[TI] [HK] LGVII - Mutsen en Sokken

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 02:58

Ook nog maar even bijlezen dan, en daarna lekker slapen :O

Ik heb wat geleerd over larven en wormpjes in de mest, ik moet bekennen, ik ontworm gewoon met stal mee en verder op het oog kijken of paardlief en mest er goed uitzien, voor de rest ben ik daar totaal niet mee bezig...

Claudia, ik vroeg dat van je rijbewijs :) Als je hem cadeau krijgt is natuurlijk wel chill :j maar ik moet alles zelf dokken, dus ik ga geen bromrijbewijs halen, op den duur wil ik toch wel een keer voor de auto gaan en dan is die van de brom indirect "weggegooid geld".

Ik duim dat de voetjes van Av snel opknappen Maartje. Een oud stalgenootje van mij had haar paardjes met white line disease staan, die gebruikte honing als ondersteuning voor de hoeven (gewoon dagelijks insmeren), dat hielp wel :)

Koby moet opschieten ~~}> Scheelt wel, als ie nu niet komt hoef je maar een keer te waken, komt die van Sis ook gelijk :P Kait en Luna zijn dus ongeveer even groot :j

Aantal creatieveling hier,die DA's zijn leuk. Ik heb vroeger ook wel getekend (gewoon op papier :P ), maar nu nooit meer. Ik heb wel alles nog, ergens, onder in een doos...

Andrea en bijrijdster lekker met Jaron gereden! Ik ben heel erg benieuwd hoe jullie er over een half jaar uit zien!

Kayleigh voor de kar, leuk :):) Ben je al een beetje met haar bezig met lange lijnen/slepen. Overigens moet je je niet vergissen in het gemak van ingespannen lopen :o

Mooie Flynn <3 Lijkt nog steeds sprekend op zijn opa, haha :P

Brave Shadow! En ook brave King! :D Wat leuk van je nichtje :)

Joy is idd leuk, maar mijn voorkeur gaat toch uit naar de Tinkermerrie die ze heeft staan, een valkbonte <3 Ooh, die Teun :~

Ruana lekker aan het uitzwaren

Succes met afstuderen Jess!

Jayney, leuk dat Erynn bijna gaat verhuizen! Maare, hoe doe je dat met de HK? Ik ben die zaterdag daarvoor vrij, dus ik dacht misschien kan ik dan eerder op de dag komen en dan ff bij je meisje langs? Maar die staat die dag dus al een groot avontuur te wachten? :P

Ik ben 20 en voorlopig ook nog geen rijlessen hoor. In het dagelijks leven vind ik dat ook niet zo erg, en voor zo af en toe staat het niet in verhouding met het bedrag wat ik eraan kwijt ga zijn, dus laat het lekker zo voorlopig, ooit, als ik geld over heb :+ (Als Luna ohz is en ik echt ritten wil gaan maken ga ik denk ik maar wel eens beginnen met rijlessen :j )

Heerlijk he Juul, eindelijk :D

SuperSilas *\o/*

Lees nog iets over tv... Dat is niet aan mij besteed, concentratievermogen van een vlieg :+

En lees iets over opleidingen, voorlopig ook nog niet aan mij besteed, eerst maar eens de boel stabiliseren, wie weet wordt het dan ooit nog wel wat met mij _O-

Kijk :D :D :D
Afbeelding

Zouden jullie haar ouder/jonger schatten dan ze daadwerkelijk is? O:)
Afbeelding

draaakje

Re: [HK] LGVII - Mutsen en Sokken

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 08:16

Leuke foto sandra!

Mooie sprookjes hengts :)

Leuk die foto's van "vroeger" leuke baby diaz.

