Ik snap wel wat je bedoelt hoor Lotte. Ware het niet dat ik iemand bij me had die vriendelijk naar die man gebaarde om voorzichtig te rijden ivm het paard. Aangezien hij dat dus volkomen negeerde, ja dan wordt je gewoon boos. Nee het is niet super van mij, maarja dan denk je ook niet zo helder, schrok me te pleuris, omdat hij het niet kon opbrengen om, ondanks waarschuwing en vragen op rustig rijden, toch nog ff lekker gas op de plank te doen en ons de berm in te duwen.
Mira283
Geplaatst: 28-09-14 11:38
Geef je groot gelijk in hoe je gehandeld hebt Nientsje! Heb er ook een bloedhekel aan. Gelukkig is het hier bij stal niet veel verkeer wel loslopende koeien soms
Niene87
Geplaatst door de TopicStarter: 28-09-14 12:43
Mooi muziekje eronder Tis wel lang maar zitten wel grappige dingen tussen.. Stukje bij stal zie je onze weilanden en ook de stal zelf en van binnen nog wat andere paarden bij ons op stal.
Amai deze trainingsmethode geef ik echt niet meer af. Rij Jack sinds de vorige keer zonder hoofdstel enkel zadel en een zweepje voor bijsturing via de hals (duwen) als het nodig is in de weide. Vorige keer niet tot galop geraakt om echt figuren te doen, is zijn moeilijke gang op vlak van evenwicht en soepel zijn voor korte wendingen. Deze keer net wel gelukt, uber trots van hand kunnen wisselen puur op zit en van galop naar stil stand gaan ook puur op zit in enkele passen. Amai trots op hem raad het iedereen aan te doen echt waar dan pas merk je hoe veel je paard gericht is op je zithulpen of stiekem toch op de teugelhulpen. Volgende training ga ik eens zien voor te filmen, het is absoluut nog niet perfect maar voor de kleine voorruitgang doe je het gewoon.
Gister heb ik een huifkar tocht gemaakt met 3 vriendinnen. Ik en 2 vriendinnen hadden het als verassing voor onze andere vriendin georganiseerd. Zij heeft een blokkade en durft niks doordat ze een keer iets heel ergs heeft gezien (niemand weet wat). Ze durft haar computer niet op te straten, ze heeft nog nooit gepraat, ze durft niet mee te gymen, ze durft niet eens op een vraag te knikken en noem maar op... Maar ze vind haar troost in paarden. Maar ze is wel een echte vriendin voor mij. De tocht was erg gezellig, we waren ook verdwaald. Oeps Maar we hebben echt een leuke dag gehad.
Verder heb ik donderdag les gehad van iemand op stal. Gewoon iemand die er geen geld voor hoefde maar die echt heel aardig is en een enorm gevoel voel voor paarden heeft. Zij doet met haar paardjes Freestyle. Was heel leuke en leerzaam! Veel gedaan met ontspanning! Was echt super! Heel veel geleerd! King deed het echt heel goed. Ik was enorm trots!
Vrijdag weer een les gehad van iemand anders, wel 2 dagen achterelkaar want we zijn echt aan t zoeken wat we met hem gaan doen. We zijn nu op zo'n punt van, welke kant gaan we uit met hem. Was ook erg leerzaam, zij doet meer aan de basis dressuur en die andere meer aan Freestyle. De combinatie is erg leuk!
Ik zou dat wel missen als we gaan verhuizen... Maar paard aan huis is natuurlijk erg leuk!
Nientsje
Geplaatst: 28-09-14 19:16
Prachtig filmpje Nienke! Ooit koop ik ook een Go-pro
Jullie gaan echt vooruit! Heerlijk dat je zo fijn kunt rijden nu met Jack!'
Wat lief van jullie Naomi! Wat zal ze genoten hebben! Fijn dat je lekker hebt kunnen lessen meid! Snap wel dat je dat gaat missen, maar paard aan huis hebben lijkt me ook fantastisch!
