[TI] Tinkers van de Bonte Hoeve

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Nicam

Re: Tinkers van de Bonte Hoeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 14:13

Wat een mooi dier is Rogan toch :9

Nimby

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 23:04

Shoots - misschien ooit ...
Ik had er nooit aan gedacht maar als ik zie hoé mooi die professionele foto's zijn, is het toch wel erg leuk.
Van Rogan heb jij echt een portfolio, dat vind ik supergaaf :j Ik denk nooit dat ik dat ga redden! Maar misschien, een keertje... als ze wat ouder is.

Ik zal hier eens een elegante foto plaatsen :D :

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 23:19

Nimby schreef:
Shoots - misschien ooit ...
Ik had er nooit aan gedacht maar als ik zie hoé mooi die professionele foto's zijn, is het toch wel erg leuk.
Van Rogan heb jij echt een portfolio, dat vind ik supergaaf :j Ik denk nooit dat ik dat ga redden! Maar misschien, een keertje... als ze wat ouder is.

Ik zal hier eens een elegante foto plaatsen :D :

[ Afbeelding ]

Ik kan je echt Marianne aanraden :j

Heb heel veel met meetings meegedaan ook zodat hij veel zou leren. Vreemde omgeving netjes stilstaan. Heeft hem echt goed gedaan!

Nimby

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 23:28

Die is van die sneeuwfoto's toch? Inderdaad erg mooi.
En die van de herfstbladeren was dat Wendy Vonk?

Wel een goede tip om er veel van te leren buiten de foto's om, dat is natuurlijk zo!

Ik denk dat de eerste keer voor ons wel zal worden in het aangrenzende recreatiebosje vlakbij stal :)
Volgens mij maken mensen er ook trouwfoto's dus dat moet goed komen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 23:36

Nimby schreef:
Die is van die sneeuwfoto's toch? Inderdaad erg mooi.
En die van de herfstbladeren was dat Wendy Vonk?

Wel een goede tip om er veel van te leren buiten de foto's om, dat is natuurlijk zo!

Ik denk dat de eerste keer voor ons wel zal worden in het aangrenzende recreatiebosje vlakbij stal :)
Volgens mij maken mensen er ook trouwfoto's dus dat moet goed komen :)

Die herfstfoto' s was idd Wendy Vonk! Marianne is een beetje mijn huisfotograaf Hihi maar jij woont niet echt om de hoek toch?

Ik zou nog graag een shoot van Lione Bakker willen

Nimby

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 00:01

Maar wie is dat?
Van mijn (nieuwe, ben pas verhuisd) stalgenoten heb ik nu her en der op fb ook professionele foto's aangetroffen. Tenminste, foto's met een logo bedoel ik. Die fotograaf zal wel uit de buurt komen.
Nou wie weet!
Je kan me wel inspireren zo :)

casjmir

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 14:39

Heb ook een tinkertje van de Bonte Hoeve :Ailish, volle zus van Nigel. Ze lijken erg op elkaar. Sinds februari 2013 is ze bij ons. Deze maand wordt ze drie. Hierbij een paar foto's van een jaar geleden.

Afbeelding

Afbeelding

jansje73

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-15 07:28

Wow wat leuk om weer een bontje erbij te hebben. Wat een leuke tinker heb je.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 08:53

Ik wil net zeggen lijkt wel een look a like van Nigel!

Ik vind nog steeds dat we een keer een bonte hoeve rit moeten doen. Ik heb het vorig jaar gedaan en is echt heel leuk

jansje73

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-15 09:52

Blingh schreef:

Ik vind nog steeds dat we een keer een bonte hoeve rit moeten doen. Ik heb het vorig jaar gedaan en is echt heel leuk

Ja zeker moeten we dat doen . Nu kan ik ook mee rijden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 14:28

jansje73 schreef:
Blingh schreef:

Ja zeker moeten we dat doen . Nu kan ik ook mee rijden.

*\o/* Als we verzamelen bij bijvoorbeeld de Roestelberg :j

Nijna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 14:48

oh ik zou ook wel mee willen, komt er toevallig iemand in de buurt van spijkenisse met een trailer?
vervoer is lastig,,,

casjmir

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 17:24

Waar hebben jullie vorig jaar de rit gehouden?

Nimby

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 23:41

Die lijkt zeker op Nigel! Kijkt net zo lief :)
Nigel was volgens mij pas jarig en is vier geworden.

Bonte Hoeve rit lijkt me zeker leuk! Maar dan moet ik even iemand vinden met twee Bonte Hoefjes waar ik één van kan lenen :) Die van mij is nog net te jong.

Nicam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 10:51

Ooooo wat een knappert is Ailish zeg :9 en inderdaad precies hetzelfde hoofd als Nigel.
Een Bonte Hoeve rit lijkt mij best leuk, maar dan eerst beiden zadelmak (zonder dat ze ervandoor springen). Nigel is wel zadelmak, maar vertoont soms heel erg rennerig gedrag en waar dat vandaan komt????? Geen idee, want is uit het niets >;) , maar komt goed....en dan hoppa....eropuit *\o/*
En ja...Nigel is op 6 april vier jaar geworden ....dus al een hele grote vent :D

jansje73

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-15 11:18

Nimby schreef:
Die lijkt zeker op Nigel! Kijkt net zo lief :)
Nigel was volgens mij pas jarig en is vier geworden.

