[TI] [HK] Tinkerpraat deel 6 Keep on talking!!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Annick

Re: [HK] Tinkerpraat deel 6 Keep on talking!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-05 09:50

dank jullie wel, ik moet zeggen dat het net gremlin's zijn hoor die pup's.
hahaha, vind ze altijd mooi van lelijkheid, maar ja wij vallen nu eenmaal op bullen.
Jan was gisteren jarig, dus het was een mooi kado.

ja echt een rock naam hij is vernoemd naar Ronnie James Dio
wat leuk Jellie dat het zo goed ging met springen.
Damian vind er echt niks aan, er ligt soms een balkje in de bak, maar hij doet er alles aan om er maar niet overheen te moeten gaan.
vind het zelf toch eng , hehehe.

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-05 10:05

Annick, ook nog gefeliciteerd met jouw Jan Het is idd een leuk kado. Ik dacht idd dat hij daar naar vernoemt was, echt leuk
Da's minder fijn dat Damian er alles aan doet om er langs te gaan. Paarden kunnen dan echt een mooie trucendoos openen

Tinuss

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-05 10:36

Wat een droppie Annick.............misschien heb ik eroverheen gelezen maar wat is het voor ras???????

Janine_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-05 10:38

Zo ben ik weer, gelukkig was mijn bloed oke.
Nou ja ik heb niet meer ontstekingen in mijn lijf dan de vorige keer dus dat is voor mij goed genoeg.

Annick wat een droppie zeg..... ben jaloers
Wij willen ook zo graag een hondje maar dat is natuurlijk niet mogelijk als we allebei werken.
Veel plezier met je leuke puppie... zo nu aan het werk.

coydog

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-05 10:49

Nu zeker nog een paar weekjes wachten Annick.
Dacht dat jullie eerst gingen sparen, die spaarpot zat zeker snel vol
Leuk ding hoor, pas wel bij Deems.
Zie je al door de polder gaan, te paard, hond mee.....

Sjoe, fijn dat het iig niet erger is geworden dan.

Jellie, probeer je het ook wel eens met etherische olie verdampen, werkt ook goed op je longen.
Wel de goede olie nemen dan natuurlijk.
Sfeer hier valt wel mee hoor, andere afdelingen zit meer stress.
Overigens zit ik vandaag in m'n eentje in een kantoor.
Leuk dat Flan er ook meer zin in heeft.

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-05 11:20

Sjoe, gelukkig was de uitslag dus wel goed!

Coydog, ik heb dat nog nooit gedaan met die olien. Waar zou je dat vandaan kunnen halen? Ik heb daar dus echt geen verstand van. Ik vraag me nu trouwens af of die stenen van 'pellie's winkel' er ook iets mee kunnen?
Gelukkig valt de stress op jouw afd. dan nog mee. Lekker om eens in je uppie te zitten of niet?

Ik ga nu de lunch klaar zetten. Eet ze allemaal

Janine_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-05 11:28

Eet smakelijk allemaal

crazy_funky

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-05 11:31

wat een leuk hondje zeg annick!!

en alvast gefeliciteerd chantaljamie

eetsmakelijk jellie! ik heb nu nog les tot 5 voor 1 en dan heb ik pauze..

sjoe: gelukkig dat je bloed ok was en dat je geen ontstekingen erbij hebt!

vrijdag ga ik bij mijn vorige verzorgpony langs die ik al vanaf februari niet meer gezien heb, dus ben benieuwd hoe ze er nu uitziet.. want ze heeft nogal een aparte kleur die steeds veranderd

ga weer even verder met mijn engels :S haha..

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-05 11:42

Ik lees nog steeds braaf mee, en wou even wat grappigs vertellen..

Bij onze paarden in de wei hebben we ook een 1,5 jarig stiertje lopen genaamt Billy. Hier een foto van hem van 2 maanden geleden:
Afbeelding

Nou zat het al in de planning hem binnenkort te laten ossen, maar hij heeft net zijn ballen-vonnis getekend.

Ik was met Ciara in de wei de stront aan het uitslepen, wordt Billy toch opeens helemaal wild van die strontluchten.. Tjeee. Ging woest rennen achter de weisleep aan en met een bochtje, voor mijn smaak een te klein bochtje, om mij en Ciara heen om voor ons te gaan staan. Als we dan dichterbij kwamen snoof ie een keer, en begon weer te dreigen/rennen..

Moet zeggen dat dat kleine kalfje van vroeger er dan opeens best dreigend uitziet. Ik heb de ergste strontstukken snel gesleept, en toen maar gauw gestopt, uitgespannen en de wei verlaten.. Watje ben ik he

Ik heb nu meteen de veearts gebeld, en morgen kan ik weer bellen voor een afspraak. Ook gaan dan meteen zijn horens eraf, en worden zijn klauwtjes bekapt..

Janine_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-05 11:45

whaaa eng hoor, ik leef met je mee
Getver het lijkt op echt stierengedrag...... en als ik ergens bang voor ben.....
Maar zo op de foto is het een echt schatje je zou niet zeggen dat het zón boef is.

