[TI] [HK] Voor alle liefhebbers van onze gesokte vrienden

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Jayney

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 11:13

__Lotte schreef:

Goh lotte jij hebt het echt niet makkelijk.
Ik Begrijp heel goed dat je al die leuke dingen niet achter je wil laten zet alles op een rijtje en bekijk al je mogelijkheden goed bedenk je voor en nadelen voor alles en denk er dan heel goed over na ;)
echt wijs advies kan ik je helaas niet geven maar toch heel veel sterkte meis :(:)

Junia

Re: [HK] Voor alle liefhebbers van onze gesokte vrienden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 12:41

Jayney: wat een leuke pony is dat! Ziet er echt goed uit voor een manegepaard. Ik weet hoe vervelend het is als je je vroegere lieveling niet meer kunt vinden. Mijn lievelingspony op de manege vroeger heette Junia. Zoals je ziet ben ik die ook nooit meer vergeten haha!

Lotte: heel veel sterkte met de situatie. Ik ken je niet, maar ik denk dat je best op jezelf kunt gaan wonen en dat zal ook echt een hele opluchting zijn. Wat betreft havo of VWO, ik zeg altijd tegen iedereen die twijfelt "blijf VWO doen, havo kan altijd nog." Ik ben zelf van VWO naar havo gegaan en heb daar slechte ervaringen mee gehad, ook omdat ik dus via HBO propedeuse naar de universiteit wilde. Persoonlijk vond ik HBO erg vervelend, ze werkten daar met competentiegericht onderwijs en dat lag mij helemaal niet (dan heb je al je cijfers goed, maar moet je nog een digitaal portfolio maken waarin je 10 pagina's moet schrijven over wat je allemaal kan en niet kan + bewijsmateriaal). Bovendien sloot mijn HBO niet goed aan op de universiteit, ik merk nu nog steeds dat ik veel kennis mis die ik wel gehad had als ik VWO was blijven doen. Welke keuzes je ook maakt, ik wens je heel veel sterkte en succes.

Verder lees ik dat bijna iedereen gaat carnavallen! Ik dus niet, vind er eigenlijk niks meer aan (ben opgegroeid in Zuid-Limburg dus heb misschien een overdosis gehad haha). Heel veel plezier allemaal en niet teveel zuipen he? :D

Las ik trouwens iets over een gesokte vrienden meeting?

Ik ga straks voor het eerst de hond met Tirzah kennis laten maken, ben heel benieuwd of ze het kunnen vinden met elkaar...

Jayney

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 13:00

Junia@ bubbels kwam als 3 jarige op onze manege om doorgereden te worden ze is tot ongeveer haar 5e gebleven en toen is ze vandaar uit terug gegaan naar haar toen volgens paspoort eigenaar en die heeft haar weer door verkocht...maar ze liep nooit meer dan 1 uur per dag en alleen in de gevorde lessen dus vandaar dat ze er ook nog zo goed uit ziet ;)

isabel12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 13:53

heey wat heb jij gave paarden zeg voraal dat veulentje echt mooie foto,s doeii

Whis_Serada

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 15:43

Zo hier lekker bij Serada wezen knuffelen en hebben haar even gepoetst (gaat lastig met bere vacht)
Ze was lekker druk hihi zal wel aan het weer liggen of omdat ik weinig meer doe met haar
Hier paar mooie foto's van me beertje
Ze is ook 1.45 hoog en een dikke beer .

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

_Lente_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 16:05

@ Jayney, weet je toevallig wat de naam is die in het paspoort staat en waar die eerste twee foto's van die schimmel gemaakt zijn??

Verder nog leuke foto's gezien :)

DIVA2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 16:06

OOOHHHHH!!! WAT IS DAT PAARD VAN JOU TOCH EEN LEKKER DING, PEET!!!
En al 1.45!!! Gaat de goede kant op! (Ruby is ook 1.45. Klein maar praatjes als de grootste)

Carnaval...heb ik maar 1 woord voor>>>>>>VERSCHRIKKELIJK!!
Gelukkig kunnen andere er wel veel plezier aan beleven. Zo hebben wij hier nu een vriendinnetje van Nadine 3 nachtjes te logeren, paps en mams zijn carnaval vieren.

