[TI] [HK] LGVII - Mutsen en Sokken

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

TurboTinker

Re: [HK] LGVII - Mutsen en Sokken

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 19:56

Lepel, nu je het weet kun je er iig wat aan doen.

Kayleigh onder het zadel,en ze loop goehoeed! knap beest. tinkerdagen in mei worden een makkie.

Diaz, lastige keus. 2 paarden is duur. en zeker als ze ziek worden.
Als je een 2e paard erbij koopt, word dat ook een 2e zadel. en je boerderij plannen weer 3jr verder opgeschoven of langer? Goed nadenken. Alex kan wel totaal veranderd zijn in die paar jaar.

En ik heb gesprongen.
Okeej 20cm, maar we hebben het gedaan!! En daarna was de rem even zoek, dus ik heb 1x heel hard in moeten grijpen helaas(lees, hij knalde er vandoor, en wilde op een tank manier het weiland in,en ik wilde de bak niet uit). Daarna was hij wel braaf gelukkig :D

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 19:57

ok, het bijlezen is niet gelukt, toen weekendje weg (dus niet achter de computer gezeten)
En inmiddels staan er ruim 30 pagina's meer bij.
Wat heb ik gemist?

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 19:58

Mara :(:) ik denk niet dat lotte t verkeerd bedoeld.
staf was jouw fantastische kanjer en dat pakt niemand je meer af! Buiten dat zijn kruisingen gewoon net zo fantastisch :D

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 20:01

Het is ook maar net wat je smaak is, en wat klikt. :j

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-12 20:18

Snackie schreef:
Diaz, lastige keus. 2 paarden is duur. en zeker als ze ziek worden.
Als je een 2e paard erbij koopt, word dat ook een 2e zadel. en je boerderij plannen weer 3jr verder opgeschoven of langer? Goed nadenken. Alex kan wel totaal veranderd zijn in die paar jaar.

In de omschrijving te zien zijn ze geen drol veranderd :P
http://link.marktplaats.nl/542053501

Het zou echt geen 3 jaar uitschuiven worden ;) En ach, ik moet toch al een zadel, dan maakt een 2de ook niet meer uit :')
Ook daar heb ik geen haast mee, aangezien ook hij alleen zadelmak is en niet doorgereden..
Het enige grote zou de stalling zijn (incl) en ja, tuig, maar dat komt wel rustig ;)

'Mijn' Alex.. <3
Afbeelding

patrick1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 20:21

@Diaz: je hebt er dus een paardje bij??? :o

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 20:23

hij is wel gaaf Diaz!

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-12 20:24

lekker het oude type ;)

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 20:26

Ja daar houd ik wel van! aansprekend koppie ook. Heb je het er al met je vriend over gehad?

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 20:43

Spannend hoor dribbelkont!

Wat intressant dat rapport van Jack, leuk dat je dat hier neer gezet hebt!

Leuk hoor miesemuisje dat je nu lekker begint met lessen!

Roos thuis en moet nog een beetje wennen zo te lezen. Komt met de tijd vast helemaal goed! Met concequent blijven komt je heel ver.

Wat spannend Karlijn!
Moeilijke beslissing, veel sterkte met het maken ervan. Hij is erg mooi geworden. (niet dat hij dat niet al was, maar je snapt vast wat ik bedoel)

Gezellig Mcccloud!

Gaaf siemxfunny, en veel leuken als studeren :D

Veel sterkte voor Karlijn Lepen, fijn dat ze onder controle van de dierenarts staat. Hopelijk is ze snel van die rotwormen af.

Wat vervelend dat je daar zo mee in de knoop zit lotte. Misschien helpt het om voor jezelf eens een lijstje met de voors en tegens te maken zodat je erachter komt waarom je dit gevoel hebt. En of je misschien niet een onrealistisch ideaal beeld hebt. sterkte.

Gecondoleerd aniek.. Heel veel sterkte...

Gefeliciteerd met het veulentje!

Wat ligt het inderdaad toch dicht bij elkaar...

