[TI] [HK] LGVIII - Harig en bont, draven we topic 3 samen rond!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 19:34

Diaz schreef:
Diaz zou ik zo met mijn zoontje op stap durven laten gaan, maar als ik zelf wat onzeker ben laat ze dat merken!
Ik denk dat op zekere hoogte elk paard dat heeft, het blijven gevoelige dieren natuurlijk

Klopt hoor. En alle beesten voelen het fijnloos aan of je gespannen bent of niet.
Hier maar de osteopaat bij Miggs hij houd zijn rug teveel vast misschien zijn dan een gedeelte van de problemen ook opgelost

Soprano

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 19:43

Nou vanochtend verging de wereld nog en om half 4 was het blauwe lucht en zon :D Zadelpaster dus geweest eeenn... Zadel lag nog perfect, was niets aan. Langs de ene kant ben ik dus wel blij dat ik geen nieuw zadel moet kopen, maar langs de andere kant hadden we dan wel een reden gevonden voor de kreupelheid. Ze zei wel nog eens dat Iowa nogal extreem lange schouders heeft dus als het zadel goed ligt dat de singel nogal redelijk naar achter ligt, misschien dat dit de reden is? Want dan ligt die namelijk wat meer op de ribben ofzo? Zadelpaster zei zelf dat ze het wel raar zou vinden dat ze daar van blokkade zou krijgen en kreupel van zou lopen maar goed heb dus een bananensingel besteld zodat de druk beter verdeeld wordt, wil toch het zekere voor het onzekere nemen dat het zeker goed ligt. Phoe uiteindelijk heeft Iowa wel wat geld gekost deze maand, €20 DA, €40 voor Sarnacuran voor haar jeukende sokjes nog eens te behandelen, €70 osteopaat/DA, €30 zadelpasser en dan die singel €130, eventjes €290 voor eigenlijk nog altijd geen duidelijke reden te hebben wat er nu precies scheelt... Maar hopelijk is het met osteopaat en misschien wel de nieuwe singel opgelost! Binnen 4 à 5 weken gaat osteo dan nog eens komen. En hopelijk kunnen we de rest van 2013 er goed tegenaan!

Liza ziet er een leuke merrie uit!

Iowa is inderdaad ook heel erg gevoelig voor spanning, ik heb bij haar nog meer geleerd om ontspannen te zitten en zelf als ik het niet vertrouw dat ik dan maar wat moet bluffen anders denkt ze in haar zelf 'hmm ik vind deze situatie niet leuk en mijn baasje voelt ook nogal gespannen aan, ok ik ben hier weg!' :+

_Clocloken_

Re: [HK] LGVIII - Harig en bont, draven we topic 3 samen rond!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 19:52

Hopelijk is het nu met die nieuwe singel en de osteopaat snel opgelost Emmy.
En kun je weer rustig gaan rijden met haar :)

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-13 20:21

Pfoeh, ben je weer even blut Emmy!
Ooooh, die Liza is leuk *inlove* Helaas geen plaats -O-
Balen van Jack, vond 'm erg leuk. Stiekem zou hij wel iets voor mij zijn, maar zoals hierboven; geen plaats, geen geld..

Blergh, strontweer, hoop dat het voorbij is.. Vandaag mooi zonnetje in de namiddag, maar men trein was afgelast, dus was pas om 15uur thuis, ik moest nog eten enzovoort, dus was te laat om nog op buitenrit te vertrekken of om te gaan mennen. Tink is wel echt knuffelig weer. :P

Tinky is ook gevoelig voor spanning of stress. Het is altijd mijn hart vast houden als er iets spannends gebeurt, mits ze dan toch weer gevoeliger staat voor koliek etc. Als ze onder het zadel wat spannend is gaat ze gewoon kei hard lopen snuiven en kijken naar het object dat spannend is. Meestal loopt ze er na een tijdje wel gewoon netjes voorbij :) Tinky vindt het ook altijd géweldig als ze nog eens op vadrouille mag. Dan maakt ze zich groot, zodat haar hoofd over de poort kan en ze dus zo naar de straat kan kijken, wachtend op de trailer :P Enorm schattig om te zien. Ik smelt dan telkens, haha.

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 20:23

Chantal, weet je dat als het niet door gaat met Babet (en die kans is zeer groot :( ) dat de oude eigenaresse van Diet dan Liz bovenaan haar lijstje heeft staan? Tenminste, wat ik via fb van haar begrijp ;)
Laatst bijgewerkt door Caily op 30-01-13 20:24, in het totaal 1 keer bewerkt

patrick1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 20:24

Hoe groot is Jack eigenlijk?

Miesemuisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 20:30

pff, dat heeft je weer genoeg geld gekost Soprano, hopelijk blijft het hierbij!

En jammer van Jack, maar vast de goede beslissing :) succes met je zoektocht verder!

