[TI] Tinkers in de sport (uitslagen/verslagen)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Poosje81

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-06 22:26

Prissiej schreef:
Even een vraagje.
Welk doel zouden jullie graag willen bereiken met jullie Tinker?
[bv. voor de mensen in de sport]

Wat ik weet van Ilona (Pollo) wil ze met Baggio de Z1 halen. Beter gezegd, voor die tijd mag ik hem écht niet verkopen

Prissiej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-06 22:35

oke
Dat wil ik ook met mijn Tinker halen
lijkt me zo gaaf he
al die mensen die je dan helemaal aankijken en denken en dat loopt dan Z 8)
ja ik zie het al helemaal voor me

roosa

Re: Tinkers in de sport (uitslagen/verslagen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-06 22:48

Zo lang we er plezier aan beleven,en wanneer het echt TE zwaar wordt voor roos want de oefeningen worden natuurlijk zwaarder en er moet flink wat van die achterhand en knietjes gevraagd worden,wil je in galop een volte 10 meter netjes rijden.

Roos haar bouw zit gewoon niet mee laten we eerlijk wezen.
Mijn instructrice is eerlijk,en geeft aan wanneer het op houd voor ons.
Ik ga niet kosten wat het kost om maar hoger te komen,dat vertik ik.
Dus wij zullen echt wel ergens gaan stagneren,ook voor het behoud van de gezondheid van mijn paardje dan hangen wij ons witte sjabrakje aan de wilgen.

Maar roos kan het nog steeds aan,en wil echt haar stinkende best doen in die bak.
We zijn nu aan het polsen of ze de oefeningen een beetje aan kan van het M.
Het is echt voor roosje heeeeel hard werken,gewoon omdat haar lijfje er toch niet echt voor gebouwd is.

Dus ik heb mijn doel al bereikt en alles wat we meer krijgen is fantastisch en mooi meegenomen.
Dus ik ben al dik tevreden

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-06 23:29

roosa schreef:
Zo lang we er plezier aan beleven,en wanneer het echt TE zwaar wordt voor roos want de oefeningen worden natuurlijk zwaarder en er moet flink wat van die achterhand en knietjes gevraagd worden,wil je in galop een volte 10 meter netjes rijden.

Roos haar bouw zit gewoon niet mee laten we eerlijk wezen.
Mijn instructrice is eerlijk,en geeft aan wanneer het op houd voor ons.
Ik ga niet kosten wat het kost om maar hoger te komen,dat vertik ik.
Dus wij zullen echt wel ergens gaan stagneren,ook voor het behoud van de gezondheid van mijn paardje dan hangen wij ons witte sjabrakje aan de wilgen.

Maar roos kan het nog steeds aan,en wil echt haar stinkende best doen in die bak.
We zijn nu aan het polsen of ze de oefeningen een beetje aan kan van het M.
Het is echt voor roosje heeeeel hard werken,gewoon omdat haar lijfje er toch niet echt voor gebouwd is.

Dus ik heb mijn doel al bereikt en alles wat we meer krijgen is fantastisch en mooi meegenomen.
Dus ik ben al dik tevreden
.

Voor mij geld met Lonan precies het zelde het is jammer dat ik niet officeel met hem mag starten, maar voor mij is het gewoon zo leuk mogelijk zo ver mogelijk te komen, maar niet ten koste van alles hoor, het moet te doen zijn, Maar met Lonan zijn we al begonnen met oeffeningen voor de M en dat gaat tot nu toe aardig hij heeft wel wat tijd nodig om het te leren maar ja ik rij eigelijk ook nog maar 2 jaar serieus met hem dus mag zeker niet klagen,

Zo heeft iedereen zijn eigen doel wel leuk om te weten hoe iedereen er over denkt.

kiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-06 07:49

Mijn doel is bekendheid geven aan de Tinker, dat het een heel goed ras/type is. Veelzijdig, en dat het dus niet die slome duikelaars zijn, waar ze voor aan gezien worden.

Wij gebruiken ze ook voor het koetsiersbewijs en ruiterbewijs, de meiden die helpen mijn Tinkers te verzorgen doen er alles mee.
Dit geld ook voor Gipsy King, onze hengst. Die heeft ook al verschillende keren meegedaan aan het ruiterbewijs.

