[TI] Insuline resistentie

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 21:22

oh, 72 uur, dat is goed nieuws, ik voel me al schuldig als het 1 dag niet lukt om ze wat te laten doen, nu kan ik dus wel met een gerust hart af en toe eens overslaan. Heb je een link toevallig Superroos?

Ha,ha, Romeorowan, das een inventieve oplossing, met de quad erachteraan. Lijkt me ook wel wat, maar de heren hier hebben alleen crossquads, misschien iets te 'heftig'.

Keet

Re: Insuline resistentie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 21:24

Superroos: heb inderdaad ook al eens getemt. Laatst werd er een topic op medisch geopend, blijkbaar zijn er meer mensen maar die kijken nooit bij Tinkers natuurlijk :\

roosa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-09 21:31

Ook ik heb het gevraagd.
Begrijp hun beslissing niet.
Maar het zijzo.

Roos is vandaag uitzichzelf ontploft.
Hier heb ik op zitten wachten.
Weer een mijlpaaltje voor ons.
Op eigen initiatief de boel op stelten gezet,zomaar lekker uit het niets :D
Luid schreeuwend,snorkend en bokken steigeren of de buren mee wilde doen met haar feestje.
Staartje in de lucht en sjeezen maar.

Daarna een buitenritje gemaakt.
Roos heeft 1x per week vrij.
De rest van de dagen moet ze lopen.
Of aan de long,of buitenrit,of dressuur in de bak.
Beweging is een pre.
Roos word daar alleen maar beter van In het lijf en in het koppie.

SuperRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 21:44

romeorowan schreef:
72 uur, dat is goed nieuws. Ik had gelezen een half uur per dag flink stappen zou een insulineverlaging tot gevolg hebben.
Rijden gaat na de voetoperaties nog niet zo goed en een half uur longeren vind ik erg lang.
De paarden kunnen bij ons op een pad rond het weiland komen en dan in de paddock en bak. Vandaag heb ik paddock en bak dichtgedaan en met de quad langzaam achter de paarden aangereden. Zo hebben ze alle 4 beweging gehad.
Ik realiseer me, nu ik dit type, dat ik wel erg lui overkom :o .
Maar de paarden hadden erg veel plezier en ik dus ook.

Ik vind het een geweldig idee!! Hier staat ook een quad, misschien kan ik die eens lenen..
Kom op, we zijn pas geopereerd, wij mogen dat wel :-) haha

SuperRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 21:45

mysa schreef:
oh, 72 uur, dat is goed nieuws, ik voel me al schuldig als het 1 dag niet lukt om ze wat te laten doen, nu kan ik dus wel met een gerust hart af en toe eens overslaan. Heb je een link toevallig Superroos?

Ha,ha, Romeorowan, das een inventieve oplossing, met de quad erachteraan. Lijkt me ook wel wat, maar de heren hier hebben alleen crossquads, misschien iets te 'heftig'.

http://www.florencegorter.nl/index.php? ... &Itemid=84 Onderaan op de site..

SuperRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 21:46

Evelli schreef:
Superroos: heb inderdaad ook al eens getemt. Laatst werd er een topic op medisch geopend, blijkbaar zijn er meer mensen maar die kijken nooit bij Tinkers natuurlijk :\

Is dat topic gesloten dan?

SuperRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 21:48

Goed nieuws bij jullie dus Roosa, fijn om te horen!!
Jij bent toen bij Erik Laarakker geweest he. Doen zij nog wat met echte bloedonderzoeken of niet?
Bedoel ook meer in de zin van als je je onderzoeken meebrengt dat zij die aflezen en het ook goed in kunnen schatten..
Omdat ik nu zoveel tegenstrijdige dingen hoor etc.. Dus zou het nut hebben hen eens te bellen met de bevindingen van dit bloedonderzoek of kijken zij echt helemaal niet meer naar die cijfertjes?

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 22:26

SuperRoos schreef:
Evelli schreef:

Is dat topic gesloten dan?

nee dat niet :n

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 07:25

Ik heb gistere in tijden weer gereden met mara.

Ik weet niet ik had de laatste tijd niet zo'n zin en geen puf om wat met haar te doen. Ik zag het allenmaal niet meer zo zitten. Maar gistere begon het opeens echt weer te kriebelen. Ik MOEST rijden. Dus ik ben gegaan...

