[TI] [HK] Tinkerpraat deel 6 Keep on talking!!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Chubby

Re: [HK] Tinkerpraat deel 6 Keep on talking!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-05 12:44

Jellie, ik bedoel ook niet dat Hans extreem is, integendeel. Maar ik vind het idee van een heel andere hoefstand dan gewoonlijk gewoon een beetje eng Experimenten zijn leuk, maar liever niet op mijn paard. Ik zie NB nog wel een beetje als experiment, omdat het resultaat van toepassen over langere periode nog niet bekend is...

Zit echt te veel te bokken vandaag Heb al wel behoorlijk wat gedaan. Raakt al een stuk opgeruimder hier. Maar als ik me dan bedenk wat ik allemaal al meer had kunnen doen...
Naja, zolang ik zelfs nog complimenten krijg over mijn werktempo zal het wel goed zitten toch

Vasthi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-05 13:03

Het is hier ook zonnig! Lekker een buitenritje maken zo.

Klinkt goed allemaal Chub. Ze gaan je vast wel aannemen. Hebben ze een beetje goede secundaire arbeidsvoorwaarden daar? Dat je werktempo eigenlijk nog hoger kan bewaar je gewoon voor een keer dat het echt nodig is.

Jeanie, gaaf dat Tarmine de endurance Katwijk gaat rijden. Mijn schoonzus is daar dan geloof ik een van de dierenartsen. Fijn dat je ribjes ook al weer een beetje meewerken.

Ben ook nieuwsgierig Nicole! Kleine hint?

Gaaf die gouden deken van Silas, lekker op de groei gekocht volgens mij. Heel goed, want anders heb je volgend jaar al weer nieuw nodig...........

Jellie, lekker dat Flan nog niet aan hoefschoenen hoeft. Scheelt weer een hoop centen die je nu beter in de trailer kunt steken. Hier gaat alles weer goed hoor en ben jij weer helemaal fit?

Leon, wat een naar verhaal. Wel fijn dat je haar hebt kunnen begeleiden bij het sterven.

Maya, prachtige paarden. Heeft die 2e van die witte drukplekken op haar benen??

Vanochtend nog even een leuke rok en een truitje gekocht in A'foort. Morgen hebben we een bedrijfsuitje. Eerst uit eten en daarna The Lion King. Fred en ik blijven dan ook nog logeren in Scheveningen, dus de volgende dag kunnen we nog een lekkere wandeling langs het strand maken.

Tinuss

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-05 13:07

Vasthi schreef:

Jeanie, gaaf dat Tarmine de endurance Katwijk gaat rijden. Mijn schoonzus is daar dan geloof ik een van de dierenartsen.

O dan moet je even vertellen wie dat is dan gaan we bij haar voor de keuring

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-05 13:08

Nou een kleine hint voor allemaal: het is zwart! hihi en nu weten jullie nog niks natuurlijk Komt wel, geduld nog even.

Tinuss

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-05 13:09

Vasthi schreef:

Vanochtend nog even een leuke rok en een truitje gekocht in A'foort. Morgen hebben we een bedrijfsuitje. Eerst uit eten en daarna The Lion King. Fred en ik blijven dan ook nog logeren in Scheveningen, dus de volgende dag kunnen we nog een lekkere wandeling langs het strand maken.

Dan kan je een strandwandeling naar katwijk maken kom ik je tegemoet rijden met jeanie

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-05 13:11

cubb, ik snap t wel hoor. Ik heb er ook slapeloze nachten van gehad of ik over zou stappen of niet. Ik heb er nu een heel goed gevoel bij. Anders had ik nu aan het tobben geweest met ijzers.
Wanneer weet je of ze je willen houden?

Vasthi, ik ben nog niet topfit maar dat komt wel weer. Gelukkig jij wel.gaaf dat je leuke kleding hebt gehad. Wij hebben dat ook als bedrijfsuitje gedaan. Was echt super!!!! Heel veel plezier alvast

Chev, een nieuw (huis)dier erbij?

Vasthi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-05 13:13

Ik gok op een pup voor Nicole! Anders een Shetje?