Het is altijd grappig als ze Santana zien staan, denken ze wat een suffig paard, en dan vertel ik dat ze in het Z-mennen loopt, kijken ze je aan of je een sprookje vertel.
Ik wil dat ze gewoon geaccepteerd worden in de sport net als andere rassen.

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-06 09:29

Ik wil gewoon kijken hoe ver we samen kunnen komen en aangezien ik nooit van plan ben om Sayla te verkopen hebben we nog tijd (al moet ik dan niet zelf te oud en stijf worden ... en liefst ook weer wat slanker)

Maar dan dus wel dat we er beide plezier in (blijven) hebben en niet koste wat kost (ga ook niet eeuwen in eenzelfde klasse blijven hangen of zo...), maar dat wil denk ik niemand hier toch?!

Oh en heb mailtje terug van KNHS:

Wij hebben als keuze stamboek ICSB (The Irish Cob Studbook)of IHRP (Irish Horse Registrated Passport).
Maar als u er ICSB in wil hebben dan moet het even opgestuurd worden met een briefje erbij.

Wat zal ik doen?

zwanepol

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-06 13:04

[quote="grid"]
Zwanepol --. dacht dat afkorting NTS ook gewoon voor Nederlands tinkerstamboek wordt gebruikt
maar jij ben dus gewoon gestart met "verkeerde" kaart, geen problemen gehad bij controle of nooit gecontroleerd?

quote]

Toen ik het las dacht ik dus ook gelijk aan Nederlands Tinkerstamboek maar ik vond het toch raar want de kwpn noemen ze toch ook geen knwp?
De uitleg van Bonte zal de reden van de vergissing wel zijn.

Tot op heden heb ik nog maar 1 wedstrijd gehad en ik had gewoon mijn 2 foute startkaarten bij me, voor het geval dat, maar uit ervaring weet ik wel dat ze die haast nooit vragen bij binnen wedstrijden. Maar ik zie het nog steeds niet als mijn probleem hoor, ik heb mijn startkaart per 1 jan.2006 aangevraagd én betaald dus zou ik het héél raar vinden als ze mij daarvoor b.v. zouden diskwalificeren.

nadinec

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-06 14:01

grid schreef:

Wij hebben als keuze stamboek ICSB (The Irish Cob Studbook)of IHRP (Irish Horse Registrated Passport).
Maar als u er ICSB in wil hebben dan moet het even opgestuurd worden met een briefje erbij.

Wat zal ik doen?

Bij mijn startkaart staat ook NTS. het NSvT staat niet gemeld bij het KNHS, daarom zetten ze NTS erop. Heb net even gebeld, maar dat kan niet veranderd worden, ze zetten dat er gewoon op, want dan weet het KNHS wat voor ras het is...... Vreemd, vond ik ook want hij is niet van het NTS maar van het NSvT....... Ze gaan het in ieder geval niet veranderen!

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-06 14:03

nadinec schreef:
grid schreef:

Wat zal ik doen?

Bij mijn startkaart staat ook NTS. het NSvT staat niet gemeld bij het KNHS, daarom zetten ze NTS erop. Heb net even gebeld, maar dat kan niet veranderd worden, ze zetten dat er gewoon op, want dan weet het KNHS wat voor ras het is...... Vreemd, vond ik ook want hij is niet van het NTS maar van het NSvT....... Ze gaan het in ieder geval niet veranderen!

Dan zal ik het ook eens nakijken/navragen bij Ilona

Lowara

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-06 14:16

dat is pas vaag dan, ze creeeren gewoon een nieuwe stamboeknaam! ( nog meer tinkerstamboeken )

zwanepol

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-06 16:44

[/quote]

Bij mijn startkaart staat ook NTS. het NSvT staat niet gemeld bij het KNHS, daarom zetten ze NTS erop. Heb net even gebeld, maar dat kan niet veranderd worden, ze zetten dat er gewoon op, want dan weet het KNHS wat voor ras het is...... Vreemd, vond ik ook want hij is niet van het NTS maar van het NSvT....... Ze gaan het in ieder geval niet veranderen![/quote]

