[TI] Ontzettend vieze staart, wie heeft de tip?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

mickydo

Re: Ontzettend vieze staart, wie heeft de tip?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 11:32

nee inderdaad mijn staartzak zit inderdaad niet hoog genoeg maar wonder boven wonder tilt meneer met de zak om zijn staart zijn staart wel iets hoger op en valt het tot nu toe mee met de poepresten . Maar die maillot ga ik zeker onthouden !

Brilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 11:37

Ladyloe schreef:
Dan ga ik dat dan toch maar eens proberen. Hebben ze er geen last van? Heb wel eens gehoord dat het het evenwicht kan belemmeren?

:) daar hebben katten last van, niet paarden. Je kunt beter niet iedere dag de vlecht er weer uit halen, want dan breken er ook teveel haren af, gewoon als de vlecht er rabberig uit gaat zien, opnieuw maken en niet te strak.

Ladyloe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-14 19:22

Nou de maillot actie is een goede!! Ik zal straks even een foto plaatsen waarop het hopelijk een beetje te zien is. Maar we hebben vandaag ook gelijk voor het eerst schone billen!!

Ladyloe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-14 20:18

Hierbij de foto. Zoals je kan zien zit de mest op de maillot!

Afbeelding

Sennaaa12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 22:09

bij ons hadden ze ook zon tinker.. ze vlochten het en dan hielp het wel meer :j

Ladyloe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-14 22:14

Met alleen vlechten redde ik het helaas niet..

Hubbels

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 22:27

Ik koop de CM trouwens bij Agradi, daar is het echt een heel stuk goedkoper!
Eigenlijk standaard 28% korting 944ml voor €48,07 (geen verzendkosten!)

Ladyloe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-14 22:32

Oh dat wist ik niet!

Ladyloe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-14 18:21

Hoe is het met de andere staarten?

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 21:44

Nou ja vrij vies eigenlijk maar is er zeker en vast uit te kammen met de vlechten los te halen dat wel :).

Eens zien dit weekend voor een iets over zijn staart te doen dat het wat langer netjes blijft :D .

Liamssfork

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 22:13

Ik merk dat met het vlechten de haren toch wel gauw afbreken. Ik denk dat ik het er dus maar gewoon uitlaat en 1 keer in de 1/2 weken ga wassen... Hij heeft gelukkig een zwarte staart.

Ladyloe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-14 23:15

Als je het daar mee red is het fijn!

Hier werkt de maillot nog perfect!

MareVeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 23:25

Ik heb t zelfde probleem! Een tinker met een hele dikke vieze staart. Inclusief de 'mest-dreadlocks' zoals jij t zo mooi omschrijft haha. Die van die maillot is een goede tip, maar niet voor mij wegelegd. Omdat mevrouw 24/7 in een kudde staat, weet ik niet of die maillot lang meegaat. :Y) maar invlechten is een goeie, alleen, hoe kom ik zo ver? Het is nu echt een groot muizennest achter dr kont.. :=

Jane2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 10:31

Ik was de staart eerst. En dan spoel ik die na met warm water met theatree olie (ongeveer 10druppels). Dat helpt goed tegen de jeuk (voor manen) en maakt het makkelijker doorkambaar. Werkt erg goed. Zelfs bij de dikke staart van mijn tinker. Daarna maak ik van de bovenkant een losse invlecht en nog 2 vlechten van de rest van de staart. Gaat erg goed.

Ik heb nog wel een vraagje of iemand de tip heeft om zonder tuinslang de zijkant billen/flanken schoon te maken. Storm ligt echt zalig in zijn stal, maar dan ook meteen in de vuiligheid. Zijn bil/flank is nu geel ipv wit. Iemand de tip?

Ladyloe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-14 00:41

Cowboy magic greenspot remover! En ik gebruik ook billendoekjes, maar die halen de gele kleur niet echt weg..

