[TI] [HK]LGVIIII - Harig en bont, draven we topic #4 samen rond

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-14 01:10

Code
01. Niene87       - Nienke   - Roos
02. chimello      - Sheryn   - You Know Who gypsy horses
03. _Clocloken_   - Claudia  - Casanova, Dusty en de rest
04. Nimby         - Jonore   - Tess
05. hetlevenwint  - Lor      - Jack, Cupcake (mini)
06. Jackytje      - Kaat     - Tinka, Boris
07. caroline_max  - Caroline - Elsa en de rest
08. Snackie       - Andrea   - Jaron
09. _Patrick_     - Marja    - Ted, Whis, Ashlan
10. Leonoor       - Leonoor  - Baggio, Victorio, Moarn (Fries)
11. jorretje      - Jorine   - Gijs
12. elliecuijk    - Ellie    - Eros (Groninger)
13. Berdien       - Berdien  - Jessie, Flynn
14. Mira283       - Selda    - Pip (Shet)
15. donnar        - Nikki    - Dublin
16. Jolandaa_     - Jolanda  - Dana
17. Caily         - Lotte    - Caily, Lola
18. draaakje      - Maartje  - Izzy, Indy, Bonnie, Khaleesi (Shet)
19. dianalamboo   - Diana    - Kato
20. SIEMxFUNNY    - Simone   - Kayleigh
21. Lepel         - Chantal  - Van de Mol Tinkers
22. MorganeR      - Morgane  - Tara (Fjord)
23. Jane2         - Jane     - Storm
24. Tinkergekj    - Ilse     - Django
25. deb_tink      - Deborah  - Tinkerbell, Tinka's Sterre
26. cp112         - Chantal  - Stal van 't Heideveld
27. noaenkelly    - ?        - Travis, Marco
28. JoanneE       - Joanne   - Aranka, Gi, Noeka
29. Ciara_Lady    - Rachelle - Ciara
30. thirzanaomi   - Naomi    - King (Naomi_King)
31. xdoraly       - Doraly   - Swindon
32. Nientsje      - Hannah   - Lytse Feike
33. tinkerplein   - Carolien - Stal het Tinkerplein
34. elmo_browny   - Bianca   - Lady
35. Jess_vH       - Jessica  - Vlinder
36. suus_elviera  - Suzanne  - Diesel
37. Mallow        - Eva      - Clover
38. Diedelo       - Diede    - King
39. Sandra1984    - Sandra   - Mercury

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-14 01:15

Zo, dat was mijn bijlees :')

Wie van jullie gaat er naar Hagestein vandaag? Ikke dus :+ Daarom ben ik nog wakker, en zal dat voorlopig ook nog blijven :O Gene met wie ik samen zou gaan zei beetje laat af dus ik had al afspraken wbt tijd daar gemaakt. Ga nu hier om kwart over vijf weg en dan kan ik met de eerste trein die kant op, gelukkig vanaf station daar in de buurt een lief persoon gevonden die me op wilt pikken, dus het kan nu precies qua tijd. Moet alleen niet de trein missen, en aangezien ik mezelf niet kan vertrouwen wbt wekker op die tijd (half vijf omdat ik ook nog paarden moet checken voor die tijd) maar even niet slapen vannacht. Ach, ik heb het vaker gedaan, komt goed.

Bovendien veel positieve energie, natuurlijk nog steeds feit dat ik het prachtigste veulen exact naar wens heb gekregen van mijn geweldige Caily en Collin :D <3 En dat de dames hier gewoon achter het huis lopen :):) Werk bevalt tot op heden ook goed :) En zondag ga ik proefrijden op deze knappe dame, zou echt het helemaal afmaken als dit gaat klikken!

Afbeelding

Nu maar even in bad liggen met een filmpje, mn lichaam is het volgens mij niet helemaal eens met mn regenachtige fietstocht naar t werk vanochtend. Dacht met miezer kan ik wel zonder poncho, maar merkte in de loop van de dag toch wel hoe verstijfd ik dan ben, lang leve het bad! Luxe waar ik 5 jaar op heb gewacht :))

TurboTinker

Re: [HK]LGVIIII - Harig en bont, draven we topic #4 samen rond

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-14 01:28

Knap koppie en een mooie bijleespost zo!

Jane2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-14 07:55

Caily, super bedankt voor je tip mbt de dekens. Dat was ook eigenlijk mijn probleem. Ik heb Nika dekens, was ze altijd zelf uit en maak ze ook nog eens extra waterdicht. Dat zit wel goed. Maar als ik ga rijden en de deken weghang is hij idd nat aan de binnenkant als ik terug kom. Die extra regendeken ga ik van de week even bestellen.

En heel veel plezier vandaag. Word een lange dag.

Tante Ellie, super proficiat met de kleine spruit. Hoop dat moeder en dochter het goed maken.

