[TI] Insuline resistentie

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 21:26

SuperRoos schreef:
Eliine schreef:
ehm ja, hij moest 2 gram per dag van mn therapeut, dus 3 x 0,7 = 2,1 gram toch?

Op de site van phytonics staat het bijgeleverde schepje aangemeten als 8 gram....

Owww, is een ander schepje dus van de honden/kattendosering :D

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 21:27

Leuk Roos, dat Fiek weer lekker mee deed vandaag!

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 21:55

singasong schreef:
SuperRoos schreef:

Op de site van phytonics staat het bijgeleverde schepje aangemeten als 8 gram....

Owww, is een ander schepje dus van de honden/kattendosering :D

haha ja een heeeeul klein schepje :D Ik dacht al, waarom raken jullie zo in paniek :P

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 22:42

singasong schreef:
Ik respecteer het hoor dat je het op deze manier aan wilt pakken. Maar ik vind het wel heel vreemd dat een homeopatisch arts zegt dat je het beter op de reguliere manier kunt aanpakken.

Soms kun je inderdaad te veel homeopatische middelen tegelijk geven, dan kan het lichaam het niet aan. Veel holistisch therapeuten testen dan ook of bepaalde middelen wel samen kunnen/mogen. Ik heb het meerdere keren meegemaakt dat meerdere middelen goed voor het lichaam waren maar dat ze niet goed te combineren waren. Koot kreeg dan de ene 6 weken, en daarna (als het nog nodig was) de andere.

Gele rakker heeft van 11.30 tot 18.00 ur in het zand gestaan, zool was een stuk harder dan gisteren, en hij liep op het voor hem beste betonpad duidelijk beter dan gisteren. Is alert en lief. Ik heb hem voor vannacht wel weer de hoefschoenen aangedaan, morgenochtend zet ik hem weer zonder schoenen in het zand.

Smoeltje gisteren.
http://www.mijnalbum.nl/Foto-QBXBX4HG-G.jpg

En vanavond.
http://www.mijnalbum.nl/Foto-D8CS3SYV-G.jpg

Wat fijn dat Fiekje een paar keer gek deed Roos!!
Ik upload nog even 2 filmpjes, verschil gisteren en vandaag. Wordt het te veel moeten jullie het wel melden hoor!
Laatst bijgewerkt door KootMiraDrum op 11-09-09 22:45, in het totaal 1 keer bewerkt

SuperRoos

Re: Insuline resistentie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 22:45

Heerlijk smoeltje :+:

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 22:56

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 00:19

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 08:50

KootMiraDrum schreef:
[Soms kun je inderdaad te veel homeopatische middelen tegelijk geven, dan kan het lichaam het niet aan. Veel holistisch therapeuten testen dan ook of bepaalde middelen wel samen kunnen/mogen. Ik heb het meerdere keren meegemaakt dat meerdere middelen goed voor het lichaam waren maar dat ze niet goed te combineren waren. Koot kreeg dan de ene 6 weken, en daarna (als het nog nodig was) de andere.

Ben ik helemaal met je eens dat je teveel kunt geven. Het uitmeten is dan de uitkomst.
Vind het alleen vreemd van een hom. arts dat hij/zij zegt het liever aan de reguliere arts over te laten.
Citaat:
Gele rakker heeft van 11.30 tot 18.00 ur in het zand gestaan, zool was een stuk harder dan gisteren, en hij liep op het voor hem beste betonpad duidelijk beter dan gisteren. Is alert en lief. Ik heb hem voor vannacht wel weer de hoefschoenen aangedaan, morgenochtend zet ik hem weer zonder schoenen in het zand.

Fijn dat het zo veel beter ging!
Citaat:
Smoeltje gisteren.
http://www.mijnalbum.nl/Foto-QBXBX4HG-G.jpg

En vanavond.
http://www.mijnalbum.nl/Foto-D8CS3SYV-G.jpg

Ik upload nog even 2 filmpjes, verschil gisteren en vandaag. Wordt het te veel moeten jullie het wel melden hoor!

