[TI] [HK] Tinkerpraat deel 6 Keep on talking!!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

WenK

Re: [HK] Tinkerpraat deel 6 Keep on talking!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-05 07:39

Goedemorgen!!!

Chantal, alvast gefeliciteerd!!!

Chub, lekker hoor, binnen lessen. Ik moet altijd buiten lessen... Op zich ook niet erg, maar soms zou een binnenbak wel lekker zijn...

Ik vind het nu juist lekker om redelijk zelfstandig te staan. Peter regelt de bedrading en als iets stuk is, maar de rest moeten we allemaal zelf doen. Vind ik wel fijn. Groot voordeel is wel dat Lisje niet op stal staat en ik dus niet hoef uit te mesten. Ik moet wel voeren, maar dat deed ik altijd al zelf omdat ik de brok die normaal op stallen gevoerd word te heftig vind voor Lisje. Het enige wat ik wel eens mis is licht en een bak....

Straks weer werken, ik heb zo geen zin. Ik heb ook eens nagedacht waar het nou mee te maken kan hebben, ik denk dat dat verschillende factoren zijn. Ik vind de mensen niet leuk, plekje niet fijn, krijg pijn in mijn rug en nek van de stoel en het werk is vrij eentonig geworden. Moet maar eens een gesprek aangaan, maar ik wil afwachten wat er uit mijn andere sollicitatie komt, dan weet ik hoe ik het gesprek in kan....

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-05 07:57

Ik heb het natuurlijk een poosje gedaan met alleen een buitenbak, zelf uitmesten ed. Maar merkte toen dat ik gewoon veel te weinig tijd overhield om nog echt bezig te zijn met Chubje. Dus volpension is voor mij ideaal (vooral als ik zometeen iets meer zou gaan verdienen, want volpension is nu eenmaal niet echt goedkoop. Alhoewel ik nu goedkoper uit ben 235,- dan in Schoonhoven op die basic stal 247,50).

WenK, ik weet wel een groot voordeel van je huidige baan: je begint behoorlijk laat Maar als je het nu al niet meer naar je zin hebt, dan kun je inderdaad beter op zoek naar iets anders! Wanneer verwacht je nieuws van die lopende sollicitatie?

Ik heb trouwens allemaal pukkeltjes op m'n voorhoofd. Al een week ofzo. Wist niet waar het van was, maar gisteren ging er een lampje branden na het rijden: het is van m'n cap! Ik rijd zo ontensief nu, dat ik onwijs zweet. Die fleece- band in m'n cap is ook drijfnat elke keer...

Ik ga aan het einde van de ochtend weer richting Oudenbosch. Nu ff lekker doorpezen, en dan vanmiddag weer een berg nieuwe opdrachten en opdrachtjes Hoop wel straks een aanbod te krijgen. Anders moet ik tot na het weekend wachten, omdat de baas morgen een workshop heeft...

Spetter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-05 08:04

Goedemorgen! Chantaljamie fijne verjaardag en goede reis! Tot gauw!
Wenk als je niet lekker op je plek zit zal ik daar toch eens over praten.

Pellie, hoe gaat het met de bouw van de schuilstal? En de rest van je huuske? Druk zeker?

Hopelijk krijgen ze vandaag de muur wat hoger zodat het niet zo'n openhuis idee is. Er zit wel plastic voor het gat, maar met die regen lekt dat wel. Overal zand, modder, brrrr en vooral tochtig

Tinuss

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-05 08:11

Goedemorgen

Hay Xena das lang geleden..........

xena

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-05 08:15

tarmine schreef:
Goedemorgen

Hay Xena das lang geleden..........

yep...druk druk druk...en kon het een tijdje niet vinden en de tijd niet nam het te zoeken

Chantal: happy birthday to you!

en rekening van die vrouw haar hond betaalde ik dus mooi niet.Als ik mijn hond los heb en die vliegt een andere hond aan die vast zit is het wat anders, maar in dit geval?!nope.....

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-05 08:40

Goedemorgen allemaal

@ Sox: die rekening had ik dus ook niet betaald Maar ik raad je wel aan om even bij een rechtswinkel o.i.d. langs te gaan. Als je echt pech hebt is het namelijk jouw woord tegen de hare en moet je alsnog de helft betalen omdat het niet duidelijk voor de verzekering is wie er 'begonnen' is.