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-14 08:03

@caily heb nog alle tijd om te beslissen. Kan die energie nu beter ergens anders aan besteden nu

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-14 09:24

Wat een bijlees Lotte! :wow:
Vandaag heb ik weer les en als Feike dan bij het opstappen weer steigert ga ik inderdaad, wanneer hij ontspannen is, opnieuw opstappen.
Ja we gaan zeker kijken of die draver erbij kan, zou heel mooi zijn inderdaad.
Enne nee, hij is niet "de" vriend hoor, gaat hij ook niet worden := we zijn gewoon bevriend en als vriendje is hij me veel te oud, en dat weet hij ook :j
Heel veel plexier vandaag!
je hebt maar mazzel met je schoombeden :j en wat een leuk koppie op die foto! <3

Ik heb vanmiddag dus weer les, spannend! :):)
De weg bij stal is nu afgesloten voor auto's etc. dus als Feike braaf is, gaan we misschien wel proberen naar het bos te rijden :o

Jane2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-14 09:30

Heel veel plezier met je les en misschien wel een stukje bos. Genieten!!

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-14 09:31

Succes met je les! En hoop dat Feike braaf is dan even lekker het bod in.

Moet bij het nieuwe plekje ook nog kijken waar de leuke wandelroutes zijn. Er is wel vlakbij een natuurgebied

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-14 09:55

Fijne les meis!

J_E

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-14 11:07

Jeetje wat een bijlees Lotte! Petje af! Veel plezier op Hagestein! Enne, wil je er nog een bij kopen dan Lotte? Of is dat een bijrijd/ doorrijd paardje?
Succes met je les met Feike. Hoop dat het goed gaat en veel plezier hebt!
En een oorpraam, gatsie zeg.
Met Cas gewoon beginnen joh, rustig aan en als je twijfelt les nemen van iemand die je vertrouwd. Het is inderdaad niet veel anders dan met een Shet!
Hoe is het met Diesel?

Gi schreeuwt onderweg niet meer naar alle paardachtigen die we tegenkomen :') kilometers van te voren. Maar daardoor heeft hij wel wat meer tijd om alles goed te bekijken en nu vindt hij wel eens wat eng. Maar goed, hij is ook nog jong. Als de 2 anderen die meegaan iets eng vinden gaat hij toch meestal voorop er langs <3 Mijn dochtertje heeft vanmorgen even op hem gezeten, wat een straalhoofd :D
Aranka begint wat in te leveren en Noeka is bijna 5 maand. Denk dat ik haar er toch af ga halen ;( en dan het rijden met Aranka ga oppakken tot het volgende veulen komt. Ga ik daarna weer verder met Gi, niet verkeerd een poosje niks voor een jong dier en wat conditie voor drachtige merrie wel weer goed.

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-14 11:24

Bedankt meiden!
Les is nu een uurtje later, maar dat geeft niet zolang ik maar les krijg hihi

Ooh wat heerlijk Joanne <3
Tsja al de merrie in moet leveren, zou het niet onverstandig zijn om te doen denk ik.

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-14 12:31

Scannen zou ik altijd 2 keer doen ivm kans op tweeling dracht. Niet dat ik denk dat Caily een tweeling heeft hoor, maar gewoon altijd voor de zekerheid.
(al zegt dat helaas ook niet altijd iets, want heb syl toen 3 keer laten scannen ivm mijn vermoeden van tweeling dracht, maar dat was een 1 eiige tweeling...) gun dat niemand...

Veel plezier vandaag in Hagestein!

Veel plezier met de les vanavond Nientsje!

He, jammer dat Aranka het niet nog even trekt.

Vanmiddag lekker de bossne in met de paarden, heb er zin in ondanks het druilerige weer.

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-14 18:52

Ben je gek. Moeder had gestuurd dat ze het wel zo netjes had gevonden als ze iets hadden laten weten. Stuurden ze terug dat we moesten wachten want de hond was ziek? Beterschap gewenst en dagen later weer niets gehoord.

Hoefsmid geweest, paardjes weer nette voeten en mijn beurs is weer leeg ;(

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-14 19:46

Maartje. In die zin is caily twee keee gescant omdat ze hengstig en het ei heeft gespoten totaal 3x gescand, maar dus twee keer op ei en een keer op vrucht. Toen ik tweede keer wilde scannen srond ze ineens accuut mer dr tanden, verdoofd scannen vond ik beetje onterend dus maar gelaten