Ik heb gebeld en ze geven mij gelijk en sturen nu wel weer een nieuwe startkaart op. (is trouwens ook al 2/3 weken geleden)
Wat raar dat ze bij jou dan zeggen dat het NTS is, ik denk dat je gewoon iemand aan de telefoon hebt gehad die geen zin had om het te veranderen ofzo.....vrijdagmiddag misschien?

nadinec

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-06 16:51

Ben benieuwd of er dan NSvT op komt te staan, ik had een meisje van de ledenadministratie aan de lijn en die vertelde dat alleen NTS gebruikt kan worden. Ben echt benieuwd wat er bij die van jou opkomt te staan. Laat je dat even weten, dan ga ik gelijk weer bellen...

zwanepol

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-06 17:06

Doe ik

Ik verwacht de nieuwe startkaart trouwens elk moment, ander zal ik maandag wel eens bellen.

roosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-06 17:13

Jep bij mij staat ook nts op de startkaart.

nadinec

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-06 17:43

Als we nu met zijn allen een mooie brief sturen naar het KNHS, misschien krijgen we het dan ooit voor elkaar dat er NSvT op de startkaart komt te staan!!!

snowdon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-06 18:14

Kan het stamboek niet een mail/belletje doen naar het KNHS hierover?

grid: ICSB is het ICS waar Sayla bij zit of ook weer iets anders?

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-06 18:16

Baggio is weer wit, morgen wedstrijd. Hij heeft op die vereniging al 2 * 2 proeven gelopen. Ze hebben daar een trofee, de Vroontrofee.
Eerdere resultaten: 172, 168, 163 en 151. Morgen nog 2 proeven. De hoogste 4 tellen. Dus ze maken we een kansje! Duimen dus!!

Poosje81

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-06 18:18

Bij Baggio staat er ook NTS

zwanepol

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-06 20:29

Begin nu toch wel reuze benieuwd te worden of ik mijn nieuwe startkaart met NSvT ga ontvangen. Toen ik belde ben ik even in de wacht gezet door die dame van de knhs, want ze moest het navragen/kijken en ik kreeg toen als antwoord dat ik gelijk had en dat ze weer een nieuwe kaart zou toesturen.....

Goh, ik verbaas me eigenlijk dat dit nu allemaal pas "ter tafel" komt, dat het niet eerder bij zovelen opgevallen was.

zwanepol

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-06 20:34

nadinec schreef:
Als we nu met zijn allen een mooie brief sturen naar het KNHS, misschien krijgen we het dan ooit voor elkaar dat er NSvT op de startkaart komt te staan!!!

Volgens mij moet je gewoon weer naar de knhs bellen en op je strepen gaan staan, je tinker is tenslotte toch ingeschreven bij het NSvT en niet bij het NTS, en als ze je weer afpoederen zou ik worden.
Het KWPN wordt toch ook niet omgedraaid tot KNWP.

Bonte

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-06 21:45

snowdon schreef:

Ik heb net een mail in het bestuur rond gestuurd

snowdon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-06 21:54

Wat ben je toch een topper he!

sneppie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-06 22:54

succes leonoor !!!!!
Ik moet mennen morgen. 1 x dressuur en 1x vaardigheid
laatste wedstrijd voor de selectie van oost nederland.
Twee beste tellen en sta nu eerste, dus duimen maar !!!!

Poosje81

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-06 22:58

sneppie schreef:
succes leonoor !!!!!
Ik moet mennen morgen. 1 x dressuur en 1x vaardigheid
laatste wedstrijd voor de selectie van oost nederland.
Twee beste tellen en sta nu eerste, dus duimen maar !!!!

Ilona rijdt!

jij helemaal succes!

grid

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-06 23:33

snowdon schreef:

grid: ICSB is het ICS waar Sayla bij zit of ook weer iets anders?

Op de eerste bladzijde van het paspoort staat:

The Iris Cob Stud Book (ICSB)

Maaruh zwanepol moest jij je oude dan niet terugsturen met briefje? zo werd t mij dus via mail verteld??!! zie mijn quote
maar ga eerst toch nog even bellen

en Bonte zet t wel effe recht voor t Nederlandse