@ xena: leuk dat je ook weer eens komt buurten. Errug lekker kontje heeft dat nieuwelingetje van je zeg

Volpension: mmmm, kweenie..... Ik heb met Fayette nooit in volpension gestaan. Op haar vorige stal in NL moest ik zelf uitmesten en had ik alleen een buitenbak zonder verlichting. Af en toe voeren en af en toe buiten of binnenzetten. Ik mocht wel altijd gebruik maken van de auto+trailer.
Pepper (mijn oude verzorgknollie) stond eerst wel in volpension maar uitmesten deed ik vaak alsnog 1-2 keer in de week omdat ik niet tevreden was over hoe er werd uitgemest. Hij had namelijk nogal vaak last van rotstraal en mok. Elke dag werd hij toch al bijgevoerd door ons omdat de paarden daar 2 kilo brok per dag kregen maar voor een KWPN-er op leeftijd (>20 jaar) van ca. 1.70 was dat te weinig. En aan de binnenbak en buitenbak met verlichting had ik weinig want als ik met hem reed dit ik dat in het bos
Nee, geef me dan maar halfpension met een verlichte buitenbak en binnenbak, waarbij ik zelf mag uitmesten en zelf mag bepalen welk en hoeveel voer er wordt gegeven. Naar buiten zetten en voeren mag wel voor mij gedaan worden

@ CJ: alvast van harte gefeliciteerd en veel plezier de komende tijd in Engeland. Hopelijk kom je je snel weer melden bij ons

Goed, ga maar eens wat doen.... plant manager moet vandaag uit zijn kantoortje worden getrapt zodat mijn collegaatje en ik dat kantoortje kunnen inpikken Afbeelding

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-05 08:48

Xena, leuk dat je weer even komt buurten Leuk dat jullie er een paardje bij hebben Een leukie

In Polen heb ik wel een x een wildrit gemaakt om een uur of 6 s'morgens. Helaas had ik een gekneusd stuitje en Jan gekneusde ribben dus dat was echt pijnlijden en jezelf ontzien Weinig wild zien lopen. We vertrokken in het donker maar hoefden daar de weg niet over.

Jeanie, wel enorm gaaf als je met volle maan op t strand kan rijden. Met Flan zou dat ook niet gaan. Die was echt te link op t strand. Wel kan Flanna makkelijk alleen op pad. Die heeft daar geen moeite mee. Lekker dat je haren weer gekleurd zijn. Ik wil de mijne morgen weer rood maken

Chev en annick, allebei iets leuks in het verschiet. Ben benieuwd

Mazzel, ik denk dat ik nog een x een Barefoottestzadel ga bestellen. Dan hebben we wat langer de tijd om het te proberen. Maar ik was erg enthousiast. Ik heb ook een Wintec en daar ben ik wel erg blij mee, zit ook prima. Gaaf dat je een nieuw halster voor Kaylen hebt gekocht.! Veel plezier op je stage.

Keeva wat moet dat moeilijk geweest zijn voor je. Wel fijn dat het best gezellig was en dat ze zelf zo dapper was.

Cindy, fijn dat je nu van je wagentje af bent. Balen van die file. Ik hoop ook voor je dat het opschiet met je huisje.. niet fijn zo'n zooi.

Melanie, lekker wijs met je tassie Wel een lange wachttijd zeg. ..

Maya, Dewi was dus creatief

Chubb, lekker gelest. Fijn als je een trots gevoel kan hebben! Bosche bollen Wij betalen ca. 275,-- per maand aan pensionkosten.

Sox, jij doet het NB dus al een tijd langer… Geen nadelige gevolgen voor Soxje aan ondervonden? Fijn dat de bekapper donderdag komt. Goh, een vervelend akkefietje wat plaats heeft gevonden. Ik zou ook niet betalen als haar hond duidelijk de aanvaller was. Wel gek dat ze ook niet gelijk diezelfde avond langsgekomen is…

Mamauba, lekker dat je het druk krijgt. Als je af en toe een teken van leven geeft is toch goed Ik hoop dat je paps snel opknapt

Shayla, leuk dat je volgende x bij Flanna komt! Maar ik kom ook graag een x bij Logan mennen. Lijkt me ook heel leuk Moeilijk dat je thuissituatie op dit moment niet zo prettig is Als het lukt qua tijd kom ik zaterdag even kijken in het tuincentrum, maar ik zit heel krap omdat we eerst Flan moeten doen en om 14.00 een familierenuie hebben. Spannend maar ook wel luxe dat Shay naar pensionstal gaat. Uiteraard komen we ook een x daar kijken/rijden Mooi dat de dubbele longeerlijn zo goed werkt!

