[TI] Nieuw: Tinkertaxaties

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Tivoli

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-06 23:18

Ben ook wel eens benieuwd (kijken of jullie in de richting van de prijs komen die ik voor hem neer heb gelegt )

Connor B'otomley:
Hengst, heel bijna 3 jaar
Vosbont,type grai.
1.52m.
Moeder stamboekmerrie 2e premie,vader onbekent.

in juni verwachten we zijn eerste kindjes

foto's :
hier is hij pas 2 jaar
Afbeelding

Afbeelding

Voor meer foto's om te beoordelen zie www.tinkerconnor.tk

dobbel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-06 23:31

Baileys mooie grote ster merrie en inderdaad erg braaf en zeker op het strand, geeft mooie veulens (ben natuurlijk bevooroordeeld) 3750 euro

turbotinker op deze foto vrij luxe nog niet bereden omdat hij nog erg jong is nog niet goedgekeurt 2750 euro.
Ga je zelf ook nog taxeren

Keeva

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-06 23:37

Zooooo, weer even bijwerken ...

Tinkerbell Snorremans van Germania : alleen al voor de naam : onbetaalbaar . Mooie merrie (mis de stokmaat ?, volgens mij op de foto's te zien niet zo heel groot), bewezen moeder, ICS-gekeurd, veelzijdig, 3200 euro.

Angel Snorremans van Germania : leuke merrie, i.m.o. nog niet volledig uitgezwaard, al vroeg moeder geworden, en van een tweeling nog wel ... lief karakter, 3100 euro.

Taryn VvC : leuke merrie, nog niet gekeurd, middenmaatje. Foto's niet zo sprekend (beenwerk lijkt wat iel hier vind ik), heb je geen betere ? 2900 euro.

Silas : prachtige hengst, bijna goedgekeurd. Mooie maat en prachtige bouw, bewezen topouders. Goede resultaten op keuringen. Eenkleur, maar wel een prachtige, warme kleur !! Zou best 'ns met een van mijn merries mogen stoeien . 4000 euro.

Gaby : ik vind dit niet zo'n mooie merrie (sorry ...), kleiner maatje, wel een prachtige tekening, gekeurd (ICS of NST ?). Mij spreekt ze niet zo aan, 2750 euro.

Baileys : prachtige merrie, mooie maat, bewezen goede moeder van prachtige nakomelingen, veelzijdig en aansprekend, 3300 euro.

Connor B'otomley : hengst, grai, dus voor mij minder populair, het vosbonte heeft wel wat, vind ik. Maar nog niet gekeurd, 3000 euro.

Het valt mij op dat de hengsten soms ontzettend hoog getaxeerd worden, ligt er - voor mij - toch wel aan of je zelf ambities hebt om hem hengst te houden....

Zoooo, ben weer bij ! Toch leuk hoor, weer zo'n taxatietopic ... ben alle taxaties van mijn dames in een apart documentje aan het bijhouden

Quinzy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-06 23:41

Wow zeg wat gaan jullie snel !! ik ga morgen na mijn werk er weer werk van maken :p ik loop al bija 2 pagina's taxeren achter !

silas

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-06 01:09

Baileys: erg mooie grote goedgebouwde merrie met TOP karakter! en bewezen nakomeling! 4000 euro en dan ben ik uiteraard een tikkeltje bevooroordeeld!

Connor: mooie hengst, onbeleerd 2750

leintje24

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-06 08:54

ik heb idd geen betere. ik heb wel 100erden foto's, maar op de een of andere manier komt ze er nooit zo op als ik dat wil. ik vind toch al dat ze hoog wordt getaxeerd, want ik heb haar voor 2200 gekocht.

dit jaar ga ik naar de keuring

groetjes marjolein en taryn

Keeva

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-06 09:15

Waar ga je haar laten keuren, Marjolein ?

8nnemiek

Re: Nieuw: Tinkertaxaties

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-06 16:09

#Chubby: 3200, Heel mooi en grote maat.

