[TI] [HK]Kontengebonk dat is de nieuwe rage Deel 9

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

mnkortleve

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 00:15

_janet_ Wat kunnen die rammen toch vreselijk misselijk zijn hier aan de overkant loopt ook zo'n kreng.
Sterkte met je been. :(:)
Beetje laat maar ik geef je nog even een schouderklopje. ;)

eefje03 Had Marien verder niet over gehouden van zijn vliegles?
Ook al zijn ze misschien groot het blijft moeilijk wel fijn dat ze gelijk iets van zich hebben laten horen.. :(:)

snowdon Kan niet maken om niet te gaan ik heb het zelf op touw gezet.
Epilepstische aanvan is zeker geen pretje om te zien.

grrr En weer droog. ;)

Sita_ Mirjam is de naam. ;)

kuzznathalie Ik krijg na vanavond ook wel het idee dat het meer luiigheid is bij Grainey. :P
Ingebroken ik snap niet dat ze niet met hun gore tengels van andermans spullen af kunnen blijven. :(

ellieellende Volgens mij tel jij de dagen echt af. :+
Knoflook jammie wat zal dat lekker ruiken. :D :D
Klinkt lekker zo'n vakantie.
Gefeliciteerd met dodge.

grid Dan heb ik vast even naast je gestaan. :D :D ik had een kind in mijn armen en 2 op de grond.
Bedankt voor je tip.
Ik heb al een aanbod van tinkermuts en haar bijrijdster gehad om te komen helpen op de keuring, maar ik vind het heel aardig van je dat je het aan bied mits je zou kunnen.
Hoe gaat het eigenlijk met die vriend??
Wat raar als iemand zo'n ziekte heeft om het dan te verzuimen te vertellen je breng daar toch ook andere mensen mee in gevaar.

Shira_de_koe Mogen we dan nu aannemen dat je je andere account verwijderd heb??

Trea Bedankt voor je tip.
En wat is het geworden bij de kapper?
Wat zal die vriendin balen zeg, misschien is een last minute wat?

Snowville Ik had jullie website nog niet ontdenkt, maar dat is mooi zeg :j

Biancaa Hoe is het verplaatsen gegaan?
Het regelen van een bruilofd kost veel energie denk maar aan de rust die je daarna heb. :(:)

Paintlinger Dat zal een heerlijk gevoel geweest zijn. :j
En die koeien daar hebben we hier gelukkig geen last van, moet ik wel zeggen dat we hier zwart bonte hebben en als ik dan onderweg blonde tegen kom staan ze ook raar te kijken. :P

Berdien Wat een leuk hondje.

draaakje Je kan het verschil echt goed zien zo.

Mallow Mooie foto. :(:)

Grit Lekker werken als het zo onzeker is.

_Rhiannon_ Dat hoop ik dus ook alleen als zij het steeds af laat weten weet ik het ook niet meer.

Als ik iemand vergeten ben even aan mijn oor trekken hoor. ;)

Nou ik ff vanmorgen de veearts gebeld over Bravour, ik kreeg het idee dat hij aan bevangen dacht.
Ik moet eerst het flesje pijnstilling/ontstekingremmers opmaken dan kijken hoe zijn reactie is , beginnen met lichte arbeid dit omdat afvallen toch wel noodzakelijk is.
Ook besproken om hem op zand oid te zetten zodat hij minder eet hij vond dit een heel slecht idee omdat het dan misschien te snel gaat en paarden daar heel slecht tegen kunnen als ik dus niet te snel gras bij geef (ik doe aan strook begrazing) en veel hooi bij geef moet het volgens de veearts goed komen.
Ik ben vandaag bezig geweest om iemand in de buurt te vinden die me kan helpen om een trainingsschema op te stellen helaas is dit nog niet gelukt mocht iemand hier een duidelijk advies hebben graag.