Tarmine, ze zit op de bok op een van de foto's in mijn profiel.

Katwijk is volgens mij ver lopen vanaf Scheveningen......

Jellie thanks! Ik verheug me er al op. Fijn verder opkanppen jij.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-05 13:18

Denk ook dat Chev een hondje of katje als gezinsuitbreiding krijgt

Vashti, fijn dat het al weer beter gaat. En leuk zo'n bedrijfsuitje! Gelijk een lang weekend zo te lezen?

Weet niet wanneer ik meer te horen krijg. Verwacht deze week wel een aanbod. Maar wat hij ook wel mee zal nemen is dat ik nogal wat geld kost om over te nemen: 20% van het uitzendtarief over 6 maanden. En hij betaalt voor mij bijna 40 euro per uur! Is toch ruim 8000 euro aan fee...
En doordat ik geen auto meer krijg van de zaak, wil ik daar compensatie voor. En dus vraag ik best wel een hoog salaris.

Annick

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-05 13:19

Hallo Mensen.
hoop dat alles goed met iedereen is??
ben niet veel op bokt, dus heb ook niet alles terug gelezen sorry!!

Welkom aan alle nieuwe mensen.
sterkte voor iedereen de het nodig heeft.

leon : wat een verhaal.

Silas: prachtige deken en een prachtig vrouwtje, je haar is echt heel leuk zo.

Nicole: ra ra wat is het, ik ga vanavond ook kijken voor iets zwart's trouwens, en vertel nog wel wat het is

Vashti: Bedankt, ik ben helemaal trots op Damian , en een heel leuk verhaal van Roos in de battie.

we zijn druk bezig voor de keuring, spannend hoor, heb een beetje kriebels in mn buik.

Annick

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-05 13:22

Bedankt voor leuke complimenten, hoewel dit eigenlijk ook niet mijn soort paarden zijn, is het wel erg leuk om al dat soort andere rassen hier te zien Jullie vinden de stal er schoon uitzien, maar het is ook een quarantainestal, na elk paard wordt alles schoongespoten en gedesinfecteerd En normaal worden de dekens en beschermers ook gelijk opgeborgen (liggen nu voor boxen) maar deze paarden gaan zo weer weg, dus dan maar eens niet.

Chubby, hopelijk krijg je de baan naar je zin

Yarka, toen Dewi kwam heb ik Amanda van de paddock gehaald, zodat Dewi in alle rust het terrein kon verkennen zodat ze wist waar de grenzen waren. En later Amande erbij gezet, omdat die op bekend terrein was. Wij dachten nl dat Amanda dominant zou zijn, blijkt andersom te zijn geworden. Verder ben ik ook van, smijt er maar bij en ze zoeken het maar uit. Tenzij je weet dat er 1 rotzak bij zit….

Yarka, welke maat? Merk en in goede staat?

Vasthi, die tweede heeft idd die strepen van peesbeschermers. Verder, op de foto’s kan je het niet zin, en ik vind het ook net te ver gaan om het erop te zetten. Maar de paarden zaten helemaal onder de kale plekken, hele plekken zonder vacht, behoorlijk wat strepen die net dicht waren enz. Niks open, maar heel erg veel genezende wonden, en dat is niet van een beetje stoeien… Ik vraag me af hoe er met ze is omgegaan daarzo… Denk combi van onverschilligheid; harde hand, en slechtpassend tuig. Ook veel vechtwonden.
Ik ben lekker met de laatste voorbereidingen aan het klooien, nog 1 artikel afmaken en dan mag ik alles op de website zetten

Whis_Serada

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-05 13:23

@jean ben heel erg blij met je foto's en vooral met het nieuws over whisper (dolly) (cloe) whahahahhahaha.
ik heb ze ook gelijk naar haar oude verzorgster geemailt die was er ook erg blij mee.
ook zit ik nog met een hele hoop vragen maar die ga ik opschrijven en dan eens naar je emailen als je dat goed vind.
hoe vond je de foto die ik je heb gestuurt (vind haar daar zo mooi he )

ik ga stoppen nu ga lekker ff naar stal me zoon gaat buitenrit maken.
dus is ze weer lekker in de weer.

ma gaat ff stalletje doen hihihihihi (die is natuurlijk vies vies en nog eens vies)

groetjes allemaal

o ja nog even over het in de donker rijden is ook spannend maar wel erg gaaf.

