[TI] [HK] LGVIII - Harig en bont, draven we topic 3 samen rond!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

patrick1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 20:13

Mijn presentatie ging goed vandaag ik heb van alle observatoren een GOED gekregen, nu nog wachten op de beoordeling van het onderzoeksverslag zelf.

Ik las net even vlug wat over bijrijders:

Ik rijd op dit moment ook een paard voor een stal. Zei verwachten inzet vanaf mijn kant ik train hun paard gratis en voor niks. Vanaf hun kan verwacht ik dan indd wel dat zei de wedstrijden betalen, en als het nodig is mij naar een binnenbak vervoeren zodat ik hun paard kan trainen of is dat raar. Zo gaat dat op dit moment tussen mij en de mensen prima!! :o

TurboTinker

Re: [HK] LGVIII - Harig en bont, draven we topic 3 samen rond!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 20:15

Das net wat de afspraak is. Fijn dat het zo geregeld kan worden!

_Patrick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 20:16

Ieder doet het op zijn/haar manier.

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 20:16

DeMolenhoek schreef:
Veel werk zijn die paarden niet, zolang het bij eten blijft en mest scheppen. Maar na dat je dat hebt gedaan moet je ze nog poetsen (moet soms toch echt gebeuren :p) en enkele rijden etc. Dan schiet er soms eens 1 van tussen. Zoektocht naar verzorgers is helaas niet makkelijk. Ze stellen altijd te veel eisen vind ik :p Ik ben al blij als ze gewoon eens komen poetsen ofzo, ze moeten zelfs geen mest scheppen of eten geven. Maar dan willen ze op wedstrijd, en 4 dagen in de week rijden etc. Nou dan mogen ze van mij hun eigen paard gaan kopen :P

Succes met zoeken, ik heb een verzorgster gehad bij mijn vorig paard maar uiteindelijk buiten gegooit :') (mevrouw stelde een beetje te grote eisen naar mijn idee).

Jack zijn staart laat ik los als het droog is buiten of vriest en als het zo een nat weer is vlecht ik het al vaak in (invlechten in 5/6 vlechten).
Zo hou ik z'n staart nog het beste :) .

Vind het erg jammer dat Appleby samen valt met de examens ieder jaar :j . Nu ga ook nog wel een kans krijgen.

_Patrick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 20:25

Serieuse verzorgers/verzorgsters zijn maar schaars denk ik, tenminste zoals ik ze zou willen zien.
De meeste verzorgers/verzorgsters willen het liefst alleen maar rijden/crossen, terwijl ik zelf de verzorging vele male belangrijker vind.
Hoe vaak hoor je niet dat ze niet met respect met je paard om gaan? of je paard afmatten etc etc, daar hou ik niet van.

Als ik een verzorger/verzorgster zou zoeken vind ik het heel belangrijk een goede band tussen paard en verzorger/verzorgster.
Ze moeten het paard met respect behandelen, verzorging belangrijker vinden dan het rijden.
En dan heb ik het niet over stallen mesten etc, maar de verzorging van het paard zelf.....
Rijden komt er dan bij, vind ik dan......

Wat ik ook heel belangrijk vind dat je samen op een lijn ligt, kwa verzorging omgaan met paarden etc.
Het is ook heel fijn dat een verzorger/verzorgster er is als het nodig is, bijv. zelf niet kunt oid.
Ze zijn er, maar denk dat ze schaars zijn.

Soprano

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 20:30

Jeej mijn mama heeft vandaag wat foto's willen maken. Helaas door de smeltende sneeuw ziet Iowa er weer lekker zwijntjesachtig uit :+
Alle foto's staan in dit topic: [ITP] Iowa doet aan teamwork met pony en hond!

En enkele die ik leuk vind :D

We zijn nog maar met het begin van klassieke buiging bezig, dus stelt nog niet super veel voor..
Afbeelding

Spagaat snapt ze wel al helemaal *\o/*
Afbeelding

En samen met onze pony Twister (ja ze zien alletwee wat vuil langs deze kant :D )
Afbeelding

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 20:35

Vind het nog goed meevallen van het vuil eigenlijk :). Ik ga Jack deze week nog eens goed furmi'en, na 2weken niks geborsteld te hebben (natuurlijke vetlaag behouden..).