#D-jee: 2700

#Macho: 2700

#Ghotic Shelta: 2500, kleinere maat en niet bont

#Fayette: 2500, weinig behang, dunne beentjes

#Quinzy: 3000

#Dewi: 2700

#Roosje: 2900

#Lizzy: 2700

#Gypsy: 2400, weinig sok, te luxe

#Shakyra: 2700

#Kaylen: 1200

#Darlah: 2300

#Jordy: 3000, mooi, maar persoonlijk iets te luxe

#Sweety: 2900

#Gammon: 2800

#Jack: 2700

#Bonnie: 3000

#Lisje: 2900

#Bonita: 2700

#Amy: 2800

#Kimba: 2700

#Ryon: 4000 erg gave hengst

#Angel: 1500

#Max: 1300

#Damian: 2800 mooie ruin, grote maat

#Duncan: 3000

#Rhona: 2700

#Grid: 3100

#Lonan: 3500 leuke hengst, nog niet goedgekeurd

#Biggels: 1200

#VIane: 2700

#Sjimmie: 2800

#Keeva: 2600

#Kyara: 2200

#Tinkerbel: 3000

#Angel: 2700

#Taryn: 2700

#Silas: 3500 euro, mooie hengst, nog niet goedgekeurd

#Gaby: 2700

#Baileys: 2800

#Connor B'otomley: 3000, hengst, te luxe en nog niet gekeurd

En dan nu mijn tink:

Naam: Mystic (officieel Christopher)
Ingeschreven bij ICS
Zwartbonte ruin
Schofthoogte: 1,53
Wordt deze zomer 6 jaar
Ouders en verleden niet bekend, waarschijnlijk uit Nederland of Duitsland (aan de naam te zien uit Duitsland haha )
Helemaal verkeersmak, we rijden Natural Horsemanship/freestyle, kan ook zeer goed springen, tot nu toe 70 cm, maar Mystic kan hoger, buiten erg voorwaarts en super gangen, veel knieactie, maar wel een heerlijke jog.
Appart karakter, doet alles voor je als je goed met hem kan opschieten, maar kan ook heel goed geledigd zijn.. Je moet hem goed leren kennen.
Foto's:

Afbeelding
Afbeelding

http://img.photobucket.com/albums/v684/ ... CT3334.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v684/ ... CT0052.jpg

frenia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-06 18:25

Zal binnenkort ook eens de nieuwen taxeren
even ter info: Tinkerbell is 1m51, Angel 1m45.

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-06 18:48

Ik ga binnekort ook eventjes verder taxeren!
Enne, voor de duidelijkheid; Darlah is wel degelijk onder het zadel
moet alleen nog wel wat aan gesleuteld worden!!

Tivoli

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-06 19:32

ik taxeer jullie ook zodra ik tijd heb...
Connor wordt al vrij hoog getaxeert vergeleken met de prijs die ik neer heb gelegt

Biancaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 15:10

Tjee was is al begonnen is het in ene allemaal weg... Erggg blond geloof ik ... Nou dan beginnen we opnieuw hihihi

Damian: Prachtigggg hoofd, wat een uitstraling. Ik vind hem iets te luxe en hij had meer sok mogen hebben, dat vind ik zelf minder (maar das mijn mening he ) Ik vind hem wel erg stoer! 2750 euro

Duncan: Erg mooie bouw, had iets meer sok mogen hebben (ben nou eenmaal een sokken fanaat) Wel hele aparte tekening! 3000 euro

Rhona: Wat een lieffff koppie! mooie sokken. Leuk getekend, zo die witte manen en bovenaan de zwarte en zwarte oortjes. 2750 euro

Sayla ff kwijlen hoor... ik geloof dat ik vosbonte ook erg mooi vind... Prachtig hoofdje, mooie sokken, mooie tekening. goede uitstraling, leuke bewegingen (voor zover ik dta kan beoordelen...) 3250 euro

Lonan: Echt een "Cob" mijn smaak qua bouw dus. Prachtige sokken, mooi hoofd, lekker maat (ik hou juist van kleinere tinkers ) 3000 euro

Biggles: Liefff lekker uit de proporties hihihi, dat grote hoofd, heerlijk zeg! Leuke leeftijd zo he Mooie ogen, mooi hoofd, goede uitstraling! Lekker ding dus 1500 euro

Viane: Ik had de advertentie gezien, waar ze te koop stond. Is ze ook lief en braaf zoals ze schreven? Lijkt me wel, ze ziet er erg lief uit. Jammer inderdaad van de sokken. 2250 euro

Sjimmie: Die snor hihihi helemaal top Die foto op het strand erg mooi, mooie stap heeft hij ook. Mooie kleur en mooie sokken. Wat een waanzinnig lange staart en manen! 3000 euro

Keeva: Ze lijkt een beetje luxe, beetje een klein koppie. Wel lieve uitstraling. Mooi zo'n hele zwarte staart! 2750 euro

Kyara: Erg mooi hoofd!! Mooi getekend en nu al mooie sokken! vooral die ronde plek op haar kont hihihi erg leuk 2250 euro

Tinkerbell: Waanzinnige sokken!! Erg mooi gebouwd, mooie snor voor een dame 2900 euro

Angel (de jouwe dus hihihi) : Wat een lief hoofdje heeft ze, mooie uitdrukking. Erg leuk gebouwd, lekkere (ehhh vieze) sokken 3000 euro