Honing is inderdaad super voor bijvoorbeeld schimmels in de hoeven. Nu kan ik het niet gebruiken omdat je dan de boel dichtsmeert de de bacterien vrolijk feest gaan vieren daaronder ;)

Luna is ook nog echt zo'n pupy, maar vergeleken met Avelyn al wel iets meer af. (Avelyn is net als haar moeder een laatbloeier)

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 08:22

Ik vind luna ook nog een puppy ogen, denk dat ze je over 3 jaar nog aardig gaat verbazen :)

reageer even weinig, lig al 2 dagen met koorts op bed :(

SIEMxFUNNY

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 08:48

Toch zou ik Luna niet veel jonger geven dan 3 denk ik. Misschien omdat ze nu nog wat dikke vacht heeft. Op die verkoopfoto's is ze zooo anders.

Sterkte Eva!

Aah baby foto's van diaz :)

Studiekeuzes blijven lastig. :j

--
Tot woensdag wordt het druk druk druk, dus zie jullie na die tijd weer :)

Vanochtend even bikkelen voor school, woensdag moet een hooop klaar zijn.
Vanmiddag komt de hoefsmid en had beloofd ook bij de andere paarden te blijven.
Vanavond voor het eerst voetballen in Rotterdam. Dus met reistijd erbij ook een avondvullend programma.

Morgen heel de dag school van half 9 tot 6.
S avonds Gizmo rijden en Kayleigh doen.

Woensdag tm vrijdag hele dagen school.

* Gelijk even geordend in mijn hoofd :')

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 08:57

Zo blijkt lot, its a small world.
Maar de nakomelingen zijn niet mooi :o :=
Ah de vos vind ik van voor af wel een mooierd.

Inney, dat zijn de goeie, jammie!
Ahh en baby diaz :+:
De moeder vind ik van opzij genomen niet z'n mooi dier, wel een lief bekkie zit er op.
Haar dochter zag in in het topic tajmahal ofzo? oerlelijk :o

Mooie bijleespost trouwens weer.

Leeftijd schatten vind ik altijd lastig, korthaar worden ze jonger geschat en met een teddyvacht soms wel over de 20 _O-

Eva, beterschap!

Simone heeft een lekkere weekje dus.
Veel plezier met gizmo rijden!

Dribbelkont

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 09:05

hoi iedereeen!! weer heel wat gelezen.
ja diaz heeft een behorde knoei gehad zo te zien.
vindt de laatste foto vn diaz veel beter uit zien hoe ze er nu uit ziet.
maar heeft ze ook redenen voor.
ja ben ook benieuwd hoe die er over een paar jaar uit gaat zien

Ik ben begonnen met aftellen!!! na 4 nachtjes slapen (heel erg penny) dan gaat zoe verhuizen !!
erryn komt weekje later.
hoop zo dat het vriendinnetjes worden
zoe is dan al rustig en beetje thuis geworden en kan ze erryn tot rust stellen haha.

zal ook wel foto's maken als erryn komt!! want heb ik alle tijd voor dan!!

ga nu zo eerst douchen,huisje opruimen en dan muesli halen,chaps kopen(hmm maar welke)
verwacht vandaag 2 jasjes over de post heb ik gekocht hihi
dan lekker met zoe even 15 min het erf af.lekker stappen en klein drafje proberen.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 09:09

Helemaal leuk en spannend!!

Jayney

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 10:15

Marian, lekker dagje voor jou dus! :D

Lot, je bent die dag vrij dus, ik stuur je even een pb'tje kun je gelijk meerdere vliegen in 1 klap slaan en kun je Zoe ook gelijk zien :)

Ik heb mezelf verplicht vandaag zoveel mogelijk te leren en mijn koffer in te pakken, Vanavond brengt vaderlief mij en Milou en de konijnen weer naar Leeuwarden. Vanaf morgen begint normale routine weer :\ Werk, school, leren hoop vrijdag toch wel even bij Erynn langs te gaan.

Kailonne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 10:43

PFF.....jullie gaan echt hard.
Gisteren de verjaardag van Jeroen gevierd en dus geen tijd gehad om te lezen. Ik heb het net even allemaal gelezen en leuke foto's gezien.
Vandaag weer lekker naar Jack. Hierbij voor de geinterresseerde het rapport van de osteopaat over Jack:

Jack, ruin, 5 jaar, kruising Tinker-Welsh Cob. Historie, te krap zadel.