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 20:44

ik ben wel blij met de bijrijder die ik heb.een superlieve meid,en ik kan op haar rekenen!
ze hoeft voor mij niet mee te betalen aan stalling,want zo redeneer ik,het is mijn paard.we delen de kosten voor aanschaf matrialen,de lessen en ook de kosten voor de wedstrijden betaald de bijrijder.over de kosten voor t clublidmaatschap hebben we het nog niet gehad.maar ach daar komen we wel uit,want ze is ook heel schappelijk.
er zijn bij ons op stal meerderen die een bijrijder hebben.en telkens andere regels e.d.zo is er een die niets hoeft te betalen,maar ook een die de helft voor de stalling mee moet betalen.iedere eigenaar van het paard beslist dat zelf.

ik voel me nog steeds bagger.mijn nek is nu niet meer zo stijf,voel enkel nog een beetje mijn spieren.de aleve heeft goed geholpen.
maar nu is mijn buik nog aan t rommelen en mijn verkoudheid is ook niet stikt weg.ach ja,ik overleef t wel.

_Patrick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 20:46

Goede afspraken zijn belangrijk inderdaad.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 21:38

Ieder zn eigen regels.

Knappe Iowa en co! gaaf samen in de buiging!

Mijn afspraak met bijrijder.

2x in de week heeft ze een dag(altijd vaste dagen, en dat wisselt nog wel eens als haar rooster veranderd)
Dan mest ze uit, verzorgd ze Jaron en mag ze ook dresuur matig aan de gang, of longeren etc.
Springen mag, maar dan ben ik er bij, en buitenrijden idem (iig liever niet alleen)
Ik geef haar minimaal 1x per week les, en soms ook 2x, en ze blijven groeien samen, dus het is leuk :j

Daarvoor betaald ze wel een bijdrage.
Ze mag ook af en toe op stap met hem. ik drop ze wel eens op de soestduinen, en laatst heb ik haar daar les gegeven.
Ze heeft hem 2x mee gehad naar stage voor een les (dan ben ik er uiteraard ook, ik vervoer mn paard)
En ze mag ook onderling starten,en zodra ze officieel wil, dan mag dat ook. no prob.(mits benzinekosten volledig vergoed worden ben ik heel schappelijk)

En tis gezellig, na t rijden vaak een bakkie thee bij mij thuis.
Ik heb niet te klagen./ Soms plak ik dr achter het behang, en dan haal ik haar daar een paar dagen later weer weg hihi.

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 22:49

Leuke foto's hierboven!
Bij froufou denk ik idd aan zijn vies wafeltje met wit spul ertussen haha.
Nou als jullie hier in de buurt stonden kwamm ik zo helpen / verzorgen / bijrijden hoor! Klinkt super leuk. En tja een bak, die heb ik vaker niet dan wel gehad, als je goede uitrij mogelijkheden hebt is dat toch veel leuker.

Nou nu toch weer iets.. Had bij Ooteman een Field Safe halster (voor op de nieuwe stal) en een extra lang touw besteld. Zou vandaag bezorgd worden, dus ik hopen dat ie voor 2en komt, want om 14 uur moest ik weg. Helaas niets.. Kijk ik net op de track en trace staat er afgeleverd om 12:44 :o? Hier is ie niet, ook geen briefje. Er is getekend met een naam die ik niet ken, ja lekker dan.. WAAR is mijn pakketje!?
Net ff gegoogled en die bezorgfirma GLS schijnt nogal vaak rare dingen te doen.
Gelijk Ooteman maar gemaild met de vraag hoe mijn pakketje nou bij mij komt, zij moeten er maar achterheen, moest ook al iets extra's bestellen omdat je minimaal 38 euro moest uitgeven tijdens de sale en dan ook nog verzendkosten er boven op, ja tis lekker hoor, was de eerste en laatste keer dat ik daar bestel! _-:(

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 22:51

ja dat had ik ook.. maar t was er wel binnen 2 dagen.
Maar dat is vaag, niks bij de buren?