Ooh.. ik weet een heeeele leuke fries die te koop staat, als ik t geld toch eens had voor een eigen knolliee <3 *droomt verder...*

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 21:22

HijadelaLuna schreef:
Chantal, weet je dat als het niet door gaat met Babet (en die kans is zeer groot :( ) dat de oude eigenaresse van Diet dan Liz bovenaan haar lijstje heeft staan? Tenminste, wat ik via fb van haar begrijp ;)

Aaaaaah Babetje... :+: :+: ben gek op Betje <3.
Maar leuk :). Al gun ik Babetje ook een super plek

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 21:38

@lotte:foto moet ik nog maken ,nog geen tijd voor gehad op mijn vrije dag.maar ik vindt de set echt supermooi!
ik ben t wel met je eens dat de sokken bij tinkers t behandelen van mok lastiger maken.alhoewel ik bij eros nu ook haren moet bijknippen bij de kootjes.maar bij ruana had ik ook zoiets van,t is wel zonde de sokken eraf,maar als ik zo t beter kan behandelen,dan moet het maar.alles voor t dier z'n welzijn.
hier zijn er meer paarden die er last van hebben,en we behandelen ze allemaal op deze manier.wassen met betadine,goed droogmaken en zonodig insmeren.

Magica

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 22:33

Succes Heidy met de verkoop van Jack, hoop dat je snel een passend baasje vind voor hem!

Kailonne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 23:00

Bedankt allemaal!!

Magica

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 23:08

Johan en ik zijn al een beetje in ons achterhoofd bezig met het idee om toch binnen nu en een jaar ongeveer een tweede paardje erbij te nemen. Johan zei al: "nu mag ik kiezen" haha. Johan wil in elk geval wel een bonte. Of dat nou bruinbont is of zwartbont maakt hem volgens mij niet uit. En dan al wel wat langer onder het zadel. Zal me benieuwen of het toch niet stiekem een effen kleur wordt ;-)

Magica

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 23:16

Ow ja en over spanning gesproken: Ik heb er ook talent voor om Luna te veel spanning te geven bij bepaalde omstandigheden. Tegenwoordig ben ik me er wel meer bewust van gelukkig en zodra ik dat door heb probeer ik meteen die knop om te zetten en mijn ademhaling aan te passen en mijn algehele stemming/gedrag. Als het me echt te dolletjes wordt zing ik een liedje (Berend Botje werd mij aangeraden en moet zeggen dat werkt prima haha)

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 00:06

Spanning heb ik ook last van hoor.
Idd kwestie van ademen en loslaten :D

Afbeelding

tenunuenuenuenue badddmannnn

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 00:27

Poeh, das idd n eind Claudia! Ongeveer wat ik voor Kyra reis, ik moet 40 min treinen en 20 min met de bus, heenweg sluit t perfect aan. De terugweg moet ik 25 min wachten op de trein :( Gelukkig ook geregeld een andere verzorgster of eigenaar die me dan naar de trein brengt :)

Noedels vorige hoofdstel >;) Toen je hem kocht was ie voor Mella herinner ik me :P Was vlak voor de eerste keer dat ik bij jou kwam :D Knappe Liza!

Heidy, ik hoop voor je dat het goedkomt met een ander paardje dan! Als je het wilt uitvinden voordat je Jack verkoopt en/of een andere aanschaft mag je ook hier wel een keertje komen rijden hoor! Die ene die je niet mag kopen weet Jayney wel, maar ze achtte die ook niet geschikt voor jou ;)

Was de film nog te doen Faye?

Hopelijk werkt de singel Emmy. Tja, dieren he, zo kosten ze je maanden niks en zo ineens bijna wat ze zelf waard zijn :=

Hihih Andrea, stoer! Ga je meedoen met het showteam? :P

Spanning en durven loslaten := Ik heb een Welsh merrie gereden en als je die dus vast hielt van voren ging ze steigeren, dus hoe hard ze ook ging, altijd los laten en enkel ophoudingen geven. Heb echt zo van dat beestje leren voelen, wauw. Ook met de benen, klemmen was rennen. Betere leerpony heb ik denk ik niet gehad, al waren het soms wel harde en beangstigende lessen :+

____

Hebben jullie ook het voorjaar gezien? Ik wel vanmiddag :D Fietste naar stal, 11 graden, zonnetje, blauwe lucht met enkel witte wolkjes <3
Caily liep super! Lekker balkjes gedraafd, ze heeft een nette galop laten zien op beide kanten, wow! Weliswaar nog flink bezig met rechtrichten en constante aanleuning in draf, maar het begin is er. Voor wekenlang niks doen viel dit me niks tegen. En oo, ze kan zo lief zijn he, hoofd op mn schouder, kusjes, jambette tussendoor. En zo volgzaam, als ze moest blijven staan trok ze zo'n beteuterd koppie, haha.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 07:12

Jaa het was heerlijk gister. Tussen de stortbuien door dan.
Van mij mag t zo blijven

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 08:14

HijadelaLuna schreef:
Tja, dieren he, zo kosten ze je maanden niks

Huh, wat doe ik verkeerd dan -O- Hier kosten ze me maandelijks toch een hoop geld :P
(ik heb hem lekker uit verband getrokken zo, jou quote. ;) )