Bonte Hoeve rit lijkt me zeker leuk! Maar dan moet ik even iemand vinden met twee Bonte Hoefjes waar ik één van kan lenen :) Die van mij is nog net te jong.

Nou ik heb 2 bontehoefjes en als het allemaal mee zit en ik zadels heb en dat ze al eens in de duinen zijn geweest dan mag je er wel mee op eentje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 11:29

Ik ben vorige keer met Rogan een draver en een spaanse richting de bonte hoeve gereden hoor, dus wat dat betreft :P

jansje73

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-15 11:33

Blingh schreef:
Ik ben vorige keer met Rogan een draver en een spaanse richting de bonte hoeve gereden hoor, dus wat dat betreft :P

Dat kan ook gezellig zijn toch ?

jansje73

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-15 11:36

casjmir schreef:

Het mooiste zal zijn vertrekken vanuit de bontehoeve zelf. Dit natuurlijk wel in overleg met Adri en Conny.

Of ergens afspreken bij een cafe aan de duinen.

jansje73

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-15 11:52

Tara van de Bontehoeve is pas 4 jaar geworden ( 29-03-2011) en ze is net zadel mak. Ik ben nu haar aan het door rijden. Ik werk met Tara nog niet zo heel erg veel. Ik vind Tara nog een puppy en ze is nog klein ook ( 135 a 137 cm.) Wel is Tara erg braaf en afgelopen zondag ben ik met Tara voor het eerst in de bossen geweest, toen zat ik op Taartje voor 4e keer. We zijn zelf voor het eerst in galop geweest in de bossen.

Afbeelding

Quinlan wordt 5 op 9 juli . Op Quinlan kan je rijden , alleen moet hij nog goed worden doorgereden. Stap en draf dat gaat super en ook op de weg is hij braaf. Alleen een goed passend zadel zoeken voor hem is erg lastig , Quinlan is erg breed. Ik rijd hem nu met een BBP. Als alles mee zit wil ik vrijdag Quinlan mee nemen naar de bossen voor de eerste keer. Helaas zit het rijden van mijn beide paardjes niet altijd even mee, of ik heb geen oppas , of het is te slecht weer en mijn paardjes lopen op een gemeente weiland en daar hebben we geen goede rijbak. Mijn bedoeling is dat ik beide paardjes ga rijden in de bossen en duinen en met Taartje heb ik a de eerste stap gezet.

Afbeelding

casjmir

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 12:47

Ailish moet ook eerst nog een paar jaartjes groeien voor ze mee kan, of het moet een Bonte Hoeve wandeltocht worden.... Zelfs daar moeten we ons op voorbereiden want we hebben nog niet veel wegervaring. Deze zomer al wel een paar lesjes trailerladen gedaan. Daar liep ze zelf in na een paar keer oefenen.

Nimby

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 21:29

Jansje lief aangeboden! Ze zijn ook prachtig je bonte hoefjes. Quinlan wordt zeker breed zeg! Past er ook geen barefoot op hem?

Casjmir mijn merrie Thaisme loopt dan ongeveer gelijk met Ailish. Zij wordt over twee maanden drie jaar. Leuk om te kijken wat jij met haar doet qua inrijden enzo!

Blingh als de rit vóór einde zomer is en het mag, wil ik ook wel mee op jullie Fonz. Dan zeggen we dat hij een Noriktinker is :D

jansje73

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-15 22:07

[quote="Nimby"]Jansje lief aangeboden! Ze zijn ook prachtig je bonte hoefjes. Quinlan wordt zeker breed zeg! Past er ook geen barefoot op hem?

Ik ben lief :D := . Ik ben met spoed op zoek naar een Barefoot zadels , wil een dressuur zadel Lexington en een Cherokee. Dus al je nog iets weet laat het me maar weten. ( Niet te duur )

Vanmiddag ben ik met mijn aller grootste paarden vriend Quinlan voor het eerst na de bossen geweest. Het ging super.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Nimby

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-15 22:36

Wat vindt hij het leuk! Straalt eraf.
Helaas geen zadel in de aanbieding, sorry :\

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 12:00

jansje73 schreef:
casjmir schreef:

Het mooiste zal zijn vertrekken vanuit de bontehoeve zelf. Dit natuurlijk wel in overleg met Adri en Conny.

Of ergens afspreken bij een cafe aan de duinen.

Je kunt ook bij bijv de roestelbergh afspreken. Vanuit daar naar de bonte hoeve rijden. Daar paardjes wegzetten, bij hun wat eten en drinken/rondleiding en weer terug naar de Roestelberg?

Zoiets had ik in gedachte althans