[TI] Beginnende Wedstrijdtinkers in 2015

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Leptir

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 07:49

Ik meld mij ook wel :)
Ik hoop in het najaar voor het eerst te starten met mijn 4 jarige gup. }:0

We zijn haar nu langzaam aan het trainen/doorleren, maar ze gaat razendvlot.
Helaas kan ik niet bij tinkerdagen aanwezig zijn. Het is altijd uit de route en ik het een mini auto en geen trailer.
Wel een rijvereniging op 10 min stappen-afstand

deb_tink

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 09:57

Gisterenavond de eerste proef echt heerlijk gereden. Tuurlijk wat fouten gemaakt maar het voelde goed.
Dit gaf een winstpunt en een tweede prijs *D

De tweede proef ging eigenlijk ook lekker tot aan de linker galop. Toen sprongen we 5!!! Keer verkeerd aan. Gelukkig lukt het aanspringen in de allerlaatste hoek nog goed en kon ik wel de overgang naar de draf laten zien. Maar alle foutjes in de proef leverden ons 5x een 4 op. Gelukkig net genoeg 7's om te compenseren en haalden we 181 pnt *\o/*

De teller staat op B+7 en vanavond gaan we nog een keer, ik hoop dat het weer genieten wordt

PartoutZ

Re: Beginnende Wedstrijdtinkers in 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 14:04

Haha nou als je zoveel 4-en kan veroorloven, dan gaat het toch hartstikke goed :D gefeliciteerd & succes vanavond!

Lekker zo'n rijvereniging om de hoek SH-Bam
Ik dacht er ook eentje redelijk om de hoek te hebben, maar die is toch nog zo'n 6km rijden. Dan zijn we stappend een uur onderweg. Is hij wel gelijk lekker warm gelopen :))

deb_tink

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 21:50

Dank je wel!
Vanavond heel fijn gereden, eerste proef was echt lekker. We werden ook eerste met 189 pnt.
Tweede proef was beter dan gisteren maar weer de galop verkeerd, wel veel sneller hersteld. Toch 176 pnt, zo zie je maar dat het ook echt verschilt per jury.

Maar ben al met al zeer tevreden.

Hier is de rijvereniging ong 35 min stappen. Maar ik pak eigenlijk toch altijd de trailer.

PartoutZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 06:56

Het blijf natuurlijk een jurysport :P
Toch lekker 3 winst bij elkaar gereden!

Ik ben afhankelijk van of ik de auto kan lenen, dus ik zie het nog wel een keer gebeuren dat ik toch een keer onder de man naar de wedstrijd ga. Nu in de L moet dit geen probleem zijn.

ghooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 11:43

ik zou dat ook graag willen doen met onze winfield en eens zijn dochter zitta opgeleerd is om
hen dan uit te brengen in de dressuur.
juist een probleem ken mijn basis wel 8)7 maar ken niks van wedstrijden rijden dus B en M M1 L1 allemaal chinees voor mij.
ik reed vroeg als spring ruiter en heb nooit een dresuur wedstrijd gedaan en nu rijd ik over algemeen western met Winfield hij heeft wel een gewone basis dressuur gehad bij opleren. :D
kan iemand mij uitleggen wat die letters juist beteken :o .
en waar je start ik weet dat Z hoog is maar zover mijn kennis :o :o :o

carolina1278

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 11:51

Mag ik ij hier ook melden? geen Echt jong paard, namelijk 9

Voorheen M1 + 3, maar door zware blessure waarbij de pezen waren doorgesneden, helemaal terug bij af en nu weer aan het trainen voor ons debuut in de M1 in Augustus

PartoutZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 12:19

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-15 16:11

Hier vanochtend eens de proeven geoefend, komende twee weekenden twee dressuurconcourse met Elke, en mijn bijrijder rijdt gezellig met een andere merrie mee.
God.. We zullen nog wel even de proeven moeten oefenen, want we reden continue verkeerd.
Vooral die E-B afwenden gingen we beide zeer consequent steeds de verkeerde afslag in Whuhaha! Morgen maar weer opnieuw proberen, kijken of we dan wel op koers blijven :+

n_lindeman

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-15 17:25

Hallo daar,

Ik kom ook maar eens kijken op bokt.
Wij ( mijn dochter en ik ) starten aankomende zondag ook voor het eerst met onze tinker in de dressuurring, spannend maar zekers gezonde spanning. Proefje van de bb goed geoefend.... dus op naar emmen......

