[TI] DNA profielen vastleggen Tinkerpopulatie

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 09:41

o zomaar misschien match met lion king :oo 8-)

Kregen we trouwens nog sticker voor in paspoort? en/ of het profiel en kleurentest op (officieel) papier of ?

midgie

Re: DNA profielen vastleggen Tinkerpopulatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 10:12

Er is trouwens nog een merrie veulen van Kent en Miss.Sunshine, ze heet Lisanne van de Zanddijk, het is een zwart merrietje met een kolletje, ook gelijk een oproepje misschien want de eigenares van Sunshine is al een tijdje opzoek naar deze merrie .

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-10 10:35

@Grid: Stickers zitten er helaas niet bij. Ik kan er wel aan komen maar dan moet er fors bijbetaald worden.

Na 1 juni heb ik de prijzen verhoogd en vanaf dat moment kan ik wel stickers gaan meebestellen. Maar met terugwerkende kracht is een stuk moeilijker.

Als je de officiële documenten wilt hebben dan moet je me even een mailtje sturen. Ik stuur ze dan toe, maar vraag eigenlijk aan zoveel mogelijk mensen of de scan ook voldoende is omdat me dat gewoon heel veel tijd en geld kost om naar iedereen toe te sturen :o

puur

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 10:38

ik heb wel een sticker gekregen voor in het paspoort van Anouk volgens mij van ICS, alleen de eigenaren van Bowie bij NsvT nog niet?

komt dat nog of niet?

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-10 10:45

Als je het DNA via het stamboek hebt laten vastleggen is het een ander verhaal. Zij hebben andere prijsafspraken.

Ik was me er niet bewust van dat mensen een sticker wilden hebben en heb dit dus niet meegenomen in de oorspronkelijke prijsafspraak.
Voor profielen die al zijn vastgelegd bij mij kan ik wel een sticker aanvragen maar die kost €13,50 (!)
Als er voldoende mensen zijn die dit willen kan het mogelijk wel iets goedkoper uitvallen.

Voor de toekomstige groepen betaal ik iets meer per profiel en krijg ik er ook een sticker bij.

JPTinkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 10:49

hmmm nou wil die 13.50 wel betale hoor voor zp'n sticker
mis nl alleen die van evolet en dan kan k die mooi in t paspoort plakken

puur

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 10:52

Nee ik heb het via DNA bank laten vast leggen, niet via t het stamboek.... nu snap ik dus even niet waarom ik wel een sticker heb :P

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 10:59

Ik dacht er ineens aan dat iemand er naar gevraagd had en ik er niks meer over gehoord had :)

Op zich is sticker wel mooi om het "compleet" te maken, maar in principe voor mij weinig toegevoegde waarde aangezien ik Say toch niet verkoop en als ik het weet het voldoende is :D

Officiële documenten zou ik wel willen hebben :j (heb ik ook voor betaald toch :P ) MAAR heeft geen haast dus kan misschien ook afspreken keer op een evenement/ keuring of als ik toevallig in de buurt ben en jij toevallig thuis bent of zo :)

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-10 11:02

Misschien heeft het stamboek het ook vastgelegd puur?
Nou ja, beter! :D

Iedereen die een sticker wilt van een profiel wat al is opgemaakt of nu meegaat met de groep kan mij even mailen. Dan inventariseer ik hoeveel stickers het zijn en wat het goedkoopste is om te doen.

