[TI] [HK]Kontenkletsers zijn zo blij als een pas geverfd tuinhek

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 21:42

draaakje schreef:
hier hebben we zand uit duistland erin liggen, 3 soorten gemengd zand en echt vandaag voor het eerst een plas erin!(we hebben hem nu 3 jaar) omdat ik een paadje had gegraven waar het water van de tegels in de bak liep, net was de plas al weer weg. (het heeft hier heel de dag enorm hard geregend)

de kosten waren 8000 euro en er is een halve meter afgegraven en 20 cm verhoogt. normale bakmaat (20 bij 40)

een hoop geld, maar het kan veel duurder.

Ja, 8000 is een hele hoop geld..
We zijn nog wat aan het orienteren hoor, we hebben wel een handig iemand die dat wel zou kunnen..
Maar zand en palen is ook heel duur..

Sita_

Re: [HK]Kontenkletsers zijn zo blij als een pas geverfd tuinhek

Mooie foto's Grit! Ziet er goed uit!

Whis_Serada

Het ziet er heel goed uit Grit.
En wat is hij heerlijk schoon zeg hihihi.
Mooi manneke

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 21:43

:):)

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 21:44

is veel geld, maar wel een droge bak :) .

wauw, mooie fotos!

Resi_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 21:44

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 21:46

Leuke foto's Grit, ziet er goed uit, die middendraf :~

Kun je het niet in 2-en doen Sita, eerst de bodem en dan doorsparen voor de omheining?
En mocht je voor losgooien of grondwerk een omheining nodig hebben, zijn een paar prikpaaltjes zo gezet en als ze van Monumentengedoe komen ook zo weer weg.

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 21:47

Dat is ook nog een idee ja.. :j

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 21:51

owww Grit!! Gaaaaaf!!! Ja, ziet er lekker uit! :j

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 21:53

_Rhiannon_ schreef:
Leuke foto's Grit, ziet er goed uit, die middendraf :~

Geen idee waar die ineens vandaan kwam, maar was er ook blij mee :D

Op de omheining kun je inderdaad een hoop besparen.

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 21:55

Ik denk alleen niet dat onze pensionklanten zitten wachten op een bak die nog geen omheining heeft.. :=

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 21:56

Sita_ schreef:
Ik denk alleen niet dat onze pensionklanten zitten wachten op een bak die nog geen omheining heeft.. :=

Kwestie van sturen en voordeel is dat je paard op eigen benen leert lopen.
En anders schieten de pensionklanten de omheining toch even voor :D

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 22:04

Een paard beleren in een bak zonder omheining is niet zo geslaagd.. ;)

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 22:06

Nee.. We blijven nog wel even zo aanmodderen.. :j
Wie weet wat ons het volgende jaar brengt..

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 22:16

Uitslagen staan op internet, ik had samen met nummer 2 en 3 186 punten :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 22:18

:wave: Sorry, ga niet bijlezen, ook niet de laatste paar blz, ff te moe voor. Spring vanaf hier wel weer in...

Nico is verhuisd. Téring kriebel. Ben 5 jaar van m'n leven kwijt :o Ging heel goed eigenlijk hoor. Vanmorgen niet gevoerd behalve om 7 u 1 streepje Tranquigel. Aman liep er na 2x aarzelen zo op (vaste recept). Toen Nico er op getild, hij kwam, hij zag, hij keek en ging op rust staan :+ Geen beweging in te krijgen. Dus dan maar met het touwtje achter de kont, liep er zo op, klep dicht en rije maar. Redelijk wat lawaai bij het de menne afrijden, maar dat vonden we vrij logisch want dat is altijd zo (menne ligt loeislecht). Na een km of 2 horen we weer wat gestommel, ik wil stoppen, broerlief nog niet (draait net de weg op) dus nog eens 3 km gereden, stoplichten voorbij en toen kunnen afslaan en effe gaan kijken. Deurtje open. Hum, ik zie Nico's buik, en ligt ie op z'n rug met z'n voorpootjes gevouwen. Deurtje dicht en naar de voerhandel (zit 25 m verderop en ligt 'achteraf' dus lekker rustig). Daar nog eens goed gekeken :+

Aman eraf gehaald, die ff vastgebonden aan de trailer. Halster losgemaakt, die had ie op de een of andere manier wel het halstertouw van los gekregen, maar vervolgens aan het hooinet opgehangen. Schot opzij geschoven, hoef gepakt en hem op zijn zij gerold. Beetje gedoe maar toen stond ie weer overeind. Klep dicht, halster terug om, vastgebonden, hem even getroost (hij stond zo verdwaasd, de arme ziel). Schot terug in het midden, Aman opgeladen, en weer weg..... Rest van de 300 km om de 100 km ff gespiekt, ging eigenlijk heel goed, stond heel braaf en verdwaasd te pitten, Aman aan het eten en af en toe wat ongeduldig.

Vervolgens dus het laatste stuk... Pfff. Wat is dat daar ENG! :oo Enorme hellingen en dalingen, slinger en kringelweggetjes die súper smal zijn, behoorlijk bagger wegen (België is er een smooth paradijs bij :j ) En best veel regen.... En uiteindelijk toch gevonden. In totaal 4,5 u over gereden. Paardjes afgeladen. Nico mocht gelijk in de wei bij de rest van de veulens, en Aman in de wei er tegenover. Hij werd gelijk wakker, Aman ging gelijk vreten :Y) en zo een tijdje staan kijken. Hij zag eerst de andere paarden niet, en zij hem niet, maar op een gegeven moment toch elkaar ontmoet. En dat was toch wel héul erg spannend... := De schijtluis begroette de rest, eentje deed niet lief, en hij smeerde hem keihard weer :+ Agos.... :(:)

Wij wat gaan eten, en na een uurtje ofzo weer terug. Contract in orde gemaakt en Aman opgeladen en weer vertrokken. Die topknol draafde er bekant in :+: Dus we waren op stap, en bij terugweg een dikke 4 u over gereden. Bij thuiskomst was Dewi niet zo heel erg amused... -O- :(:) Stond lekker op spanning, maar met Aman geknuffeld en toen gaan eten...

