KootMiraDrum schreef:De zorgen zijn slopend en zorgen nog wel eens voor een tranendalletje.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
roosa schreef:KMD zijn ijzers met siliconen zooltjes niet wat voor hem?
Wat zegt je hoefsmid van zijn pijnlijke pootjes?
SuperRoos schreef:KootMiraDrum schreef:Ehm, heb Koot gemeten vandaag, kom op 163 cm van voor naar achter, en 190 cm omvang. Mag ik vragen wat de maten van Fiek zijn?
Lees dit nu pas, ik heb nooit met cm's gemeten maar wil dat vandaag wel even voor je doen als ik eraan denk..
jomaro schreef:Hier nog een die menig traan heeft laten lopen, van blijdschap maar ook verdriet en het gewoon niet meer weten hoe nu verder.
Singasong heb overleg gehad met een homeoptische arts die woont heerlijk dichtbij. Toch gaf zei de voorkeur om met de regulierenarts tot een oplossing te komen. Een drainage kuur raden ze ook af, zeker die van groene os aangezien er te veel middelen tegelijk gegeven worden. Misschien eens overleggen met een andere homeoptische arts. Toch gaven drie DA hetzelfde advies. Kwam iemand om foto's te maken. Samen hebben die DA nog overleg gehad wat het beste te doen. Daar stond ik bij er is gesproken over gepunte haver , bietenpulp , zemelen, brok, uiteindelijk toch alleen een beetje hooi. Een derde arts heb ik advies gevraagd aangezien die een heel stuk heeft geschreven over leververvetting bij paarden. Hij heeft mijn paard niet gezien maar wel de uitslagen van onderzoeken. Ook die arts gaf aan dat het lichaam de tijd moet krijgen een heel langzaam herstel zal komen, en we er weken vooruit moeten trekken dit weer in orde te krijgen en geen medicijnen geven. Wel weer de hoefijzers met zooltjes. Bewegen en bewegen dat is zeer belangrijk.
Om de lever schoon te maken/ te ondersteunen mag hij asperges eten.
KootMiraDrum schreef:roosa schreef:KMD zijn ijzers met siliconen zooltjes niet wat voor hem?
Wat zegt je hoefsmid van zijn pijnlijke pootjes?
IJzers zijn geen optie, hij verrekt van de pijn door de nagels in de hoefwand. We hebben een tijd plakbeslag gehad, toen de hoefbevangenheid aan het uitgroeien was. Ik kijk het aan tot na het weekend, met hoefschoenen aan heeft hij duidelijk minder last.
Eliine schreef:...
Ik ben gister begonnen met de Gluco Balance, is wel apart spul zeg! Met al die dingetjes erin. Ik geef nu 3 schepjes (0,7 gram per schepje) per dag. Hoeveel geven jullie je paarden? Even daargelaten dat die van mij een Shetlandpony is. En zagen jullie snel verschil? Verder krijgt hij nu ook podo-compositum, dus hopelijk worden de zere voeten snel wat minder.
KootMiraDrum schreef:
Eliine schreef:overigens, ik heb het potje met de honden/katten dosering. Met zo'n grote pot doe k 20 jaar![]()
ik heb Umpire net gemeten en hij is 134 en 134 (zo dik als ie lang is) dus 202 kg
vorig jaar ook gemeten in de zomer en toen was ie 137 en 134 dus 204 kg. Dus hij is wel stabiel in zn gewicht.