Nu Grainey, gisteren bezig geweest samen met iemand en echt niet vooruit te branden dit hadden we al meerdere keren geprobeerd.
Vanavond heb ik haar een halster omgedaan en ben met haar gaan lopen waar mijn man net gemaaid had ze vond het spannend ik had nu een vrij lange zweep met een blauwe plastic zak er aan meegenomen zodat als ik er naast liep ik daarmee bij haar achterhand kon komen, stappen aan de hand ging prima nu ineens draven ook,wel vrij snel we zijn zo'n 800 meter naar achteren gegaan en op wat blazen en snuiven na ging het eigenlijk vrij goed.
De terugweg was iets minder, eerst ging het nog wel maar op een gegeven moment ging ze draven en toen galoperen en toen was ik haar kwijt het touw sneed door mijn handen en ik had geen houvast meer.
En ja wie is er eerder voor zij of ik, ik heb mijn man gebeld en die is voor gaan staan zodat ze de weg niet op kon, maar ze ging naar de andere paarden.
Mijn man wou haar al in de wei doen maar ik wou het even goed afronden en we zijn toen nog even een stukje gaan lopen en dat ging goed ik heb haar daarna in de wei gezet.
Devynn was al die tijd bij haar dus het was niet zo dat ze naar hem wou, ik kan wel merken dat ze zich heel erg aan andere paarden hecht.
Ik heb wel vaker gehad dat ze wel liep, maar dan ineens een dag later geen stap meer ik vind het moeilijk wat ik er mee aan moet.
Ik heb iemand nodig met gevoel voor dit soort dingen.
Ik ga morgen avond maar weer proberen ik zal nu de draadjes goed dicht doen zodat ze in ieder geval niet de weg op kunnen, maar wat zou wijsheid zijn, halster, touwhalster of hoofdstel (die ze praktisch nooit omgehad heeft)??

Welterusten voor degene die naar bed gaan.
Als iemand tips heeft laat ze vooral horen.

LBLGypsyCobs

Re: [HK]Kontengebonk dat is de nieuwe rage Deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 00:29

Je moet haar straks toch ook met hoofdstel gaan voorbrengen?
Ik zou even een tijdje halster en hoofdstel om doen en met 2 touwtjes werken.
En dan oefenen met netjes halthouden als jij dat wil.
Commando geven, druk op het halster, dramt ze door beetje druk op het bit.
Heb je de mogelijkheid om dit op een omheind stuk te oefenen?

Als ze eenmaal bit en rem kent (en dat hebben ze vaak snel door) kun je weer met het draven verder.
Bovendien leert ze door regelmatig halthouden dat ze op jou moet letten en niet op de terugweg naar de andere paarden.
Met alleen halster heb je veel minder te vertellen en voor je het weet is dat losbreken een gewoonte.

ringelberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 00:41

pfff,kan weer ns niet slapen,maak me veel te druk over van alles ^)

Ik ben t met Denise eens,het moet geen gewoonte worden.En in ieder geval zorgen dat je de controle behoud.

ringelberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 00:43

Gaap wordt mooi Denise,waarom is hij t enige veulen van Indezz?

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 00:48

Gaapje is inderdaad best leuk gelukt, sta er eigenlijk zelf een beetje van te kijken.
Ilse en Indezz zijn toch wel verschillend, blijft toch afwachten.

Eigenaresse van Indezz heeft niet gek veel geadverteerd met hem en misschien dat het dekgeld wat afschrok, ik weet het niet.
Dekken ging onder begeleiding van de DA en Indezz dekt netjes aan de hand.
Ik weet wel dat Gaap volgend jaar broertjes en zusjes krijgt, de nieuwe eigenaar van Indezz heeft al 4 merries drachtig van hem.

ringelberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 00:54

Is indezz van Lies geweest?Ik zag dat haar vorige naam Indezz was.

ringelberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 00:56

Ik heb weer wat,ik heb 4 weken geleden 3 cavia's bij iemand vandaan gehaald,blijkt er een zwanger te zijn.Maar ze is zelf nog een baby,ze is denk in 12 weken oud of zo...als dat allemaal maar goed gaat.Hou mn hart vast.pff,ga nu maar proberen te slapen.