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-14 20:23

Nou ik en Feike hebben echt een enorm leerzame les gehad vanmiddag!
Met opstappen, ben ik eerst gaan hangen, toen er weer naast, toen weer hangen en toen been erover. En hij heeft niet gesteigerd *\o/*
Veel bezig geweest met ontspanning, sturen, balans en tempo. Feike moet echt nog op eigen benen leren lopen dus hebben we de hoefslag ontweken, zo kon hij zijn steun niet halen aan de omheining maar moest hij echt zelf gaan lopen. Dat gaat ook al vele malen beter en mijn houding wordt ook steeds beter. We gaan echt allebei vooruit nu! Ik ben dan ook weer enorm trots op mijn lieverd!
En ik kon hem met stappen gewoon overal aaien met de zweep en zelfs toen kon hij ontspannen, ooh ik heb hem echt zo enorm vaak de hemel in geprezen vandaag! Wat een topper.
En toen kwam het!
We zijn voor het eerst naar het bos gereden!! :):)
En dat ging echt heel goed, Feike zijn oortjes naar voren en rondkijken en ik genoot er ook enorm van :+:
Meerdere fietsers en toch ook een aantal auto's tegengekomen, maar Feike reageerde er uiteindelijk niet meer op :D
Op de heenweg nog stalgenootje met de pony tegengekomen en toen wist Feike het even niet meer, hij wou ook wel met hun mee, maar toch luisterde hij braaf en gingen we verder :D
En toen nog een stukje en.... :):)
We waren in het bos!!! *\%/*
Afbeelding

Aan mijn gezicht kunnen jullie ook wel zien hoe vreselijk stom ik het vond allemaal:
Afbeelding

Kiek ons gaan <<)
Afbeelding

Jullie kunnen dan ook wel zeggen: A dream came true :+:

Toen de terugweg, meneer liep ietsje sneller maar nog steeds los teugeltje en ontspanning. De geluiden om ons heen waren spannend, maar de grasmaaier (die de heenweg ook draaide) die ineens dichterbij was met een enorm kabaal, was totaal niet eng! Ook reageerde hij nieteens meer op de auto's.
Maar toen...
We waren bijna bij de wegversperring (officieel mogen er op die weg nu geen auto's rijden t/m 1 november), maar we waren nog een meter van die versperring verwijderd.. Tot er een gast in een PostNl wagen nog ff snel besloot om achter ons het gas op de plank te doen en ons echt af te snijden, drukte ons gewoon de berm in, zodat hij nog ff lekker voor ons door die versperring kon. Nou Feike schoot meteen in de stress, ja logisch -:(-
Ik heb dan ook vrolijk naar die gast gezwaaid, met 1 vinger omhoog. En toen die uitstapte om post te leveren heb ik hem ook nog even vriendelijk de huid vol gescholden, waarop hij snel de auto weer in dook en weg sjeesde. Ben je nu helemaal van lotje getikt? Het is dat Feike snel de controle weer terug had en kalmeerde, maar die vent was echt levensgevaarlijk bezig :r Ik zal zo meteen even kijken of ik PostNL hier op aan kan spreken, gaat zeker even een mailtje heen.

Al met al hebben Feike en ik enorm genoten en ik kan niet wachten tot de volgende x! :D

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-14 20:50

Bedoel inderdaad 2 keer in de dracht scannen, niet op ei. (dat deed ik nooit, want syl was daar heel duidelijk in)
Dus 1 keer rond de 18 dagen of ze drachtig zijn en dan nog 1 keer rond de 33 dagen op een evt. 2de vrucht.
Maar met een beetje geluk en een goede dierenarts is dit op 18 dagen ook al te zien (en dan is het makkelijker 1 van de 2 vruchtjes af te knijpen.)

Brave Feike! Balen van de PostNL bezorger...
Hier vandaag ook een crossmotor in het bos die elke keer langs kwam, irritant.

En wat een prachtig weer is het toch nog geworden!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En ik heb vandaag met een facebook actie een overnachting voor 2 personen met paard gewonnen :D

Niene87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-14 21:10

Geen Hagestein voor mij.. We hadden burendag was ook heel leuk!
Caily, wat een lief koppie zeg!
Nientsje, verrotte vent zeg die van TNT! Maar je hebt leuke foto's!! En een fijne les.. SNel die postbezorger vergeten en dan heb je eigenlijk gewoon een top dag gehad *D
Maartje ik had zien dat je had gewonnen wat onwijs gaaf zeg! Ik had hem ook al gedeeld en zo hihi
En wat een gave foto's!!

Ik heb gister gesprongen met roos heerlijk dier, ze trok fijn aan op de sprong en was goed voorwaarts *D Vandaag lekker beetje buiten gestapt en een helm cam geprobeerd (gewonnen via mn werk hihi) Ga even knippen en plakken en dan deel ik hem wel ff met jullie!

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-14 22:48

Gave foto's Maartje! En gefeliciteerd met je prijs! :D

Knappe Roos! Ben benieuwd naar het beeldmateriaal!!

