden volgende week dan heb ik ook een extra dag vrij.

Hier ook geen plannen (meer) dus :+ denk dat als het weer een beetje mee zit ik met Bones wat ga wandelen in de wei. De jonkies weer lekker poetsen en stallen mesten. En dan 's avonds schoolwerk. Bleh

Allienda

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 07:00

Ik vind 2900 opzich ook niet verkeerd, wij hebben afgelopen november 3000 betaald voor een 7-jarige die niet zo heel veel kon maar wel poepbraaf (oke wat lomp := ) en bomproof onder het zadel. We noemen haar ook wel onze ruwe diamant omdat ze zo'n braaf karakter heeft. Ons was het iedere euro waard ondanks dat ze nog veel moet leren. Voor onze andere Tinkies hebben we beduidend meer betaald, maar dat was in de hoogtij dagen + grote maat = hogere prijsklasse.

Het is dat je voor jezelf moet beslissen of Fenna jou dat geld waard is..........

@ Chimello - Die klote regen, echt balen van je les, kon je eindelijk weer aan de gang en dan dat klote weer wat spelbreker is -:(- Wel snel van je Quarab, zal wel heel erg slikken zijn voor je. IDG veel sterkte vandaag *knuffel*

Tsja wat ga ik doen op Koningsdag :)F ? Dik balen van het weer en werken -ineens vind ik het minder erg om te moeten werken := - voor iedereen een fijne koningsdag :)F :)F

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 07:55

Iedereen fijne koningsdag :) ik moet ook werken

Jane2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 08:29

Fijne Koningsdag allemaal. Hoop dat het weer een beetje meevalt.

Ik heb straks nog les met Storm. En morgen hebben mijn dochtertje en nichtje les met Woody. Silvy wil grondwerk les en Tessa rijden. Zij is niet van het lopen en poetsen enz hahaa. Silvy juist wel. Zij vind rijden leuk maar zeker niet het belangrijkste. Zo trots op haar.

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 09:48

Prijzen heb ik geen verstand van, maar zie goede tips voorbij komen.
Vooraf heel goed bedenken wat jij ervoor wilt geven.

snorremans schreef:
@Dott dan heb ik jullie inderdaad gezien! Leuke tinkers hadden jullie allebei! :)

Ik heb niet echt kijk op prijzen dus ik kan geen advies geven!

Iemand hier nog plannen voor morgen? :)F Ik hoop echt dat het weer wat beter gaat worden/mee gaat vallen!

Zou naar de dierentuin, maar afgezegd ivm het weer.

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 09:49

Voor Milan ook 3250 betaald, best een bedrag voor een grote ruin, maar goed, ik had het er voor over....

Olikea

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 09:53

Fijne koningsdag allemaal.

Ik vind het een leuk paar Jolien. Maar heb totaal geen verstand van prijzen. Lijkt me wel een oké prijs..

Sterkte chimello. Afscheid nemen is nooit leuk :(:)

Heftig hoor. . De diagnose lyme.. maar gelukkig ben je er vroeg bij. Heeft ze recent teken gehad?

Wij wouden gaan city golfen vandaag maar het weer werkt niet mee helaas.
Nog een week van die ellende volgens het knmi..

We zijn met dees druk aan het oefenen om voeten te geven. Dit vind ze erg lastig.. voor wil ze haar voeten wel laten aanraken maar achter is nog een ramp.
Maar ze moet binnenkort (lees een maand geleden ) toch echt bekapt worden en een praam ben ik geen fan van.
Dus als het nog even droog is gaan we vandaag nog even oefenen.

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 10:26

Fijne dag allemaal vandaag!

Floortz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 15:07

Als het goed is koop je een paard voor heel veel jaren. Als je een klik hebt met het dier, dan ben je het deel wat je misschien te veel hebt betaald zó weer vergeten.
Voor een goede Tinker, die al beleerd is, en wat kan, is dit een nette prijs.