Vasthi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-05 12:02

Wild Billy

CJ alvast van harte!Heel veel plezier in de UK!

Aaaah, Annick wat een droppie. Gefeliciteerd ook nog met Jan. En mij hoef je niet te bedanken hoor! Jij hebt die mooie foto van Damian gemaakt!

Sjoe, fijn dat je bloed OK is.

CF, veel plezier bij je oude verzorgpony

Coydog, Annick, Leo, al zenuwen voor komende zaterdag?

Jellie, klinkt weer heerlijk die springles.

Werksfeer is heeel belangrijk. Ik hoop dat er snel verbetering in komt Coydog en WenK! Al dan niet door een andere baan.

Zo, ik ga m'n spullen pakken en vertrek richting Scheveningen. Tot morgen!
Gisteren trouwens nog een heerlijke buitenrit gemaakt met Vasthi. Ze was alleen als de dood voor een houten bankje langs de weg, rare knol.........

yarka

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-05 12:05

Veel plezier Vasthi!

Jean

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-05 12:20

hallo, ben ik weer, ben even druk geweest met iedereen het stuk van de paardenkrant mailen, maar zo kan iedereen het wel lezen, super.

Cubby, ik heb exell nu een beetje door maar het werkt wel lekker.

Coydog, ja genoeg te doen maar met een lekker gevoel , jammer van dat sfeertje en lekker dat je even weg kan vluchten.

Yarka, ik zet een nieuw paard meestal even met een stroomdraadje ertussen 1/2 dag en dan bij de kudde.

Jellie, heb je er ook foto's van, van het springen?

Annick, nog gefeliciteerd met Jan

Sjoe, fijn dat het zo gebleven is met je bloed

CF, succes met Engels

Mariska, spannend het stierenavontuur

Vashti, veel plezier in scheveningen

CJ alvast veel plezier en een fijne verjaardag.

Heb net helemaal dubbel gelegen hier, er was een enorme hagelbui en Flynn en joy zaten buiten, Flynn was helemaal van slag waarom hij nou toch die tikken op zijn hoofd kreeg en ging zitten blaffen, terwijl joy een goed heenkomen zocht in de schuur, geweldig

Spetter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-05 12:21

Veel plezier Vasthi! Lion King is erg mooi!
Billy is mr big Billy geworden dus.
Jellie heb je met weersveranderingen ook meer last van je astma?
Coydog, een goede werksfeer is heel belangrijk. Hopelijk klaart de lucht daar snel!
Annick wat een droppie!!!

Net terug uit Duitsland. Nieuwe schoenen (laarzen) gekocht op de afdeling damenubergrosen Nu snel een bammetje eten en dan aan het werk. Kan ik ze gelijk inlopen. Wat een pokkeweer hier trouwens, valt ineens met bakken uit de lucht. Niet handig zo met de verbouwing, het raam ligt er ook al uit...

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-05 12:24

Chubby schreef:
Zo Marcella... Een echte TopFjord qua voer geloof ik! Waarom zou je overstappen van sportbrok naar Tinkerbrok als íe het nu goed doet?

Wil het dan gewoon als extraatje gaan voeren. De pavo basis sportbrokken worden standaard gevoerd op stal.

Jellie schreef:
Ik rij nooit in het donker over de weg. Veel te gevaarlijk in de polder. Pas geleden hebben we ook bijna een stalgenoot aangereden met haar paard. Ze hadden wel fluorbandages op maar die vielen pas op t laatste moment op.

Het is ook levensgevaarlijk er word veelste hard gereden in de polder.

En weet je de tijden al voor vrijdag.

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-05 12:28

Eerst even snel voor Marcella: Ik moet om 20.45 en Jan om 21.07. best aan de late kant dus. Ook moet ik helpen dus ik heb mss niet echt de tijd om effe gezellig te kletsen. Hangt er een beetje vanaf hoe veel helpers er op komen draven. Gisterenavond hing het op en ik vergat het steeds te typen

Lees zo verder...

EDIT;

Crazy, leuk dat je op bezoek gaat bij je oude verzorgpony!

Mariska, wat een maf beest toch Die acties zijn niet leuk Het is niet de bedoeling dat hij jullie ooit gaat verwonden. Hij krijgt dan gelijk een metamorfose. Doe je die hoorntjes eraf vanwege de veiligheid? Ik vind dat altijd wel zonde maar ja gespietst worden is ook niets

Vasthi, have fun Tja zo'n houtenbankje is wel heel vreemd

Jean, ik heb wel springfoto's met Flanna en Fenno maar niet van gisteren. In mijn profiel staat nog een oudje van Jan en Flan. Hihi, Flynn moet nog veel leren

Cindy, ja door de weersveranderingen heb ik nu veel meer last van astma. Van het voorjaar tot de zomer heb ik maar een aantal x een pufje gebruikt. V.d. week zat ik zelfs 1 dag boven mijn 'dagelijkse dosering'. Lekker dat je nieuwe laarzen hebt. Veel plezier ermee. Hier trekt het ook dicht.

jeanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-05 13:36

Stier in de wei brrr vind het altijd enge dingen .