Ik heb op de FB van PostNL mn klacht gezet, hoop dat ze er wat mee doen :)

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-14 22:53

Nou, als er een ei zit kunnen er geen twee vruchtjes zitten, tenzij je een-eiig hebt, maar dat is dan ook nog zeer lastig te zien...

Rest lees ik morgen even bij, lange dag op pad vandaag, wel heeeeeel erg leuk gehad! Morgen eerst huis opruimen, dan Caily wassen, dan Tinkertje proefrijden en dan komt mn instructrice nog, krijg misschien haar paard hier en mag er dan ook mee rijden. Gaaf toch?! Heb straks keuze genoeg om te rijden :') :+

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 00:17

Zal door mijn ervaring zijn dat ik er zelf zo op gefocust ben. Ik heb er nog steeds nachtmerries van.

Leuk hoor, zo'n geslaagde dag en morgen weer zo'n leuke volle dag!

Slim Nientsje, misschien weten ze wie het is die daar gereden heeft en kunnen ze hem een waarschuwing geven.
De motor rijder vandaag in het bos was zich denk ik van geen kwaad bewust (dat de paarden er van schrikken, want hij weet wel dat hij daar niet mag komen, staan overal bordjes) hij was denk ik ook van de mooie omgeving aan het genieten..

Gaaf zo'n helm-camera! Leuk zeg!
En lekker gesprongen, goed bezig!

Vandaag de trailer schoongemaakt van binnen, die is weer spik en span :) Morgen even langs de Ikea om wat dingen op te halen. Komende week werken, en de week erop gaan we dan eindelijk verhuizen :)

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 00:21

Mooie foto's, en mooie rit, Maartje.

Hier ook geen Hagenstein, geen tijd en zin om alleen te gaan. Kijk wel uit naar de Limburgse keuring van de lente! Dan gaat Chi mee (met veulen). Zelf maar lekker sushi gehaald vandaag en wezen shoppen.

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 00:23

Ja, maar hoeveel kans is op 1-eig, en hoeveel kans is dat ze het eerste keer over het hoofd zien en dat 2e keer wel opmerken. Aan fokken zitten nou eenmaal risico's. Ben ook blij met de ervaring van Caily, als het ooit bij Lola zover komt ga ik bij de eerste echt doodsangsten uitstaan denk ik :')

Ik ga slapen, morgen druk dagje, heb nog meer afspraken inmiddels :+ Morgenavond bijlezen! Voordeel van vroeg donker he :P

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 00:35

Hier ook altijd 2x scannen :j 18 en 35 dagen voor eventuele tweeling

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 11:02

Oh, gelijk heb je hoor Selda, zag het staan en haakte daar even op in, ik heb toen ik jonger was dus ook tot twee keer toe een jong paard gehad, je denkt genoeg andere dingen te leren, maar in praktijk kunnen ze dat allemaal sneller dan dat ze volwassen zijn. Ik heb er altijd nog paarden van anderen naast gereden daarom, maar daar moet je wel tijd voor hebben dan.

Hihi, Gi valt een stuk minder op dus :P En wisseltruuc met Aranka en Gi, ook weer eens leuk!

Wat goed dat Feike zo braaf was!! Zowel buiten als met opstappen, toppie!
Alleen, of dat nou de manier is om die postbezorger duidelijk te maken dat hij niet zo'n slimme actie had. Meeste mensen denken niet over die manier om paarden in het verkeer, dus kan je beter gewoon even vriendelijk uitleggen en vragen rekening te houden. Wij ruiters staan al negatief genoeg in het daglicht wbt weggebruiker, dit maakt het er heus niet beter op. Als ik die postbezorger was zou ik wanneer je zo reageert de volgende keer er nog een schepje bovenop doen :+

Ooh Maartje, prachtige plaatjes weer! En ook nog nachtje weg met de paarden, leuk!!
Veel succes met verhuizen de komende weken!

Brave Roos, ben benieuwd naar het filmpje!

Een-eiige tweeling komt bij paarden praktisch niet voor, en ik weet zeker dat Caily maar een eitje had (op links), dus er kan simpelweg geen tweeling in zitten. Daarvoor hoef ik geen tweede keer te scannen. Ze is gescand met ei weg spuiten na dekken en dus wel op de 17 dagen, dus in principe ook dubbel check.

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 11:27

Weet ik ook wel, mijn shet was 3 en hengst toen ik hem ophaalde. Opgevoed en daar ben ik nog mee bezig. Amigo net zo. Emira was een fout liet mijn hart spreken en niet mijn hoofd. Volgende paardenjacht gaat in alle rust en met mensen die er verstand van hebben. Weet al wat ik wil l,leeftijd,ras enz. Neig naar een ouder paard tussen de 8 & 15 jaar oud. Maar goed dat is nog heel ver weg. Eerst privé alles op een rijtje zetten.