Jean, lekker aan t klessebessen geweest

CJ, spannend dat je al over 2 nachtjes weg bent. Je gaat daar vast een leuke tijd tegemoet. Alvast gefeliciteerd met je verjaardag

Sjoe, sterkte ermee. Ik hoop dat het meevalt

Ben nu geloof ik weer bij

Werd vannacht een aantal x wakker vanwege een loopneus zie dan maar in het donker snel een zakdoek te vinden

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-05 08:50

Sjips...

In Excell kun je toch de titelbalk vastzetten, zodat als je scrollt je steeds kunt blijven zien welke colom welke titel heeft? Iemand enig idee hoe dat ook weer werkt?

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-05 08:55

Chub, dan kies je ca. Links boven in Venster, en dan titels blokkeren

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-05 08:59

ca?!

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-05 09:00

ca = ongeveer

Ik bedoelde dus dat je ongeveer links boven in je scherm de optie Venster hebt staan...

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-05 09:01

Bij mij is dat in de bovenste taakbalk Window kiezen en daar in het submenu Freeze Panes. Wel eerst op de gehele rij onder aanklikken onder je titels.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-05 09:02

Maar nu gaat excell wel iets heel geks doen... Ga ff verder puzzelen, je snapt wat ik bedoel, maar excell nog niet...

Thanks!

Ow, Flet: inderdaad, die rij onder de titels selecteren! Nu snapt excell mij ook

Dank dames!!

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-05 09:03

Jij hebt dus de engelse versie Flet?

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-05 09:09

Yep

Dit bedrijf is een dochteronderneming van een bedrijf uit Taiwan. Er werken hier dan ook relatief veel Chinezen en Taiwanezen in het management. En die spreken en lezen allemaal geen woord Nederlands
Hierdoor ben ik dus veel beter bekend met de Engelstalige versie en, dankzij mijn vorige werk, Duitstalige versie van Excel dan met de Nederlandse

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-05 09:12

aha, ik dacht al.. Wij hebben gewoon de Nl talige versie. Ik vind t wel een superprogramma trouwens

coydog

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-05 09:14

Chubby, spannend dan vandaag, hoop met je mee dat je wat te horen krijgt.

Jellie aan het sniffen, nog steeds van de allergie?
Nachtelijke ritten heb ik ook wel eens aan meegedaan, krijg je te horen "vertrouw op je paard, dioe ziet meer als jij".Jaja.

WenK, als je je nu al zo voelt hou je dat nooit vol, je zit toch al niet lekker in je vel en dan kun je dat er niet bij gebruiken.
Kan het ook zo zijn dat je juist doordat je je niet goed voelt de baan niet leuk meer vindt?
Daar heb ik namelijk een tijdje last van gehad, alles ging me tegenstaan.
Maar dat kwam dus omdat het toch al niet lekker met me ging.

Chantal, alvast gefeliciteerd.

Jean, zo te lezen heb je nog genoeg te doen.

Leon, sneu voor dat paardje.

Shayla, wat is er anders aan een dubbele longeerlijn?
Jammer dat de sfeer thuis nu zo gespannen en gestresst is, maar wel te begrijpen.

Maya zoals ik het nu begrijp heb ik alleen een steunpaal nodig

Chev ook wat nieuws, ik ben benieuwd(foto's!!!!).
Bij Annick heb ik wel een vermoeden maar het kan zijn dat ze toch van gedachten veranderd is.....................

Hier op het werk is de sfeer op dit moment "fantastisch",ahum.
Vanwege outsource plannen is men niet echt blij, voor een detacheringsbedrijf werken vinden de meesten niets.
Geeft weer zoveel onrust, na alle fusies, gedwongen ontslagen en overige ellende die we hier hebben gehad.
Gelukkig zijn er op de andere afdelingen nog erg gezellige collega's waar ik maar naartoe vlucht

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-05 09:16

Coydog, ik snap niet dat een bedrijf zijn mensen liever via een detacheringsbureau laat werken. Als ik zie hoeveel kosten daaraan verbonden zijn

Ik ga mijn spulletjes hier pakken en een computer opzoeken in Oudenbosch. Topt vanaaf denk ik

yarka

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-05 09:17

Goedemorgen!

