Haha nou ja ik heb Gijs ook na de 1e keer kijken 'gekocht' dat wil zeggen prijs overeengekomen en ik kwam 'gewoon' op kraambezoek, dus was helemaal niet aan het kijken om een paard te kopen... Toen nog wel paar maanden wachten tot ie mee naar huis ging natuurlijk... Wat ik wil zeggen, er hoeft er maar 1 verlieft te worden... Geduld en doorbijten. Tussen al die onzinnige bieders komt er vroeg of laat 1 die er écht voor gaat!
Pff.... zo te horen mag ik wel blij zijn dat ik nog niks te maken heb gehad met het verkopen!
Ai het regent hier kei hard.... :'( Bij jullie ook? Ik ben helemaal nat geregend met het fietsen. Jullie hebben hier te maken met iemand die elke dag 20 km moet fietsen voor school... Dag in dag uit, met regen en wind.... Haha
Nimby
Geplaatst: 24-09-14 17:14
Dat moest ik ook! 15 km heen en 15 km terug. Terug altijd tegenwind natuurlijk Ik ga nu dus écht niet op de fiets naar mn werk.
Nimby
Geplaatst: 24-09-14 17:43
Vanmiddag is Tess bij de smid geweest en het ging al beter! Bedankt voor alle tips (inmiddels alweer vorig topic).
Ik heb heel veel héél rustig geoefend met voornamelijk nog de voorbenen. (Was mentaal voor mij ook ruim voldoende Ik was nu in het stadium dat ze ze zelf enthousiast optilt als ik 'voet' zeg. Het ophouden vindt ze nog wel moeilijk maar ik was zover dat ik dan kan vasthouden en NEE! kan zeggen als ze naar voren wil trekken of door haar andere been wil zakken. Als ze het daarna netjes doet zeg ik dat ze mag neerzetten en beloon haar.
Voorbenen gingen ook best braaf bij de smid! Ten opzichte van de vorige keer dan zeker. Alleen dat naar voren op zo'n steuntje zetten vond ze raar. Dat ga ik dus ook oefenen. En ik ga aan de achterbenen beginnen... Eerst met een lijntje. Hopelijk volgende keer die dan ook braaf!
Er hoefde nu trouwens bijna niets te gebeuren. Voorkant beetje bijgevijld. Fijn zo'n geduldige smid hoor.
Fijn dat Tess zoveel rustiger was bij de smid! Super dat het oefenen zo goed geholpen heeft En goed dat er niet zo veel van haar hoeven af moest, dan is het kwa tijd ook fijn voor Tess om er aan te wennen
Ja, wat een regen he! Ik ben echt helemaal doorweekt geregend tijdens het paarden voeren en uitmesten. (en de paarden natuurlijk nog helemaal droog, die stonden mooi te kijken vanuit de schuilstal )
Ik had in 1 klap 16 ratten Ik heb 1 van het nestje gehouden en de andere 12 zijn naar fijne huisjes, met 2 kopers heb ik nog sporadisch contact en van de rest hoor ik helaas niks meer, maar ze zullen het vast allemaal goed hebben
Feike is het enige paard waar ik bij gekeken heb toen ik zoekende was, heb hem diezelfde dag meteen gekocht en heb er totaal geen spijt van
Wat fijn dat het zo goed ging bij de Smid! Ik weet hoe lastig dat in het begin kan zijn, Feike flipte de eerste keer enorm, ben maanden bezig geweest om zijn benen daarna aan te kunnen raken en optillen. Gaat nu prima gelukkig
Pfoe de regen, blehh ben ook zeikienat geregend vandaag Ik weer braaf naar stal geweest op de fiets En toen ik aan kwam fietsen, trof ik dit aan: Heerlijk samen, tegen elkaar aangeplakt hihi Merrie plantte zich helemaal tegen Feike aan En toen werd ik ontdekt Nouja ik eerst de New Forest merrie binnenhalen, want staleigenaresse zei dat ik de Merrie van Feike ook maar uit de wei moest halen als ik Feike wou pakken, want de Merrie kan nog niet zonder Feike alleen in de wei en de NFmerrie diende dan als stalgezelschap. Daarna Merrie rustig pakken, nou zij en Feike begonnen direct om elkaar te roepen, Feike sjeesde heen en weer de draden enzo. Nouja Merrie in stal en Feike mee, allemaal prima. Toen appte de staleigenaresse of ik misschien haar stallen uit wou mesten want haar man lag ziek op bed en zij was aan het werk en of ik ook de paarden binnen zetten wou. Dus ik ben aan het werk gegaan Uiteindelijk was ik ook zeiknat haha. Ik heb nu ook alle dekens binnen, mijn 0 grams Eskadron regendeken, 100 grams Amigo Bravo winterdeken en mijn 300 grams Rider Pro Leopard winterdeken. Laat de winter nu maar komen
liggen ging moeizaam hij had er geen zin uit eindelijk na veel om ge rol bleef ie liggen ik op zn half en hem aaien mn man bij zn hoofd nu staat ie lekker buiten op het gras en kan ie over een paar weekjes de kudde in
Dat Diesel maar snel aan mag sterken en de schrik van het verliezen van zijn man-hood teboven komt Feike is ook in eigen wei geruind, hij moest ook veel krijgen om plat te gaan, duurde ook erg lang voordat hij eindelijk weer op stond
Diesel officieel ruin . Vorig paard is ook liggendin de weide gecastreerd destijds . Misschien maak ik het nog eens mee met Cup maar als de hormonen goed blijven dan mag die hengst blijven heeft hier toch niks met merrie's te maken.