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 22:56

Net aangebeld, maar niet thuis.. eigenlijk nooit.. :')

SIEMxFUNNY

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 23:32

Nele: Welkom :D Heb heel je verhaal rondom Jessica gevolgd, dus ken je boktnaam al een beetje ;)
Heb je al mensen die geintreseerd zijn ?

Leonoor schreef:
Elke keer als hij dribbelt, in zijn achteruit zetten. Echt een stap of 10 op strenge manier. Dan weer naar voren. Weer stom doen, opnieuw zijn achteruit. Net zolang tot hij normaal kan lopen naast je (hij kan het wel, moet alleen even leren dat stom doen consequenties heeft). Dit betekent dus dat je wellicht meer afstand achterwaarts aflegt dan naar voren, so be it. En niet gaan belonen als hij normaal meeloopt op overdreven wijze, een 'goed zo' is voldoende op rustige lage toon.

Dit doe ik ook altijd.
Alleen in de tijd dat Kayleigh na de operatie alleen aan de hand mocht stappen hielp het niet meer. Hele slimme merrie. Gevolg was:
Druk doen en dan ging ze zelf keihard in de achteruit. En dan met een kop kijken, haha ik ben je voor :=
Ze wist donders goed dat ze na een niet-mogende-actie flink in de achteruit werd gezet.
Stalgenootje kon het niet geloven maar haar mond viel open toen ze het in het echt zag.

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 23:37

das niet netjes van gls.er moet op z'n minst een adres worden bijgezet.wij hebben ook al een keer gehad dat ik een pakketje verwachte,er niet eens werd aangebeld.nee t werd meteen bij de buurman in de schuur gezet(er komen bij hem dagenlijks pakketjes binnen).hoe ik dat wist?wij waren gewoon thuis en ik zag t busje aan komen rijden.was op dat moment boven en kon niet snel naar beneden.even later hoor ik alleen onze brievenbus(t briefje van niet thuiszijn ging er in)en weg was de bus.geen deurbel gehoord...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 23:42

Nou is inderdaad niet netjes van dat halster. Hebben ze het wel naar het juiste adres gestuurd?

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 00:14

Zo even bijgelezen. Amigo mocht even lekker in de bak spelen met ene jonge merrie van een vriendin van mij. Wat is hij ontzettend lief naar de merrie toe maar rennen met zijn tweetjes en gek doen dat kunnen ze wel :P. Ik had daarna wel een zandkroketje :P

_Clocloken_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 07:34

Gelukkige verjaardag Kaat! *\o/*
ik ben de eerste ;)

wat leuk dat Amigo zo'n plezier heeft gehad :D

En idd niet netjes van dat halster.

En knappe Iowa Emmy :)

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-13 07:46

Bedankt Claudia! Je bent idd zeer snel! 2de op facebook :P

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 08:13

Leuke foto's van Iowa het circus paard :)

Had gister het zelfde met de bezems die ik bij agradi had besteld... Ze zouden gister bezorgt worden maar had nog niets. Kijk is op de site (track en trace code) staat dat ze bij die en die bezorgt zijn. Verder geen briefje of niets. En geen huisnummer... Gelukkig kende ik de naam en kon ik het op gaan halen, maar anders is het toch knap lastig. (hebben hier ook mensen in de straat wonen die het dan gewoon houden..)

Gefeliciteerd Kaat!

Kailonne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 08:35

Gefeliciteerd Kaat.

_Clocloken_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 09:13

Jackytje schreef:
Bedankt Claudia! Je bent idd zeer snel! 2de op facebook :P

Hihi, mijn FB gaf het aan :p

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 10:10

Gefeliciteerd Kaat!

Volgens mij is mn temperatuur metertje stuk ofzo, hij geeft 10 graden aan. bizar!

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 10:19

Kaat gefeliciteerd!!

Soprano

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 11:43

Gelukkige verjaardag Kaat *\o/*

Speciaal voor jou een prachtig Belgisch weertje vandaag :D