Iedereen dank voor de tips over het plaatsen van een nieuw paard bij de bestaande kudde.
Laat jullie weten hoe het gegaan is straks.

Leef met je mee Wenk, kan ook niet tegen zulke mensen en hun gedrag op die manier, bah!
Je kunt ze er 100 keer op aanspreken, maar het dringt gewoon niet door. En dan neem jij de verantwoording maar weer.

Een indrukwekkende middag dus Keevagirl, kan me goed voorstellen dat het emotioneel voor je was.
Machteloos...

Een 'echte' dubbele longeerlijn?
Je maakt me nieuwsgierig Shayla, ben ook bezig met het longeren met dubbele lijnen.
Nog handige tips gekregen tijdens die clinic?

Chantal, alvast een hele goede reis en veel plezier in de UK!
En alvast gefeliciteerd met je verjaardag!

Vervelend Wenk, met tegenzin naar het werk. Iets anders zoeken misschien?
Toch wel belangrijk om het naar je zin te hebben op je werk.

Zo, nu even aan de slag.

coydog

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-05 09:20

Dat idee had ik eerst ook Chub, maar ze willen zo proberen het met minder mensen te redden, dus dat die dan met de tijd op een andere lokatie gaan werken.
En de vakantiedagen kosten het ROC dan niets, dat gaat naar het detacheringsbedrijf.
Omdat wij nogal veel vakantiedagen hebben kan dat best oplopen.
Ach, ik wacht maar af, het heeft voor- en nadelen.

Annick

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-05 09:40

zwart wit????

dit is m dus, Dio is zijn naam.
net 3 weken oud.

Afbeelding

en hier met zijn zus, meneer is een beetje groter

Afbeelding

Annick

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-05 09:41

Gisteren dus weer lekker springavondje gehad. We zijn eerst Flanna samen uit de wei gaan halen. Ze stond een eind weg. Gelukkig was het droog en aardig weer. Jan is haar gaan poetsen en ik ben Fenno gaan verzorgen en optuigen. Toen Jan Flan gevlochten en gepoetst had mocht ze haar stal in. Hij is eerst bij mij gaan kijken. Het zag er aardig zwaar uit. We moesten eerst losrijden, daarna een rij balkjes draven. Toen dat goed ging moesten we de balkenrij schuin nemen zodat de paarden moesten strekken. Daarna moesten we ove 2 balkjes die een eind uitelkaar lagen galopperen. Eerst zo ruim mogelijk en daarna zo verzameld mogelijk. Daarna losspringen over een kruisje. Dat werd uiteindelijk een inuitje van 5 hindernissen. Moest ook nog met 1 hand springen. Dat ging goed Er stonden ook nog 2 losse hindernissen die we met een bepaald aantal passen moesten nemen.
Na mijn les was Jan met Flanna aan de beurt. Die in uitjes vind ze vaak moeilijk maar dat ging dit x ook super. De eerste paar sprongen nam ze erg diep maar daarna ging ze het steeds lekkerder doen. Ze voelde ook niet weigerachtig aan. Meestal heeft ze nl. 5 dolle minuten, dat er niets mee te beginnen valt, tijdens de springles maar dat had ze nu totaal niet. Ze komt de laatste 2 weken zo energierijk over. Echt een blij dier Op stal heeft ze lekker bammetje gekregen

Zo even jullie bijlezen...

yarka

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-05 09:41

Wat een lekker ding Annick! Gefeliciteerd hoor!

Jean

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-05 09:44

o annick wat een plaatje

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-05 09:47

Coydog, volgens mij is het nu van de verkoudheid.. heb gewoon veel last van longetjes. Zit iedere x aan de pufjes.
Balen dat jouw werksfeef ook niet fijn is en juist dat is zo belangrijk omdat je er zo veel tijd rondbrengt.

Chub, Topt vanaaf

Oh, Annick wat een liefie!!!!!!! Echt Rocknaam he mooie foto's ook. Heel veel plezier ermee!!!!!