[TI] [HK] Tinkerpraat deel 6 Keep on talking!!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Jean

Re: [HK] Tinkerpraat deel 6 Keep on talking!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-05 20:13

keevagirl, veel sterkte

Kiara

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-05 20:18

Heb alles gelezen, ben nogal moe, dus reageer alleen even op Keevagirl.
Wat confronterend en droevig zoiets.
En wat vreselijk voorstelbaar dat je er tranen om laat, knap ook dat je dat niet hebt gedaanbij je collega.
Sterkte hoor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-05 20:33

Aardappels zijn binnen...

Ik ben weer behoorlijk moe, Keeva... Wat kan je daar ook op zeggen... het verdiend inderdaad respect om er zo mee om te kunnen gaan

Dewi poogde een oosterse dame na te doen, stond serieus te kijken toen ik thuis kwam. Ze had een van haar vlechten helemaal uit gehaald, maar het elastiekje laten zitten, waardoor het dus een hele lange "staart" was met aan het uiteinde het elastiekje nog. Vervolgens haar kop erdoorheen gestoken, zodat het puntje met elastiekje midden op de neus uitstak, haar zwarte voorlok kunstig doormidden gescheden, en de witte plukken daartussenin los en kunstig gedrapeerd.

T was een compleet kunstwerk, foto's zijn alleen niet mooi geworden.

xena

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-05 20:36

Keeva: heel begrijpelijk ...vreselijk zeg!

xingridx: dus even een weekje home alone met je zusje..ook wel eens lekker toch?

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-05 21:04

Goedenavond.

Keeva, Wat kan ik nog meer zeggen...

Lekker een weekje "op jezelf " wonen xIngridx... Lekker!

WenK, ook voor jou Misschien tijd voor een serieus gesprek?

Heb net lekker gelesd. Naja.. Het ging natuurlijk niet zo lekker als eerder deze week. Maar dat komt vooral omdat ik van mijn instructeur altijd moeilijke dingen moet doen Nu springt Chub eindelijk op het juiste moment in de goede galop, ongeacht welke kant. Moeten we ineens op de volte komen rijden, actief draven en dan in galop aanspringen
Maar volgens instructeur mocht ik erg trots zijn op mijn paardje en mijzelf, vooral wat betreft het motortje van achter en het keurig alert reageren op m'n been qua verruimen

Bij thuiskomst wachtte me een échte bossche Bossche Bol, dus ben nu een beetje misselijk... Ga zo stuje wandelen met de doggies en dan gauw douchen en slapen, want ben erg moe...

Jean

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-05 21:14

super chubby, , ik ga tot morgen

silas

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-05 21:23

Chubby schreef:
Silas, wat een coole deken! Staat 'm schitterend Heb je gezien: er zit hier een meisje op Bokt met als Boktnaam Chantalsilas. In haar profiel staat dat ze gek is op Tinkers. Ken je haar?

Ja gaaf he die deken, ik zal eens kijken wie chantalsilas is.....

#Keevagirl: klopt, ik ga proberen hem kort in het haar te houden..... jeetje je hebt een zware emotionele dag achter de rug

#Yarka: Pimp your tinker!! die houden we erin! Ik zou er gewoon even bij blijven wanneer een nieuw paard in de kudde bijgezet wordt....

#Flettie: persoonlijk vind ik scheren niet mooi,.....we gaan het zo proberen

#Jellie: Flanna weer mooie voetjes dus!!

#Desillies: dank je wel voor het compliment....Ik heb een aantal foto's gekregen van Esther destijds....maar kan er nooit genoeg hebben Ik bewaar ze in zijn mapje.......dank je wel XX

#Annick: dank je wel Hoe is het met Damian? al zenuwachtig voor zaterdag? heel veel succes he!!!

#Grid: wow mooie bak!!

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-05 21:30

Maya, aardappels binnen dus... betekent dat jij en je pa zaterdag komen kijken bij de keuring?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-05 21:32

Ooh, ja dat klopt inderdaad Kijken hoe Isaatje het doet, en als Cora het vraagt/ nodig heeft, dan help ik haar ook met de paarden vasthouden, steunpaal te zijn, en eventueel voor te brengen. Heb het iig aangeboden, maar ze wist nog niet of ze me nodig had

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-05 21:51

Niet bij te houden hier. Kletskousen

Hoop dat je de baan krijgt Chubby, mèt dat gigasalaris

Jean, de meiden moeten nog wennen aan pa's nieuwe huis, komt tijd komt raad hoor. Jij hebt in ieder geval je afleiding wel Heb je inmiddels toestemming van de gemeente voor die zorgboerderij/boerderijcamping e.d.?

Jeanie, als jouw JR de schuld kreeg van die aanslag heb je de eend toch ook wel opgevroten Ik zou hem dan ook thuislaten of aan de lijn doen (voorlopig). Wel balen.