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 01:02

Indezz heeft bij Lies gestaan, hij was van de buurman van Lies.
Hij heeft hem verkocht aan degene die hem vorig jaar mee had naar de keuring en zij heeft hem onlangs verkocht naar Lopik.

Ach sneu zo jong al zwanger en je hebt al genoeg aan je hoofd.
Truste!

Ik denk dat ik voorlopig nog wakker ben, beetje hyper.

Trea

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 08:15

ff snel Goedemorgen,

NOg niet echt bij gelezen, durk met werk.
Enne men haar :D :+ , ik had een lange voorlok en de rest kort, nu weg lok (helemaal geen pony meer, en de rest heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel kort, weer zwart moet alleen nog een kleurtje bij rood of blauw maar dat komt eind van de week). Toen ik terug kwam van de kapper herkende Duko mij niet meer die begon zelfs tegen mij te blaffen toen ik binnen kwam. Molly had zoiets van doe toch normaal dat vrouwtje van ons doet altijd van die rare dingen, na al die jaren ben ik dat wel gewend. :+ :+

D_Travis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 08:22

goeiemorgen!! lekker veel geklets jullie weer :) heb bijgelezen maar druk druk druk

Shira_de_koe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 08:48

Goedemorgen! Wat nemen jullie als ontbijt? Ik heb net Hony-Pops met aardbeienyoghurt op

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 08:49

:O Goedemorgen :wave:

Je kunt ook online aangifte doen http://www.politie.nl/Aangifte/ Heb ik toen met autoinbraak ook gedaan :j of zelfs moeten doen ;) O zie wel dat het misschien niet in alle dorpen kan :o

Janet hier ook niet altijd iets gehoord na schrijven van brief :n maar meestal wel, vind dat wel zo netjes :)
en heb gemerkt dat vooraf bellen over vacature ook erg goed werkt :j (moet je wel ff vragen verzinnen :=)dan hebben ze je al gesproken en soms tonen ze dus meteen al interesse zo van Schrijf maar even brief of 1x zelfs alleen CV hoeven sturen en toen al uitgenodigd ;)

Succes ermee iedereen die aan het solliciteren is!

Grit geen verre route maar gesprek met arbo-arts >;) en weer een bijrijder mee, gelukkig gezellige!

Eva mooie foto :(:)

Mirjam ah gaat dus ene dag wel andere niet. Goed consequent blijven, idd op jou laten letten en vooral de overgangen oefenen, zodat ze vlot op jou aanwijzing vertrekt en ook weer stopt en goed van je dat je het nog even afgerond hebt en niet meteen weggezet :)
Ik zou eigenlijk toch gewoon met halster doen als ze hoofdstel/ bit niet gewend is, maar dan moet je der idd natuurlijk wel kunnen houden :o dus anders misschien ff oefenen met beide en bij Tinkermmuts en bijrijdster ben je in goede handen en die kunnen je vast helpen met de keuze ;)
en nog succes en sterkte met bravour :(:)

Trea nieuw kort donker kapsel =:) ah duko herkende je niet :(:)

Eefje nieuwe jonge caaf krijgt ook jongen :(:) hopelijk gaat alles goed!

dagmar en trea druk druk druk :(:) hopelijk wel met leuke dingen :)

Hier gister dus weer de gok gewaagd en naar het bos gegaan 8-) .
Ben pas rond half 9 vertrokken, zodat het al wat koeler werd. Op het 1ste pad nog wat last van dazen, maar had ons goed ingespoten dus die gingen niet zitten }> en vervolgens rest van het bos geen last gehad +:)+ dus weer heerlijk genoten :z
Was wel al bijna donker op de terugweg := eigenlijk net 1 paadje te ver gegaan :o en het was echt Doodstil :oo

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 08:57

Goede morgen!

Mnkortleve ik vind de tip van Denise erg goed. Wanneer wilde je met haar naar de keuring?

Trea nieuw haar!

Eefje wat sneu van die cavia's

Ingrid lekker in het bos gereden, en geen last van Dazen gehad.

