[TI] [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

shillelagh

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 16:24

Ik kan wel janken!!! Shillelagh heeft de ziekte van Lyme...

Ik vond haar al de laatste 2/3 week sloom en niet fit. Ze was anders... Toch maar dierenarts bijgehaald.
Bloed laten prikken en werd net gebeld... uitslag is positief.
Beni k blij dat ik mijn paard goed ken. Want de klachten zijn vaag maar ik weet wanneer ze niet haarzelf is.

En ik heb dus wel de wedstrijd gereden. De dierenarts zei van als ze fit is of iets dan kan je rijden. Want er was niks raars of zorgwekkend te zien vrijdag. Maar nu is er dus uitgekomen dat ze Lyme heeft.

Bah rot teken.. hoop dat ze uitgeroeid worden.

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 16:30

Welkom Sterre!
Leuk is Jelle :)
En ik woon ook in Friesland :D

Heh jasses... arme Shill!
En nu? Gaat ze behandeld worden of is dat niet nodig?
Feike zit elk jaar onder de teken dus ben ook als de dood voor Lyme. Maarja teken kan je gewoon net echt voorkomen :(

Shelly21

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 16:40

Welkom sterre!

Oh wat erg voor je shill. Is dat nog te genezen? Niet toch? En js het ook zo erg als bij mensen dat het steeds slechter word. Gadverdamme iig sterkte..

Sorry even afwezig geweest wel mee gelezen.
Vorige week naar buiten geweest met xaf wat echt heerlijk was en lekker ontspannen.
Afbeelding

2 dagen erna zelf in de bak gereden en bedacht daan proberen stukje buiten uit te stappen. Hij wilde eerst erf niet af dus stukje aan de hand geleid en toen er weer op en hij ging als een trein!

Afbeelding

Gister zouden we dan eindelijk onze eerste cross les hebben in Heeten. Wel een eindje weg voor ons 3 kwartier. Nou alles verliep goed en hij liep zonder protest de trailer op. Moesten we nog een kwartier rijden kreeg ik pech met mijn auto. Stuur begon echt heel erg te trillen en we zijn gelijk naar de kant gegaan van de autobaan. Trailer met xaffier opgehaald en later de dag mijn auto op dr auto ambulance. Al met al echt rot dag.

snorremans

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 18:23

@Shillelagh: wat balen.. :( rot beesten die teken zowel bij mensen als dieren! Kan het behandelt worden?
@Nientsje: even in je profiel gespiekt, volgens mij heb ik je bij de autumn desert trail gespot en ook weleens op fb voorbij zien komen!
@Shelly21: wat een leuk kleurtje heeft die van jou! Wat balen die auto pech! Gelukkig dat je gewoon van de weg kon!

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 18:37

Haha dat kan kloppen Sterre.
Wij gingen bij de Trail in het paars :D Niet te missen :=
Afbeelding

snorremans

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 18:42

Nientsje schreef:
[ [url=m/CRtL4B.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dan heb ik jullie inderdaad gezien! :j
Ik scheurde toen met een Schwarzwalder Fuchs rond! Als het dit jaar weer georganiseerd word ben ik weer met Jelle van de partij!

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 19:05

Ik heb idd wel een Fuchs gezien :D

Wat leuk! Ik wil dit jaar ook graag weer :):)

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 19:17

Jeetje, heel veel sterkte voor Shillelagh!

Wat een leukerd is Jelle!

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 19:46

Ik heb me even een weekje afzijdig gehouden.voel me soms zo rot,ook al is het de beste keuze om hem te verkopen.maar ik weet gewoon dat ik een emotioneel mens kan zijn op dat moment.gister wel kijkers gehad maar die gaan hem niet kopen denk ik.maar er zijn nog wel meer gegadigden ,dus dat gaat goedkomen.

nessa,pas je wel goed op?doe maar rustig aan de komende dagen nu je gevallen bent.je kan beter kalm aan herstellen.dochter van stalhouder is 4 weken terug ongelukkig ten val gekomen omdat haar paard schrok.leek aanvankelijk mee te vallen,maar nu blijkt dat ze ook een whiplasch heeft ,dus voorlopig mag ze nog niet veel.

shillelagh,wat rot zeg.kunnen ze iets aan die ziekte van lyme doen nu?

welkom snorremans!

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 19:47

Wat jammer van de lyme :(:)

EvalynnS

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 19:49

O wauw ik ben erg lang niet meer op bokt geweest.. Het is er echt even bij in geschoten. Ik ga zo veel mogelijk terug lezen!