Henderike_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 11:29

n_lindeman schreef:
Hallo daar,

Ik kom ook maar eens kijken op bokt.
Wij ( mijn dochter en ik ) starten aankomende zondag ook voor het eerst met onze tinker in de dressuurring, spannend maar zekers gezonde spanning. Proefje van de bb goed geoefend.... dus op naar emmen......

Hallo Leuk dat je je hier ook meld. Hoe is de wedstrijd verlopen ?

Groetjess.

deb_tink

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 11:35

Oh ja, ik heb de laatste berichten helemaal niet voorbij zien komen, idd, hoe is het gegaan.

Het topic is erg stil! Hoe is het iedereen gegaan in de afgelopen tijd?

Sterre en ik zijn op de keuring in september voor het eerst L gestart. Eerste proef ging super fijn, 1e plek en 194 pnt. Tweede proef heel veel spoken rond de bak en ik kreeg haar niet meer voor elkaar, helaas geen winstpnt. Maar wel
Super trots.
dit was meteen onze laatste wedstrijd, want ben zwanger en stop voorlopig met rijden

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 11:44

Ooh netjes :D
Ik heb min of meer een wedstrijd stop met Elke, laatste concours de L1 afgesloten met 211 punten en Nsvt kampioen geworden in die klasse. Dag erna eerste keer L2 gestart, en twee winst, dus we gingen hard genoeg.
Alleen volgende week nog een verdwaalde L2 starten die ik al heel lang geleden had opgegeven.
en dan tot het voorjaar verder niets. Ik rijd ook sinds september niet meer in de bak, alleen nog op buitenrit, longeren, grondwerken etc. Heerlijk :)

Maar het is hier inderdaad een beetje stilgevallen de laatste tijd, anderen nog resultaten geboekt?

roosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 12:51

Je gaat echt ook als een speer met elke.
Echt knap hoor!!

Was t topic ook een beetje vergeten.

Mooie punten allemaal gereden met het jonge spul!

Hier zijn we inmiddels de B alweer uit.
vorige week voor het eerst L1.
Proefjes 1x geoefend aangezien loes nogal van de mee denk is.
AC lijn op is voor haar al teken om te gaan wijken.
Ze moet nog leren om te gaan wachten op de hulpen.
Dus bar weinig geoefend en verwachte ook echt niks.
Maar ze liet zich braaf rondsturen.
En nu was ik het die te laat was met alles.
Wat een schijt proefjes zijn dat zeg.
Toch eerste winstpuntje gehaald.
Wel goede eigenschap van loes.
Met inrijden is ze afgeleid.
Ziet van alles, wil kennis maken met de andere paarden.
Maar zodra ze de ring binnen is.
Is ze bij mij met der koppie.
Das weer een voordeel als je altijd alleen in een bak rijd.
Dan word ze relaxed.

Mlt94

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 13:37

Leuk al die wetstrijd tinkers!
Ik hoop binnenkort mijn eerste wetstrijd te starten met mijn merrie Evy.
We hebben de afgelopen tijd met mijn instructrice hard getraind en voor mijn gevoel zijn we er klaar voor om rustig is een wetstrijd mee te pakken.
Maar eerst nog een outfit bij elkaar zoeken haha.

mascha_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 14:50

Hier ook alweer ff geen wedstrijden gereden. Flink aan t trainen geweest, dat wel... komend weekend staat Exloo op het programma.

Ik start bewust B onderlingmet mijn jonkies. Ik mag geen B meer starten en t L vond ik toch al meteen te veel. Km maken is zo waardevol ... maaarrr in januari zal ik ze met startkaart gaan startten. Lilly waarschijnlijk M1 en Axel L1 of 2 , ff kijken wat zn achterwaarts doet komende maanden. King gaat zn km lopen in het Z1 en ik hoop in januari Dwayne zn wissel erop te hebben zodat we eens over gaan naar Z2. Hij springt m wel maar nog wanneer t meneer uitkomt haha.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 15:28

Ik ben niet meer gestart. Ik heb me wel aangemeld bij de rijvereniging en was gestart met clublessen. Startkaart heb ik ook aangevraagd miv Januari.