Gisteren met Ziggy gement, nou het was wat.
Wilde net tegen mijn moeder zeggen: 'je mag hem wel een kwart schepje musli geven elke ochtend' zegt ze: 'ow ik geef hem elke dag al een kilo'
Nou dat hebben we geweten, wat een energie := Hij ontplofte bijna. Nu mag hij helemaal geen krachtvoer meer.
Anders wordt het ringsteken niets.

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 09:05

o ja @Mirjam vriend blijft nog minstens 1 week in slaap is nog steeds te pijnlijk met verband verschonen e.d. hebben weer huid getransplanteerd en nu gehoord dat zelfs zijn bot (borstbeen) verbrand is :oo :(:)
Hij is stabiel en gaat stapje voor stapje vooruit, maar er hoeft maar een infectie in te komen en dan kan het alweer heel anders zijn dus het blijft wel spannend tot ie wakker is :o en daarna wordt het nog een HELE Lange weg ... :\

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 09:07

Goedemorgen!

Afbeelding

Trea onherkenbaar voor Duko :D

grid nog een late rit gemaakt, lekker hoor!
Vriend nog steeds in slaap gehouden, heftig hoor, gelukkig kan z'n lichaam zo wel beter herstellen, maar dat het nodig is geeft wel de ernst van de situatie aan :(:)

Ziggy beetje boel veel energie.

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 09:14

:oo := Oepsie da's idd wel beetje veel :(:)
maar zou je dan wel ineens stoppen? omdat je zelf aangeeft dat je eigenlijk wat bij wilde gaan geven. Ik zou dan denk ik nu alsnog teruggaan naar 1/4 of halfje.

ja idd Denise en nu zeggen ze nog steeds minstens 1 week en dat zeggen ze al vanaf dag 1 :\
handen schijnen ook echt heel erg te zijn ;( gezicht valt dan nog iets mee (vooral oren en nek)...
Laatst bijgewerkt door grid op 05-08-09 09:17, in het totaal 1 keer bewerkt

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 09:16

Hij kreeg helemaal geen krachtvoer, totdat mijn moeder hem 4 dagen geleden elke dag een kilo ging geven :=
Ze geeft hem nu 2 handjes.

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 09:18

Turbo Ziggy :D Je moet natuurlijk wel de tijd hebben om de ring te pakken te krijgen.

Grid; heerlijk, zo laat nog in het bos. Dan voel je je net alleen op de wereld :z
Situatie met jullie vriend blijft dus nog steeds kritiek :(:) . Wat moet dat slopend zijn voor de familie.

Mirjam; ik sluit me aan de bij de tips die al gegeven zijn.
Grainey moet ook gaan snappen wat de bedoeling is. Eerst draafde ze niet mee, gisteren al wel, alleen een beetje in overreactie :+ . Nu de tussenweg gaan vinden. En idd leren dat ze haar aandacht bij jou moet houden.
En met Bravour blijft het ook piekeren :(:)

Duko herkend zijn vrouwtje niet meer :=

Gesprek met de arbo mevrouw was een veiligheidsrisico inventarisatie. Dus ze wilde weten over hoe onze dag verloopt, of de materialen goed zijn, hoe de contacten met klanten zijn enz. Valt onvoorbereid wel rauw op je dak.

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 09:18

ah oké ik dacht dat dat al langere tijd was :o

en Grit pff ja beetje voorbereiding was dan toch wel handig geweest :\ aan de andere kant misschien wilden ze wel gewoon 1ste ingeving horen en dan wil je juist niet dat er al te lang over nagedacht is zo van wat is het "goede" antwoord ;)

kuzznathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 09:32

:wave:

Kom even aanwaaien, zo weer weg, naar Amsterdam 2 nachtjes!

Ellen leuk Frankrijk, en lekker lowbudget!

Duko die zijn vrouwtje niet meer herkend :=

Ziggy kilo muesli :=

Grid laat in het bos :z en vriend nog in slaap gehouden :(:)

Eefje sneu voor die jonge cavia....

