[TI] Insuline resistentie

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

mysa
correspondent/vertaler

Re: Insuline resistentie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 15:44

Op deze foto ziet hij er wel heel goed uit, veel lijnen, dus spieren goed zichtbaar, geen vet zo te zien. Waar staat hier ergens een recente foto?

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 16:00

Toen was hij een guppie van 7 jr he, nu 19jr.
Dit is een foto van 15 augustus, inmiddels zit er al weer een halve wintervacht op.
http://www.pbase.com/fjordkootje/image/116208210.jpg

Bij een rolfilmpje van vanochtend valt me op dat de manenkam tijdens het rollen veel flexibeler overkomt. Hij krijgt nu 3 of 4 dagen geen gras meer.

SuperRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 17:22

KootMiraDrum schreef:
Toen was hij een guppie van 7 jr he, nu 19jr.
Dit is een foto van 15 augustus, inmiddels zit er al weer een halve wintervacht op.
http://www.pbase.com/fjordkootje/image/116208210.jpg

Bij een rolfilmpje van vanochtend valt me op dat de manenkam tijdens het rollen veel flexibeler overkomt. Hij krijgt nu 3 of 4 dagen geen gras meer.

Idd de euwige babyfaces van Fiek en Koot..
Had deze foto's nog niet gezien.. Ik vind hem er hier (Koot kennende) super uit zien! Volgens mij heb je ook foto's waarop hij nog veel zwaarder is..
Ben je van plan hem langere tijd niet op gras te laten? Aangezien je eerst kleine beetjes liet grazen wel?

SuperRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 17:27

Had filmpjes gemaakt na het rijden maar hij had echt de pijp leeg dus vind het niet typerend voor hem.. Maak morgen misschien wel even nieuwe..
Heb wel foto met de stalhoudster erop.. Rijden ging vandaag super.. Afgelopen dagen viel Fiek vrij snel terug, vandaag wilde hij ineens aanspringen in galop.. Hij was echt even lekker enthousiast en vrolijk en liep heerlijk ontspannen..

Afbeelding
Vind dit daarom ook een erg fijne foto, alleen mag de stalhoudster nog meer lachen :-) maar Fiek ging hier net met zijn koppie naar de grond, vandaar ook de aanleuning..
Zie ook weer wat spiertjes terugkomen.. :-)

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 17:39

Deze maand zowiezo niet meer, septembergras heeft zo'n laatste groeispurt voor de najaars-/winterrust, het zou kunnen dat die in combinatie met bekapping en veel regen (waardoor zachtere zool) de trigger is geweest voor weer een terugval.

Zo kocht ik hem, over 6 dagen 16 jaar geleden
http://www.geocities.com/fjordkootje/paarden/WIJK.JPG

10 juli 2009
http://www.pbase.com/fjordkootje/image/114846186.jpg

20 juli 2009
http://www.pbase.com/fjordkootje/image/115210548.jpg
http://www.pbase.com/fjordkootje/image/115210547.jpg

===

Fiek ziet er goed uit Roos!
Koot heb ik zaterdag nog opgezeten, samen de koeien uit het land gehaald. Heen wilde hij wel draven (met hoefschoenen aan), terug vond hij het niet nodig. Ik "hoorde" hem niet, waarschijnlijk vertelde hij me toen al wat.
Maar ja, voeten zijn wel beter dan 2/3/4 dagen geleden.

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 17:42

SuperRoos schreef:
Heb jij een spanwijdte van 213cm dan :-)

Wat bedoel je daar mee?

SuperRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 17:42

Vergeleken met die foto van 15 augustus is echt een heel verschil!! Gras lijkt dus ook bij Koot echt de boosdoener...

SuperRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 17:43

singasong schreef:
SuperRoos schreef:
Heb jij een spanwijdte van 213cm dan :-)

Wat bedoel je daar mee?

Je had hem in je eentje gemeten met een strotouwtje toch?
Ik had hulp nodig, lukte me niet om hem bij zijn boeg vast te houden en dan door te trekken naar zijn broek dus moesten we echt met zijn tweetjes doen.. Ik vraag me af of Niek wel echt zo lang is en je dus misschien niet teveel gewicht hebt berekend..

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 17:50

SuperRoos schreef:
Je had hem in je eentje gemeten met een strotouwtje toch?
Ik had hulp nodig, lukte me niet om hem bij zijn boeg vast te houden en dan door te trekken naar zijn broek dus moesten we echt met zijn tweetjes doen.. Ik vraag me af of Niek wel echt zo lang is en je dus misschien niet teveel gewicht hebt berekend..

Dat kun je ook in 2-en doen hoor ;) Gewoon je vingers houden op het touwtje waar je gebleven bent en dan verder naar achter trekken.
Ik heb het zelfs 3x nagemeten, er zat ongeveer 3cm. verschil tussen dus het klopt wel lijkt me :D

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 17:51

Zo Eliine heeft vandaag haar nieuwe voer gekregen :) hoopt dat het werkt voor Umpire :)
Ruikt wel fijn.

SuperRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 18:05

Marit, klinkt of het klopt dan idd..
Zit me even af te vragen stel dat Niek en Fiek samen in een trailer zouden staan, dan kan de stang van Fiek zo'n 50cm verder naar voren.. Niek oogde niet zo lang toen ik bij je was maar Fiek is ook wel extreem kort weer misschien..

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 18:13

Het zijn allebei fantastisch leuke fjorden, maar allebei toch echt nog wel een stuk te zwaar. Ik denk dat als ze nog een stuk slanker zijn, ze er ongeveer net zo uitzien als die foto van toen hij 7 was. Dat kan echt hoor!

SuperRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 18:19

Dat weten we zelf ook wel, alleen vergelijken we het met hoe erg het was.. Dat is positiever vergelijken dan met hoe ze ooit waren.. Want of ze ooit nog zo kunnen worden is gewoon niet zeker.. Dus op die manier wil ik niet denken..
Hij doet het zo'n stuk beter dan in november en is zoveel kilo's kwijt..
In deze foto zie ik mijn oude paard weer terug en daar put ik veel hoop uit..

laurenta

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 18:21

Pffff......... dacht dat het aan mij lag (legde > lag????? klinkt zo raar) of je nu met lint, of via de calculator van pn, of via nog een of andere formule er zit zoveel verschillend gewicht tussen := .

Als voorbeeld Jas via het lint 400 kilo, via pn. 560 kilo en via pavo 460 kilo????

Even voor de duidelijkheid. borstomvang 1.78 lengte 1.95 en schofthoogte 1.47 en dan zoveel verschillende uitkomsten geld niet alleen voor Jas, maar ook voor mijn 'gezonde' Noriker :? .......

SuperRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 18:25

Gaat wat mis haha

laurenta

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 18:27

Heeee Roos , zag net foto's maar waar zijn ze nu dan :o

SuperRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 18:29

Afbeelding Afbeelding
Links is de foto van 5 weken geleden waar ik al erg blij mee was en rechts is een foto van vandaag.. Ondanks dat er misschien nu even geen kilo's afvliegen wordt alles wel wat strakker weer..
Bovenop zijn kont zit nog aardig wat vet.. Nu lijkt hij namelijk erg overbouwd en dat was hij vroeger echt niet, had een redelijk rechte rug tot over zijn billen..

SuperRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 18:29

laurenta schreef:
Pffff......... dacht dat het aan mij lag (legde > lag????? klinkt zo raar) of je nu met lint, of via de calculator van pn, of via nog een of andere formule er zit zoveel verschillend gewicht tussen := .

Als voorbeeld Jas via het lint 400 kilo, via pn. 560 kilo en via pavo 460 kilo????

Even voor de duidelijkheid. borstomvang 1.78 lengte 1.95 en schofthoogte 1.47 en dan zoveel verschillende uitkomsten geld niet alleen voor Jas, maar ook voor mijn 'gezonde' Noriker :? .......

Apart, bij mij klopte het echt precies.. Het lint van de pavo en de meetmanier via paardnatuurlijk...

SuperRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 18:30

laurenta schreef:
Heeee Roos , zag net foto's maar waar zijn ze nu dan :o

Ai was ik betrapt.. Had hele zooi foto's naast elkaar om het verschil zelf weer goed te zien, ook weer met foto's van november.. Maar doe het voor jullie maar even zo nu haha

SuperRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 18:32

Afbeelding Afbeelding

(Doe het lekker toch.. Links Fiek november rond de 630 kilo.. Rechts Fiek vandaag rond de 520 kilo)

laurenta

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 18:36

Zag iets van minimaal 4 foto's achter elkaar maar maakt niet uit, ik zie zoiezo veranderingen bij Fiek ;), Zelf denk ik echt dat hij de goede kant op gaat....

Zal je een dezer dagen nogwel eens een pb sturen, zit nu een beetje krap in mijn tijd :o

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 19:02

hij ziet er echt zo veel beter uit... Ik blijf het zeggen...

Mara ziet er nu zo uit zals fiek er uit ziet..

Nogsteeds veel te zwaar. maar het gaat al wel een beetje de goed kant op.

Ik kan niet wachten tot de winter :D Dan word ze geschoren (profecioneel :D) en dan kan ik heelijk aan de bak met haar. en gewoon lekker afvallen :)

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 19:27

SuperRoos schreef:
Marit, klinkt of het klopt dan idd..
Zit me even af te vragen stel dat Niek en Fiek samen in een trailer zouden staan, dan kan de stang van Fiek zo'n 50cm verder naar voren.. Niek oogde niet zo lang toen ik bij je was maar Fiek is ook wel extreem kort weer misschien..

Bij mij moet de stang op het achterste oog aan de achterkant en van voor op het 1e oog, dus ik denk toch dat hij wat langer is.

Maar je meet bij een breder paard, in de lengte ook wat van de omvang mee hè?!

SuperRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 19:54

Zie dat klopt dan idd.. Kon dat plaatje niet in mijn hoofd krijgen maar dan heb je idd gelijk.. Bij Fiek kan alles in de trailer op het kortst en dan heeft hij nog ruimte achter zijn billen...

romeorowan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 21:21

Ik heb vorige week, bij de start van de Gluco balance, foto's van Indiana gemaakt en haar maten gemeten.
Op de singelplek: 197 cm.
Dikste punt van de buik, ca. handbreedte voor de navel: 208 cm (dit meet ik altijd als de paarden drachtig zijn)
Lengte: 172 cm.
Schofthoogte: ongeveer 153 cm.
Volgens Paardnatuurlijk komt ze op 560 kilo.

Wie o wie heeft zo'n meetlint en wil eens voor me nakijken hoeveel ze volgens het meetlint weegt?

Ook nog even foto's van mijn grote vriendin:

Dit was toen ze moddervet net bij ons was in 1996
Afbeelding

Dit was 3 september 2009
Afbeelding Afbeelding

Ze zou nog iets gewicht mogen verliezen, maar aan de andere kant kan ik haar ribben direct onder haar velletje voelen. Wel blijven de vetophopingen in de nek en bij de staartinplant aanwezig.

Ik heb woensdag sinds ongeveer 1 jaar weer les gepland, een half uurtje. Erg spannend.