[TI] [HK]LGVIIII - Harig en bont, draven we topic #4 samen rond

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Lori

Re: [HK]LGVIIII - Harig en bont, draven we topic #4 samen rond

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 22:21

Welke maat hebben tinkerhoeven dan nodig als ik vragen mag van hoefschoenen.

Jack zijn hoeven zijn ook superhart door over het asfalt hier maar voor de kar slijt het net iets anders stel dat ze in het begin te snel slijten zou ik hoefschoenen overwegen, ijzers niet die komen hier niet binnen of het moet in noodsituatie zijn voor iets tijdelijks te corrigeren. :)

suus_elviera

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 23:50

het gaat goed met diesel nog ff kan ie lekker bij de rest lopen

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-14 07:41

Dan moet je de onderkant opmeten met de rolmaat lor. Er staat een beschrijving bij de hoefschoenen

Niene87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-14 08:59

Ik heb maat 4 met Roos..
Maar ja je zal het na moeten meten.. ik denk dat er wel op de site van cavallo iets van maten en hoeveel cm het is..
Ik heb leverancier om de hoek en die is komen passen *D

Fijn dat met Diesel goed gaat :j

Jane2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-14 09:00

Wat fijn dat het zo goed gaat met Diesel. Super leuk als hij straks in een groep kan staan. Genieten.

Hoefschoenen geen ervaring mee. Mijn vorige paard had speciaal beslag voor. Betaalde me een vermogen elke 8 weken. Nu met Storm is het alleen bekappen. Hij loopt nog niet vaak in de kar, dus ijzers zijn nog niet nodig. Hoop dat zo te houden. Bevalt me prima.

En iemand (ben even de naam kwijt) heel misschien een boerderijtje en paard aan huis. Spannend. Hoop voor je dat het doorgaat.

Vandaag een lijstje maken wat ik mee moet nemen naar die clinic. Morgen Storm wasdag. Dat is altijd een halve dag taak. Hij ziet overal de humor van in. En dan te bedenken dat ik hem een jaar geleden nog niet eens kon borstelen. Hoop een dubbele hengstenvlecht te maken (die ik nog nooit gedaan heb) en dan hopen dat het een nachtje goed blijft zitten. Schilt zo veel in tijd als ik dat zondag morgen niet nog eens hoef te doen. En duimen jullie mee dat hij zaterdag na de wasbeurt alleen nog op het gras loopt en gaat liggen, dan heeft hij zondag nog een beetje schone sokken, hahahaaa.

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-14 10:50

Ik weet zeker dat het lukt hoor Claudia! Groot gelijk die moeder van je, geloof in jezelf!
Sheryn, komen vast wel een keer ergens tevoorschijn die foto's!
Wauw naomi_king, de droom van iedere paardenhouder, als heeft ook wel nadelen (weide onderhoud, mestafvoer, zelf moeten uitmesten :+)
Je bent welkom hoor Nienke! Gijs woont in Baarn. In januari gaat ie officieel de opfok uit en is ie officieel een pensionpaard, niet dat er dan veel voor m veranderd, alleen de prijs :').

Nimby

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-14 14:27

Jorretje is Gijs dan vier ongeveer, in januari?
Nienke welke kleur hoefschoenen heb je voor Roos? Ik zag dat er ook roze zijn :)

Niene87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-14 14:35

Wij hebben het maar bij zwart gelaten hahahh :=

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-14 15:23

Je dochtertje wou zeker roze?

Niene87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-14 15:26

Die was er niet bij _O-
Anders liepen we mooi voor aap met roze schoenen :')

Nimby

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-14 16:00

Het lijkt me superhandig. Glijden ze zeker ook niet zo uit op asfalt. Liep ze er gelijk braaf mee, vond ze het raar met passen?

Niene87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-14 16:01

Ze liep er zo op weg heel normaal...
Maar moet eerst inlopen dus eerst elke keer 5 minuten aan en dan uitbreiden...