De officiële documenten mag je van mij altijd hebben hoor :) Maar ik stuur ze niet standaard op want dat kost me enorm veel tijd en enveloppen e.d. En daar heb je niet voor betaald hoor, dat is liefdewerk oud papier van mij uit ;)

Mail me even dat je de papieren wilt alsjeblieft. Alles wat op bokt wordt besproken komt niet op mijn TO DO lijstje terecht, dus via mail naar de databank sturen helpt :)

JPTinkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 11:19

komt in orde :-)

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 13:27

Oooh, wat een mooie (bevestigde) matches zijn er al gevonden!! :):)

@ Nuage: hier is Herman Mus net weer weg maar ik heb 't met hem over de DNA Databank gehad en de link naar de site gegeven. Hij had er op zich wel belangstelling voor en zou eens op de site gaan kijken van hoe en wat. Immers van zowel Gulliver als Blossom wist hij niks qua achtergrond (behalve dan dat ze die 2 in een koop samen met een andere hengst (nu ruin: MacIntosh) bij Kloostra hadden gekocht).

tinker6

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 17:11

ik heb het hele topic niet doorgelezen dus miss is het een dubbele vraag, maar ....:

* moet je aangesloten zijn bij ICS of NTS stamboek om dna in te sturen?
* stel dat je het formulier instuurt en er geen match is, maar een jaar later misschien wel, komt deze info dan ook mijn kant op of moet je over een x aantal jaar weer een dna test laten maken?

ik hoor het graag want ben zeer benieuwd naar de ouders van mijn tink !

shetlandfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 18:15

Komt er op die sticker dan ook te staan wat het DNA profiel is? Dus alle lettercodes.
Of is het alleen melding dat er van het specifieke paard een DNA profiel is vastgelegd?

Bij mijn shetlander is vorig jaar ook een DNA profiel opgemaakt door van Haeringen om te controleren of de vader die op papier stond wel klopte en daar heb ik toen ook een sticker van gekregen. Maar daar staat alleen maar op dat DNA profiel van de betreffende pony is vastgelegd, verder geen info.

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 18:44

op die stickers staat idd alleen maar dat het profiel is vastgelegd en bij welk labo + labo-registratienummer
overigens is er in de nieuwe belgische paspoorten geen plaats meer voorzien om zo'n soort sticker te kleven :+

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-10 19:45

@tinker6: Dit project staat los van de stamboeken. Dus jouw tinker hoeft nergens ingeschreven te staan om mee te doen. Dat zou juist het project tegenwerken.

Ook als na lange tijd alsnog een match wordt gevonden dan hoor je van me. Het enige wat je zelf even in de gaten moet houden is dat ik de goede contactgegevens van je heb. Dus als je verhuisd en je e-mailadres veranderd dan is het goed om dit aan me door te geven. Maar een nieuw profiel is dan niet nodig.

@Shetlandfan: Op de sticker staat alleen dat het DNA is geregistreerd. Behalve op de sticker van de ouderschapstesten (daar zijn ook stickers van) daarop staat ook dat de ouderschapstest is uitgevoerd en bevestigd is.

shetlandfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 20:09

Oke, bedankt voor de info, dan heeft zo'n sticker voor mij geen meerwaarde. Stop ik net zo lief een los blaadje met het profiel zelf in het paspoort.

Dan vind ik zo'n sticker als bewijs dat er een ouder is gevonden mocht dat ooit gebeuren veel interessanter.

julian

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 21:45

Is de tweede zending al weg esmee?

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-10 21:56

Jazeker :D

stalnijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 22:11

whaa spannend

TinkerTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 23:05

zeker spannend!! ben erg benieuwd!!

Hoe lang duurt zoiets nou ongeveer voordat je de profielen hebt Esmee??

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 23:07

En de kleurentest was eerder toch?

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-10 23:07

Tja vorige keer duurde het best lang nog hoor. Geloof iets van 3/4 weken voordat ik de kleurentesten terug kreeg en een week later de profielen.
Maar dat is ook maar net afhankelijk van hoe druk het daar is natuurlijk. Moet wel zeggen dat het nu nog meer profielen waren als vorige keer. (Vorige keer 67 en nu 88 :) )
Dus ik hou rekening met wel een maandje ongeveer.

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 23:08

Zeg begin juli dus ongeveer :)

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-10 23:27

Ja daar reken ik zeker op idd :j

julian

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 08:18

Spannend,