Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
cp112 schreef:stalnijmegen schreef:ohh echt?? weet jij t beter als mij
nou dat word dan maar eens een mooie leeftijd om an die arbeit te gaan
denk dat alle groeischrijven nu wel ontwikkeld en gesloten zijn
Staat in de openingspost Deesje
[/quote]
ghooske schreef:wat ik maar wil zeggen is gewoon hij geeft mooie veulens en als de smid nu nie zo gekapt had was hij wel door geweest ik probeer gewoon volgend jaar opnieuw met wat extra spieren
Zo werkt dat niet.
Cemlys schreef:ghooske schreef:wat ik maar wil zeggen is gewoon hij geeft mooie veulens en als de smid nu nie zo gekapt had was hij wel door geweest ik probeer gewoon volgend jaar opnieuw met wat extra spieren
als als als... als je 10 punten meer hebt dan kon hij wel in de buurt van een 1ste komenZo werkt dat niet.
Ik geloof niet dat hij door anders kappen ineens niet meer onderstandig is en week, maargoed... ik hou er nu over op.
ghooske schreef:toen was hij gewoon echt groen en daarvoor was hij afgekeurd ik stond er met een veulen van 3 niet een hengst van 3 daarom dat ik hem heb laten uitgroeien ben gewoon te laat begonnen met trainen en daarbij nog eens tijdens zijn training heeft hij bijna 3maand stil gestaan door ziek worden en overlijden van mijn papa en nee zoek geen excuus voor die gene wat dat denken:D maa rik weet gewoon ook wel dat hij meer spieren kan hebben hij heeft ze gehad ze zijn gewoon weg gevallen door omstandigheden.
Linseybeauty schreef:ghooske schreef:toen was hij gewoon echt groen en daarvoor was hij afgekeurd ik stond er met een veulen van 3 niet een hengst van 3 daarom dat ik hem heb laten uitgroeien ben gewoon te laat begonnen met trainen en daarbij nog eens tijdens zijn training heeft hij bijna 3maand stil gestaan door ziek worden en overlijden van mijn papa en nee zoek geen excuus voor die gene wat dat denken:D maa rik weet gewoon ook wel dat hij meer spieren kan hebben hij heeft ze gehad ze zijn gewoon weg gevallen door omstandigheden.
Echt niet boos bedoeld maar als je niet tegen kritiek kan en overal wel commentaar op geeft maak dan aub geen topic aan
.
Varekaj schreef:Maar waarom wil je hem dan ggk? Alleen voor dat papiertje bij de veulens? Vind ik wel zonde van het geld dan. Vooral voor TS, want hem ggk krijgen en de keuring zelf + promotie die bij een dekhengst komen is toch echt niet goedkoop?
frenia schreef:Chantal: hoho maar, ik zeg ook niet dat dat een slechte prestatie was!
ik zeg ook zelf dat hij inmiddels uiteraard flink uitgezwaard en ontwikkeld is nog
wat logisch is gezien hij toen nog erg jong was!
en ik wil haar ook geen hoop geven dat haar paard een tophengst 1ste premiewaardig zal worden
maar ik vind het wel verkeerd om het paard gelijk te gaan afkraken terwijl er zelfs ondanks zijn reeds hogere leeftijd, toch groeipotentieel in zit
ook paarden die al ouder zijn kunnen toch nog heel erg veranderen, zowel ten voordele als ten nadele
ik beweer niet dat dat per definitie ook met Winfield zal gebeuren, ik wil alleen de mogelijkheid voor ogen houden dat het wel kàn
en inderdaad, zelfs met evolutie wordt hij geen wereldtophengst, en inderdaad, ggk met een 3e premie blijft "maar" een 3e premie en dus inderdaad met behoorlijk wat minpunten. Een 8 is eigenlijk een punt wat voor een hengst nog maar net goed genoeg is en dus niet zeer goed/zoals het zou moeten zijn.
Dus uiteraard moet daar rekening mee worden gehouden en uiteraard moet je dan zeer bedacht zijn om de juiste combinaties te maken.
cp112 schreef:Furrow schreef:Hoe zit het dan met het sperma onderzoek?
Dacht dat dit bij een hengstenkeuring verplicht was.
Of heb ik dit als leek goed mis?
Bij het ICS is geen rontgen en sperma onderzoek verplicht.
Bij het nsvt (en geloof gcdha ook) wel.