_Clocloken_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-14 18:26

Roze zouden echt wel geweldig zijn :j

En volgende week eens kijken wanneer ik tijd kan maken om met Cas rustig te beginnen, wil zeker zien dat ik men aandacht echt bij hem heb dan :)

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-14 18:45

zoals sommige al gelezen hebben op fb:Ik ben vanmorgen tante geworden.
ik kreeg rond 7 uur een berichtje dat t begonnen was,maar kon nog wel 24 uur duren.9 uur net op mijn werk,weer een berichtje.kijk ik op de telefoon:we willen even laten weten dat quincy is geboren.
tussen t breken van de vliezen(dat gebeurde voor de eerste weeen kwamen)en de geboorte iets meer als 8 uur.echt snel dus.
zometeen gaan we even op kraamvisite.
ben dus al vroeg naar eros gegaan om te poetsen.voel me nog niet geweldig,maar ja stilzitten is geen optie,dan voel ik me nog beroerder.nu al 4 dagen buikgriep.mag nu wel eens over zijn.

caroline_max

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-14 19:10

Gefeliciteerd Ellie! Is het je eerste tantezegger? Tante zijn is erg leuk :D

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-14 19:35

Gefeliciteerd Ellie!

Ik zat ook aan roze hoefschoenen te denken :') Arme Feike... maar wordt gewoon zwart hoor :=

Morgen weer les! :D

_Clocloken_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-14 20:14

Gefeliciteerd :D

J_E

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-14 20:29

Gefeliciteerd Ellie!
*leest weer mee*

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-14 20:43

Gefeliciteerd Ellie!

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-14 20:45

Gefeliciteerd Ellie! Leuk hoor, tante :)

Vandaag voor het eten nog even lekker een rondje op de fiets gemaakt, en mijn zusje ernaast op Bonnie :) Was gezellig :)

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-14 21:16

Gefeliciteerd tante!

Nimby

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-14 21:35

Tante Ellie! Gefeliciteerd *\o/* met Quincy

Naomi_King

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-14 22:13

Gefeliciteerd! :)

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-14 22:29

@caroline:ja voor mij de eerste keer ja.er zijn er in de familie wel al meer geboren,maar die zie ik nooit.
en heb maar 1 broer.vindt t wel allemaal nog een beetje wennen hoor.
zijn net terug van kraamvisite.hebben t kindje nog niet vast kunnen houden(lag lekker te slapen,maar wellicht dat we er zondag weer even heen gaan.

morgen vroeg naar eros,en smiddags naar sevenum.daar in toverland is t jubileumfeest van t werk van m'n ouders.altijd leuk.hierna zal er vanwege de hoge kosten geen feest meer zijn.extrs genieten dus.

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-14 01:09

Jonore, Caily loopt inderdaad super op dit bitje! Hij is dubbelgebroken met een koperen middenstukje, echt super! Ik had eerst een bustrens, was ook fijn, maar met het rijden zonder neusriem deed mevrouw wel eens haar mond open en dan deed ze lekker wat ze wilde (vooral niet de kant op die ik aangaf), nu met dit bitje kan ze dr mond open doen wat ze wilt, als ik druk zet op de binnenteugel blijft ze dat voelen aan de buitenkant, de meningsverschillen waren snel over :+ Heb hem ook voor jonge paarden inrijden, doen de meeste het erg goed op. Heb er nu een op vraag van de eigenaresse op een ongebroken appelbitje lopen, dat is ook wel mooi. Maar dan wel met neusriem en sperriempje.
Bedoel je met van je afsturen met de lead soort van opjagen? Ik deed dat "vroeger" wel met de jonge paarden, maar moet zeggen nu met Lola voelde ik me ook ten zeerste slecht bij, toevallig gisteren voor het eerst gedaan, gebeurd niet weer! Trainen aan het halster met wijken voor druk op alle kanten en delen vh lichaam blijven we wel oefenen. Met Caily momenteel aan het uitbouwen naar vrij werken. Doe daar een halster en touw aan en die doet alles voor je, maar zodra ik haar los klik gaat ze volledig haar eigen gang :')
Toppie, Tess zo braaf bij de smid! Well done! Dan ben je trots he? Pluspunt van zelf paard groot brengen :D

Oeh Maartje, aanbod staat hoor, dag maakt mij niks uit. Ga morgen naar Hagestein, moet om half zes hier weg en hoop voor middernacht thuis te zijn :') Dus denk dat ik dan wel even genezen ben weer, komt na de winter een keer, heb jij ook wat meer tijd gezien het huisje nu, gok ik zo?
Wat een heerlijke rit heb je vorige week ook weer gemaakt!
Wist niet eens dat n oorpraam bestond, sneu!

