[TI] Tinkerstal Mc Cloud

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Ariebren

Re: Tinkerstal Mc Cloud

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-07 23:17

Ik sluit mij bij Boya aan. Gefeliciteerd en heel veel lol en plezier met je Tinkertje.

Een oud spreekwoord is:
Neem een geit en je leert vloeken, soms geldt dit spreekwoord ook voor onze bonte paarden.

Neem een Tinker en je zal elke dag weer wat anders meemaken.

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-07 06:33

gefeliciteerd

enne....neem een tink en je wilt nooooooit meer wat anders Haha!

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-07 11:02

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-07 14:37

Barmat, gefeliciteerd!! Ik ga gauw je foto's bekijken.

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-07 23:30

gefeliciteerd!!

Ldev

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 17:35

HeeJ,
Ik weet niet of iemand hier dat weet, maar wat zijn de gemiddelde prijzen voor een tinker bij Tinkerstal mc Cloud?
Vanaf 1.5 jaar tot een jaar of 4.

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 19:55

Volgens mij is de prijs voor een ruin zo rond de 4250 maar je kunt ze misschien beter even bellen

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 20:10

Nuage schreef:
Volgens mij is de prijs voor een ruin zo rond de 4250 maar je kunt ze misschien beter even bellen

Je meent het?????!!!! Wow! Wow! Wow! Nors opkijken Tjee wat een boel geld voor een klein net ingereden dier..... Zou bijna zelf gaan importeren en verkopen voor dat geld...

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 20:14

het is een hoop geld, maar voor mij is het dubbel en dwars waard geweest Ja

Sterker nog, wat ik nu met mijn tinker heb, is in geen geld uit te drukken!!!

Hiervoor had ik een Shire van 5500 euro waarvoor ik iedere euro besodemieterd ben!

Chad was misschien aan de prijs, maar ik heb mijn rijplezier weer terug, mijn vertrouwen, mijn plezier in het algemeen en dat is in geen goud uit te drukken

Bedenk wel dat ik er een zadel, hoofdstel, halster en dekje bij kreeg, vond ik toch wel tof en je hebt gelijk iets dat past. Toevallig pastte mijn dressuurzadel ook prima, maar het zou wat zijn als dat niet het geval was.

nee, ik ben 100% tevreden over Tinkerstal Mc Cloud Ja

kinsealy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 21:23

Mariska_28 schreef:
Nuage schreef:

Je meent het?????!!!! Wow! Wow! Wow! Nors opkijken Tjee wat een boel geld voor een klein net ingereden dier..... Zou bijna zelf gaan importeren en verkopen voor dat geld...

Het lijkt bijna of je wilt zeggen hoe groter het paard hoe duurder... Nors opkijken Vind ik persoonlijk een rare maatstaf.....
Wil overigens niet zeggen dat ik ze goedkoop vind, maar dat heeft niet met de maat te maken m.i.

Mijn ruin heb ik destijds ook bij Mollema gekocht, toen ook voor teveel, maar dat paardje (was ook een kleintje, is inmiddels wel ietsje groter en nogal wat zwaarder geworden) is het voor mij dubbel en dwars waard, zou 'm niet willen ruilen voor een ander, toen al niet trouwens, ookal was hij absoluut niet de makkelijkste (en de goedkoopste).
Je kiest niet een paard op de prijs uit i.m.o., je valt voor een paard, dan komt de prijs, vind het niet super belangrijk of dat paard dan een paar honderd euro duurder of goedkoper is, zeker niet als je weet dat je zo'n paard jaren gaat hebben. 'Tis geen tas boodschappen die je verderop net even goedkoper kunt halen.....

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 00:41

Ja en nee... Als ik een kleine net zadelmakke Haflingerruin voor 4250 euro te koop zet zal ik hem aan de straatstenen niet kwijt kunnen... hoe leuk en lief ie ook is. Nou zijn Tinkers duurder dan Haflingers, maar voor mij zou het te duur zijn. En jij vind groter niet meer waard, maar de markt wel.

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 09:29

Ik vind het ook heel erg duur en knap dat ze voor die prijs verkocht worden hoor Haha! Ik heb dat geld nog nooit voor een ruin gekregen, zelfs niet voor een tinkermerrie! Dus chapeau Haha!

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 11:39

en dat wil imo toch wel wat zeggen Ja we zijn het niet altijd met elkaar eens esme maar je hebt wel een goed fokprodukt.

