[TI] [HK] LGVIII - Harig en bont, draven we topic 3 samen rond!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: [HK] LGVIII - Harig en bont, draven we topic 3 samen rond!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 00:07

Nee, 1tje die verwachte dat ik met haar ging rondrijden naar wedstrijden. En uiteraard betalen want het is mijn paard. Nou laat dan maar :p

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 00:08

ja dat vind ik ook hoor.
Al die bijrijders hebben tegenwoordig eisen.
Ik vind, ik ben eigenaar, ik stel de eisen.
Je mag komen omdat je het leuk vind, maar je hebt wel bepaalde verplichtingen.
Ik ga wedstrijd starten,en mijn bijrijder af en toe onderling, maar die brandstof vergoed ze zelf.
(daarbij gaat er niemand met mn paard weg zonder mij)

Maar tis net wat je zelf afspreekt. En scheelt ik heb dr 1.
als ik er 4 had , weet ik niet waar ik de tijd vandaan zou moeten halen

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 00:09

DeMolenhoek schreef:
Nee, 1tje die verwachte dat ik met haar ging rondrijden naar wedstrijden. En uiteraard betalen want het is mijn paard. Nou laat dan maar :p

Das wat anders :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 00:15

Snackie schreef:
ja dat vind ik ook hoor.
Al die bijrijders hebben tegenwoordig eisen.
Ik vind, ik ben eigenaar, ik stel de eisen.
Je mag komen omdat je het leuk vind, maar je hebt wel bepaalde verplichtingen.
Ik ga wedstrijd starten,en mijn bijrijder af en toe onderling, maar die brandstof vergoed ze zelf.
(daarbij gaat er niemand met mn paard weg zonder mij)

Maar tis net wat je zelf afspreekt. En scheelt ik heb dr 1.
als ik er 4 had , weet ik niet waar ik de tijd vandaan zou moeten halen

's nachts om half 11 vaak :P

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 00:16

haha, je moet ook nog slapen he :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 00:17

Telt onder slapen ook om 2 uur in bed kruipen en er om 7 uur weer uit bij?

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 00:19

pff korte nachten, dat doe ik anders, want ik zwaai af. :D Sleep well lady's!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 00:22

Slaapwel :)

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 09:58

Oei das een kort nachtje!
Hihi bijrijders, tja ik was er zelf altijd een. Ik heb nooit een bijdrage betaald (wel eens les), maar de paarden die ik reed waren altijd puur recreatief. Had dan ook totaal geen eisen. Uitmesten en voeren etc deed ik met plezier, rijden was een fijne bijkomstigheid hoefde ook niet perse. Ik was dan wel weer zo dat ik een eigen zadel kocht, omdat het zadel dat er was niet goed lag (die heb ik natuurlijk wel weer meegenomen toen ik daar ophield). Bij de laatste verzorgpaarden kocht ik kliene dingetjes: reflectie voor het buitenrijden, beugelblokjes en 2 laarslampen voor op t tuig, omdat we vaak 's avonds gingen mennen samen met de eigenaar en je dan toch echt beter gezien wordt (kar heeft wel licht, maar de paarden zelf niet natuurlijk en een lamp zie je toch een stuk beter aankomen).
Manen / staart ontklitten, ik ben cowboy magic fan.. 1x in de 2 maanden smeer ik dr wat in en sta ik een half uurtje te tutten en dan is t weer helemaal mooi :). Ik was bang dat t een grote klit zou worden zo in de opfok, maar dat blijkt dus helemaal niet zo te zijn.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 10:12

Ja idd. Zo was ik ook hoor.
Ik zette altijd mn beste beentje voor.
Mocht ook best veel omdat ik me wel verantwoordelijk gedroeg

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 11:32

Wel, mijn vorige verzorgster was er 1 uit de 1000. Maar zij was hier enkel om te studeren, toen ze stopte met haar studie is ze dus ook weer thuis gaan wonen, 4 uur rijden hier vandaan. Die kwam enkel de sleutel halen bij ons. En hoe vaak ik ook zei dat ze niets moest opruimen etc, elke keer als ik kwam was er toch mest geruimd, of iets gerepareerd. Dat was echt een topmens!

