[TI] zoektocht tinker pfff

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

snowdon

Re: zoektocht tinker pfff

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 19:16

Zijn vader is wel bekend, maar staat niet in zijn paspoort. Als ik me niet vergis is zijn vader Brown Sugar? Die bruinbonte 'sport'tinkerhengst in België. Leuk dat hij nu naar jullie gaat! Ik ken hem van de periode dat hij net bij 2lazy7 stond, zijn halfbroer kwam laatst ook nog hier ergens voorbij.

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 19:51

Ja, Meadows Brown Sugar ken ik idd! Wel gek, want hij is echt niet zo sportief gebouwd als mams op paps! Heb het wel altijd een leuke hengst gevonden, maar toch heb ik liever een mooie authentieke cob. Bedankt! :)

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 22:15

Kirsha schreef:
Zandro, ik bekijk het altijd maar zo... Als het echt jouw paard moet zijn, komt ze uiteindelijk wel bij jou terecht. Dus als iemand anders haar dan voor je neus wegkaapt heeft het niet zo moeten zijn. Lekker zweverig he :D

Mijn zoektocht is inmiddels ten einde. Sinds vandaag hier op stal: Fenore!
[ Afbeelding ]

Gefeliciteerd! Da's een dochter van mijn overleden hengst.

Gefeliciteerd met Boris, jackytje, met jullie als nieuw thuis zit het wel goed, Tinky is zo bij jullie opgeknapt! :j Aan Boris valt zo te zien niks op te knappen, die ziet er goed en braaf uit. Heel veel plezier met die 2!
Laatst bijgewerkt door KootMiraDrum op 17-08-13 22:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 22:24

Dank je wel :D Ik weet het inderdaad :j

ilona_selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 22:33

ik moet eerlijk bekennen dat ik echt mijn droomtinker gevonden heb, alles wat ik zocht zat in hem, wat ik het voornamelijkste zocht was dat hij lief voor kinderen moest zijn en wat is het een schat,mijn dochtertje van 5 jaar rijd alleen op hem.

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 01:13

Over de posts van Zandro en Kirsha heengelezen, oops...

Gefeliciteerd met Fenore!

Zandro, wat jammer dat dat dan even tegenviel :( Ik zal voor je duimen dat dit najaar duidelijk wordt of ze voor jou bestemd is.

Zandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 09:40

Gefeliciteerd met jullie paardjes!

Ik blijf ondertussen gewoon mijn gevoel volgen. Wie weet dat ze de volgende keer, als ik wat meer kan uitproberen wel; het "yes" gevoel geeft. Ben gewoon ook een ruiter die daar wat meer tijd voor nodig heeft. Het liefst probeer ik daarom een paard bijv even 1 week dagelijks uit; helaas lukt dat bij deze merrie niet door de reisafstand in combi met gewoon moeten werken.

emke2001

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-13 14:12

Ik denk dat ik ook mijn nieuwe paardje heb gevonden....
Volgende week wordt hij gekeurd en als dat allemaal goed is, neem ik hem mee naar huis.
Ik had best een eisen/wensen lijstje en heb een paar dingen moeten schrappen van mijn lijstje :o
Maar het gevoel is goed en daar vertrouw ik nu op!

Ik vind het nu al spannend om hem mee te nemen in de trailer...
Dat is helemaal onbekend voor hem en hij heeft nog niet heel veel van de wereld gezien en is nu nog meer een held OP sokken ipv MET sokken :) .
Nog even spannend dus, maar ik hoop dat ik mijn droomtinker weer gevonden heb!

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 14:18

Bedankt Snowdon en Zandro!

Zandro, ik vind het niet vreemd hoor. Het is geen auto waarbij je na 1x proefrijden denkt van 'ja, deze is wel prima'. 't Blijft toch een hele stap en het zou zonde zijn als het een verkeerde blijkt te zijn.

Emke, spannend! Waar komt hij vandaan?

Hubbels

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 15:21

emke2001 schreef:
Ik denk dat ik ook mijn nieuwe paardje heb gevonden....
Volgende week wordt hij gekeurd en als dat allemaal goed is, neem ik hem mee naar huis.
Ik had best een eisen/wensen lijstje en heb een paar dingen moeten schrappen van mijn lijstje :o
Maar het gevoel is goed en daar vertrouw ik nu op!

Ik vind het nu al spannend om hem mee te nemen in de trailer...
Dat is helemaal onbekend voor hem en hij heeft nog niet heel veel van de wereld gezien en is nu nog meer een held OP sokken ipv MET sokken :) .
Nog even spannend dus, maar ik hoop dat ik mijn droomtinker weer gevonden heb!

