[TI] Insuline resistentie

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

SuperRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 14:07

KootMiraDrum schreef:
De zorgen zijn slopend en zorgen nog wel eens voor een tranendalletje.

:(:)

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 14:29

roosa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-09 15:01

KMD zijn ijzers met siliconen zooltjes niet wat voor hem?
Wat zegt je hoefsmid van zijn pijnlijke pootjes?

jomaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 15:09

Hier nog een die menig traan heeft laten lopen, van blijdschap maar ook verdriet en het gewoon niet meer weten hoe nu verder.

Singasong heb overleg gehad met een homeoptische arts die woont heerlijk dichtbij. Toch gaf zei de voorkeur om met de regulierenarts tot een oplossing te komen. Een drainage kuur raden ze ook af, zeker die van groene os aangezien er te veel middelen tegelijk gegeven worden. Misschien eens overleggen met een andere homeoptische arts. Toch gaven drie DA hetzelfde advies. Kwam iemand om foto's te maken. Samen hebben die DA nog overleg gehad wat het beste te doen. Daar stond ik bij er is gesproken over gepunte haver , bietenpulp , zemelen, brok, uiteindelijk toch alleen een beetje hooi. Een derde arts heb ik advies gevraagd aangezien die een heel stuk heeft geschreven over leververvetting bij paarden. Hij heeft mijn paard niet gezien maar wel de uitslagen van onderzoeken. Ook die arts gaf aan dat het lichaam de tijd moet krijgen een heel langzaam herstel zal komen, en we er weken vooruit moeten trekken dit weer in orde te krijgen en geen medicijnen geven. Wel weer de hoefijzers met zooltjes. Bewegen en bewegen dat is zeer belangrijk.
Om de lever schoon te maken/ te ondersteunen mag hij asperges eten.

Peelie

Re: Insuline resistentie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 15:29

Fiekje ziet er goed uit met zijn hoefschoenen :D Old mac's als ik het goed zie :)
Hij begind ook al aardig in de wintervacht te komen... Mara ook :(:)

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 15:31

roosa schreef:

IJzers zijn geen optie, hij verrekt van de pijn door de nagels in de hoefwand. We hebben een tijd plakbeslag gehad, toen de hoefbevangenheid aan het uitgroeien was. Ik kijk het aan tot na het weekend, met hoefschoenen aan heeft hij duidelijk minder last.

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 15:31

Peelie schreef:
Fiekje ziet er goed uit met zijn hoefschoenen :D Old mac's als ik het goed zie :)
Hij begind ook al aardig in de wintervacht te komen... Mara ook :(:)

hihihi, da's Kootje ;) Ja, old mac's klompvoetjes ;)

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 15:33

jomaro, ik pb je even.

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 15:46

Die omvang, waar meet je die?
Bij de oksels of het breedste punt van de buik?

Onze toenmalige hoogdrachtige shetlander was al 175 cm omvang, dus ik zit even raar te kijken bij die 190cm... Ik had breedste punt van de buik als uitgangspunt.

SuperRoos schreef:
KootMiraDrum schreef:
Ehm, heb Koot gemeten vandaag, kom op 163 cm van voor naar achter, en 190 cm omvang. Mag ik vragen wat de maten van Fiek zijn?

Lees dit nu pas, ik heb nooit met cm's gemeten maar wil dat vandaag wel even voor je doen als ik eraan denk..

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 15:47

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 15:49

Ahh ok, dat is dus net achter de oksels.

jomaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 15:59

snowdon schreef:
Ahh ok, dat is dus net achter de oksels.

Als ik de buik van mijn haflinger meet kom ik op 230 cm. Nou ja dat was zo dik, nu gelukkig 207 cm maar nog lang niet wat het wezen moet. We verwachten elke dat een veulen ;) . maar hij zou dan de eerste ruin zijn met een veulen :D

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 17:13

:+

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 17:35

ik kom ook weer even langs :) Jeetje zeg wat een nare berichten zie ik weer voorbij komen :(:) voor iedereen die t nodig heeft. Nogmaals, ik mag mezelf volgens mij echt gelukkig prijzen dat mijn pony het in een lichtere versie lijkt te hebben.
Deze week ging het met mijn pony ook niet zo leker :n weer heel gevoelig op zn voeten, dus niet willen lopen (stappen ging net, draven en galop wilde ie echt niet) en over het algeheel erg down. Gister knapte ie inene weer op en vandaag liep ie weer prima :) Zelfs bokken in galop :D weer helemaal jolig.

Ik ben gister begonnen met de Gluco Balance, is wel apart spul zeg! Met al die dingetjes erin. Ik geef nu 3 schepjes (0,7 gram per schepje) per dag. Hoeveel geven jullie je paarden? Even daargelaten dat die van mij een Shetlandpony is. En zagen jullie snel verschil? Verder krijgt hij nu ook podo-compositum, dus hopelijk worden de zere voeten snel wat minder.

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 17:35

jomaro schreef:
Hier nog een die menig traan heeft laten lopen, van blijdschap maar ook verdriet en het gewoon niet meer weten hoe nu verder.

