[TI] [HK] LGVII - Mutsen en Sokken

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Diaz

Re: [HK] LGVII - Mutsen en Sokken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-12 12:43

@ Jayney
Het zou dus ook puzzelen worden. Ik wil niet 2x dure pensionstal.. ik ben al aan het rondkijken voor een ander plekje. Als ik voor samen €350,- p.m. kwijt ben zou het kunnen... ik weet eventueel een plekje voor €125,- per paard, alleen weinig faciliteiten (wel schone paddock, inloopstal, geen rijbak bijv.. of stromend water en licht/electriciteit)

Het is puzzelen, en mijn man moet het er uiteraard mee eens zijn ;) We hebben toevallig gister ons spaarplannetje verder uitgewerkt voor het kopen van een boerderij in 2015.. dus het moet wel mogelijk zijn, anders gaat het feest niet door..

RusloRaklo18

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 12:48

Weet iemand Trouwens Waar ik een Bericht kan plaatsen om mijn mooie Tinker Meisje Parra Rakli tekoop aan kan bieden ?...

Miesemuisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 12:57

@Mccloud18 Ik denk bovenaan bij eenmaal andermaal en dan paarden en pony's ? eenmaal andermaal staat in dezelfde balk als informatief/kantine enzo :)

RusloRaklo18

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 12:58

Dankjwel ik Zal is eventjes kijken of het lukt :D .. Als je het eenmaal weet denk je OOOOOH zo makkelijk!

**Hmm,, ik kan het nog niet plaatsen heb nog niet Genoeg Berichten gestuurd Ofso Nog eventjes wachten dus!**

Miesemuisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 13:00

haha ik moest ook even kijken hoor! Zit ook nog niet zo lang -actief- op bokt, en nu eigenlijk ook alleen in dit topic :P

En welkom in dit topic nog :d met je heerlijke paardjes :~ als ik geld/tijd had, ik vind je tinkermeisje erg leuk haha!

Jayney

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 13:10

Waarom moet je tinkermeisje weg?

Karlijn, okee ja persoonlijk zou ik ze niet op een stal zetten waar zo weinig faciliteiten zijn dan moet je zoveel zelf doen! Hoe oud is Alex? Zou hij niet nog even in opfok kunnen staan of gewoon op landje bij iemand aan huis tot jullie je boerderij hebben? :)

RusloRaklo18

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 13:19

Omdat 3 paarden me eigenlijk teveel zijn
en ruslo en magic 2 hengsten zijn en parra altijd apart moet staan..
Zomers beleer ik nog paarden voor 2 stallen en het gewoon onwijs druk heb..
Ben ik opzoek naar een super nieuw thuis voor parra..
Afscheid nemen word echt niet makkelijk maar soms zijn de moeilijkste keuzes toch de beste..

SIEMxFUNNY

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 13:33

@ Heidy: bijzonder zo'n uitgebreid verslag. Wel heel duidelijk ! Kan je wat mee.

@ Juul: Ben benieuwd naar de foto's. Leuk hoor eindelijk je paardje thuis.

@Christa: gave paarden heb je ! Welkom :)

@ Miesemuisje: lekker lessen. Helemaal top.

@ Karlijn: Dat zou ik zelf niet aandurven. 2e paard aanschaffen, terwijl je dan op een stal moet staan met nauwelijks voorziening ivm de kosten. Maar dat is heel persoonlijk.

Hoe bedoel je studie ontwijkend gedrag. :=
Afbeelding
:))

Miesemuisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 13:33

woensdag om 10 uur mn eerste rijles :D!!

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 13:38

Ik dacht he dat paard is net kayleigh :') staat dr goed zo!

RusloRaklo18

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 13:42

@ SiemxFunny. Dankjewel!! Gezellig zo'n Topic!!

SIEMxFUNNY

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 13:47

Mallow schreef:
Ik dacht he dat paard is net kayleigh :') staat dr goed zo!

Ssst, heb er stiekem nog een lopen :+
Voel je je al wat beter ?

patrick1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 14:03

ik kan jullie totaal niet bij benen hoor ik hou me zeker niet afzijdig :P hahahah
ik ben erg druk met schoool en autorijlessen!!!
Ik meot volgende week dinsdag afrijden op mijn verjaardag dus zorgt voor de nodige spanning en tijd te kort zeg maar!!!

SIEMxFunny; Rij je al op je tinkertje?? ik heb zo vaak haar advertentie toen bekeken op marktplaats maar had helaas geen tijd voor een tweede paard |(

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-12 14:32

Ik wil niet inleveren voor Diaz.. zij moet hoe dan ook het beste kunnen blijven staan, ik zou nooit voor haar iets minders doen omdat ik zo per see een 2de paardje zou willen.

Alex is even oud als Diaz. Dus 4 jaar.. en dan is opfok echt niet zo mogelijk meer.. ik zou wel kunnen kijken of ik bijv een overlapperiode hem lekker voor de zomer ergens op de wei kan zetten ;) Maar dan wil ik ook zeker weten dat ik daarna een plekje voor hem heb.

Eerst moet mijn man het er maar mee eens zijn.. en of dat gaat gebeuren.. is nog de vraag .. :P

tinkerplein

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 15:05

Karlijn,zou het niet helemaal eerlijk vinden als je Diaz alweer zou verhuizen naar een goedkopere stalling,ze staat er net..... :\
Maar dat is je eigen keuze natuurlijk.

Mccloud,wat zijn de ouders van jouw tinkers?(aan de namen te zien komen ze bij de bonte parels vandaan)

Tot vanavond dames!en heer.