Jack is een pittige ruin met een extravert karakter. De bespiering op zijn schoft is asymetrisch en rond en achter zijn schoft is de bespiering hard en gevoelig. Wervels daardoor geblokkeerd. Verder blokkades op rechter atlas (eerste halswervel) en in zijn lendengebied, tevens SI vast en een castratielitteken. Ik heb Jack zo goed mogelijk geholpen los te laten en weer een normale positie in zijn lichaam te vinden. Door het losmaken van spieren en wervels komt de doorbloeding weer op gang. Dit kan ervoor zorgen dat hij de eerst dagen wat stijf is, ook zal hij weer gaan zoeken naar een goede balans tussen voor en achter en ook tussen de beide voor- en achterbenen, in het verticale vlak. De blokkades in het schoft- en lendengebied komen waarschijnlijk door het te krappe zadel. Belangrijk om de eerste paar weken rustig weer op te bouwen en te werken aan het vertrouwen. Nog geen ingewikkelde oefeningen in het begin maar voorwaarts neerwaarts. Erg belangrijk dat het zadel goed ligt, dwz zeker niet tegen het schouderblad komt, dit zal meteen spierverkramping triggeren en tevens een pijnreactie.

Verder haf hij gevoeligheid op zijn rechtervoorbeen aan, daar heb ik niet verder aan gevoeld (mok?). Om zijn schouders los te houden en te zorgen dat hij beter zijn balans leert te vinden is het erg belangrijk dat:

Hij zijn achterhoofd los durft te laten, dit is een sleutel tot het loslaten van de hele rug en daarmee en voorwaarde voor balans. Goed aannemen en volgen van het bit op een zachte manier. Omdat hij links makkelijker op gaat dan rechts, krijg je bij rechtsom oefeningen heel veel druk op de binnenteugel. Wat er gebeurt is dit: het paard is als een soort banaan naar links gebogen, inclusief lichaam. Bij een wending naar rechts blijven ze in eerste instantie in die banaan rechtsom en proberen met hun hoofd/hals te doen wat gevraagd wordt. Hierdoor gaat je paard als het ware scharen (net als een aanhanger waarmee je achteruit probeert te rijden). Dit scharen zorgt voor stress in het schoftgebied en zeker als de binnenhand niet loslaat, bouwt het paard weerstand op in het achterhoofd.

Oplossing: stel je goed voor hoe dat scharen werkt, spanning aan de binnenkant helpt niet, de binnenhand mag wel stelling vragen maar moet daarna onmiddellijk loslaten. De buitenhand moet begrenzen om het wegvallen over de buitenschouder op te heffen. Eigenlijk moet het paard zelf met behulp van de instructies van ruiter of coach, zélf de oplossing in de schouder opzoeken en zodoende de balans vinden om niet naar binnen of buiten te vallen. Dit kan vanaf de grond heel goed met dubbele longe, erop als ruiter ook maar dan is het volgende opstakel dat je als ruiter zelf compenseert wat je paard aan scheefheid heeft en daarmee weer de scheefheid uitlokt. Loslaten alsdus. Wat ik typ is niet makkelijk maar wel een duurzame en eervolle reis, wel is hulp daarbij nodig en spiegelinformatie van iemand die je helpt. Vaak gebeuren de meeste zaken zonder dat je daar bewust van bent.

Verder zijn er ook vele oefeningen om coördinatie tussen voor en achter te verbeteren en paarden te leren op vier benen te lopen. Via Google: rechtrichten, ook interessant: www.2Bone.nl.

Miesemuisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 10:45

Goedemorgen dames!

Ik heb de groupon actie toch gedaan, dus ik ga gewoon lekker beginnen met autorijlessen :D! ben zoooooo blij hha, wilde dat al heel lang :)

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 10:49

Muisje veel succes!

Heidi. erg interessant verhaal. hier kun je echt wat mee!

