Het liefst zou ik alle hengsten even los in een bak zien . Kijken hoe ze schakelen en hoe ze in balans zijn .
Maar ja snap wel dat dat niet handig is in verband met de veiligheid en "showeffect ".
Daarna gaat mijn voorkeur uit om hem aan de hand te tonen . Zonder dat er iemand op of achter zit . Je hebt dan altijd invloed van de menner/ruiter en die zie ik liever niet als ik een keus voor mijn merrie moet maken.
Voor mij dus graag even stilstaand......kun je de mindere en goede delen beoordelen van de hengst als ie staat en dan graag stap en draf zonder te veel gepluk en getrek van de voorbrenger . Wel graag een goede aanjager erbij ..............maar ach ik weet echt wel hoe moeilijk dat is .
Dan natuurlijk de merrie in het achterhoofd houden die je in gedachten hebt, ze moeten niet alletwee een weke rug hebben bijvoorbeeld..
En dan nog is het lastig met die tinkers omdat je toch vaak de voorouders niet weet .
Het showeffect heb je natuurlijk wel nodig omdat er anders veel mensen niet komen .

logisch 
Laat maar zitten dan