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 15:09

Nog een simone :oo? het is ook niet eerlijk verdeeld he :P
Lig nog steeds voor pampus, maar om half 6 komt de hoefsmid dus dan wil ik toch wel even naar stal :)

Tamadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 15:15

HijadelaLuna schreef:
Diaz is eind zomer dat ze 1 was begonnen te jeuken, toen te koop gezet, tegen de winter aan gekocht door een bokker die is begonnen met drainage etc., ze was toen echt nagenoeg kaal, ik zal eens kijken of die foto's op bokt het doen. Die bokster had haar weer redelijk op de rails uiteindelijk, maar moest haar november 2010 (toen was ze dus 2,5) vanwege plaatsgebrek weer verkopen. Toen is ze bij de bokker gekomen waar Karlijn haar weer van heeft gekost. Ik denk dat die jeuk + verhuizingen haar het een en ander gekost hebben. En daarbij, haar vader (en ook enkele broers/zussen) waren enorme laatbloeiers (paps is tussen zijn 4e en 5e nog 10 cm gegroeid!), zusje van moeders kant is ook heel lang een guppy gebleven als je het mij vraagt. Dus ik denk dat Diaz gewoon de tijd moet krijgen en dat het dan heus een prachtige zwaan gaat worden. Gelukkig heeft ze nu gewoon een vast baasje die haar volgens mij nooit meer weg zal doen :D

Overigens heb ik toenertijd gekozen tussen Thigor en Diaz, vanwege mijn droom om te fokken (Diaz moeder jeukt ook) gekozen voor Thig en dan later uit te kijken naar een andere merrie. Ik heb toen een paar maanden later info gevraagd over Samantha en Laura (van bokker LecyTinker), Kayleigh, Promise (bruinbonte merrie, niet van een bokker) en Mella (inmiddels van CP112), Andrea bood me toen nog Staf aan, maar die vond ik niks, niet bont en geen volle Tinker :o Interesse bleef vreemd genoeg uitgaan naar de advertentie van deze dame,
Afbeelding
Dus onder het mom "volg je gevoel" daar maar eens gaan kijken, en toen hoefde ik al niet meer verder te kijken.

he he he, niet mijn lieve paardje afkraken he... |(

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 15:34

Juist omdat ik haar niks vond heb jij haar uiteindelijk kunnen kopen :P
Ieder zijn smaak toch? Ik zeg niks over haar persoonlijkheid, ik heb haar nooit in het echt gezien. Ik ben wel blij dat ze jou en Andrea zo gelukkig heeft kunnen maken :j

Verder kruip ik weer even terug in mijn hoekje. De twijfel of Luna wel is wat ik wil groeit met de dag....

Tamadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 15:37

Zeg dan gewoon dat het niet jou smaak is, maar om te zeggen dat je een paardje niks vind, vind ik gewoon een te harde uitspraak in deze, vooral omdat je weet dat ze is overleden en nog nieteens zo lang terug en ik hier ook in het topic zit. Sorry ik heb heel leuk contact met je altijd, maar hier schop je me toch echt even tegen mn scheenbeen aan.

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-12 15:42

tinkerplein schreef:
Karlijn,zou het niet helemaal eerlijk vinden als je Diaz alweer zou verhuizen naar een goedkopere stalling,ze staat er net..... :\
Maar dat is je eigen keuze natuurlijk.

Niet persee goedkoper, ik was toch al aan het rondkijken zoals je misschien al had gelezen..
Maar mocht ik een plek vinden die goedkoper is is dat mooi meegenomen, maar dat moet dan alsnog aan mijn eisen voldoen :j
Diaz gaat voor, maar als iets voor mij niet werkt kan ik me moeilijk wegcijferen...

Juulxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 16:27

heeft iemand van jullie toevallig tinkers van the old oak stable???????

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 16:32

Wow, die furminator werkt echt! Plukken kwamen er vanaf!
Ik heb zondag zonder zadel gereden en bitloos met touwhalster, ging super!

VandeMol

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 18:19

Hier ben ik ook weer even ...
Karlijn is flink besmet( veearts noemde het een ernstige besmetting ,maar nog wel op tijd om te behandelen ) met rode bloedwormen , witte wormpjes en horzellarven.
Wat ben ik blij ze aan huis te hebben staan ...je ruimt zelf de poep op en ziet als eerste ook dat er iets niet pluis is met je paardje........( alhoewel ik mij wel schuldig voel , omdat ik het zo laat heb ontdekt ... )

Veearts is vanochtend geweest en ze heeft een vitamine injectie gehad .
Nu moet ze 2 x daags slobber van subli ( voor oude paarden) , 2 x daags bietenpulp +lijnzaad.
volgende week weer een injectie ( geef ik wel zelf)

En dan woensdag weer een ontworming en 4 weken later weer...

En dan ook nog parasieten composiet van de paardedrogist erbij en dan moest ze uiteindelijk vrij van die monsterlijke parasieten komen....
Alles wat er nu uitkomt is gelukkig DOOD !!!!

Maar jeetje , wat lijdt Karlijn eronder , ze voelt zich echt hondsberoerd ...
Arm dier ......

En het rare is en blijft ... Kyan mankeerd HELEMAAL NIETS !

Nou ja . Word in ieder geval goed gesteund en begeleidt door mijn veearts !

flowerstreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 18:20

oke veel sterkte

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 19:53

HijadelaLuna schreef:
Juist omdat ik haar niks vond heb jij haar uiteindelijk kunnen kopen :P
Ieder zijn smaak toch? Ik zeg niks over haar persoonlijkheid, ik heb haar nooit in het echt gezien. Ik ben wel blij dat ze jou en Andrea zo gelukkig heeft kunnen maken :j

Verder kruip ik weer even terug in mijn hoekje. De twijfel of Luna wel is wat ik wil groeit met de dag....

Jij wil maar 1 tinker, en dat is lady?

En mara :(:)