Ik ben lekker de polder in gegaan. Rechte stukken vanwegen de ostreopatie. Mara was heeeel druk, in tijjjjden! Dat had ik een poos niet meer meegemaakt. Dus lekker 8 minuten stap ongeveer 15 2 20 minuutjes draf en weer 10 minuten stap. Aan het eind van de 20 minuten draf had ze geen zin meer en wilde ze gaan stappen. Maar ik had met haar afgesproken dat ze aan het eind van de weg mocht stappen. Ze moest nog iest van 20m, dus even doorgezet. Daarna gestapt, toen had ze door dat we naar huis gingen en kon ze alleen nog maar heeeeel hard stappen.

Ze wilde ook best lekker aan het werk. Koppie naar beneden heerlijk vlotte draf en lekkeer over de rug. Goed voor de spiertjes, lekker rekken een strekken :D Er zaten echt heel goede stukken tussen dat ze echt heel soepel liep. Ik ben tevrede!

Ik kwam dit topic ook per toeval tegen... En ik ben zo eigenwijs dat ik met een haflinger er gewoon bij kom... Stout he :P

Roos wat super dat e tink weer een keer uit haar dak is gegaan. Beetje het zelfde als bij mij dus :D

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 08:15

romeorowan schreef:
72 uur, dat is goed nieuws. Ik had gelezen een half uur per dag flink stappen zou een insulineverlaging tot gevolg hebben.
Rijden gaat na de voetoperaties nog niet zo goed en een half uur longeren vind ik erg lang.
De paarden kunnen bij ons op een pad rond het weiland komen en dan in de paddock en bak. Vandaag heb ik paddock en bak dichtgedaan en met de quad langzaam achter de paarden aangereden. Zo hebben ze alle 4 beweging gehad.
Ik realiseer me, nu ik dit type, dat ik wel erg lui overkom :o .
Maar de paarden hadden erg veel plezier en ik dus ook.

Goeie manier toch ;)

Na wat wandelingen met Niek denk ik dat ik toch ook maar weer lui ga doen en de fiets pak :D

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 08:16

mysa schreef:

Hoe moet ik die 72 uur zien??

edit; snap'm ;) heb de link gelezen.

romeorowan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 08:28

Roosa: het is zo heerlijk als ze dan uit zichzelf dan weer eens gek doen, echt een teken dat ze zich goed voelen.
Weer een mijlpaal.

SuperRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 10:25

peelie, lekker bezig geweest!

Fiek was gister trouwens ook goed te pas, heeft echt lekker gelopen even en had zin om te werken :-)

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 12:11

Hier was Kootje (ook geen Tinker ;) mijn tinkers mankeren tot op heden niets wat voor mij zichtbaar is) een week geleden licht bekapt, liep daarna redelijk, maar sinds 2 dagen weer minder. Ik ben een heel klein beetje heel erg dom, waarschuw mensen voor septembergras, en wat doe ik zelf? Ik gun mijn geeltje een 30-60 minuutjes op 't landje, wel met graaskorf om....

Vorig week donderdag, dag na lichte bekapping, viel me niet tegen
http://www.youtube.com/watch?v=00xV6q9YXyA

Gisteren, stijf (dat mag ook, hij is 19, en naarmate hij loopt zie ik hem losser worden) en naar mijn mening pijnlijk in de tonen.
Zet de voorhoeven te ver naar voren weg.
http://www.youtube.com/watch?v=2hdlUx1yEHQ

Daarna in het bakje gezet, en niets aan de hand. Voor zijn doen prima. Hij was wel erg druk en brutaal, liep een paar keer bijna Vent omver, hij ging op een gegeven moment ook lopen showen, maar dat komt niet over op de foonfilmpjes.
http://www.youtube.com/watch?v=uiaTTzV_STY
http://www.youtube.com/watch?v=BAqkhmTEXHA

Hij wist het zeker, achter dit hek staat gras, en dat is voor HEM. Sorry knul...
gaat even niet meer gebeuren. Het "snoepje" wat hij krijgt is een Wiesencob.
http://www.youtube.com/watch?v=mx8HjIJZVU0

Hij valt goed af, de rui kost hem energie. Hij heeft nog wel wat op IR lijkende verdikkingen (op kont enzo).
De plannen nu zijn:
- maar weer meer laten bewegen.
- thermografiefoto laten maken, kijken waar in de voorbenen de pijnpunten zitten.