Jellie, fijn dat het zo goed gaat met de hoefbekapping van Flanna. Donderdag wordt Sox eindelijk weer bekapt. Laatste keer was begin april.... Maar d'r hoeven zien er nog prima uit. Ik laat haar sinds ik haar heb (maart 2002) door Fred Kammer NB'en.

Grid, bak ziet er prachtig uit, omheinde weilanden ook!

Verder ben ik het kwijt....

Akkefietje hier . Vorige week liep ik met de hondjes vlakbij op weg terug naar huis. Aan het eind van de straat (ook op een hoek) komt er ineens een hond uit de deur gestormd en stort zich op mijn border terrier Twister. Die grauwde terug en toen kwam de eigenaresse en zei "het ligt aan mijn hond hoor". Enfin, ik zei nog zoiets als, niks aan de hand en ging door naar huis. Komt ze 3 of 4 dagen later langs met d'r hond die zo'n kap om had. Oor had ze moeten laten hechten, hond moest onder narcose en dat kostte 150€. Of ik het op mijn WA-verzekering kon verhalen of anders de helft wilde betalen. Nee dus. Haar hond viel aan, 3 of 4 dagen later komt ze langs en ik ga mijn verzekering niet oplichten. Nu lag er een briefje in de bus met een kopie van de DA-rekening, of ik er toch niet over wilde nadenken want we woonden ook zo bij elkaar in de buurt etc etc. Als ik bij mijn mening blijf gaat ze haar rechtsbijstandverzekering inschakelen. Nou ja, dat moet ze dan maar doen.
Kijk, als mijn hondje schade had opgelopen had ik het wel bij haar kunnen claimen want die werd aangevallen. Maar je gaat toch niet meebetalen aan de rekening van de aanvallende hond....of zie ik het nu verkeerd?

MelanieS

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-05 21:54

Maar heeft jouw hondje die hond dan uberhaupt aangeraakt?? Wel raar van haar dat ze pas na 4 dagen komt. Dat beest kan z'n oor wel overal aan open hebben gehaald. Wel vervelend dat ze bij je in de straat woont.

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-05 22:01

Ik zou ff afwachten wat zij doet en ff kijken of je bij de rechtswinkel langs kan Sox, die kunnen je hierin vast adviseren.

Ik heb vandaag minder lekker gereden, had net een mooi verhaal getyped, maak ik het kwijt. Nu geen zin meer om over te typen.

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-05 22:08

Ja, dat kleintje laat niet met zich sollen, als die wordt aangevallen bijt ze wel van zich af. Maar ze is iets van 25 cm hoog en de aanvallende hond is een soort bastaard labrador. Maakt verder niet uit maar op dat moment was er geen bloed te zien en die vrouw was vrij laconiek en ik ook. Mijn gedachte toen ze later die week langskwam was ook dat die hond dat oor wel aan het prikkeldraad hier in het bos kon hebben opgengehaald. Of in een gevecht met een andere hond. Die vrouw woont nog niet zo lang hier en ik kom haar eigenlijk verder nooit tegen, of herken haar niet. Zelf maakt ze daar wel een probleem van, van dat zo vlakbij wonen. Ze heeft een hek in de tuin dus als ze weer komt zeuren zal ik haar van harte aanbevelen die hond achter dat hek te laten en alleen aangelijnd uit te laten omdat hij blijkbaar denkt dat de straat bij zijn territorium hoort.

WenK, ik wacht verder af, dat briefje was ook nog op een verkeerde naam gesteld (vorige bewoonster van dit huis) dus wieberen maar.

O ja, over het nieuwe zwarte dier? of iets anders?
Is het een Berner Sennenhond? Ik dacht eerst aan een Fries maar met dat bruin ging ik twijfelen.

hetlarixbos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-05 22:11

Ik hou het nu echt niet meer bij. Heb vandaag een artikel in de streekkrant laten plaatsen en krijg het lekker druk. Sorry ik hou me nu een tijdje op de achtergrond. Misschien als mijn vader uit het ziekenhuis is dat ik weer wat meer tijd heb.

Ik wil nog wel even op Keeva reageren. Heel erg voor die mensen. Goed van je dat je het begrijpt en laat ze maar op hun manier rouwen. De klap komt waarschijnlijk later. Dat had ik ook toen het bij mij 2 keer mis ging. Nu zit ik er meer mee dan toen het gebeurde.

Ik probeer af en toe nog bij te lezen en als juliie mij iets wilt vertellen of vragen via pm kan dat want ik check toch elke dag voor mijn bedrijf mijn mailbox.

Shayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-05 23:30

Daar ben ik ook weer eens

Ik ga niet op alles reageren , ben al bijna een week niet meer geweest..

Mamauba : Fijn dat het weer beter gaat met je vader ! Wanneer mag hij het ziekenhuis uit ?