Tinuss

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-05 13:34

Vasthi schreef:
.

Katwijk is volgens mij ver lopen vanaf Scheveningen......

Niet als ik je tegemoet rij..............

yarka

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-05 13:41

Maya schreef:
Yarka, welke maat? Merk en in goede staat?

Maat: ? iig passend voor een paard van 1,55cm groot.
Merk: Weet ik even niet uit mijn hoofd, maar kan ik je vanavond eventueel even doorgeven.
In welke staat: Zijn nog nieuw (gekocht, niet gebruikt en ga ze hoogstwaarschijnlijk op korte termijn niet gebruiken)

SuperRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-05 13:48

jeanie, gaaf verslafgje hoor, en jeanie in het tuig gehad, wel knap zo voor de eerste keer

jacky2, thanx, heb het zelf nog niet gezien

leon, van mij hoef je niet bij te lezen hoor, als je nu maar blijft haha
wat knap van je hoe je in die sitautie hebt gereageerd, ik snap het gewoon helemaal, echt
heb het zelf ook wel eens meegemaakt, dat je dan uiterst kalm blijft en gewoon tegen al dat bloed kan enzo, net of je jouw rust over wil stralen op het dier ofzo, ik kan het niet verwoorden maar ik weet precies hoe je daar hebt gestaan, heel knap, petje af hoor
wel heel erg voor het dier... maargoed...

ellyG, je paardje doet het zeker goed zo te horen als ze pas 4 maanden onder het zadel is gaaf hoor

jellie, balen van je koppijn
fijn dat van flan dr hoefjes mooi waren, en lekker de barefoot geprobeert, wel verkocht dus, ik had totaal geen steun bij mn knieen toen hihi en heb ik wel echt nodig
na de trailer maar gaan sparen dus jullie hihi

ingrid, lekker veulentje op de foto

vasthi, ik heb nog geen boete, wat dan, wat heb ik gedaan haha, of heb je ze te zwaar verzonden
niet ziek worden he, beterschap

mamauba, wat jammer dat ze niet drachtig zijn...

chubby, gaaf hoor dat het rijden zo goed gaat, zo te horen ben je flink trots op dr, lekker doorgaan zo!

frenia, ik zou niet weten of dat een grasbuukske is of een babybuikje

peetorlan, fijn dat het buitenrijden zo goed ging!

silas, echt wel vette bling bling foto ja

maya, leuk paardje op de foto

keevgirl, vanmiddag op visite bij de vrouw van het doodgeboren kindje, lijkt me erg moeilijk zeg...

yarka, wij zetten een nieuw paard gewoon gelijk in de grote kudde, geen prutsmuts, gewoon erbij zitten met zwepen, maarja, ingrijpen in een ernstig geval kan je toch niet
over het algemeen gaat het goed hoor, als je wei groot zat is en goed afgezet
heb 1x door middel van een karakteranalyse tegen mn moeder gezegd van nou dit kan wel eens fout gaan, en ja hoor, alles zat onder de wonden en 1 ging door het draad, hihi, nu luisterd ze wel naar me

spetter, jammer dat spetter gelijk zo agressief wordt in de kudde dan bij een nieuw paard..

cheveyo, je maakt ons nieuwsgierig haha

annick, fijn dat je dr weer ff bent, druk voor de keuring, snap ik
thanx dat je mn artikel leuk vind, ben nu zelf ook erg benieuwd haha
ben ook benieuwd naar de poster van damian

zo, dan nu mn eigen verslaggie
gister gekeken bij kickboks training, damn wasda gaaf zef, haha is ff denken of ik dat ga doen als mn benen weer ok zijn

vanochtend is king ook weer door gemeten, alle waardes van zn organen waren helemaal of bijna ok,
bij zn hart zit nog een beetje vocht en zn pancreas en nieren zijn nog niet optimaal maar de middelen werken nog zo'n 5 weken na
ook mag hij lekker gedroogde brandnetels eten doe nog ff flink wat vocht afdrijven
werken mag ook weer dus dan valt ie nog wat af en komen dr ook weer spiertjes op, gelukkig maar, was dr bang voor hoor...