Taryn: Ik vind haar een lief koppie hebben, mooie ogen. helaasweinig sokken waardoor haar benen een beetje iel lijken 2750 euro

Silas weer ff kwijl tijd... Ik hoop dat mijn Maximus ook zo mooi mag worden, hij heeft in ieder geval al de kleur mee Ik vind dat rode met zwarte manen erg mooi. Meeste zullen zeggen bruin, omdat hij geen vosmanen heeft, maar ik vind het echt een rode kleur. erggggg mooi dus. Mooie bouw, mooie sokken supermooie uitstraling. 4000 euro

Gaby: Te luxe voor mij, mooie maat wel . een mooi sprekend koppie. Als ik de sokken op de eerste foto zie, vind ik dat veel te weinig. 2500 euro

Baileys: Laat ik nou een perzische kat hebben gehad die net zo pluizig, net zo gevlekt was en dezelfde naam had hihihi Mooie sokken, mooi hoofd, manen mogen iets langer (lijken op de foto erg kort) Heel mooi getekend, 3500 euro

Connor: Erg mooie kleur en mooi getekend. Ik vind hem alleen (nog) geen tinker koppie hebben (net als mijn Max) te weinig sokken, en ites te luxe 2750 euro

Mystic: Waanzinnige sokken (vooral de eerste link) 2e link hihihi gave actie foto, lekker kontje Mooi hoofd, hoog knuffelgehalte en je rijdt volgens mij met een barefoot zadel 2750 euro

Sjo dan ben ik weer helemaal bij pffff erg leuk hoor maar veel werk. Wel heel erg apart om te zien dat iedereen anders taxeert en sommige prijzen dus heel erg verschillende. Fijn dat er zoveel smaken en zoveel wensen zijn

dobbel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 15:14

Binacaa ik heb haar nu een kleine week en ze heeft een top karakter, lief rustig maar wel allert, Sokken groeien wel weer aan hoop ik, beginnetje is er al weer maar hoe het worden gaat is een verrassing,

leintje24

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 17:37

ik denk dat ik haar in houten laat keuren! wat het dichtste bij is. Vorig jaar was dat hoofddorp, maar ik weet niet of het daar dit jaar ook weer is!

is deze foto beter?
Afbeelding

maar het maakt me verder ook niks uit hoor wat jullie ervoor zouden geven, want ik wil haar toch nooit verkopen! hi hi

dit jaar komen er vast wel leukere foto's!

groetjes Marjolein en Taryn

Sky_Britt

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 18:02

Ooow leuk is dit,, willen jullie van mijn tinkertje ook eventjes de prijs gokken? Ze zal niet zo heel veel waard zijn volgens jullie maar in mijn ogen is ze dat natuurlijk wel.

Naam: Sky
Leeftijd: 14
Stokmaat: 1.48
Ze is buiten super braaf, en in de bak een tikje eigenwijs. Kan B dressuur en ook al enkele L oefeningen, , is ook een beetje western gereden bij de vorige eigenaar,, Kan heel mooi springen,, ik heb een paar onderlinge wedstrijdjes gesprongen van 60cm,, maar ik heb met haar tot 1 meter gesprongen,, ik denk dat ze ook nog wel hoger kan.
persoonlijk vind ik dat ze zeer apparte aftekeningen heeft: sproetten-neus en allemaal kleine vlekjes
Gebreken: Ze heeft bijna altijd diaree waar niets aan te doen is.
Hier is ze nog niet zo gespierd als ze nu is:
http://www.mijnalbum.nl/Foto=A3HNWSN6
Springfoto's:
http://www.mijnalbum.nl/Foto=PXGTJVMF

Afbeelding

Drafje:
http://www.mijnalbum.nl/Foto=FJBKTZB4

Afbeelding

ik weet eigelijk niet of er wel zoveel foto's op mogen,, als dat niet mag haal ik er wel een weg
Laatst bijgewerkt door Sky_Britt op 04-02-06 18:09, in het totaal 1 keer bewerkt

dobbel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 18:06

je mag maximaal 2 foto`s hier kwijt en de rest in links ik ga dus even temmen, verder is het de bedoeling dat je zelf ook taxeerd,

Sky_Britt

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 18:54

zo gedaan,, okee ik zal ook ff un paar gokjes doen. maar ik ben daar zeer slecht in,, dus ik oordeel niet echt op bouw,, maar meer op mijn eigen smaak en wat hij/zij kan.

Chubby: heel mooi en groot: 3500

D-jee: beetje veel zwart,, wel lekker jong en mooie maat: 3000

Macho: 3500

Gothic Shelta: 2800

Fayette: 2800

Quincy: 4000, jammer dat het geen hengst meer is.