Lotte :(:)

En, Junia? Hoe ging de eerste kennismaking tussen hond en paard? For ever friends, hoop ik ;)

Zojuist veel geluk gehad bij Diva.
Moest even een hooibak vullen, rooster eraf gehaald en tegen de bak aangezet. Ruby moest toen weer even aan Diva laten zien wie de baas was, Diva loopt tegen rooster, wat vervolgens omvalt en ze stapt er zo in. Hoef zo door het gat heen.
Dat vond ze helemaal niet leuk, ging dan ook met dat been staan zwaaien. Rooster is van betonijzer en ongeveer 1 bij 1.
Gelukkig geen paniek bij Diva en ze bleef dan ook heel braaf staan totdat ik het rooster van haar been afhaalde. Was nu niets aan de hand maar had heel anders kunnen lopen bij een paniek reactie. Zet dat rooster normaal altijd achter het schrikdraad, 1 keer niet en hopla......
Wijze les!!
Manlief heeft Sik vanmorgen naar de slacht gebracht.
Mijn knoppie is gister omgegaan en als die om is dan moet het ook gelijk geregeld worden. Voelde niet goed om sik daar te laten lopen, werd niemand blij van, Sik al helemaal niet.
Jammer maar het is niet anders.
Verder weinig spannends mee gemaakt.
(saai he)

Junia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 16:51

Oooh Serada is echt een lekkere pluizebol! Heel leuk om te zien...

DIVA2: het verhaal van Sik heb ik niet meegekregen, was dat 1 van de geitjes uit je profiel? Sterkte ermee in ieder geval, is toch altijd naar...

Hond en paard ging gelukkig prima. De hond was er eerst even bang van maar vond 't na een klein kwartiertje allemaal best en zelfs wel leuk. Tirzah heeft sowieso geen problemen met honden, die kent ze al. Alleen moeten ze niet teveel om haar heen drentelen want dan hapt ze.

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 17:41

Ik ben er weer :)
Heb een leuk dagje gehad. Oude Tinkertjes weer gezien en geknuffeld, heerlijk. Ze lopen weer als vanouds met z'n drieen. En ook mijn allerbeste maatje Mistery eindelijk weer eens bij me gehad. Ik was wel benieuwd hoe ze zou reageren, ik was daar vorig jaar oktober voor het laatst geweest (daarna nog een keer, maar niet in de weilanden). Maar zodra ze me geroken had was het een heel lief hinnikje en liet ze me niet meer gaan. Zelfs een van de andere paardjes mocht niet bij me komen, oeps :o . Dus laten we maar stellen dat het weer als vanouds was. Had het ook wel ff moeilijk om dr weer daar te laten, het liefste had ik haar mee naar huis genomen, en zo stond ze ook echt te kijken, haha. Eigenaar ook eens echt aan het mennen gezien, best wel netjes alleen paard was een beetje druk.

Bedankt iedereen voor de lieve reacties weer :+:
Ik zal er ook echt wel goed over nadenken, alleen moet ik wel een beslissing nemen, alleen moet ik er niet maanden over gaan doen en het voor me uit gaan schuiven, want dit is zo lastig dat ik er wel heel erg de neiging toe heb...

Junia, mag ik vragen om welke studie het bij jou gaat met de overstap van hbo naar uni ?

Mooie foto's van Serada, maare, waar is jullie sneeuw ?

Geluk gehad met Diva! Les voor de volgende keer dus. Gelukkig weet je het nu voordat er echt iets is gebeurd...
En sterkte met het verlies van Skip :(:)

Mooi dat hondje en Tirzah goed samen kunnen :)

Zo, dan ga ik nu eens ff foto's van vandaag bekijken, ik heb er echt onwijs veel. Ook nog een paar van Kaya en Travis trouwens, haha. Die Kaya loopt je zowat omver in het land, maar het is wel een schat, net als Trav, maar dat wist ik al :P
Al blijft de liefste natuurlijk Mistery :+:

Whis_Serada

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 18:01

Sneeuw is hier niet whahah

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 18:02

Jij geluk. Ik hem mn 'eigen' Tinkertjes niet eens gezien. Had geen tijd, en rijden zou 'm toch niet worden, nu de sneeuw oud is wordt het behoorlijk glad :(

Whis_Serada

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 18:08

Nou geluk?? ik ben ook al bijna 3,5maand niet geweest door van alles en nog wat.
En dat merk ik gewoon wel aan haar.