fig had lekker daggie vrij, ga ik vanaaf weer ff heen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-05 13:49

Hmm... zou je kunnen passen voor een wat kleiner dier? Amanda (1.38) heeft pony benen, en Dewi (1.45) Cob schat ik, dus vrees dat ze dan te groot zijn

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-05 14:06

*loop weer achter, zoals gewoonlijk*

pff Leon wat een verhaal en dacht dat ondertussen iedereen wel wist dat je een jongen bent...

Chubb --> klinkt goed

Ook nog leuke foto's voorbij zien komen

Pell --> kan goed begrijpen dat je graag de schuilstal af hebt voor ze komen als je zo'n kabaal van onweer e.d. hoort ...
ben nu al benieuwd naar foto's van de paardjes op jullie nieuwe stekkie

en welkom Twist --> denk meteen aan Twister/ Mr Twinkle als ik je naam zie, jammer dadt ie zoveel heeft mee moeten maken, maar TOPPIE dat het uiteindelijk bij jou weer goed met hem gaat

Jean --> zo te horen in de wolken en duidelijke taal aan Jelle
succes met je plan enzo ... heb dat voor een schoolproject wel eens moeten maken en dat was erg veel werk, maar wel leuk en een mooi resultaat

Jellie --> weer leuke verhalen en pff veel voor trailer, zoals anderen ook al aangaven misschien beter op zoek naar een nieuwere

Maya je stage klinkt echt goed vraag me ook af hoe ze af en toe paarden behandelen op transport.
Nu kwamen de tinkers niet met vliegtuig maar met vrachtwagens/ containers, maar daar hadden ze ook vaak vrij verse wonden of schuurplekken e.d. Maar gelukkig wel ook genoeg paarden van transport gezien, die rustig en relaxted van vrachtwagen kwamen enzo

Over buiten rijden:

Onze buitenritten worden trouwens ook al snel 2-4 uur, je bent zo een eind weg en t is altijd zo relaxed in t bos .
Als ik alleen ga, ben ik meestal in ca 1,5 u terug. Dan rijd ik wat steviger door en dwaal ik liever niet té ver af .
Soms ook gewoon even een half uurtje t bos is , als bv weinig tijd heb en toch even wil genieten.
Anderen op stal gaan ook regelmatig na t dressuurwerk even buiten uitstappen , toch wel lekker voor de paardjes enzo

en voor iedereen die t nodig heeft

Wilde nog even vertellen dat ik gisteravond heerlijk met stalgenootje gereden heb in de grote buitenbak en wat een licht ze daarop gezet hebben (6 van die speciale lampen in grote bak en 2 in de kleine)

Even showen hoe mooi het is geworden:

De grote buitenbak ca 40x 80 (schat ik)
komen nog meer hindernissen in, nu staat er nog maar 1tje
Afbeelding
Afbeelding

De dressuurbak
Afbeelding

en de weitjes bij stal. Ook zijn er nog 3 weiden tegenover de stal, waarvan er al 1 te zien was in mijn fototopic van de tinks.
Afbeelding

Jean

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-05 14:11

wow grid wat een gave bak zeg

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-05 14:13

*Pakt verrekijker om hindernis te spotten*

Ik sta er wel voor garant dat het vliegtransport goed verloopt, daar is het simpelweg te duur voor. En van wat ik tot nu toe gezien en gehoord heb Die wonden zijn ook meer van de behandeling bij vorige eigenaar denk ik.

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-05 14:18

Maya --> hindernis stond helemaal rechts in bak, denk ik niet op foto te zien, maar t wordt dus een springbak

oh, verkeerd begrepen, dan misschien maar goed voor ze dat ze ander baasje krijgen

Jean schreef:
wow grid wat een gave bak zeg

dank je --> is geen eigen bak maar van de pensionstal (waar we sinds februari staan)

Ze hebben er echt werk van gemaakt.