Nog even een kleine update van Frits en mij;
We zijn laatst wezen kijken bij een vereniging en het zag er super leuk uit. Maar helaas moet ik er stappend naartoe en het is toch eigenlijk wel net te ver. Binnenkort bij een andere vereniging misschien een les meerijden. Ben benieuwd!
In de tussentijd geniet meneer lekker van het gras, we bouwen rustig op. En rijden we veel buiten. Zo hebben wij ook laatst ons snelheidsrecord weer verbroken :D
Afbeelding

Afbeelding

Nu ga ik weer verder in mijn leesmodus!

Allienda

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 19:54

Ohhh Getver Lyme? Kunnen ze daar iets tegen doen? Zijn daar medicijnen voor?

Jane2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 19:56

Shillelagh, de merrie van een kennis heeft ook Lyme. Erg vervelend. Toen ze er achter kwamen was ze ook erg moe en wilde bv niet van stal weg enz. Ik begreep van haar dat paarden ervan wel kunnen herstellen maar dat dat echt lang kan duren. Als je meer info wil kan ik dat wel aan haar vragen. Balen. Erg veel succes. Hoop dat je erop tijd bij bent en dat het meevalt.

Snorremans, welkom.

Ellie, moeilijk he. Beetje dubbel gevoel allemaal. Sterkte.

Vandaag met Storm lange lijnen werk gedaan maar dan met het hoofdstel van de kar. Dus met oogkleppen. We merken dat Storm in de kar, in stap erg zijn rug wegdrukt. Dus dat zijn we maar op deze manier gaan oefenen. Hem leren dat hij ook lang en laag kan lopen met oogkleppen. Dit is nu de 2e keer dat we het zo doen en ik voelde vandaag echt veel verschil. Hoop dat we in de kar ook verschil gaan merken. Nog even geduld, wachten op droger weer.

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 22:40

@ Allienda: flinke verbouwing. Jammer dat het net weer wat kouder is! Even volhouden dus

@ Snorremans: welkom!

@ Jorretje: klinkt gezellig. Denk dat veel paardjes toch lente in het koppie hebben ofzo? Fijn dat je hem wel lekker aan het lopen hebt gekregen

@ shillelagh: ooh wat oliebol zeg van de lyme....

@ Shelly: fijne buitenrij foto :)

@ Ellie: ik snap dat het rot is. Rustig aan. Uiteindelijk komen er wel mensen die dol enthousiast zijn waar je een goed gevoel bij hebt.

Vandaag rustig aan gedaan. Ben toevallig t/m woensdag vrij.
Heb rustig de paardjes gevoerd en op mijn gemakje poep geschept.
Was wel lekker even in de frisse lucht. Verder niet veel bijzonders gedaan.
Boekje gelezen, series gekeken, zak voer gekocht :+
Morgen zal het hetzelfde eruitzien :P. Behalve zak voer kopen, want die heb ik immers al

_Patrick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 22:53

Ted heeft ook lyme die is heel erg ziek geweest.
De meeste zullen dat hier nog wel herinneren.

Welke behandeling is er nu gestart?

_Clocloken_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 00:43

Pff schrikken zeg.. lyme..

Welkom snorremans!

Leuk dat xaf meer ontspant bij het buitenrijden!

En wat fijn Joribe op bezoek bij je bijrijdpaarden van vroeger.

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 01:12

snorremans schreef:
Nientsje schreef:
[ [url=m/CRtL4B.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dan heb ik jullie inderdaad gezien! :j
Ik scheurde toen met een Schwarzwalder Fuchs rond! Als het dit jaar weer georganiseerd word ben ik weer met Jelle van de partij!

Die heb ik idd ook gezien. Gaaf beest was dat!

@shillelag. Jeetje zeg. Ben er slecht in thuis maar kunnen ze daar nog iets mee qua behandelen ed? En zo ja, wat dan?

@ellie veel sterkte. Is ook superzwaar.

shillelagh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 08:49

Jane2, Als je dat zou willen doen graag.. ik maak mij zo zorgen! Ze heeft vanochtend antibiotica gekregen. Ik ben er gelukkig wel op tijd bij dus kan op genezing wel groter. Ben alleen zo bang. Kan ook wel de hele tijd huilen terwijl ze als het goed is beter wordt. Maar ik had het niet verwacht en ze is echt mijn beste maatje...

Ben alleen bang, misschien wel beetje paranoia hoor, maar ik had open wondjes op mijn handen en Shill die likt en doet. Kan ik dat ook krijgen dan?

Bedankt voor de steun iedereen! Doet mij goed.