Hier moest ik foto's met een analoge camera maken modische zelfportretten maar man met al die regen heb ik mij er niet aan gewaagd met een camera van school..
Jack ook gelaten weet wel welk doel ik wil bereiken met de eerste game van parelli en dat is dat hij er geen punt meer van maakt aan zijn oren gefruld te worden. Dat is het doel .
Feike heeft het dus erg gezellig met zijn nieuwe vriendin. Super leuk.
Tess, erg knap bij de smid geweest. Vind dat ook erg moeilijk om dat goed aan te leren. Zodat ze normaal en rustig die hoef aangeven. Ik heb de eerste keer met Storm bij de smid een heel klein beetje van die kalmerende pasta gegeven. Toen ging het zo goed dat de smid zei dat het niet meer hoefde. Nu gaat het zonder problemen.
Gisteren morgen had ik les met Storm. Dat is bij de buren in de bak. Ik mijn zusje opbellen of ik haar auto met trekhaak mocht hebben en ben met de trailer en Storm naar de bak gereden, hahaa 5 min. Daar hem eraf. Je had het gezicht van mijn lesgeefster moeten zien, hahaa. Toen hebben we haar haflinger Stein erop gezet. En er weer af. Ging ook goed. Toen Storm en Stein er samen op en een rondje over de rotonde gereden. Hahahaa. Lol met je knol. Zondag moeten ze ook samen op de trailer voor die Clinic, hebben we gelijk een keer geoefend. Storm en Stein kennen elkaar niet. Storm staat nog alleen en Stein op de pensionstal. Maar gelijk super dikke vrienden. Heerlijk knabbelen en knuffelen. Fijn sociale paarden.
Oh slim dat je dat al even geoefend hebt en fijn dat ze al dikke vriendjes zijn
_Clocloken_
Geplaatst: 25-09-14 09:19
Men moeder had g isteren het nieuws dat er een nieuwe dame bij onze kudde zal komen, verder weet ik nog niks, spannend dus
Gisteren een leuk momentje met Cas gehad men moeder en zus stonden aan de draad en hij wou niet komen omdat het regende, ik kwam toe met de fiets van school en meneer hinnikte en kwam meteen af vond het wel grappig
Ook zeiden ze thuis dat ik binnenkort wel eens aan het longeren kan beginnen, ik heb er echter wel een beetje stress voor, men moeder zegt dat ik het kan maar toch het is wel anders dan de shetlanders die ik gewoon ben van nul op te leren En bij Casanova wil ik gewoon echt niks verkeerd doen, en daardoor wordt ik wat onzekerder denk ik..
Fijn dat Tess t goed deed! Diesel een 'het' En rittens, leuk leuk, had vroeger ook tamme ratjes, zo leuk, maar helaas worden ze niet zo oud. Snap het helemaal hoor Claudia, bij een eigen paard is het zo anders! Gewoon rustig beginnen, heb je een afgezet stukje?
Gisteren Gijs geweest. Ze waren nogal opgefokt en al snel werd duidelijk waarom, jagers achter t weiland, lekker handig als je tussen de jonge hengsten staat. PAF! En dan springt er een bijna in mijn nek.. pfff. met zn allen het halve weiland doo, Gijs kwam wel vrolijk terug gedraaft toen ik m riep.
Gelukkig is Gijs heel voorzichtig met me, die houd er gelukkig rekening mee dat ik naast m sta. áls ie dan schrikt, gaat ie van me af, ook als er een ander paard op z'n kont springt blijft ie óf staan en kijkt ie mij aan van ehhh, óf hij wandelt een stukje van me af om er daarna wat van te zeggen.