Zij hebben t in november gekocht toen was t allemaal oud en blubber enzo... ook binnen is veel vernieuwd/ verbeterd. Verder ook nog een mooie parkeerplaats gemaakt en dus alle paddocks en weitjes mooi met hout omheind (was eerst ijzer enzo--> niet echt gezellig)

Nu dus echt , mogen ze trots op zijn, zijn wij in ieder geval ook

[edit] het ijzer in de paddocks was eigenlijk wel beter tegen de "bulldozers" --> winnie heeft gister nl al 1 balk vd paddock eruitgeschuurd met z'n kont , had denk even jeuk
De "mooie" karboleum kont verraade hem

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-05 14:31

Vashti, bedankt. We hebben a.s. vrijdag lekker vrij genomen, Jan en ik, zodat we allebei even een beetje bij kunnen slapen en relaxed aan kunnen doen.

Chub, ik duim dat ze je willen hebben…

Annick, leuk dat je zo met die keuring bezig bent

Maya, Waarmee worden die paarden afgespoten voor ze in quarantaine gaan?

Ik rij nooit in het donker over de weg. Veel te gevaarlijk in de polder. Pas geleden hebben we ook bijna een stalgenoot aangereden met haar paard. Ze hadden wel fluorbandages op maar die vielen pas op t laatste moment op.

Roos, dat ding zat echt super. Iig heerlijk voor buitenritjes ofzo maar idd eerst grote kosten aan de trailer… Jij straks nog aan t kickboxen Mooi dat het met King een stuk beter gaat

Grid, deze trailer is zo met afmetingen dat we er mee mogen rijden zonder E bewijs. En zo zijn er niet veel van. En verder ligt ie als een blok op de weg en is prettig in gebruik. Waarom een nieuwe kopen als hij nog te repareren is. Een nieuwe kopen kost nog meer geld
De bakken en de weien zijn wel heel mooi geworden. Gewoon onherkenbaar!

EllyG

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-05 14:33

jellie, das dus juist het leuke....ik vraag helemaal niks van dunla, ze verzint het gewoon zelf....is natuurlijk zonde als ik dat verspil
ik heb dan liever dat ze het op commando doet dan wanneer zij er zin in heeft.....

SuperRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-05 14:42

grid, prachtig stekkie

jellie, ik heb hier wel eens buiten gereden in het donker, echt met lampjes en refelctors, maar is wel link

poppetje 101 komt morgenmiddag langs

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-05 14:50

Roos is weer happy Voor poppetje 101 en voor King natuurlijk! Ik vind zelf kickboksen iets te grof, maar misschien is Body Combat wat voor je? Dezelfde bewegingen en sprongen en schoppen en meppen, maar dan in de lucht (dus ook zelf geen blauwe plekken )

Grid, zie er gaaf uit!! Lekker plekje zo hoor...

Hier in de buurt is trouwens nog niet zo lang geleden een pony doodgereden. Volgens mij was het toen ook wat donkerder weer. Meisjes reden met 2en in de berm achter elkaar. Auto passeert de achterste pony, geeft een dot gas, niet wetende dat er nog een pony voor liep. Maar ja, "geeft een dot gas"?!

EllyG, oppassen met dat "zelf verzinnen" hoor! Kan wel eens nadelig worden bij de rest van de training!

Pgffff... Ben met een lastige brief bezig. Zo'n brief waarbij de opdrachtgever zegt "verzin er maar een leuk verhaaltje omheen"... Eh... Ja... Heb chronisch gebrek aan inspiratie!

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-05 15:05

Hihi, chub dat had ik vanmorgen ook al met een brief. Is uiteindelijk goed gekomen Als ik er echt even niet op kom zet ik eerst de punten neer. verander de tekst 2 of 3 x en ben dan meestal tevreden Baas mag dan beslissen of t er mee door kan gaan want die moet dan toch tekenen
Vreselijk zeg voor die meisjes.

Roos leuk dat poppie 101 morgen weer komt

xena

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-05 15:25

*meld zich even stiekum om toch weer eens te kunnen meelezen hier....jeetje..tinkerpraat deel 6 al!)