Singasong heb overleg gehad met een homeoptische arts die woont heerlijk dichtbij. Toch gaf zei de voorkeur om met de regulierenarts tot een oplossing te komen. Een drainage kuur raden ze ook af, zeker die van groene os aangezien er te veel middelen tegelijk gegeven worden. Misschien eens overleggen met een andere homeoptische arts. Toch gaven drie DA hetzelfde advies. Kwam iemand om foto's te maken. Samen hebben die DA nog overleg gehad wat het beste te doen. Daar stond ik bij er is gesproken over gepunte haver , bietenpulp , zemelen, brok, uiteindelijk toch alleen een beetje hooi. Een derde arts heb ik advies gevraagd aangezien die een heel stuk heeft geschreven over leververvetting bij paarden. Hij heeft mijn paard niet gezien maar wel de uitslagen van onderzoeken. Ook die arts gaf aan dat het lichaam de tijd moet krijgen een heel langzaam herstel zal komen, en we er weken vooruit moeten trekken dit weer in orde te krijgen en geen medicijnen geven. Wel weer de hoefijzers met zooltjes. Bewegen en bewegen dat is zeer belangrijk.
Om de lever schoon te maken/ te ondersteunen mag hij asperges eten.

Ik respecteer het hoor dat je het op deze manier aan wilt pakken. Maar ik vind het wel heel vreemd dat een homeopatisch arts zegt dat je het beter op de reguliere manier kunt aanpakken.

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 17:37

KootMiraDrum schreef:
roosa schreef:

IJzers zijn geen optie, hij verrekt van de pijn door de nagels in de hoefwand. We hebben een tijd plakbeslag gehad, toen de hoefbevangenheid aan het uitgroeien was. Ik kijk het aan tot na het weekend, met hoefschoenen aan heeft hij duidelijk minder last.

Goede oplossing toch die hoefschoenen!

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 17:39

Eliine schreef:
...
Ik ben gister begonnen met de Gluco Balance, is wel apart spul zeg! Met al die dingetjes erin. Ik geef nu 3 schepjes (0,7 gram per schepje) per dag. Hoeveel geven jullie je paarden? Even daargelaten dat die van mij een Shetlandpony is. En zagen jullie snel verschil? Verder krijgt hij nu ook podo-compositum, dus hopelijk worden de zere voeten snel wat minder.

3 maatschepjes????

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 18:05

ehm ja, hij moest 2 gram per dag van mn therapeut, dus 3 x 0,7 = 2,1 gram toch?

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 18:52

overigens, ik heb het potje met de honden/katten dosering. Met zo'n grote pot doe k 20 jaar :+

ik heb Umpire net gemeten en hij is 134 en 134 (zo dik als ie lang is := ) dus 202 kg
vorig jaar ook gemeten in de zomer en toen was ie 137 en 134 dus 204 kg. Dus hij is wel stabiel in zn gewicht.

SuperRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 19:04

KootMiraDrum schreef:
Bij jou vast ook Roos.

Hier vanochtend, :+:
http://www.youtube.com/watch?v=hyxZfQvWxGc

Heb de film even stop gezet als je mooi recht van de zijkant voor hem staat, kun je goed zien dat hij een strakker lijntje krijgt..
Heb trouwens Fiek gemeten ook.. Omtrek is 196cm en de lengte is 162.. Kom dan op dezelfde 522 uit als het meetlint van pavo (dat ligt tussen de 520/530 nav hoe strak ik hem trek..

SuperRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 19:07

Eliine schreef:
ehm ja, hij moest 2 gram per dag van mn therapeut, dus 3 x 0,7 = 2,1 gram toch?

Op de site van phytonics staat het bijgeleverde schepje aangemeten als 8 gram....

SuperRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 19:08

Eliine schreef:
overigens, ik heb het potje met de honden/katten dosering. Met zo'n grote pot doe k 20 jaar :+

ik heb Umpire net gemeten en hij is 134 en 134 (zo dik als ie lang is := ) dus 202 kg
vorig jaar ook gemeten in de zomer en toen was ie 137 en 134 dus 204 kg. Dus hij is wel stabiel in zn gewicht.

Ah dat verklaard de boel haha dan weet ik het niet :-)
Ik merkte bij de gluco balance binnen 2 weken verschil in hardheid en dat het afvallen toen begon.. Maar hoor dat dat echt bij iedereen verschillend is..
Door de podo comp is Fiek weer aan het lopen gegaan...

SuperRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 19:08

jomaro, over die vervetting is volgens mij nog veel minder bekend :(:) heftig allemaal zeg...

SuperRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 19:10

Vanmiddag lekker grondwerk gedaan met Fiek, weer lekker 20/30 minuten laten stappen en draven.. Uit zichzelf kwamen er een paar lekkere bokkesprongen en wat gallopjes dus dat heb ik hem maar laten doen.. Hij was goed te pas, oogjes stonden mooi groot in zijn koppie... 2 lekkere middagen achter elkaar dus tot nu toe :-)

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 20:55

@superroos, nog bedankt voor de link over die 72 uur. Informatieve site trouwens, van een sympathiek overkomende d.a.