Leon : Wat een verhaal zeg van dat paard Wel zielig dat hij waarschijnlijk al enkele dagen zo rond liep.....Maar het is maar beter voor het beestje.
Ik heb er eigenlijk nog nooit zo over nagedacht wat ik zou dan als ik voor de keus sta. En ik hoop dat ik het voorlopig niet hoef te doen ook.

Jeanie , fijn dat het beter gaat. Vervelend dat ze je hond beschuldigen van moord op een eend.

Jellie : Weer leuke verhalen , fijn dat Flan d'r hoefjes het goed volhouden zo ! Was weer gezellig zondag Het gaat steeds beter hoor ! Volgende keer kom ik eens langs jou
Maar....je moet echt nog een keer met Logan komen mennen !!! Compleet andere ervaring

Chev : spannend hoor ! Wat zou het zijn ?? Ik gok op een puppie

Sox : Vervelende situatie zo met die hond. Zou zelf ook niet gaan betalen....zeker niet als ze pas 4 dagen later erop terug komt.
Sox lekker naar d'r zin op de nieuwe stal en ook al gelijk een vriendje !

Keeva : Het is inderdaad oneerlijk , vind het erg knap van die mensen dat ze er zo mee om kunnen gaan.

Saskia : Leuke foto's van Chuck in de optocht. Wat is ie braaf zeg !
Ezeltjes zijn ook erg leuk

Nog veel meer leuke foto's tegen gekomen , van Silas(sen ) Nikita, Jean en nog veeeel meer.

Verder voor iedereen die het nodig heeft of
Sorry als ik belangrijke dingen over het hoofd heb gezien...

Hier word de situatie in huis ook steeds onrustiger vanwege oma. Er moet gekookt worden voor opa en oma en ong. 3 a 4 keer op een dag er heen.
Dus iedereen is een beetje kriebelig aan het worden van het gestress , niet toekomen aan eigen werk en noem maar op wat nog meer....
Dus het word er niet echt gezelliger op. Wat ook niet te verwachten is natuurlijk , maar jullie begrijpen het wel.

Zaterdag moet ik weer met de pony's naar het tuincentrum. Van 10 tot 4 rondjes lopen met kleine kindjes. Even m'n gedachten verzetten.

Daarna Shay gaan verhuizen naar de pensionstal.
Vind het best spannend ,ik heb nog nooit m'n paard in pension gehad dus geen flauw idee wat ik moet / kan verwachten...
Het zal vast wel wennen zijn om weg te gaan zonder uitmesten en voeren.
Ik denk ook wel dat ik de eerste tijd wel wat spierpijn zou hebben.
Zowel ik als Shay zijn het niet gewend om dagelijks te rijden. Dus dat word langzaam opbouwen.

Maar mocht iemand zin hebben om een keer langs te komen en met Shay te rijden : Je bent welkom hoor ! En dat gaat op de stalling een stuk makkelijker dan thuis.

Afgelopen zondag nog naar de Utrechtse paardendagen geweest. Vond het een beetje tegenvallen , had er meer van verwacht. Maar toch een leuk middagje uit gehad. De longeerclinic van Lammert Haanstra die daar was , was ook erg leerzaam. Ik heb goed geluisterd en gekeken.
Voor Shay nog een uitrijdeken gekocht en een dubbele longeerlijn.

M'n andere uitrijdekens worden allemaal te klein voor d'r....en met longeren liep ik te klooien met 2 longeerlijnen. Het doel werd wel berijkt, maar wat een geklooi zeg....
Dinsdag voor het eerst gelongeerd met de "officieële dubbele" , wat gaat dat dan fijn zeg In de praktijk geprobeerd te brengen wat ik bij de clinic gehoord en gezien heb en gelijk een paar punten gevonden waar ik aan moet gaan werken met Shay.
Maar die longeerlijn is echt z'n geld waard. Je hebt veel beter contact, waardoor je beter voelt wat je paard doet en wat je zelf moet doen.

(Edit: veel tiepvautjes )

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-05 05:55

even bijgelezen, geen tijd om te reageren meer, dus dan:

EEN HELE GOEIEMORGUHHH LIEVEN TINKERMENSJES

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-05 05:59

goeiemorgen! Ook even bijgelezen!

Whis_Serada

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-05 06:34

Goede morgen allemaal ik heb ook wat bij gelezen maar ga nu naar me werk.
doei doei en werk ze allemaal.

@soxje: Ik zou de rekening niet mee betalen dan had die mevrouw maar beter op haar hond moeten letten.
en dat van de rechtsbijstand nou die sturen haar weg want ze was zelf fout.
het is net wat je zegt als jou hond aangelijnt is en word gepakt door een andere hond is diegene de klos kwa betalen.

