En het is natuurlijk niet gegarandeerd dat je eenkleur krijgt he uit die combi's.Ik vind persoonlijk Djenges een hele goede keuze, net als Silas die in mijn ogen een prachtige bovenlijn doorgeeft.
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
En het is natuurlijk niet gegarandeerd dat je eenkleur krijgt he uit die combi's.
Marjolein schreef:Ik hou van bont bij tinkers, maar is wel mijn laatste prioriteit. Ik gok trouwens erop dat Ailin Homozygoot is, hoewel je dat zonder testen nooit zeker weet (en anders rolt er een keer een effen kleurige uit).
KootMiraDrum schreef:Het veulen heel typerende spots in het gezicht. Ik denk dat je qua homozygoot voor tobiano wel goed zit bij haar.
Voorheen was ik ook van de 'spots dus hoogstwaarschijnlijk homozygoot' maar nu ben ik daar een eind voorzichtiger in
)
) Als ik Fagan zou dekken, zou ik voor een bonte, niet al te zware, en niet al te grote hengst gaan.. Wordt nog zoeken dus, staan hier niet echt in het dorp
Veulen zou overigens voor de verkoop zijn..
maar heb zo het gevoel dat het een bruin merrietje wordt (effen dus
)
doe er dus niet echt veel voor eigenlijk
Marjolein schreef:Ik ben er nog niet helemaal achter. Wil dit keer wel voor een ggk hengst gaan, Weet nu wat Ailin een beetje fokt en waar ik echt op wil verbeteren. Ik zoek een Grai of lichte cob hengst met ruime krachtige gangen. 1.50 of groter en het liefst met een goede bovenlijn, daar schiet Ailin toch iets tekort. Karakter of kleur maakt me niet uit, gok met Ailin wel op een bont veulen.
Iemand ideeën (liefst onderbouwt)
? Zoals de meesten wel weten, is ze nu drachtig van Baggio (een voor sommigen verrassende keuze
), maar voor een volgende keer ?
. Kyara is nu rond de 1.62 m.
)

)
Keeva schreef:Als we dan toch bezig zijn met advies, iemand nog een leuke suggestie voor Kyara? Zoals de meesten wel weten, is ze nu drachtig van Baggio (een voor sommigen verrassende keuze
), maar voor een volgende keer ?
Verbeterpunten voor de toekomst zijn in mijn ogen : behang (en dan bedoel ik sok), misschien een wat fijner hoofd, en beweging. Karakter is super en dat wil ik zo houden, uiteraard.
Ik wil wel in de grotere maat blijven fokken, zo rond de +1.55, en graag bont. Kyara is nu rond de 1.62 m.
Mijn eerste eigen idee is natuurlijk Drum, maar verder ?
http://i188.photobucket.com/albums/z8/K ... 1194681072
http://i188.photobucket.com/albums/z8/K ... 1194681641
(let vooral op de super voorbrenger !)
). Op de site van ITS staan veel foto`s van nakomelingen van hem. Ze hebben er zelf ook veel mee gedekt, en dat zijn eigenlijk allemaal mooie grove veulens geworden.snowdon schreef:Mariska, Fagan volgende zomer laten dekken op 2-jarige leeftijd? Eigen keus uiteraard, maar waarom?
Krijg je van mij de eerste gevraagde en 'verdiende' klappen![]()
![]()
.

)
Drum vind ik ook een goede keuze voor haar. Mooi groot, mooi hoofd, mooie bouw, veel behang en homozygoot 
Helaas is dat bij het stamboek waarbij ze weten waar ze naar kijken. Ik ben een "hobby-fokker" en nog niet zo bekend (hoop dat wel te worden) als er bij mij mensen komen om een veulen te kopen, dan zijn het mensen die meestal alleen naar kleur kijken. Als ik nu chanel laat zien aan mensen, dan vragen ze wat voor soort het is. Ik zeg dan dat het ook een tinker is en de eerste reactie die je krijgt is "goh die zijn toch bont, weet je zeker dat er niet iets anders inzit..." De meeste mensen kennen de tinker als alleen bont, die kijken niet naar bouw. Dat merk ik al als er iemand zijn of haar tinker voorstelt en ik dan denk... dat is geen tinker, dat is absoluut een kruising. Mensen kijken alleen naar het bont en denken dan dat het een tinker is (hier wil ik niemand mee kwetsen hoor, maar ik wil alleen aantonen dat mensen bont kopen omdat ze dan denken dat het een tinker is) Mensen vinden de afstamming nog niet zo belangrijk, al probeer ik daar juist wel op te letten. Zo probeer ik ook goed te fokken en ga ik naar keuringen om mijn fokproduct (ohhhh klinkt dat cru) te laten zien...