Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Eliine schreef:Wat betreft spiermassa en gevoeligheid voor IR. Mijn pony stond vol in training, niet op het gras, kreeg de hoeveelheid voer die hij altijd al kreeg (1/8 schep muesli per dag en hooi), en toch sloeg het ineens toe. De werklust verdween, spieren verdwenen, waardoor de werklust almaar minder werd, en hup daar is de vicueuze cirkel, waar we nu nog steeds een beetje in rondhangen.
Maar wat ik mij dus afvraag, wat is verder een trigger om IR te worden? Aan de beweging lag het niet, het voer is al jaren hetzelfde, geen gras gehad dus ook geen overmatige hoeveelheid fructaan.
Verder heeft hij dus alle symptomen, maar een directe aanleiding lijkt te ontbreken?
SuperRoos schreef:Vandaag stond Fiek er overigens goed bij, het beste sinds tijden eigenlijk.. Alsof hij iets duidelijk wilde maken....
Zo moeilijk...
paars schreef:SuperRoos schreef:Vandaag stond Fiek er overigens goed bij, het beste sinds tijden eigenlijk.. Alsof hij iets duidelijk wilde maken....
Zo moeilijk...
Lab onderzoek is een goeie ondersteuning, maar jouw gevoel bij Fiek en je waarnemingen wat betreft gedrag en uitstraling zijn minstens zo waardevol. Soms is een paard erg ziek en heb je niks aan bloeduitslagen, zo heb ik mijn oude merrie bijv. moeten laten gaan, terwijl we nog niet eens een harde diagnose hadden. Ze kon er niet meer op wachten, ze was zó op en dat maakte ze me erg goed duidelijk. Vertrouw dus ook op de band die je hebt met Fiek, dat wil ik er maar mee zeggen. Daar heb je soms meer aan dan aan uitslagen. En vergeet vooral ook niet samen te genieten van die goeie momenten!!
romeorowan schreef:Op pagina 60 staat de uitslag van Indiana.
normaalwaarde is < 40.
Paars heeft hierboven ook een hele goede!