Filmpjes en foto zitten nog in de upload... Maar ik wil wel even een enorme _/-\o_ richting Aman zeggen. Die heeft al met al toch bijna 9 uur op de trailer gestaan vandaag :o Ongeveer 640 km... Staat braaf, af en toe wat te stampen als we niet genoeg doorrijden of het erg schokt. Had er geen problemen mee toen Nico aan het idioten was en tussen dr benen belandde. Was aan het oppassen op de kleine druif, maar kon zo afscheid nemen. Heerlijk, wat een paard als zij is :+:

Wat een uitzicht...
Afbeelding

Als mam er niet is, dan wil ik naar tante Aman.... -O-
Afbeelding

Afbeelding

Zijn op termijn vast wel vriendjes...
Afbeelding

Nog een uitzichtje :
Afbeelding

2 jarige hengstenwei...
Afbeelding

Afbeelding

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 22:26

Dus je was 2e Grit *\o/*

Heerlijk zo eentje als Aman Maya, jeetje wat een kilometers hebben jullie er op zitten vandaag!
Wat is het daar prachtig!

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 22:27

achos wat lief van aman, en wat fijn dat het allemaal goed is gegaan om het liggen na dan. ziet er erg mooi uit, maar wat een pokke eind!

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 22:46

*meld zich na 2 drukke dagen :wave:

Alles goed hiero, net lekker met collega's gegeten na een leuk maar vermoeiend Symposium (DA-congress)...

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 22:48

_Rhiannon_ liedje is van xystus, metal bandje welke een rock opera heeft gemaakt, komt ook mede avelyn haar naam vandaan.

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 22:56

Klinkt bekend, es ff op google kijken.

Hee Angela!

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 22:58

Denise, zo kun je het ook zien :D

Maya, wat een avontuurlijk dagje :oo
Gelukkig staat alles en iedereen weer op hun plek.

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 23:00

Ben er achter waarom die band me zo bekend voor kwam, meisje in vriendengroep waar ik mee om ging had wat met de drummer.

ellieellende

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 23:26

Joyce, wat balen dat je weer in een dip met Prada zit :\
Zou fijn zijn als Puck zou kunnen helpen. he bah meis, dat is balen! maar heb er alle vertrouwen in dat het goed komt met jullie!

Lois gefeliciteerd met je broertje!!Gefeliciteerd! zag ook een mooi gedichtje voorbijkomen van je!

Heerlijke foto's van Mirjams kudde (beetje modder maakt niet uit :D )geweldige foto's
Denise ook veel van deze dutjes gehad :D :=

Nigel jakkie bah :(

Je woont mooi Sita!! Leuk zoals de paarden eraan komen gerend. zucht... nice!

Maartje wat balen van je zadel -:(- Eikels! hopelijk heeft het geen grote domper op deze leuke dag veroorzaakt! GEFELICITEERD MET JE KNAPPE IJSJE

Leon; graag PB :D What I mis??
Fijn dat Snow goed in zijn vel zit, kleine puntjes zijn er altijd

Janet :(:) lekkende bijkeuken :(:)

Whis ziet er netjes uit Ik wil ook scheren.... :o

Mooie kuddefoto's Dagmar. Sterkte morgen! Jeutje, dat is snel gegaan! fijn dat ze zo goed terecht komt
En een lekkere knuffel van Travis gehad :+: Ook erg schattige foto's!!

Maartje; Odin is er *\o/* Nog een keer gefeliciteerd!! Ga zo je topic en film bekijken Filmpje al gezien! ziet er lekker 'ik voel me hier wel thuis' uit

Denise Gaapje bezocht. Toch wel fijn dat hij er nog is. gaapje :+:

[ :9 :9 :9 Niet b&m'en, maar Grit & Carlo'en van gisteren :9 :9 :9[/quote]
:')

En kinderspelletjes kamp voor kontenkletsers bij Siet en Hot *\o/*[/quote] Dit heb ik echt ff gemist, was vast aan mmhhmmhhmm -en! ;)

Ook gelezen dat Diny vandaag naar huis mocht! Gefeliciteerd!! Sterkte met je verdere herstel!!

Angela een paar drukke dagen gehad :(:) same here :D

Leuk verslag Maya! Het is daar echt prrrrachtig!

En aan degene waarvan ik de samenvatting heb gepikt; *\o/* *\o/* *\o/* GEWELDIGE PRESTATIE, ben helemaal trots op jullie!

Nou, ik ben vandaag de hele dag met niamh in de weer geweest, natgeregend, een ervaring rijker; samen douchen met je paard :+
Ze liep heerlijk ontspannen met rijden, helemaal top dus. Toen ik klaar was met rijden zag ik dat er voor en achter de singel enorm veel vocht opgehoopt zat. (helft dracht) is dit normaal???? iemand ervaring mee??

Hoorde net een liedje op de radio; helemaal mijn gevoel voor Niamh :D

http://www.youtube.com/watch?v=GCRcra2o964

ellieellende

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 23:27

ow beetje groot lettertype :=