Jane2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 09:36

bedankt. Daar hoor ik meer over. Dan moet ik die toch echt gaan halen. Billendoekjes heb ik ook ondertussen in de koffer liggen. Hahaa.

Hij heeft ook van die, hoe noem ik ze, brokstukken hahaa, stukken poep zand en zooi onder zijn buik. Die helemaal vast zitten in zijn haren. De meeste krijg ik wel los gefriemeld maar er zit een hele grote naast zijn koker. En knippen is geen optie, zeker daar niet, hij heeft nog af en toe last van losse beentjes.

Dus iemand een tip hoe ik die onderhand los kan krijgen. Ik wacht nu tot hij gaat verharen dan komt het wel los, maar het zit er al zo lang. Zat er al toen ik hem kocht. Maar hij heeft in die paar maanden zoveel rust gekregen dat ik dat nu weg wil gaan halen. Dus als iemand een idee heeft.

Ladyloe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-14 14:54

Voer je al iets van lijnzaad?

En misschien is een dekentje een optie? Mijn paard heeft ook lange haren maar is nu enorm aan het verharen. En ze heeft een deken op dus heb gelukkig dat probleem niet.

Jane2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 17:38

Hij heeft een deken op. Maar die brokken zaten er al toen ik hem kocht. Aangezien hij nog geen opvoeding had gehad en dus redelijk losse beentjes heb ik het gewoon laten zitten. Maar nu is hij zo braaf dat ik me er wel aan wil gaan wagen. Alleen wordt hij knettergek van een schaar. Het lijkt wel of er leven in de haren zit die ik wil knippen, echt heel raar. Heel langzaam aan gaat dat ook beter, maar ik ga nog niet onder zijn buik hangen, met het risico dat hij dan wel flink trapt. En die kans is groot.

Lijnzaad krijgt hij nog niet.

Ladyloe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-14 18:27

Oke, lijnzaad is ook een stimulans voor de vacht.

Ik zou als ik jou was met lauw water de brokken nat maken en dan proberen zacht los te pulleken. Ik heb er zelf geen last van bij mijn paard maar heb er al wel eens meerdere met dit probleem gewassen enzo.

Vasthi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 19:14

Zou het toch laten zitten en even afwachten tot je het er door de verharing zachtjes af kan trekken. Waarom jezelf en je paard zoveel stress bezorgen door eraan te gaan knippen?

Jane2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 19:55

Dat is ook mijn visie geweest. Hij heeft in het voorjaar droes gehad. Dus heeft heel de zomer nog in halve winterharen gezeten. Toen kocht ik hem en kwamen we erachter dat hij dus echt flipt op de schaar. Hij lijkt er geen last van te hebben. Denk dat ik het inderdaad laat zitten tot hij gaat verharen.

Bedankt

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 08:31

Ik heb ook dat met de mijne dat er brokstukken van van alles en nog wat onder zijn buik zit, er was niet tegen op te poetsen gewoon ik wacht gewoon af tot het vanzelf los komt te zitten. Die verliest al stevig op zijn rug als zijn buik nu volgt is dat ideaal :). Knippen maakt de mijne verder niet van maar toch die verhaart nu toch ik kan dan net zo goed wachten.

Ga zijn staart misschien komend weekend nog eens weken en vlechten terug en anders de week erna. Ik ben volgende week 5 dagen weg met school hoop dat het zal meevallen van de viezigheid achteraf. :)

kayleetinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 08:42

ik vlecht al vanaf de bovenkant :j
mijn tinker had hetzelfde probleempje :(
maar ik vlecht nu vanaf de bovenkant in....
en dat werkt heel goed :o
en mijn tinkertje,sam,schuurt ook weleens.
maar ik vlecht dan stevig genoeg dat ie blijft zitten en was zijn staart met shampoo om de week

Ladyloe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-14 11:03

Vlechten is bij mijn paard niet voldoende. Maar in combinatie met de maillot gaat het echt prima!