bianca23

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 13:22

vraagje misschien heeft 1 van jullie hier ervaring mee, mijn Job heeft dus nu dik 5 weken op stal gestaan, nu heb ik donderdag voor het eerst met hem aan de hand in de bak gestapt dit ging goed hij bokte en steigerde wel wat aan de hand maar hij bleef bij me.
vrijdags heb ik hem buiten in de bak gezet (stukje van 7 bij 7) en met paarden erom heen nu viel het reuze mee, hij heeft beetje gerend maar had veel erger verwacht.
zaterdag weer in de bak buiten en zondags ook, nu wou ik zondags weer stukje met hem wandelen ik denk lopen we stuk over de weg heen..... fout gedacht. meneer rook de vrijheid denk ik ofzo??
hij begon te trekken en op de plaats te dribbelen steigeren enzz.
ik mag met hem controleerbaar bewegen (dierenarts term) maar hoe ga ik dat doen? sommige hebben het al over verdoven?? persoonlijk vind ik dat niks.
de staleigenaar zegt al zet hem maar aan het werk, longeerlijn eraan. maar bochten wil ik liever nog even vermijden.
de straat op word hem dus niet...
iemand idieen?

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 13:24

Bianca, dit is echt een stukje respect/grondwerk. Hij kan dan wel heet zijn, hij heeft je nog wel gewoon te volgen. Hoofdstelletje in, hengstenketting eraan, zweepje mee en de 1e keer dat hij debiel doet aan de hand meteen pittig doorkomen en ingrijpen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 13:24

Is hij wel verkeersmak? Verder kan je niet beginnen met op het erf te wandelen? :)

hinke_1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 13:38

Nele welkom!

Jorine: Ik ben ook fan van CM, al merk ik de laatste dagen in mijn eigen krullenbos wat voor effect het goedkope serum van de Action heeft en dat is ook niet mis.

Ellie beterschap met je nek. Woensdag dus nieuwe ronde, nieuwe kansen v.w.b. het vinden van een kek jasje. Heerlijk dat het uitverkoop is he? Kun je nog een wat 'op de kop tikken' voor een fijn prijsje. Heb zelf van de week een mooie mantelachtige jas (jaja, vat je 'em?) gekocht voor 20 euro en nieuwe, hoge leren laarzen, wat ook echt gewoon een wonder is gezien de omvang van mijn onderbenen en ze waren niet eens duur ook. Hopelijk slaag jij woensdag ook fijn! Om de dag dus wassen om de mok tegen te gaan. 't Is gelukkig weer lekker weer, dat moet lukken!

Lotte, wat de oorzaak is? DA zei dat het gezien de klachten niet aannemelijk was dat ze ook last van beestjes had. Ze stampt niet, bijt niet. Ik las ergens behandelen met Imaverol, maar dat is toch eigenlijk tegen mijten? DA noemde de sokken en het feit dat ze witte voetjes heeft als extra gevoeligheid voor dit soort klachten en dat je er dan ook moeilijk af komt. Heb nu de sokken dus ingekort, 2 weken gesmeerd met dat spul van de dierenarts en het is wel ietsiepietsie minder geworden, maar echt helemaal verbeterd is het niet. Ga me nu maar eens storten op wassen met betadine i.c.m. met sokken kort houden en smeren met sudocrem, hopelijk haalt dat wat uit. DA had het verder over droog houden, dus niet te veel wassen, maar ze staat nu toch ook in een natte paddock. Het blijft dus sowieso niet droog. Zie niet helemaal hoe wassen e.e.a. in deze omstandigheden negatief kan beïnvloeden. Wellicht dat de betadine werkt. Lastig hoor!

Kaat, wat een ontzettend leuke trui!

Chantal lekker vooruitzicht! Even lekker genieten.

Emmy, froefroe? :?

Hoi Bianca! Wat een verhaal zeg over Job. Spannend hoor, dat moeten afwachten :n

Faye nog gewandeld met Denzel?

Heidy aan het twijfelen over Jack :(:) echt vervelend dat die twijfel steeds weer de kop op steekt. Volgens mij ben jij echt geen te grote belasting voor zijn rug hoor. En tja, het bang worden. Is dat een hele grote invloed in het geheel of komt het met vlagen (die je daarna ook weer overwint)?

Lor, jammer dat Appelby en je examens samen vallen :( anders had je gezellig mee kunnen gaan...

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 14:03

Imaverol is tegen schimmel, niet tegen mijten, daar wordt meestal Sebacil voor ingezet dacht ik.
Ik hoor vaak de tip dat als je t niet droog kan houden je t vet moet houden zodat t afsluit voor t vocht, maar zelf geen ervaring mee.
Hmm zou met Job eens flink oefenen in de bak en m goed terecht wijzen. eventueel bitje in om wat meer te zeggen te hebben.
Gijssie heeft af en toe iets jeuk aan zijn achterbeentjes, maar er is niets te zien.. als ik m op de andere stal heb zal ik t eens grondig onderzoeken.