Inmiddels ook verhuisd en geen bak meer. Nu morgen we wekelijks bij de manege rijden en ik denk dat ik toch maar ga doen.

Ook heb ik mijn zadel verkocht omdat ie teveel veranderd iedere keer. Dus zodra ik weet dat het zadel wat ik nu heb ook echt goed is ga ik wekelijks op de manege rijden. Wie weet is er een keer een wedstrijd in de buurt.

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 18:14

Hier met Milan tig stappen terug, waar hij vorige winter redelijk braaf zijn rondje liep, op wat hekjes springen en de bak uitlopen na, heeft hij nu echt een enorme puberperiode. Dus daar moeten we even doorheen. Dus dat duurt nog ffkes.

Henderike_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 19:16

Hallotjess.

Ik ben sinds 3 weken begonnen met lessen en in deze 3 weken al super grote stappen gezet met Jill.
Ze galoppeerde namelijk nooit rechts om najaa wel galopperen maar dan in de linker galop. En afgelopen dinsdag voor het eerst met haar rechtsom gegaloppeerd wat mij zelf al in 2 jaar niet lukte, lukt mij nu al na 3 lessen.

We zijn al veel verder gekomen en hoop nog veel meer te leren in de lessen die ik krijg, zodat ik met een maand hopelijk eigenlijk mijn 1e B proef debuut kan maken.
Wel in het vooruitzien hebben we een onderlingen proefje te staan. ben benieuwd.

Groetjess

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 21:06

Leuk topic!

Duurt nog wel ff voordat Roosje op wedstrijd gaat.
Wellicht leadrein proefjes met mijn dochtertje.
Galop sowieso nog een hele tijd niet.

Allienda

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 08:54

Ik ga me hier ook melden *\o/* Ik rij met mijn vaders tinker Keltic wedstrijden en zijn inmiddels L2+4 dus niet echt meer beginners. Hoewel ik nog nooit eerder zo hoog gereden heb :+

Vorige week heb ik mijn andere tinker weer opgepakt, hij had begin van het jaar een beetje overbelaste pees. Aangezien hij al eerder een fikse blessure aan die pees had (welliswaar iets heel anders maar toch) heeft hij een hele poos lekker op de wei gestaan en heeft weinig hoeven doen.
Na de verhuizing moesten we even settelen en nu heb ik hem een aantal keren gelongeerd en dat ging erg goed en gisteren heb ik er weer voor het eerst opgezeten. Mijn doelstelling is komend voorjaar lekker B te gaan starten mits de revalidatie naar wens verloopt :) :j We pakken het lekker rustig aan en we zien waar het schip strand. Nu eerst wat afvallen en sterker worden :+

Henderike_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 12:08

Hallo Allemaal,

Ik was wel erg benieuwd naar in welke regio jullie allemaal wedstrijden rijden, want zie eigenlijk nooit een tinker op de wedstrijden verschijnen -O-.
Zelf kom ik uit Friesland En dan bijna helemaal boven in. Namelijk Kollumerzwaag.

Zijn er nog meer die uit Friesland komen of ben ik de enige :o

Groetjess.. :*

mascha_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 12:53

Heel nederland en belgie. Wonen zelf in België , nabij Luik. Vandaag dus richting Exloo vertrekken, de 22 ste in Zoutleeuw en week erna Heeze...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 14:33

Wij komen vanuit het zuiden dus ons zal je idd niet tegenkomen :n

Jammer dat je weinig tinkers tegenkomt!

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 15:07

Er komen er wel uit Friesland maar je zit al snel voor de normale concoursen niet bij elkaar in de regio.
Ik zit in Drenthe en ken er genoeg die met een tinker starten. Alleen je komt elkaar weinig tegen.

Tenzij de koudbloedwedstrijden natuurlijk :D