Kailonne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 11:02

Ik vond de eerste woorden al interressant.
Jack is een pittige ruin :)

SulJinty

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 11:06

Heidy, dat rapport ziet er goed uit (qua info dan he ..........). Staat een hoop info in zeg.

Ach gos, foto's van mini-Diaz ............ wat een schatje!

Juulxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 11:42

Hallo!
Ik zet vanavond de foto's erop!

hopelijk probeert roos vanavond niet weer door me heen te lopen als ze de stal uit wil.!
Ik moet haar echt nog africhten..
ze is echt nog niks gewend..
zelfs haar hoef geven doet ze niet.. en als je hem pakt dan gaat ze hangen
en als je niet loslaat stijgeren.. *heel leuk..*
Vanavond dus weer even kijken hoe het gaat..!

Hb der zin inn!!!

Groetjess tot vanavond xx

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-12 12:07

Even een ego-berichtje..

IK KREEG NET EEN MAILTJE VAN DE EIGENAAR VAN ALEX EN ABEL!! En ze zijn te koop nu!
O jee! ik heb nog meer info opgevraagd ook :o

Ben zo benieuwd hoe het nu met ze gaat!!

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 12:14

Even in je profiel gespiekt, maar dat zijn dus de haflinger hengstjes. Wat leuk! Denk je erover ze te kopen of.. ?

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-12 12:19

Ik zou Alex zeker willen kopen :j .. daar hadden we echt een klik mee! <3 Geen idee hoe ze nu zijn natuurlijk..

Het zou dan mijn mans paardje worden.. maar die klik zat ook goed! _/-\o_

Mijn man met Alex:
(Alex was dus tot 6 maanden oud nog nooit in de hand geweest bij mensen!.. zo was hij bij mijn man!)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

RusloRaklo18

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 12:24

Jeetje, Wat een Super Leuke Gezellige topic is dit ! *\o/* ..

Ik Christa 22 jaar uit friesland ben Hier niet veel op bokt.nl dus eigenlijk nieuw,Samen met mijn 3 Topper Ruslo Raklo bijna 2 jarige tinkerhengst, En Parra Rakli een 2 Jarige Tinker merrie en mijn Welsh hengst Mc Magic van 3,5 jaar..
Ook hun zal ik even voorstellen hihi..

Hier Zie je Ruslo Raklo,
Afbeelding

Hier parra Rakli
Afbeelding

En Hier Mc Magic
Afbeelding

Groetjes Van ons! :D

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-12 12:34

Wat heb je een prachtige paarden! Welkom!

Jayney

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 12:36

Zag Ruslo net voorbij komen in het verzameltopic wat een knapperd :9
Wat zijn je plannen met hem? En welkom hier :)

Karlijn leuk zeg dat je Alex terug wilt, maar misschien niet helemaal mijn plaats om te vragen maar je hebt Diaz op een vrij dure stal staan kun je er wel twee onderhouden? :o
Laatst bijgewerkt door Jayney op 19-03-12 12:37, in het totaal 1 keer bewerkt

RusloRaklo18

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 12:36

Dankjewel,Ben ook Enorm trots op ze.. :D

Jayney

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 12:38

Heb net al even gespiekt bij ics online naar wie de ouders zijn hij heeft een mooie papa!

RusloRaklo18

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 12:38

Jayney, Ruslo word 22 April 2 jaar & is nu al een Enorme buffel om zo maar te Zeggen Hihi,Ik wil Zeker een poging doen naar de keuringen te doen, Vorig jaar september heeft hij een 1ste premie behaald met 148 punten en was beste jaarling & 3e van dagkampioen zegmaar hij meost tegen volwassenen Oneerlijk hé Hihi!

Jayney

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 12:40

148 is niet mis voor een jaarling! Ben erg benieuwd hoe hij het zou doen op de keuring. Vond de eerste foto in het verzameltopic mooi zeg, massief dier! En nog in het Noorden van het land ook! :):)

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 12:40

Staan ze hier in de buurt karlijn? Ik ben ze hier in de buurt al eens tegengekomen geloof ik.