[TI] Welk zadel ligt er op jullie Tinker/Irish Cob?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

julietink

Re: Welk zadel ligt er op jullie Tinker/Irish Cob?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 19:26

die van mij is redelijk breed, maar heeft wel een hoge schoft. ik dacht met een massimo wel iets goeds te kopen: op de massimo trail wou hij nieteens lopen, op de massimo dressuur was voor hem geen passende te krijgen. als de boombreedte klopte, was het bij de schoft te laag.lhet zadel zat verder wel heerlijk.
nu rijd ik met een stubben dressuur, kort zadel, brede boom, het past perfect.
alleen moest ik wel wennen aan de harde zit, maar ik heb me er nog nooit op doorgereden, rijd er ook endurance mee.

xcomplientx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 20:54

Inmiddels heb ik een Zaldi hanover besteld. Dressuur zadel. Zat als gegoten op mijn tinker en zit heerlijk stevig ! Voordeel is dat dit zadel kort is. Veel zadels zijn te lang, waardoor tinkers met hun korte rug problemen kunnen krijgen.

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 22:20

Wij gaan ook kijken voor een Zaldi Hannover.. Ja
De Wintec die we pas hebben aangeschaft is niet je van het..

Mendi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 22:40

Mijn Wintec gaat ook per direct weer in de verkoop, wat een naar zadel zeg! Past voor geen meter, schuift alle kanten op en mijn tinker kreeg er een rare drukplek van op haar rug.
Ik heb nu een BF Cherokee en ben daar heel tevreden mee. Zit ook nog eens heerlijk Knipoog

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 22:42

Die van mij heeft nu dus ook 2 mooie plekken op haar schoft.. Lips are sealed
Het leek eerst goed te passen, 3 keer mee gereden en hoppa, daar heb je de ellende.. Gelukkig zijn alleen de haartjes geschuurd en niet door/kapot gereden, dus het is zo weer weg.. Maar leuk is anders..
Het zit verder wel lekker, maar dan heb je het ook wel gehad..

xcomplientx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 22:43

Oh zeker bij Trekkingsaddles, ze had al gezegd dat er nog iemand was met een tinker die Zaldi Hanover zou uittesten. Nou ik kan je zeggen, super fijn stevig zadel met een diepe zit. Ik rij veel buiten, maar ook daar is hij voor geschikt. Zadel sluit goed aan en paste perfect, maarja iedere tinker is natuurlijk anders Lachen

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 22:44

Nee hoor, ik ben daar nog niet geweest.. Clown
Moet eerst nog een beetje sparen.. En mijn Wintec verkopen. Hoofddoel is Western (sport) bij ons dus een dressuurzadel is geen noodzaak, alleen voor erbij. Dus het heeft geen haast.. Lachen

xcomplientx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 22:45

aha.... leuke tinker heb je trouwens !

tinkermurphy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 09:41

Vlinder32 schreef:
Oh zeker bij Trekkingsaddles, ze had al gezegd dat er nog iemand was met een tinker die Zaldi Hanover zou uittesten. Nou ik kan je zeggen, super fijn stevig zadel met een diepe zit. Ik rij veel buiten, maar ook daar is hij voor geschikt. Zadel sluit goed aan en paste perfect, maarja iedere tinker is natuurlijk anders Lachen

Hi Vlinder,

Ik heb de hanover nu thuis om te testen, inderdaad van trekkingsaddles. Callista is bij ons langsgeweest, ik wilde eerst graag de zaldi country, dit omdat ik veel buitenritten maak, maar deze zat bij Mcmurphy niet goed, inderdaad te lang. Hij gaf duidelijk aan (bokken) dat hij dit geen leuk zadel vond!
Dus nu de hanover testen. Heb er gisteren even mee in de bak gereden, en van de week een paar buitenritten. Het zadel ligt inderdaad keurig. Nu er zelf nog even aan wennen.
Mijn andere zadel is een wintec 500, met een blauwe boom. had ook een thorowgood, maar deze zat niet meer goed bij murphy, en ligt nu op moonshadow, de tinker van een vriendin.

Groetjes,

xcomplientx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 10:52

Hoi tinkermurphy, ik hoefde niet aan de hanover te wennen, het zat direct geweldig. Het moet zowel voor je paard, maar ook voor jezelf top zitten! Ik had eerst een Zaldi espanola, veel te lang helaas. Mijn paard bokte ook in de galop en zat vast in zijn rug. Ook door een westernzadel wat ook te lang was. Het valt niet mee om voor een ronde tinker een passend zadel te vinden, maar de hanover is eindelijk een zadel die niet schuift op mijn tinker en mooi vlak ligt. Ik heb lang op dressuur zadel gereden, dus was al gewend:-) Hij loopt veel beter met de hanover en beweegt eindelijk veel soepeler. Ook de galop is weer als vanouds. Op een gegeven moment kon ik hem niet eens meer in galop krijgen.

Whoops1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 12:43

Ik heb de Thorowgood Griffin Medium.. Lachen
Een heeeerlijk zadel!

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 14:49

ik heb in mijn wintec pro dressuur (geen 500) een van de paarse bomen zitten (op aanraden van mijn zadelman) en de achterkant iets laten ophogen. Ligt eigenlijk wel heel goed nu.

MiepprinZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 14:52

Onze tinker heeft Kieffer Aachen (veelzijdigheidszadel) op zijn rug liggen. Gaat al 8 jaar super Knipoog

Toevallig hadden we laatste de Wintec erop liggen, maar die ligt er niet fijn op, schuift alle kanten op!

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 14:53

Bloos de wintec 500 vind ik persoonlijk ook een pasvorm van niks hebben de Isabelle werth bv ligt dan vele malen beter *LOL*

Succes met verkoop en koop van zadels!

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 14:55

Idd die 500 haalt het niet bij de Isabelles Knipoog

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-07 22:31

ik kan inmiddels zeggen dat de heather moffett op gam ligt en de henri de rivel op nap, beide dressuurzadels. Lachen

xcomplientx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-07 09:37

Ik heb nu ook testzadel Startrekk Sensation dressuur (is ook in endurance) thuis. Ook wel een aanrader voor de boomloze liefhebbers. Erg
zacht en stevig zadel. Ik rij liever met boom, maar boomloos heeft ook zeker voordelen. Er zitten verstelbare kussens onder.

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-07 11:40

ik lees nog ff iets naar boven maar zie ook de hanover naar voren komen, die wilde ik eerst voor nap testen maar het boomzadel van gam past hem eerst wel.

maar de zaldi lijkt me ook erg fijn zadel toe! Ja

shillelagh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-07 20:03

haah ik heb een stocksaddle te koop en die ligt op mijn tinker:) en een vriendin van mij zegt dat die stubben goed zijn.