Ja Emke vertel, heb je al foto's?
We zijn benieuwd!

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 15:39

Gefeliciteerd Emke!

Vandaag is Boris thuis gekomen <3 Hij vindt alles wel nog reuuuze spannend. Op dit moment staat hij nog even alleen op een landje, morgen gaan we hem introduceren met de kudde. Hij heeft een heilige schrik voor de dwerggeitjes die naast hem staan, van een caravan die daar in staat (weide vol brol, is niet van ons) moest hij ook niet veel weten :P Het is wel echt een goedzak en begint al meer vertrouwen in ons te krijgen en komt af en toe al eens naar ons in de wei. Spulletjes zijn met hem ook aangekomen, die hebben we daar nieuw gekocht aangezien ze daar zelf een store hebben. Ik ben gek op zijn zadel, het is een EE Tack westernzadel (http://shop.reininghorse.nl/images/imag ... %20047.jpg) Ook zijn rood/wit parelli natural hackamore is echt mooi, ben blij dat we deze gekozen hebben. Genoeg gekletst over spullies, nu foto's!

Hij is trouwens vies omdat hij 2u in de trailer heeft gestaan. Poetsen ga ik nog niet doen nu, pas als hij helemaal gesetteld is.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Zandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 16:09

He Emke, wat goed zeg! Proficiat! Kun je wat meer over je nieuwe aanwinst vertellen? Hoe hij/zij eruit ziet, hoe groot, waar je hem/haar vandaan hebt ed

emke2001

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-13 20:35

Iedereen gefeliciteerd met de nieuwe tinkers!
En voor sommige dus nog even spannend tot ze er zijn...

Ik zal alvast wat vertellen over mijn toekomstige tinkertje
Ik hem hem gevonden via marktplaats.
Hij is 5 jaar en sinds zijn tweede jaar in Nederland bij dezelfde eigenaar.
Ze heeft hem zelf beleerd, maar door omstandigheden is hij nooit buiten de wei en bijbehorende bak geweest.
Hij heeft dus nog ontzettend weinig gezien en is een enorme held op sokken :) .
Wel vertrouwt hij je meteen en toen ik expres met hem buiten zijn veilige gebied ging wandelen, vond hij dat enorm spannend maar loopt wel met je mee en probeert met een hoop gesnuif dingen te ontdekken.
Hij is ongeveer een jaar niet gereden, maar hij was meteen erg braaf. Wel moet je het rijden weer echt op gaan pakken en lijkt hij niet meer precies te weten wat de bedoeling is....
Eigenlijk wilde ik een bomproof ingereden paard, maar....... toch had hij iets enorm liefs en vertrouwd over zich, waardoor ik het als een echte uitdaging zie met hem aan de slag te gaan en op ons gemak alles op te gaan pakken.
Hij is ook wat forser dan het type dat ik eigenlijk zocht, maar hij zat heerlijk.
Als met al zo zie je maar de ideale tinker bestaat niet, maar het gevoel moet goed zijn!
Nu nog hopen dat hij goed gekeurd wordt en veilig mee naar huis gaat....!

Hubbels

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 20:51

Leuke tinker hoor Emke, zag hem staan op MP.

Zal voor je duimen aankomende week!
Hou je mij/ons ook op de hoogte over je nieuwe topper?
We kunnen samen wel een nieuwe topic openen :+ ,Nu nog een leuke titel verzinnen................

emke2001

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-13 23:04

En........?
Alles goed gegaan vandaag, je nieuwe aanwinst veilig op stal?

Hubbels

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 07:32

emke2001 schreef:
En........?
Alles goed gegaan vandaag, je nieuwe aanwinst veilig op stal?

Het is super gegaan! Troy is niet zo snel onder de indruk :D
Gisteravond heeft mijn man er even op gezeten en vandaag ga ik er zelf op!
Een foto Troy samen met zijn nieuwe vriend Gomez(paard van mijn man)

Afbeelding

emke2001

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-13 10:46

Wat een mooi plaatje en wat fijn dat alles zo goed verlopen is.
Veel plezier met rijden vandaag!