Vandaag weer een vol dagje, maar wel tussendoor genoten van de zon. Hard gewerkt en daarna door naar de paardjes. Avelyn weer braaf 10 minuten in de soda met haar voet en kan vandaag zelfs haar voet helemaal schoonboenen van binnen met een borsteltje, je kijkt daar helemaal op een soort "haarachtige" structuur in de hoef, zo diep is het, dat is ook heel gevoelig. Daarna nog 10 minuten in een emmer koud water, toen ze hier net was was haar hoef altijd helemaal warm, inmiddels is hij altijd netjes een normale temperatuur. Hopelijk is ze morgen weer zo braaf en komen we weer meer te weten. (verdoven kan altijd nog, eerst kijken of het zonder lukt, ben heel benieuwt..)
Toen Izzy nog even onthaard, de paddock uitgemest, geveegd en gevoerd. Daarna boodschappen voor de hele week gedaan en samen met pim lekker gekookt en gegeten :)

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 21:02

Nou heb alles bijgelezen dames

Alex leuk leuk

Nog een paar dagen en Zoë verhuisd en even later Erynn.

Furmi getest hier door iemand, heerlijk hé die borstel ben er net ook nog eens over gegaan en merk nu al een groot verschil.

Hoop dat die wormpjes vlug weg zijn hoor !

Met Jaron gesprongen leuk hoor, wat minder van het even vandoor gaan maar toch :).

Ga dan vanavond of morgen ofzo nog eens een berichtje naar de hoefsmid sturen, had eerder al eens gebeld maar het kan zijn dat die het vergeten is. Denk niet dat die echt een agenda bijhoud, die werkt meer met het systeem van als ik in de buurt ben of toch moet paseren spring ik even binnen.

Jayney en de vrouwen van... (die film van gisteren) en de anderen en de venten... (niet m'n smaak maar kom).

Roos gaat er wel aan wennen... gewoon blijven volhouden en eventueel in het begin gewoon nemen even vast houden en nog niet krabben en belonen zodat ze weet van ik kan haar vertrouwen het is goed zo.

Dribbelkont

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 21:05

nou leuk dagje gehad
vanmorgen eerst nieuwe rijbroek geschoort met 50% korting(kon hem niet laten liggen)
toen voer gehaald en daarna nieuwe chaps gehaald.
moet natuurlijk nieuwe dingen hebben want had niet veel meer van een paar jaar geleden.
einde middag ben ik naar zoe geweest en heb de stoute schoenen aan getrokken en ben met haar op buiterit geweest ALLEEN! ze was erg vlot en vond alles best spannend.
en natuurlijk zag ze een koe grazen aan de overkan en die fobie is echt niet beter geworden nog....
maar verder was ze erg braaf.
heb 80 % gestapt en kleine stukjes gedraaft en zelf heel klein hand galopje.
zijn uurtje weg geweest
toen we thuis kwamen lekker even laten rollen in het zand en kreeg ze haar lekkere happies van me.
daarna ik weer op de fiets terug naar huis
we kunnen bijde denk ik wel lekker slapen want conditie hebben we beide niet haha.

nou zal even douchen doeiiiiii

karlijn wat een heerlijke haf zeg!!!! echt mijn type.

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 21:09

Leuk zeg, lekker met Zoë op buitenrit !

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 21:10

Wauw marian stoer zeg!

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 21:15

Ga trouwens nog een vd trukje bijzetten in m'n profiel die BJ nu kan, het vastnemen van dingen op commando. Z'n voerbak(eerste keer behalve z'n eigen eigenhandig buitengeslinger van z'n voerbak), een zweepje(eerder vastgehad), hoevenkrabber(eerste keer) heb ik net even willekeurig laten vastnemen en hij houd het mooi vast tot ik toestemming geef om los te laten. :)

Dribbelkont

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 21:30

was ook best trots op zoe en mezelf natuurllijk
donderdag weer even en dan gaan we vrijdag verhuizen en heeft ze weekje vrij i.v.m.nieuw plekje.
pak haar daarna weer rustig op

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 21:32

Komt even binnenvallen dat ik trotse oma ben geworden van een zwart effen hengstveulen genaamd Never Guessed Joey uit Eowyn X King!