Dewi: 3800, 1e premie

Roosje: 3000

Lizzy: 2800

Gipsy: 2500,, te weinig behang

Shakyra Alisha O'Shea: 3200

Kaylen O'Shea: 2000

Ray Vegilin: 3000

Jordy: 4000, ik ben al fan!

Sweety: 3500

gammon: 3000

Jack : 2900

Bonnie: 3200

De rest volgt nog

dobbel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 19:01

sky 2450 euro, ik vind haar kwa bouw niet echt mijn smaak, ze doet me een beetje iel aan, kan door de foto`s komen

8nnemiek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 19:24

Sky: 2700, leuk paardje, veelzijdig, maar een wat kleinere maat en al wat ouder.

@dobbel: En Mystic? Niet mijn knollie vergeten he haha

dobbel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 20:05

sorry mystic 2750 leuke merrie middelmaat redelijk veelzijdig,

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 23:18

ik denk dat je tegenwoordig niet veel goedkopere tinkers vind als 3000.
De taxaties heb ik al samen met Supah_Sky gedaan

Nu mijn Beestje;
Naam: Lucca
Leeftijd: 9/ 10 zoiets
Stokmaat: ongeveer 1.51
Geslacht: Merrie
Lucca is over het algemeen een echte knuffelbeer, maar ze heeft ook haar streken, je mag haar benen pas aanraken als ze je helemaal vertrouwd, en ze trapt heel soms als je opstapt. We hebben een goede basis van de dressuur bereikt, al is ze soms wat sterk. Ze is 99% verkeersmak, ze kan ook wel een sprongetje maken,, maar daar houd ik zelf niet zo van.
Afbeelding
Afbeelding
http://www.mijnalbum.nl/Foto=PYOYHYBE
http://www.mijnalbum.nl/Foto=HMEFOKJT
http://www.mijnalbum.nl/Foto=6HSASIT8

silas

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 11:27

Mystic: 2950 erg leuke en mooie ruin.

Sky: 2700 leuke merrie wel wat klein en ik mis de info of dat ze gekeurd is en bij wlek stamboek

Lucca: 2700 euro mis de info of ze bij een stamboek ingeschreven staat en of ze gekeurd is....

Sky_Britt

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 12:38

Sky en Lucca zijn allebij ingeschreven in het tussenstamboek en binnenkort gaan we naar de keuring zodat ze in het echte stamboek kunnen komen.

Tivoli

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 13:14

Oke...Hier ga ik dan beginnen met mijn waslijst van taxaties.

Chubby
Prachtig dier,mooie hoogte (persoonlijke mening)
Hoop voor je dat ze drachtig is Chub !
Ik zou voor dit paard zo E3500 wegleggen.

D-jee
Leuk dier,tinkertypisch karakter.
Rond de 2500 E.

Macho
Mooi dier opzich,persoonlijk houd ik van gelijkmatiger verdeelt bont maar dit zwartige heeft ook weer wat.
Rond de 2700E voor deze braaf beleerde ruin.

Shelta
Niet mijn smaak,beetje klein en effengekleurd(niet dat ik daar iets tegen heb).Wel prachtige sokkenpartij!
2300E.

Fayette
Hmm moeilijk,mooi paard opzich,maar niet mijn ideaalbeeld van een tinker.2800E.

Quincy
Echt mijn droomtype tinker!Groot grof,veel behang en gewoon prachtig.
Enige minpuntje is dat hij een ruin is (anders was onze merrie kandidaat nummer 1. voor een dekking!)
3200E.

Dewi
Mooie merrie,goed in verhouding.Goed voorbeeld van eem mooie grai.
Jammer van haar lieve kleine stokmaat
3000E.

Roosje
Mooi dier opzich,houd persoonlijk alleen niet van effengekleurt.
Wel super dat ze verder in de sport loopt dan menig tinkertje.
2800E voor een bijzonder kleurtje en een sportcariére.

Lizzy
Mooi dier,ster en driekleur dás altijd goed bij mij
3000E.

Gipsy
Vind dit paard niet tinker typisch,hoog opgezette hals (Friezenbloed?)
Ik zou hier als tinker niet veel voor geven.. 2000 maximaal.

Shakyra
Mooi dier,weelderig behang maar kleine maat.
3000E

Kaylen
Mooi veulen,mooie vader.
Alvast veel behang.
1500E

Darlah
Leuk getekend,sprekend koppie!
Mooie kleur ook.
2700E.

Ray
Kan helaas de foto's niet zien,dus durf er niet op te beoordelen

Vanmiddag ga ik verder,nu eerst even eten *Rammel*