Soprano

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 14:09

Woeps, is froefroe een typisch vlaams woord? Niet bij stilgestaan :p froefroe gebruik ik voor hun voorpluk ;)

Imaverol wordt hier inderdaad ook gebruikt voor schimmel, voor jeukende sokken gebruik ik Sarnacuran :)

Gypsylady

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 15:17

Ben al heel lang opzoek naar iemand die mij wil helpen met Jayney voor de wagen te doen
Of het klikt niet of ze komen maar één keertje en vervolgens hoor je er niets meer van
De gene die mij helpt hoeft geen stal te mesten of wat dan ook
Alleen maar het leuke werk
In ruil vind ik het ook goed dat we haar samen zadelmak maken
Dat de gene die mij helpt haar dus ook mag rijden
Alleen heb ik niet de luxe van een bak
Dus als het weiland nat is kunnen we weinig doen
Maar blijkbaar schrikt dat al te veel af

Soprano

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 15:34

Ik denk dat het inderdaad erg moeilijk is om een leuke verzorger/bijrijder te vinden. Zeker als je sommige verhalen hier op bokt leest! Hopelijk hebben jullie toch succes binnenkort ;)

Ik heb net een afspraak met een zadelpasser gemaakt, woensdag rond 10u komt er iemand langs! Ben benieuwd of het nu aan het zadel ligt of niet...

Moest het nou echt niet meer aanpasbaar zijn weet ik wel al welk zadel ik ongeveer wil, ik heb al goede dingen van Zaldi gehoord, en dan liefst eentje in Havanakleur :D
Afbeelding

Maar goed, moest haar huidige zadel nu wel nog passen, zal dat toch nog even moeten wachten ;)

tinkerplein

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 16:52

hi,hi,ik snap je volledig Nele,hier 9 tinkers en ook vrij vaak drama met de verzorgsters.De meesten komen maar een blauwe maandag,de liefde is dan weer snel over.
Ze hoeven hier niks te betalen,alleen een bijdrage voor de hoefsmid,we hebben een bak,je rijdt hier zo het bos in en toch laten ze het vaak afweten.
Al moet ik eerlijk zeggen dat ik nu twee meiden heb waar ik heel blij mee ben,komen door weer en wind,het zijn volhouders.
Maar ik zou er zeker nog wel een stuk of drie bij kunnen hebben,maar dus erg moeilijk te vinden..... :j

Miesemuisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 16:55

Tinkerplein en gypsylady, als bij 1 van jullie in de buurt had gewoond was ik langsgekomen als verzorgster haha :D

en mooi zadel Soprano!

bianca23

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 17:18

ja Job is wel verkeersmak!
Leonoor: daarin heb je wel gelijk en ik heb hem ook echt wel gestraft en duidelijk geweest dat dat dus niet mag!!
daarna volgde hij mij ook wel maar echt dribbelend op de plaats, hoe krijg ik hem dan gewoon rustig aan het stappen? heb hem telkens stil gezet maar als hij dan weer mocht ging hij weer dribbelend.

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 17:27

Elke keer als hij dribbelt, in zijn achteruit zetten. Echt een stap of 10 op strenge manier. Dan weer naar voren. Weer stom doen, opnieuw zijn achteruit. Net zolang tot hij normaal kan lopen naast je (hij kan het wel, moet alleen even leren dat stom doen consequenties heeft). Dit betekent dus dat je wellicht meer afstand achterwaarts aflegt dan naar voren, so be it. En niet gaan belonen als hij normaal meeloopt op overdreven wijze, een 'goed zo' is voldoende op rustige lage toon.

bianca23

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 18:59

ok thanks ga ik dat morgen proberen. ben veel te bang dat hij of ik iets doe wat niet goed is voor zijn knie maar ja luisteren is wel belangrijk....

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 20:11

Kan me heel goed voorstellen dat Job een bommetje is na al die tijd op stal. Maar zoals Leonoor ook al aangeeft; blijf concequent en duidelijk.

Per paard zal het denk ik wel verschillen, maar ik ken ook wat paarden waarbij stalrust bij blessure niet het sleutelwoord is. Deze paarden belasten zichzelf alleen maar meer als ze uit hun stal mogen. Een kleine paddock (evt. verhard) is dan soms beter.
(beetje het zelfde denk ik als bij geblesseerde mensen, vroeger kreeg je dan bedrust, tegenwoordig moet je toch voorzichtig wat blijven bewegen.)

Grappig woord, Froefroe, is toch ook een soort koekje?

Lastig lijkt me dat, een leuke verzorger/ster zoeken. Hier niet aan de orde, ik kan mijn paarden niet delen :D :+