Iedereen over Caily haar buikje := Ze is vandaag 83 dagen, dus mag toch hopen dat t niet van het veulen komt, heb maar een keer laten scannen, maar zat maar een eitje, dus ga er vanuit ook maar een veulen. Voor de zekerheid misschien bij het enten van Lola toch nog even weer laten checken :o

Hannah door een vriend mee uitgevraagd, of mag ik inmiddels dé vriend zeggen? ;)
Wat fijn dat Feike zo braaf is! Op het opstappen na dan. Wat ik nu met de Fries doe is als ze ontspant onder het rijden stil zetten en een keer op en af stappen, dan blijft ze wel redelijk rustig. Vind het zelf ook beetje eng (enige keer dat ik het ziekenhuis in gevallen ben was door een paard dat weg schoot met opstappen...) dus neem er graag goed de tijd voor.
Wat fijn dat Feike een vriendinnetje heeft! Zou persoonlijk wel kijken of die draver erbij kan, dat kleven is echt iets van duo's, vind ik groot negatief iets.

Veel plezier met Storm op clinic Jane, komt vast goed! Klinkt erg interessant trouwens :)
Wbt de dekens, ik had Caily ook 24/7 buiten met dekens en was er maar eens per dag. Niet te moeilijk doen, ongeveer aanpassen aan hoe ze voelen en de temperatuurwisselingen. Een paard kan zelf ook temperatuur regelen, vacht wordt immers ook niet met iedere graad verschil ineens dikker of dunner. Wel goed opletten dat de dekens waterdicht zijn. Ik kreeg eens een Tinker te trainen, ook altijd buiten, had eigenaresse dekens in de wasmachine gehad, totaal niet waterdicht dus.... Heb daar met Caily nooit last van gehad. Heb voor haar Harry's Horse, Horseware (Amigo), Nika en Equitheme. Wat wel aan te raden is, is van een ongevoerde deken er twee te hebben. Als ik die van mij weg hing tijdens het rijden kon ik hem nog zo goed uithangen, als hij nat was van buiten werd hij vochtig vanbinnen. Ik deed als het veel regende dan de regendeken over de gevoerde deken en dan om de dag/twee dagen wisselen en de ander laten drogen.
Fijn dat hij zo braaf was met de wormenspuit!

Gaaf crossfilmpje Andrea, prachtig hoe jij en Jaron met elkaar kunnen praten op zulke momenten!

Wat leuk dat je weer mag helpen op wedstrijd Ellie!
Hihi, die Eros :')
Niet inzitten over je baan hoor. Tuurlijk niet leuk, maar het werk wordt niet minder plezierig toch? En je hebt nog werk, dat is belangrijk! Ik werk ook voor t minimum, maar ik heb werk en vind het nog erg leuk ook, dat telt voor mij veel meer!
Beterschap voor jou!
En gefeliciteerd met het tante worden!!!

Spreek jij geen frans dan Lor? Krijg je dat niet op school of iets?
Tof dat Jack zo braaf was zonder tuig!!!
Hoe ging game I?

Wat Gi anders met rijden nu hij ruin is, Joanne?
Kinderlesjes zonder diploma kunnen verzekeringstechnisch rot aflopen mocht het mis gaan en je hebt geen diploma, ik begin er ook niet aan...

Is Diesel alweer terug zichzelf na de castratie? :(:)

Die foto's van de shoot willen we natuurlijk ook zien dan he Naomi :D
Gaaf joh, misschien verhuizen naar boerderij(tje)

Brave Roos! Is je nieuwe aanwinst er al??

Hoe is het nu met Mercury, paar dagen na de behandeling?

Knappe Noedel! <3

Cas verkocht aan de niet-horende mensen, Sheryn?
Wat tof dat je Chey al zo lang hebt! Vrees dat me dat met Caily niet gaat lukken, maar met Lola is het toch zeker het doel!!

Verkopen is kwestie van op het juiste moment de juiste persoon treffen, soms duurt dat even :( Gelukkig beide paarden die ik heb verkocht allebei een passende baas en nog nooit weer verkocht, dat is erg fijn. Liza heeft trouwens ook een super baasje, jullie hebben echt te lang om elkaar heen gedraaid toen, en zij maar zeggen "ik durf niet te gaan kijken want ben bang dat ik als een blok voor haar val" :+

Selda, ik zou je een volwassen paard aanraden. Een jong paard opfokken kost veel en duurt ook nog eens lang als je er dagelijks mee bezig bent.

Ik fiets ook 15 km naar mn werk, heerlijk! :o

Ah joh Claudia, Cas is toch gewoon net een grote Shet?! Geen zorgen over eerste training hoor :)