LePapillon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 09:23

Beterschap Nessa! Gelukkig had je je cap op!
Doe inderdaad rustig aan, ik heb ook nog klachten vanwege te snel dingen doen met een hersenschudding..

Shillelagh, verschrikkelijk nieuws. Veel sterkte!
Ik heb geen idee of jij het dan ook kan krijgen.

Welkom Snorremans! Ik ben er ook net pas bij :)

Sterkte elliecuijk..

Leuke foto's zijn er voorbij gekomen!

Lana mocht gister eindelijk bij de andere paarden.
Het was eerst even flink rennen met elkaar, maar het was al snel weer rustig.
Een van de paarden lijkt wel geobsedeerd door haar, die loopt constant achter haar kont aan :P
Helaas is het land weer zeiknat vanwege de regen..

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 10:37

Ik meen dat Lyme niet besmettelijk is via hoesten, niezen of speeksel. Maar mogelijk wel via bloed.
Maar ik kan het fout hebben hoor.

Allienda

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 10:45

Ik herinner me een stalgenootje wiens paard het ook had, die heeft een hele poos medicijnen gehad en dat ging eigenlijk wel erg goed. Paard was niet meer geschikt voor de sport (lees ieder weekend concour en iedere dag minimaal 1.5 uur trainen) maar kon wel goed door als recreatiepaard, lekker chill wat dressuuroefeningen heerlijke buitenritten enzo.

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 10:53

oef lyme oliebol! Sterkte met Shil!

shillelagh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 10:57

Ja volgens mij ook niet maar ik lees vanalles. Wordt helemaal gek. Ben zo bang dat er bij Shill straks dingen zijn aangetast. Ben net begonnen met wedstrijden en wil zo graag wel meer wedstrijdjes rijden en doen... Ben zo bang dat ze niet helemaal de oude wordt.

J_E

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 13:45

Wat naar van Shill. Maar ik zou me niet teveel zorgen maken. De tijd zal het leren. Als je een goede behandeling hebt, kun je niet meer doen. Afwachten. Je bent er op tijd bij, dus van aantasting zal vast nog geen sprake zijn.
Ik weet dat het rot is hoor. Ik heb hetzelfde met Noeka d'r hoeven (graasvoetje, twee bokhoeven). Ik doe wat ik kan en verder is het afwachten. Geen idee hoe ze eruit komt. We zien wel. Ze is lief, ook al zou ik haar nooit kunnen rijden, dan is ze altijd nog mijn schatje. Daar heb ik me maar bij neergelegd.

Beterschap Nessa, inderdaad, doe maar heeeel voorzichtig met die hersenschudding!

Xaf doet het goed! Mooi zadel en laarzen heb je ook.

Oeeh Daniella, je hebt het weer niet mee zitten zeg! Oef, het lijkt wel winter... Succes met de verbouwing! Hier geen geklus vandaag, tis me veel te koud :')

Gijs zag er goed uit! Leuk dat er foto's zijn gemaakt :Y) }:0

Sterkte Ellie. Moeilijk hoor. Een goede baas maakt een boel goed :)

Frits kan hard!

Vanmorgen DA geweest, gebit van Aranka gedaan, entingen allemaal weer in orde, das fijn.

Weten jullie welke hulpteugel je het best kunt gebruik bij hoofdschudden? Ik lees de martingaal en de slofteugel, maar wat is het best? Aranka maakt er mooie voorstellingen van. Alleen voor de veiligheid, ze komt soms wel heel hoog. Ik ben er wel zeker van dat het geen pijn aan de rug is. Ongeduld, verveling denk ik meer. Oortjes naar voren, ruime draf, wil alleen maar scheuren, geen reactie op t zadel. Ze doet t alleen in stap, das te langzaam. Gapen, hoofdschudden, soms echt gooien.

Succes met het weer allemaal. Ik krijg het al koud door alleen uit t raam te kijken. :(

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 14:50

Kan het niet zijn dat je een ander bit moet proberen of hoofdstel bij schudden? kan mss zijn dat ze het bit niet prettig vindt ofzo?

Ik lees straks verder bij. Baal van dit kak weer want ik wil morgen graag rijdeb op mn zeldzame vrije dag maar nie in stortregen ;(

Gisteren mn Quarab te koop gezet en vandaag al kijkers gehad. Word pijnlijk m'n paard die ik 6 jaar gehad heb te erkopen maar ik doe er echt helemaal niks mee en dat vind ik zo zonde. Het idee dt ze lekker moet werken vind ik een fijn idee :o