Ik ben echt min. Neus en hoofd zitten dicht, moet gewoon om adem happen en hoofdpijn en steeds niezen, nee echt niet lekker. Dankzij stalgenootjes die vlakbij wonen, ben ik toch naar stal geweest want kon met hun meerijden. Feike lekker gepoetst en eventjes gelongeerd en uitgemest, daarna weer naar huis gegaan. Helaas morgen dus weer stage, hopelijk voel ik me dan beter. De New Forest merrie staat nu ook bij Feike en de jonge merrie, gezellig met zijn drietjes nu
Heerlijk zo een huiftocht die vriendin kon het vast wel waarderen .
Ik wil ook een go- pro maar kost aardig wat jammer genoeg. Beterschap trouwens!
Het is genieten nu gewoon met Jack zo enorm vriendschappelijk geen dwang of je stem moeten verheffen omdat die zijn eigen ding wil doen. Zo werken geeft je een gevoel dat niet te beschrijven valt in woorden en je hebt er durf voor nodig om los te laten eigenlijk maar waaw wat krijg je er veel voor terug .
J_E
Geplaatst: 28-09-14 20:55
Beterschap Nientsje!
En wat leuk die huifkartocht!!
Wat stoer dat je zo rijdt met Jack zeg. Superleuk.
Zo, vandaag zelf hoeven uitgekrabd van Aranka voor het eerst. Durfde het niet aan omdat toen ze hier kwam vreselijk agressief was als je aan haar benen zat. Maar nu zonder trammelant!
Wat foto's van vandaag, trots op m'n zootje ongeregeld, ze doen het zo goed allemaal!
Dubbelduf hoofd
Nog een vraagje aan jullie. Ik heb met Aranka er last van dat de singel naar voren schuift, zoals hier te zien. Ik heb al zo'n dure mattes anatomisch gevormde banaansingel geprobeerd, maar of dat nou voldoende helpt... Niet de singel van de foto overigens. Zijn daar nog andere ideeën voor, of kan ik beter op zoek naar een ander zadel? Dat voorkom ik liever als het even kan.
Is dat een barefoot zadel ? De chayenne toevallig anders kan het door het model van het zadel zijn ook had ook dat model maar dan de stella en die schoof ook ellendig naar voren altijd, zo erg dat ik op een buitenrit regelmatig midden in even terug de singel losmaakte en daarna het zadel terug goed deed. Nu met mijn arizona (western) heb ik er geen last meer van, van dat naar voren schuiven.
J_E
Geplaatst: 28-09-14 21:26
Hoe was de proef? Zenuwen voor niets? Hoe doe je dat met Mella dan? Het ligt zeker aan de buik Maar ja, die is niet zo weg, knapt met wat meer rijden misschien wel weer wat op, maar over paar maand komt het probleem weer terug. Ben bang dat een ander zadel hetzelfde blijft doen. Staartriem, is dat slecht?
Jammer van je proeven Chantal volgende keer beter! Aranka wat een heerlijk zooitje ongeregeld heb je zeg Nientsje beterschap!
Hier ook keelpijn en ik denk iets van een opgezette klier.. dus even wachten op bericht van Huisarts of ik op afspraak moet of dat ik gewoon even af moet wachten..
Gister wilden we ritje op de kar maken maar is er niet van gekomen voelde me gister echt beroerd alles deed pijn overal spierpijn of zo... Nu is dat gelukkig wel weggetrokken maar zit lekker in warm vest en een sjaal op me werk
jorretje
Geplaatst: 29-09-14 10:55
Nimby schreef:
Jorretje is Gijs dan vier ongeveer, in januari? Nienke welke kleur hoefschoenen heb je voor Roos? Ik zag dat er ook roze zijn
3,5 Hij is van eind mei
Gefeliciteerd Ellie, leuk he zo'n hummeltje! Beterschap hoor Nienke! Ik word jaloers van als die mooie foto's Ik wil ook weer rijden.. Gelukkig hoeft dat nu niet meer lang te duren.
J_E
Geplaatst: 29-09-14 14:35
Ik kan me voorstellen dat je zin in rijden hebt Jorretje! Komt wel goed, en anders kom je hier maar een keer
Beterschap Nienke!
jorretje
Geplaatst: 29-09-14 15:09
Wat een lief aanbod Joanne! Misschien doe ik dat wel een keer Kan ik meteen Noeka eens in t echt zien, vind dat zo'n gaaf veulen!