Jean

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-05 06:34

Goedemorgen allemaal,

bijgelezen en ga even niet op alles reageren, nog niet echt wakker

gisteravond/vannacht een poos gekletst aan de telefoon

Soxje, heb een gesprek met de gemeente volgende week, dus best wel spannend, de aanvraag voor het extra appartement is gisteren op de bus gegaan, dus dat loopt ook.

Dan moeten we de plannen uitwerken voor bedrijfsuitjes met kano en fiets verhuur, boerengolf, paardrijden enz, en in November een cursus bij KVK een eigen bedrijf starten.

Geweldig stuk in de paardenkrant gelezen over de licentie ICS

Chantaljamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-05 06:53

Een hele goedemorgen deze morgen.

Ik voldoe ook weer even aan mijn meldplicht, zoals jullie snappen ben ik nu bijzonder druk met het inpakken van mijn koffer (waar alles nog maar net in past )

Ik heb wel een poging gedaan tot bij lezen maar jullie hebben zo veel geschreven dat ik echt niet over al op kan gaan reageren. Dus bij deze voor iedereen die het nodig heeft.

De afgelopen dagen heb ik al tentamens gehad en ik heb ook al een cijfer terug, maar daar gaan we het maar niet over hebben. Ik ga maar iemand zoeken die erg goed is in wiskunde .
Alles komt nu heeeel dichtbij hoor. Over twee nachtjes dan ben ik gewoon al weg. Sterker nog over twee nachtjes rond deze tijd zit ik al op de boot. Het wordt nog wel een verrassing hoe het daar allemaal gaat lopen, maar vanaf de boot met de trein naar Chelsmford is het maar 40 minuten.

Ik denk dat vandaag de laatste dag is dat ik post hier in Nederland, want vandaag ben ik de rest van de dag op excursie naar de kliniek in Utrecht en vanavond heb ik mijn afscheidsfeestje en vier ik mijn verjaardag (21, ja ja )

Morgen word ik opgehaald door mijn paps en gaan we Govert (de caaf) wegbrengen naar Renée (*Tequilla*). Op de terug weg nog even langs de Tinkerhoeve om gedag te zeggen en dan naar huis. Vroeg naar bed en zaterdag om half 6 (!) weer onderweg naar Hoek van Holland.
Ik hoop dat ik daar snel een internet aansluiting heb en gezellig weer mee kan posten.

Misschien tot vanavond nog

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-05 07:03

Goedemorgen!

Ik ben ook weer present.

Chantal, van harte met je verjaardag! Veel plezier vandaag, geniet ervan!

Jean, klinkt goed allemaal!

Sox, geen idee betreffende dat ongelukje met de honden. Misschien idd een rechtswinkel binnenlopen, dan weer je meer en sta je wat steviger.

Shayla, ik vind het heerlijk om op volpension te staan. Lekker al je tijd aan je paardje besteden ipv aan uitmesten ed. Sterkte met oma...

Mamauba, doe lekker rustig aan en neem idd wat tijd voor jezelf! Sterkte met alles waar je mee bezig bent (en veel plezier met het organiseren van alle leuke dingetjes)...

Zo Jacqueline, en nu aan het werk

Chantaljamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-05 07:12

Chub, dank je wel. ik was wat voorbarig. Ben morgen pas echt jarig maar dan heb ik geen tijd om het te vieren, dus dat doe ik vandaag

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-05 07:16

Goeiemorgen allemaal

Chantal; gefeliciteerd met je verjaardag!!! Maak er een leuke dag van
[edit; vandaag én morgen dus ]

Super dat de les toch best lekker ging, Chubby! Les je weer binnen?
Ik zou graag weer een keertje komen kijken als dat zou mogen?

Sox; wel raar dat ze daar pas 4 dagen later mee komt.. kom op zeg, ik zou ook niet betalen.. laat haar maar naar de rechtsbijstand gaan, haar hond viel aan, daar hoef jij (of je verzekering) niet voor op te draaien!

Sterkte met je oma, Shayla!
Mij lijkt het ook lekker om volpension te staan, maarja, ik sta bij familie en moet toch echt alles zelf doen. Alhoewel ik dat ook helemaaaal niet erg vindt. Zitten ook wel weer voordelen aan!

Ik ga opschieten, want ik moet zo stage lopen!
Iedereen een fijne dag

Janine_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-05 07:25

Goede morgen allemaal,
Ik ga nu eerst even naar het ziekenhuis, moet de uitslag halen van mijn bloedonderzoek.
Daarna kom ik even lekker bijlezen.
tot strakkies dus

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-05 07:26

Woensdagavond 21.00 MM, je bent uiteraard welkom! Wel ff sms-en of bellen van te voren als je komt, dan weet ik zeker dat de les doorgaat... En idd, ik les lekker binnen

Chantal: dan wens ik je vandaag en morgen een hele fijne dag

Sterkte Sjoe!