Dakota_75

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 18:09

Wat een prachtige Serada foto's zie ik daar voorbij komen zeg! Heel mooi teddybeertje.

En Diva wat sneu zeg van Sik, maar misschien wel de beste keuze zo. Soms moet je zulke keuzes maken hè. En wat eng zeg met dat been door het rooster. Gelukkig maar dat ze zo rustig bleef.

Lotte lief met de oude tinkertjes geknuffeld, lekker is dat dan hè als ze je weer herkennen. Wij hebben ooit een goed tehuis moeten zoeken voor een hond en als we die weer tegen kwamen dan ging hij helemaal door het lint van plezier haha. Dieren vergeten niet zo snel hè ;).

Hier niet veel bijzonders gedaan. Even naar stal geweest om op te strooien (doen we in het weekend altijd zelf doordeweeks wordt het gedaan) maar ik ben al een paar dagen niet lekker dus heb weinig puf. En aangezien manlief op zaterdag ook werkt (eigen rijschool) en ik de kleine man van 2 jaar ook thuis heb gaat die altijd mee naar de stalling, maar als je niet lekker bent en die peuterpuber wil ook nog eens niet luisteren dan is het toch best zwaar hoor pffttttt..... ;)

Whis_Serada

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 18:19

Dan ben ik maar blij dat mijn kids groot zijn (al hoewel ik daar veel zorgen om heb)

_Lente_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 18:32

@ Junia en Lotte: Ik heb dan weer zeer slechte ervaringen met VWO blijven doen! :P Ik denk dat het er ook aan ligt wat je als vervolgstudie wilt gaan doen...

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 18:37

Diergeneeskunde of psychologie, dus daar kom je niet echt veel verder mee denk ik, die zijn zo verschillend qua hoe je erin kan komen ed :')

Junia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 18:47

Lotte en Lente, ik kom ook weer uit 'n heel andere hoek hoor, ik studeer Engelse taal en cultuur en krijg nu allemaal filosofievakken erbij voor het cultuurgedeelte. Dus allemaal over Plato en Aristoteles en die figuren, waar ik door mijn havo dus nog nooit van gehoord had....

Het hangt ook heel erg af van de school waar je havo of VWO gaat volgen en ook welke HBO je gaat doen. Mijn HBO was in ieder geval bagger, wil inderdaad niet zeggen dat dat bij Lotte ook zo is. Ik vind het zelf alleen echt zonde als je VWO zou kunnen en dan naar de havo gaat. Als je het idee hebt dat je VWO echt niet aankan dan moet je 't niet doen natuurlijk, maar zorg alsjeblieft dat je je goed laat informeren over de vervolgopleidingen en de vakken die je daar krijgt zodat je een keuze maakt die echt bij je past. Je hebt al genoeg ellende zonder een verkeerde studie erbij ;)

Succes!!!

DIVA2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 18:49

Had hier een dansende 11-jarige zoon :+ .
Op een remix van Boney-M's Daddy Cool.
Last van jeugdsentiment }:0

Studies...ik ben er vanaf. Doe nu alleen de dingen die ik leuk vind.
Kids beginnen volgend jaar aan hun middelbare schoolcarriere.
Jullie in ieder geval succes!!

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 18:52

Het probleem is dat ik vwo wel kan als ik de goede omstandigheden en omgeving heb, en die heb ik momenteel niet, en ik weet niet of ik die zal krijgen, ook niet als ik op mezelf zou gaan...

james_bont

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 18:56

Jullie kletsen zo veel af,dat ik het niet meer goed bij hou!

Diva,jammer van Sik... Gelukkig dat je paardje zo rustig bleef toen ze vast zat!

Serada,prachtige foto's....

Lotte,lekker geknuffeld!