Weet iemand een goede holistisch therapeut (die energiebanen, chackra's, e.d. nameet met lecher antenne of biosensor) die ook in Zuid Holland komt? Degene die altijd kwam woont in Zuid Limburg, ben bang dat een afspraak maken niet op korte termijn kan.

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 13:13

Die Wiesencobs he... ik heb sowieso al twee merken gevonden die dat hebben, Marstall en Hypolyt, zit hier nog verschil in naar dat jullie weten?

SuperRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 13:29

Je hebt hem ook nog van Agrobs..

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 13:29

Ik kreeg laatst een pb van iemand die me vertelde dat de Hippolyt minder van kwaliteit is dan de Agrobs. Marstall heeft ze dus ook? Arghhh. Nou ja, mijn voerleverancier bestelt ze bij René Wielens, dit is de website http://www.rwdh.nl/

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 13:38

Klopt het dan dat Agrobs het een andere naam geeft? Kan geen WiesenCobs vinden.

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 13:44

Agrobs noemt ze
"Pre Alpin Wiesencobs"

SuperRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 13:44

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 13:46

Thanx ;)

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 14:09

snowdon schreef:
Die Wiesencobs he... ik heb sowieso al twee merken gevonden die dat hebben, Marstall en Hypolyt, zit hier nog verschil in naar dat jullie weten?

Ik had het idee dat Marstall iets vastere brok is en er zat naar mijn idee in de Hippolyt meer zand. Daarom ben ik over gegaan op de Marstall.

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 14:14

KootMiraDrum schreef:
Hier was Kootje (ook geen Tinker ;) mijn tinkers mankeren tot op heden niets wat voor mij zichtbaar is) een week geleden licht bekapt, liep daarna redelijk, maar sinds 2 dagen weer minder. Ik ben een heel klein beetje heel erg dom, waarschuw mensen voor septembergras, en wat doe ik zelf? Ik gun mijn geeltje een 30-60 minuutjes op 't landje, wel met graaskorf om....

Vorig week donderdag, dag na lichte bekapping, viel me niet tegen
http://www.youtube.com/watch?v=00xV6q9YXyA

Gisteren, stijf (dat mag ook, hij is 19, en naarmate hij loopt zie ik hem losser worden) en naar mijn mening pijnlijk in de tonen.
Zet de voorhoeven te ver naar voren weg.
http://www.youtube.com/watch?v=2hdlUx1yEHQ

Daarna in het bakje gezet, en niets aan de hand. Voor zijn doen prima. Hij was wel erg druk en brutaal, liep een paar keer bijna Vent omver, hij ging op een gegeven moment ook lopen showen, maar dat komt niet over op de foonfilmpjes.
http://www.youtube.com/watch?v=uiaTTzV_STY
http://www.youtube.com/watch?v=BAqkhmTEXHA

Hij wist het zeker, achter dit hek staat gras, en dat is voor HEM. Sorry knul...
gaat even niet meer gebeuren. Het "snoepje" wat hij krijgt is een Wiesencob.
http://www.youtube.com/watch?v=mx8HjIJZVU0

Hij valt goed af, de rui kost hem energie. Hij heeft nog wel wat op IR lijkende verdikkingen (op kont enzo).
De plannen nu zijn:
- maar weer meer laten bewegen.
- thermografiefoto laten maken, kijken waar in de voorbenen de pijnpunten zitten.

Weet iemand een goede holistisch therapeut (die energiebanen, chackra's, e.d. nameet met lecher antenne of biosensor) die ook in Zuid Holland komt? Degene die altijd kwam woont in Zuid Limburg, ben bang dat een afspraak maken niet op korte termijn kan.

Leuk dat laatste filmpje!
Stijfheid kan ook uit z'n gewrichten komen. Herken het van Niek op het harde en op het zachte niet. Zou je ook kunnen laten nameten.

Diegene die jij hebt gehad is volgens mij nog steeds aktief. Ik kwam haar naam dacht ik in dit topic tegen [EA-GZ] goede Homeopaat voor paarden?

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 14:56

Ik zal mijn eigen Eef inderdaad weer eens bellen. Voel me zo bezwaard als ze helemaal uit Limburg moet komen.

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 15:02

zand in de wiesencobs? :? Lijkt mij ook niet de bedoeling?