Leuke bull Anick we hebben dus een Dio en een Lemmy .

Jellie klinkt weer super je springles wel moeilijke oefeningen maar afijn ik ben niet zo'n springheld.

Sox vooral niet betalen jouw hond wordt aangevallen en ze mag zich verdedigen.....
Nou mijn werkweek zit er weer op . Dit weekend en maandag Leidens ontzet dus het wordt laat ect.
Vanavond kijken naar de les van Tarmine op Jeanie .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-05 13:43

Sja Mariska… ik neem aan dat jullie die stier aandacht gegeven hebben toen ie klein was? Dat betekent dat ie dus geen angst meer voor jullie heeft, en vandaar dat ie zo jolig is. Het is niet voor niks dat bij ons de stieren weggaan na driekwart jaar, enerzijds omdat ze anders hun familieleden gaan dekken, anderzijds omdat ze gewoon linker worden… In principe is het goed opletten en kijken wat je doet, nooit de rug toedraaien, niet in de ogen kijken, en rustig bewegen. Komt ie op je af, dan hangt het van het beest af, bij de een stokstil blijven staan, bij de ander moet je zigzaggen en voor de volgende kan je beter op de loop gaan en in de boom jumpen.

Verder wel bijgelezen tussen het werken door en zoeken naar vertalingen, maar weet niet alles precies meer…

Over stallen, sja, ik heb en op volpension gestaan op twee stallen, 1e naar volle tevredenheid, 2e stal vond ik toch minder maar t was maar voor half jaar. Verder sta ik aan huis, t heb zijn voor en nadelen. Het grootste voordeel is toch wel dat je eigen baas bent, en je altijd bij je paard kan zijn als je dat wilt, je hoeft je niet aan openingstijden te houden of sluitingsdagen ofzo. T enige wat minder is, als je het druk hebt, en je hebt eens tijd, dan ben je meer bezig met uitmesten, verzorgen, opruimen, voer halen en opbergen etc. dan dat je kan rijden.. Maar ach, er gaat niets boven je paard nog een nachtzoen geven als je midden in de nacht thuis komt. Of bij oud en nieuw na het familiegedoe gelijk bij ze zijn en ze kalmeren voor het vuurwerk.

Enfin, ik ga maar weer eens wat doen aan mijn FAQ….

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-05 14:43

Hihi.. die billy.. en ik zie Mariska de volgende keer al in een boom jumpen

Heb je Flynn niet uitgelegd dat ie beter de schuur in kon, Jean? haha Kan je mij dat stukje van de paardenkrant ook mailen? ultimate_uk@hotmail.com

Chantal (of anderen die het weten, want ze zal dit wel niet meer lezen...) waar ga je heen en voor hoe lang?

Annick, lief hondje!! Een Bull Terrier? Een vriendin/stalgenoot van mij heeft ook een Bull reutje, Reno... echt een geweldig beest!

Ben nog steeds benieuwd naar wat Chev nu heeft voor zwarts met wat bruin.. Misschien een karretje toch?

Janine_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-05 14:57

Ik ga jullie vast een goed weekend wensen.
Ik heb morgen een dagje vrij genomen, dus spreek jullie niet meer.
doegies en tot maandag.

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-05 15:02

Sjoe, fijn weekend! Ik heb morgen ook vrij. Nog een half uurtje voor mij.

Straks lessen. Ik heb me opgegeven voor Korritha. Jan op Flanna. ben benieuwd of dat doorgaat. We gaan geloof ik dressuur doen.

jeanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-05 15:18

Je lest wat af Jellie

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-05 15:22

jeanie schreef:
Je lest wat af Jellie

jep is ook zo leuk... en ik moet nog zoooooooooooo veel leren.
Als ik 80+ ben ben ik vast nog de fanatiekste lessert

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-05 15:35

Zo hehe, interne verhuizing zit er grotendeels weer op

Mijn HR collegaatje en ik zitten nu met zijn 2en op een kantoortje zonder onze manager. Lekker rustig dus in het vervolg

Mijn bureautje heb ik wel weer zo'n beetje ingericht. Bureau van mijn collegaatje komt morgen wel. Die komt toch pas maandag terug van haar vakantie.

@ Mariska_28: dus jullie eten een dezer dagen stierekl o ten?

@ sjoe en jellie: alvast een prettig weekend toegewenst!

Mmmm, wat zal ik eens in het laatste nutteloze half uurtje gaan doen?

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-05 15:44

flettie schreef:
Zo hehe, interne verhuizing zit er grotendeels weer op

Mijn HR collegaatje en ik zitten nu met zijn 2en op een kantoortje zonder onze manager. Lekker rustig dus in het vervolg

Mijn bureautje heb ik wel weer zo'n beetje ingericht. Bureau van mijn collegaatje komt morgen wel. Die komt toch pas maandag terug van haar vakantie.

@ Mariska_28: dus jullie eten een dezer dagen stierekl o ten?

@ sjoe en jellie: alvast een prettig weekend toegewenst!

Mmmm, wat zal ik eens in het laatste nutteloze half uurtje gaan doen?

Vegetarier he... Maar je mag ze op komen halen hoor