Mirjam nog afwachten met Bravour en ik denk dat Grainey uiteindelijk wel gaat snappen wat de bedoeling is :j

Dagmar druk druk druk!

Zo... volgens mij ben ik nu wel redelijk bij en kan ik met een gerust hart een paar daagjes weg... :P

:evaw:

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 09:34

[edit]Ah leuk 2 daagjes A'dam 8-)
Laatst bijgewerkt door grid op 05-08-09 10:11, in het totaal 1 keer bewerkt

mnkortleve

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 09:35

Goedemorgen

Ik heb nog nooit met een keuring mee gedaan dus ik weet niet wat gebruikekijk is wat je doe een halster of hoofdstel en dan met of zonder neusriem.
Ik dacht gisteren ik neem een lekker groot stuk dan heb ik de ruimte ze wil toch niet lopen. :P
ik heb eeb rijbak afgezet in het land van 20 bij 45 daar kan ik ook in oefenen.
Losbreken moet zeker geen gewoonte worden anders gaat ze er een spelletje van maken en daar zit ik niet op te wachten.
Ze heeft wel eens een hoofdstel omgehad en is dan druk bezig met kauwen op het bit ik heb een dubbel gebroken bit.
Ik ben zeer consequent nee is nee en word zeker geen ja, belonen doe ik op de momenten dat ze het verdien en negatief gedrag probeer ik te negeren of het moet natuurlijk te gek zijn.
Nu inderdaad een tussenweg zien te vinden in het tempo en hopen dat ze het leuk gaat vinden om wat te doen, gisteren konden de oortjes al niet verder naar voren dus dat moet goed komen.

eefje03 Ik heb geen verstand van cavia's, maar lijkt me toch wel erg jong om al kleintjes te krijgen.

Trea Klinkt gewaagd dat haar. ;)

Shira_de_koe Had je jezelf nu al voorgesteld of lees ik daar nu overheen.

Grid Het lijkt me heerlijk om door het bos te rijden, maar in het donker brrrr... ben niet zo'n held. :o
Misschien voor die vriend beter dat ze hem nog even slapend houden zodat hij beter kan herstellen, wel erg hoor dat wens je je ergste vijand nog niet toe.

_janet_ Ik wil 22 augustus met haar naar de keuring in Haaften.
Lekker is dat als ze zo actief zijn net stuiterballen.

Grit Zeggen ze van te voren niet waar zo'n gesprek over zal gaan, raar hoor?

kuzznathalie Veel plezier. :j

Nu ga ik gauw alle beesten voeren, ik moet om 11.40 in het ziekenhuis zijn voor de jongste.

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 09:41

En Grit hoeveel risico geeft jouw werk :D
Maar aan de andere kant lopen er meer gekken los dan er vast zitten, je weet nooit.

Veel plezier Nathalie!

Mirjam volgens mij is het bij het ICS zo dat alle merries van 3 jaar en ouder met bit voorgebracht moeten worden.
Neusriem of zonder mag je zelf kiezen, net wat je mooier/handiger vindt.
Komt vast goed!
Succes in het ZH!

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 09:52

Nathalie; veel plezier *\o/*

Eefje; succes met je caafje :(:)

Ik heb zelf nooit echt iets vervelends meegemaakt, wel mopperende en onbeschofte mensen en een keer iemand die tegen de deur ging slapen/schoppen (ik moest zijn pakket weigeren) := . Maar er zijn wel koeriers overvallen (of bij de auto ingebroken) en er zijn ook wel koeriers bedreigd of geslagen. Gelukkig erg in de minderheid, want ik ben geen held.
We moeten nu 's ochtends tanken ipv 's avonds (is veiliger) en 's avonds staan er twee beveiligingsmensen om ons te controleren en veilig binnen te laten.
Je zou bijna denken dat we goud vervoeren :D

Ben werken!!

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 10:02

Bij ICS mogen merries toch met halster?
Hengsten boven de 3 met bit?