Ja, lekker was het gister he! Heb gewoon in het zonnetje uit staan mesten!
Arya is al een paar dagen aan het verharen (sinds het langer licht is)

Magica

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 08:42

Ik baalde van de week al dat het zondag van dat vieze prut weer was en dat het maandag weer mooi weer was. En toen moest ik weer werken grrr. Maar vandaag ben ik de hele dag vrij jippy, maar als ik knmi bekijk dan wordt ik weer iets minder vrolijk. Gister avond nog bij Luna geweest, even wat getut in ons overdekte poetsplaats (die is wel reuze handig de laatste tijd) maar het waaide nogal en 's avonds is ze zowiezo wat meer op haar hoede. Had haar een bakje met wat biks gegeven maar ze moest constant omkijken of ze niet iets zou missen haha.

Verharen; het lijkt er op dat Luna daar ook mee bezig is, mn borstel zat helemaal vol met van die kleine haartjes!

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 09:15

Heerijk, daar heb ik dit jaar geen last van, iig niet van de lange haren. jaron verhaard ook korte haren :j

Kailonne

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 09:41

Patrick1994: Jack is ongeveer 1.43.
Jack verliest nog geen haren, gelukkig. Ik denk dat bijzijn wintervacht nog wel even nodig heeft

Lailaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 10:31

Kailonne; jammer van Jack. Verstandige keuze. Ik heb hetzelfde gehad met m'n vorige pony. Hopelijk vind je op ten duur een geschiktere paardje.

Wauw! Liza is een knappe dame!

Ondertussen zijn Savannah en Ramona verhuisd. Hopelijk laat het weer het toe om vanmiddag even lekker te wandelen of te rijden.

bianca23

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 11:12

wauw die liza is zeker een knappe dame!
ik zoek voor eind van de zomer ook een tweede paardje erbij, wil eerst afwachten hoe het Job verder gaat maar de planning is augustus een leuke tinker erbij te kopen.
helaas vind ik Jack erg mooi maar ik zoek iets zeker boven de 1,65 of 1,60 en dan heel erg lekker breed.
denk dat het nog een hele klus gaat worden.
er staat een hele leuke op marktplaats een stoere ruin. maar ja nu is nog echt te vroeg.

hinke_1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 11:32

Hier is het nu al aan het betrekken, de lucht helemaal grijs. Gelukkig net nog prima met uitmesten van de paddock. Hopelijk valt het mee vanmiddag (*kijkt buienradar.... :\ )

18 + kreeften gezien :=

Miesemuisje lekker gereden door de regen. Bikkel!

Geronimo bezoek in zijn paddock :=

Jaron lekker aan het showen met z'n staart in de lucht.

Faye vol plichtsbesef aan het doorbikkelen +:)+

Jess ook nog niet helemaal de oude: Beterschap!

Liza is echt een knap prinsesje!

Emmy een dure maand. Hopelijk leveren de dingen die je nu ondernomen hebt toch wat op.

Kaat niet kunnen genieten van het zonnetje... Vadrouille, weer zo'n mooi Vlaams woord :D

Patje :wave:

Ellie nog geslaagd gisteren? Je zou nog ff gaan shoppen toch?

Johan mag nu het kind in de snoepwinkel spelen? _O- Leuk hoor, een 2e paardje uit mogen zoeken. Stiekem zou ik dat zelf ook wel willen, maar daar hebben we geen tijd genoeg voor....

Heidy ik hoop echt dat Jack een goed thuis krijgt en dat jij een fijn paardje terug kunt kopen!

Tja, spanning. Ik heb daar ook last van. Buikademhaling en zachte ogen ben ik nu mee aan het oefenen. Moet zeggen, werkt prima! De bak is redelijk aan het opdrogen, dus hoop het rijden van het weekend weer op te kunnen pakken. Even lekker naar het bos ofzo. Keira is verder nog niet echt aan het verharen, ze staat ook ontzettend veel buiten in weer en wind, dus d'r haartjes heeft ze nog wel nodig. Wel meer eiwitbultjes viel me op. En lekker dat ze het vind als je d'r ff met je nagel over heen gaat; dan rekt ze zich uit als een kleine giraffe en dat lippie _O- Hilarisch!

Fijne dag allemaal!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 11:36

Misschien is een drumhorse dan ook nog iets? Nou het enigste dat ik hier doe de laatste tijd is rekenen en geld bij elkaar schrapen! Door dit weer zijn de paarden 3 maand vroeger de winterpaddock opgegaann. Dit betekende dus ook 3 maand vroeger voordroog. Zit nu bijna door mijn potje heen maar gelukkig verdien ik genoeg om het zonder potje een paar maand op te vangen! Hier nog geen zon gezien helaas

Magica

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 12:01

hinke_1985 schreef:
Buikademhaling en zachte ogen ben ik nu mee aan het oefenen.

Ben wel benieuwd naar wat je bedoeld met zachte ogen :D

En het zijn inderdaad wel dure maanden zo met dit koude weer maar ach, we werken graag voor onze paarden :j zolang de kosten maar niet de pan uit rijzen . . .