Ik ga nu je filmpjes bekijken...

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 09:00

KootMiraDrum schreef:
Vanavond, hij zet zijn voeten minder ver naar voren weg dan gisteren.
http://www.youtube.com/watch?v=Xvu8GckD6gc

Wat een boel filmpjes :D vind het heel moeilijk om er wat over te zeggen...
Wat mij opvalt bij dit laatste filmpje is dat hij zijn rechtervoorvoet verder wegzet dan z'n linker.

jomaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 09:03

Citaat:
Ben ik helemaal met je eens dat je teveel kunt geven. Het uitmeten is dan de uitkomst.
Vind het alleen vreemd van een hom. arts dat hij/zij zegt het liever aan de reguliere arts over te laten

Dat moet ik even uitleggen,

Het ging zo slecht met mijn haflinger,dat je ineens alles wil doen en proberen. We zaten in de medische molen en moesten wachten op uitslagen. Vroeg om advies en tips of middelen om maron maar weer aan het lopen te krijgen, haar advies was toen wacht de regulieren arts af en ik moest geen middelen geven van drainage of groene Os producten. Nu kan ze me veel gerichter gaan helpen, en wil dat natuurlijk zeker doen.

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 09:07

jomaro schreef:
[

Dat moet ik even uitleggen,

Het ging zo slecht met mijn haflinger,dat je ineens alles wil doen en proberen. We zaten in de medische molen en moesten wachten op uitslagen. Vroeg om advies en tips of middelen om maron maar weer aan het lopen te krijgen, haar advies was toen wacht de regulieren arts af en ik moest geen middelen geven van drainage of groene Os producten. Nu kan ze me veel gerichter gaan helpen, en wil dat natuurlijk zeker doen.

Ik begrijp het ;)

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 09:09

singasong schreef:
Wat een boel filmpjes :D vind het heel moeilijk om er wat over te zeggen...
Wat mij opvalt bij dit laatste filmpje is dat hij zijn rechtervoorvoet verder wegzet dan z'n linker.

Ja sowwy...... :o
Rechtsvoor verder naar voren dan linksvoor zou kunnen, rechts is de witte lijn het meest verbreed, en dat is zijn slechtste voet.

Roos, nog bedankt voor Fiekje zijn maten, ze lijken qua bouw best flink op elkaar, die geeltjes van ons.

SuperRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 10:00

natalia, ik vind de filmpjes ook moeilijk te beoordelen.. op zand in ieder geval stukkie beter dan op het harde en dat had Fiek ook enkele weekjes terug..
Qua bouw lijken ze idd aardig op elkaar.. Hoe groot was Koot ook alweer, Fiek 1.43/1.44 zoiets..
Dus Koot was net wat lichter toch?

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 10:09

Koot is 1.44m gemeten op een keuring, 11 jaar geleden ( ;) )
Zijn ribben zijn inmiddels regelmatig zichtbaar, denk dat het enige waar ik nog gewicht af kan krijgen zijn kont is.
Misschien houdt hij de laatste dagen ook meer vocht vast, vond em van de week los in de bak "slanker" overkomen.
We gaan er zo weer heen, schoenen uit, en weer de rest van de middag in het zand staan.

SuperRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 10:21

Dus bij Koot zit je eigenlijk qua kilo's dat je er niet super veel meer af wil..
Bij Fiek mag er minstens nog 50 kilo af en misschien wel meer...

SuperRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 10:22

Ze kunnen volgens mij zo in een spannetje haha
Allebei 1.44, bijna even rond hihi allebei lange maantjes :-)
Succes op stal!

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 11:43

Niek is ook 1.44 mtr.
Ik heb hem vanmorgen opgemeten. Omvang is 210 cm. en Lengte is 213 cm.
Zo is hij nu: http://www.youtube.com/watch?v=mAkLA_FJ6nQ

Ik ga hem over een maand weer opmeten, ben heel benieuwd of hij dan wat is afgevallen.

edit; Via de calculator van paardnatuurlijk kom ik op 789 kg. uit :+ lijkt me sterk toch :?

SuperRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 12:53

Marit, Niek lijkt me wel iets 'strakker' ogen dan toen ik er was, kan dat?

Weet je zeker dat de lengte goed gemeten is.. Of zijn Fiek en Koot gewoon erg kort met hun 162/163 cm..

Ik zal trouwens eens kijken of ik ook eens wat filmpjes van Fiek kan maken..

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 12:58

Ik dacht eigenlijk ook dat Niek nu toch wat minder gevuld was dan toen jij hier was. Soms twijfel is ook. Tis moeilijk als je je paard dagelijks ziet en je wilt er zo graag iets vanaf.

SuperRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 13:00

Precies, daarom is het zo goed foto's te maken denk ik.. Zelf zie je het echt niet, ook als er in een paar dagen 10 kilo bij komt lijk je het niet merken, maar ook niet als dat eraf gaat..
Dus zelfde type foto's van stand en voorkant enzo geven je een duidelijk beeld (+ ooit een geweldig verhaal met voorbeelden van foto's hoe je van toen naar nu (ooit) bent gekomen, tenminste dat heb ik altijd in mijn kop met Fiek, helemaal nu er zoveel missers gemaakt worden..)

Maar hoe heb je gemeten, had je hulp, ik kreeg het alleen niet voor elkaar namelijk haha

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 13:00

KootMiraDrum schreef:
Peelie schreef:
Fiekje ziet er goed uit met zijn hoefschoenen :D Old mac's als ik het goed zie :)
Hij begind ook al aardig in de wintervacht te komen... Mara ook :(:)

hihihi, da's Kootje ;) Ja, old mac's klompvoetjes ;)

oops sorry!!! Ik ben niet zo goed in namen enzo :P vergeef het me!!!

SuperRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 13:01

Peelie, welk gewicht kom jij nu op uit als je meet zoals op de site van paardnatuurlijk.. Hebben laatst wel je foto gezien maar kan gewicht slecht schatten daarbij..

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 13:11

SuperRoos schreef:
Precies, daarom is het zo goed foto's te maken denk ik.. Zelf zie je het echt niet, ook als er in een paar dagen 10 kilo bij komt lijk je het niet merken, maar ook niet als dat eraf gaat..
Dus zelfde type foto's van stand en voorkant enzo geven je een duidelijk beeld (+ ooit een geweldig verhaal met voorbeelden van foto's hoe je van toen naar nu (ooit) bent gekomen, tenminste dat heb ik altijd in mijn kop met Fiek, helemaal nu er zoveel missers gemaakt worden..)

Maar hoe heb je gemeten, had je hulp, ik kreeg het alleen niet voor elkaar namelijk haha

Heb een strotouwtje genomen en dan naderhand nagemeten. Was verder geen probleem.

Zag dat ik ook nog dit filmpje had op youtube. http://www.youtube.com/watch?v=VUoUGkVzIvg
Is van april 2008, ruim een jaar geleden. Wel in wintervacht maar volgens mij is haar daar net zo als dat hij nu is.

SuperRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 13:42

Heb jij een spanwijdte van 213cm dan :-)

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 14:10

SuperRoos schreef:
Dus bij Koot zit je eigenlijk qua kilo's dat je er niet super veel meer af wil..
Bij Fiek mag er minstens nog 50 kilo af en misschien wel meer...

Kan bij Koot ook nog wel hoor, maar veel meer dan dat niet, denk ik.
Aan de andere kant.... waarschijnlijk kan er toch meer vanaf, deze is 12 jr geleden...toen was hij 7jr.
Afbeelding

Koot en Fiek hebben ook beiden een eeuwige babyface. Een andere fjord bij ons heeft al jaren een oud hoofd (is nu iets van 23jr).

Hij liep met hoefschoenen goed, (bij nader inzien gister minder goed dan vandaag) en staat lekker in het zandbakje van verschillende plukjes hooi te knagen.