Dakota,beterschap.....als je niet lekker bent valt een klein mannetje niet mee...

Tirzah is mooi,heb haar al een keer bewonderd bij Andrea!

Jayney,jammer dat je niet weet waar de pony is gebleven.
Maar zo'n lief dier zal het vast goed hebben.

Ik ben net thuis,heb gewerkt en het was zo ontzettend hectisch.
Op zich wel leuk gaat de tijd snel en giert de adrenaline door je lijf!
Gelukkig is alles goed gegaan,ik werk op de verloskamers..

Heb geen puf te rijden maar heb een lieve bijrijdster die op mijn toppertje rijdt!
Laatst bijgewerkt door james_bont op 13-02-10 18:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Junia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 18:57

Lotte Ik denk dat op jezelf gaan een wereld van verschil maakt, echt waar.

Ik heb in een studentenhuis gewoond met een meisje dat helemaal geen contact meer met haar ouders heeft en zij heeft daar echt haar plek gevonden. Was ook een hele relaxte huisbaas dus ze heeft nu ook een poes enzo en de huisgenoten daar waren net een grote familie.

Wil natuurlijk niet zeggen dat iedereen zo goed terecht komt, maar na zo'n thuissituatie als de jouwe is een studentenkamer 1 en al ontspanning gok ik ;)

James_bont: dank je ik vind haar zelf ook heel mooi daarom heb ik haar gekocht haha!

Dakota_75

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 19:03

Ja dan zijn oudere kinderen inderdaad weer makkelijker Whis maar de zorgen zullen altijd wel blijven hè. En ze zeggen toch niet voor niets, grote kinderen grote zorgen ;).

Allemaal studie overwegingen, ik moet zeggen dat ik ook blij ben dat ik dat achter de rug heb. Maar heb wel spijt van bepaalde keuzes. Ik had een heel andere richting op willen gaan en heb me teveel door mijn ouders laten leiden. Ik vind dat er soms ook al veel te vroeg gekozen moet worden. Veel succes meiden!

Bommeltje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 19:14

Jayney wat een leuke pony :)
(sorry dat ik even binnen kom vallen! :P)
serada: mooie foto's

Pride was gister echt raar hij is normaal nooit dominant en gister was hij inneens heel raar tegen een ander paard sloeg hij helemaal met zijn voorbenen en ging hij dat paard uitdagen :P

_Lente_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 19:46

__Lotte schreef:
Diergeneeskunde of psychologie, dus daar kom je niet echt veel verder mee denk ik, die zijn zo verschillend qua hoe je erin kan komen ed :')

In mijn geval was VWO dus een verschrikkelijke keus, zeker omdat ik helemaal geen WO zou willen doen. Diergeneeskunde en psychologie zijn echter wel allebei WO studies. Er was al iemand anders die het zij, maar misschien is op jezelf gaan wonen dan toch wel een optie. Als je weet dat je het onder betere omstandigheden wel moet kunnen halen... Je weet toch wel dat het thuis waarschijnlijk niet beter zal worden... Klinkt heel cru, maar zo werken dat soort dingen helaas. Misschien dat je dan wat rust krijgt in je hoofd, dan zou je misschien alsnog kunnen blijven zitten, maar dan zit je wel in een andere situatie en heb je volgend jaar waarschijnlijk meer zin om weer opnieuw te beginnen. Ik dacht dat psychologie best te doen was via een omweg HBO, diegeneeskunde is geloof ik moeilijker, maar dat weet ik niet zeker hoor! Iig veel suc-6!

Geeft niks hoor Pridje, juist gezellig dat je er weer bent :) De monsters hebben net voor het eerst vredig langs elkaar staan te eten. Ik geef ze maar gewoon op 2 plaatsen voer, want tot nu toe joegen ze elkaar weg, maar net dus niet :)

edith2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 19:58

Valt me op dat jullie tinkies nog zo dik in de vacht zitten. Indy heeft al een super-verhaar-periode achter de rug. Die van jullie nog niet?? Zat zelfs te denken vd week met die koude wind, er een deken op te gooien maar twijfelde en dacht toen toch maar niet.