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 12:16

ik vind het ook enorm veel geld voor een ruin, maar zo liggen de prijzen tegenwoordig.
Ik heb ook behoorlijk wat neergeteld voor een jaarlingmerrie, maar voor een merrie vind ik het toch weer anders omdat je ermee gaat fokken..
maargoed, importeren zal ook best duur zijn denk ik, in ierland zijn ze ook niet gek.. valt me op dat ze overal alleen nog ruinen importeren, nooit geen merrie's meer

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 12:37

gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst.
Ik vind het echt veel geld voor een ruin. Maar vertrouwen, een nieuwe vriendschap en een maatje voor het leven is natuurlijk niet in geld uit te drukken.

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 14:19

Tja, en wat is teveel? Je moet naar je eigen beurs kijken, kun en wil je het betalen, of niet? Ik kan je wel zeggen dat je bij Mc Cloud een keurig verzorgd paard krijgt afgeleverd - bekapt, geent, ontwormd, met alle accesoires, gewassen en gestreken, echt, daar kun je niks van zeggen.

Ik zou nooit een merrie willen, dus de keuze voor een ruin was gemakkelijk. En zoals ik al eerder zei - wat ik nu heb en wat ik toen had (een nog duurder paard waar ik echt niks mee kon, gewoon een gevaar was en ik 100% voor besodemieterd ben bij de handelaar) is met geen geld uit te drukken.

De eerste keer de buitenrit met Chad, ik heb daarna gewoon gehuild van geluk, zo blij dat ik was!

Onze band moet nog groeien, maar vriendschap is er al en ik prijs me gelukkig met Chad, die aankoopprijs ben ik allang vergeten Knipoog

james_bont

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 16:46

Hallo,ik ben nieuw hier! Net mijn tinker verkocht! En heftig op zoek naar een andere tinker! Ben er met mijn zoektocht al achter dat tinkers duur zijn! En met duur bedoel ik toch,rond de 4500 euro! Ben er ook een tegen gekomen van 5500 euro,een ruin he! Een prachtbeest maar eigelijk onbeleerd!

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 16:53

het is maar wat de gek er voor geeft Knipoog

ragna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 16:59

ja dat is waar een dier is maar zoveel waard als de gek er voor geeft!!!
En Tinkers of Irish Cobs hoe je het ook noemt ze zijn duur!!! En duurder in Nederland dan in België alee meestal toch

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 17:01

Voordat geld (4000-5500 euro) kocht ik toch echt liever een ander ras, hoe geweldig ik mijn Kitje ook vind Knipoog
Dit gaat wel een erg dure kant op...
Daarnaast de dekgelden van 'maar' 300 euro, veel veulentjes want het vangt zo lekker, straks ligt die hele markt op zijn gat..

RusloRaklo18

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 19:07

Batmat Nog bedankt voor je groetjes Haha! ,,, Groetjes Terug,, leuk mailtj ben blij dat t zo goed gaat!

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 19:10

ha ha ha, ja, tis dat het een beetje ver rijden is, anders hadden we nog een keer geraced Haha!

james_bont

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 21:40

Barmat,ik wens je heel veel geluk met je Chad,het is een leuk beest! Ik heb hem ook nog in levende lijve gezien!

xsiroccox

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 13:01

Barmat schreef:
Tja, en wat is teveel? Je moet naar je eigen beurs kijken, kun en wil je het betalen, of niet? Ik kan je wel zeggen dat je bij Mc Cloud een keurig verzorgd paard krijgt afgeleverd - bekapt, geent, ontwormd, met alle accesoires, gewassen en gestreken, echt, daar kun je niks van zeggen.

Ik zou nooit een merrie willen, dus de keuze voor een ruin was gemakkelijk. En zoals ik al eerder zei - wat ik nu heb en wat ik toen had (een nog duurder paard waar ik echt niks mee kon, gewoon een gevaar was en ik 100% voor besodemieterd ben bij de handelaar) is met geen geld uit te drukken.

De eerste keer de buitenrit met Chad, ik heb daarna gewoon gehuild van geluk, zo blij dat ik was!

Onze band moet nog groeien, maar vriendschap is er al en ik prijs me gelukkig met Chad, die aankoopprijs ben ik allang vergeten Knipoog

Ik denk dat je hier gewoon een goed punt hebt! Ja

Veel plezier met je nieuwe maatje!!!

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 18:55

Ik vroeg me nog iets af... krijgen de paarden bij de huidige Stal McCloud ook de naam 'Vegilin van Claerbergen' mee?