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 21:41

Van harte gefeliciteerd oma leonoor!!

fotooo!!

En marian, wat gaaf!!!]

Diaz, hij is wel erg knap zeg!!

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 21:42

oh en de adv doet het niet

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 21:45

Ik zag de foto's al Leonoor, gefeliciteerd!!! :D

Kailonne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 21:47

Gefeliciteerd Leonoor. Ik ben benieuwd naar foto's !! Ik val voor effen tinkies.
Net lekker bij Jack geweest. Lekker gepoetst en de manen opnieuw gevlochten.
Hij heeft rechts mok boven in zijn sokken en ik mag er niet meer aankomen. Dat is lastig. Hij gaat dan rond lopen springen. Hij staat vast op de poetsplaats dus hij kan geen kant op en toch loopt hij zo te hupsen dat ik niets kan. Uiteindelijk heb ik er wat sudocreme op kunnen smeren.

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 21:56

Gefeliciteerd Leonoor!

Karlijn, een hafje erbij dus?

Vervelend dat Jack mok heeft...

Wat goed dat je alleen op buitenrit bent geweest Dribbelkont!!

Pff, heb me toch wat meegemaakt afgelopen weekend.
Ik was in Groningen bij vriendinnetje. Zaterdag gingen we stappen.
Tijdens het opmaken had ik een erg tranend linkeroog. Heb ik wel vaker, is vooral heel irritant (make-up wordt weggespoeld :P)
Nou ja, niks aan te doen, lekker gaan stappen! Eenmaal buiten vond ik dat ik wat waziger zag, maar dacht dat het kwam door het vochtige oog. Daarna lekker wezen stappen.
Maar eenmaal buiten zag ik écht wazig met mijn linkeroog. Dus ja, enorm bezorgd natuurlijk. Gelijk naar huis gegaan, oog schoongemaakt en uitgespoeld. Hielp niet. Misschien vermoeidheid? Dus gaan slapen.

Helaas, 4 uurtjes later zag ik nog steeds wazig. De huisartsenpost maar gebeld en moest langskomen.
De dokter zag allemaal puntjes op of in mijn oog. Dat kon ie niet zien.
Ik werd doorverwezen naar het ziekenhuis (oogarts). Kon gelukkig gelijk terecht, dus hoefde helemaal niet lang te wachten bij de EHBO.
De oogarts heeft toen een uitgebreid onderzoek gedaan. Moest ook mijn rechteroog bedekken en dan letters oplezen.
Toen schrok ik enorm, want ik zag ze echt niet (waren nog vrij grote letters ook!). Vervolgens zelfde oefening, maar dan met rechts, goh ik zag weer wat! Dus was toch behoorlijk erg. Nou die puntjes (ruim 50 stuks) zaten gelukkig oppervlakkig.
Oogdruppels meegekregen en moest vandaag weer langskomen op controle, of het verbeterd was, of juist dat er vertakkingen waren ontstaan (dan was het herpes, daar was de arts ook bang voor. Had oogdruppels voor een bacterie).
Maar vandaag zag ik weer normaal! En het aantal puntjes is gereduceerd naar 1 puntje. Ben echt zooo opgelucht!!!

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 21:58

Wat was het dan uiteindelijk? gewoon vuil ofzo? fijn dat het nu beter is idd!

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 22:00

Mijn hoornvlies was dus beschadigd, hoe dat komt weet ik echt niet. Naar mijn idee is er niks ingekomen, maar ja, kan net zo goed wel. Door de beschadiging kan er een bacteriele infectie ontstaan, vandaar de oogdruppels, moet daar ook een paar dagen mee doorgaan. Pff, was echt bang dat ik een enge oog-operatie moest doen of dat ik nooit meer goed zicht zou hebben. Was echt eng.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 22:01

dat geloof ik graag :j