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 12:17

Heerlijk plaatje zeg! :D Fijn dat het zo goed ging!
Ik zal vandaag enkele plaatjes van Boris maken, men camera was leeg. Rijden zit er voor ons toch nog niet in. Hij is nog erg onzeker en er nog niet klaar voor. Gisteren hem voor het eerst geborsteld. Het borstelen op zich was geen énkel probleem, maar hij mocht niet alleen staan. Hij begon dan helemaal te dribbelen en onrustig te worden (Tinky was dan ook wel uit het zicht) Dus, Tinky maar erbij gehaald en er naast gebonden. Boris was direct weer rustig en heeft dan wél genoten van zijn borstelbeurt. Hij vond het heel fijn :)

emke2001

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-13 20:38

Goed dat je met Joris lekker rustig aan doet, de een misschien gewoon ook wat meer tijd nodig dan de ander.
En een beetje poetsen en hem aan zijn nieuwe omgeving laten wennen is toch ook leuk.
Hij zal zich vast snel op zijn gemak gaan voelen en weer zo rustig worden, zoals je hem op zijn vorige adres gezien hebt!

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 23:41

Ja hoor, is even leuk! :D En ik denk dat ons geduld ook dubbel beloond zal worden eens we er op kunnen kruipen :) Morgen mag hij er weer aan geloven en ga ik nog eens hem proberen borstelen. Dit keer ga ik Tinky in de wei vastbinden, zodat Boris haar kan zien, maar er niet bij kan. Ben benieuwd hoe hij dan gaat reageren. Als het niet gaat zet ik haar er gewoon weer bij of dichter, hij is allesinds weer een stukje rustiger.

Sorry voor de linkjes, maar mijn internet is zo traag op dit moment dat uploaden echt uuuren duurt.
https://fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd.net/ ... 0831_o.jpg
Samen met onze merrie ♥
https://fbcdn-sphotos-c-a.akamaihd.net/ ... 5371_n.jpg

boerinnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 10:28

Wat leuk om te lezen dat bij de (meesten) hun zoektocht toch geslaagd is. Dat geeft hoop ;) .
Zelf ben ik ook aan het kijken voor een leuke Tinker. Best lastig. Heb er nu wel eentje op het oog, maar die moet nog op gepakt worden.
Daar is nu het wachten op, en dan kijken hoe het klikt onder het zadel.

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 10:40

Jackytje schreef:
Ja hoor, is even leuk! :D En ik denk dat ons geduld ook dubbel beloond zal worden eens we er op kunnen kruipen :) Morgen mag hij er weer aan geloven en ga ik nog eens hem proberen borstelen. Dit keer ga ik Tinky in de wei vastbinden, zodat Boris haar kan zien, maar er niet bij kan. Ben benieuwd hoe hij dan gaat reageren. Als het niet gaat zet ik haar er gewoon weer bij of dichter, hij is allesinds weer een stukje rustiger.

Sorry voor de linkjes, maar mijn internet is zo traag op dit moment dat uploaden echt uuuren duurt.
https://fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd.net/ ... 0831_o.jpg
Samen met onze merrie ♥
https://fbcdn-sphotos-c-a.akamaihd.net/ ... 5371_n.jpg

Veel paarden doen er maanden over om zich ergens echt thuis te voelen, geef hem maar lekker de tijd om dat te doen. Als je de foto's eerst verkleint duurt het uploaden veel korter ;)

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 16:49

boerinnetje schreef:
Wat leuk om te lezen dat bij de (meesten) hun zoektocht toch geslaagd is. Dat geeft hoop ;) .
Zelf ben ik ook aan het kijken voor een leuke Tinker. Best lastig. Heb er nu wel eentje op het oog, maar die moet nog op gepakt worden.
Daar is nu het wachten op, en dan kijken hoe het klikt onder het zadel.

Er lopen zoveel leuke Tinkers rond, bij jou gaat het ook helemaal goed komen! Maareh, nu ben ik wél benieuwd wie je op het oog hebt?

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 19:49

Ik kreeg nog een merrie van 17jaar aangeboden, 1.52m, zwartbont. Heeft reeds prachtige veulens gegeven, is nu ook weer drachtig van de hengst Maestro. Brave merrie, mag wel weer terug in conditie gebracht....
Mocht iemand willen gaan kijken bij d'r, PB!

emke2001

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-13 21:23

En ook bij is de lange zoektocht eindelijk beloond!
Ik heb een super mooie, lieve ruin bij mij op stal staan :o !
Hij is vandaag helemaal goed gekeurd en hij ging ook nog eens heel braaf de trailer op, ondanks dat hij dat niet kent.
Ik hoop dat ik heel veel plezier met ham ga krijgen en wie weet een keer ergens aan een leuke tinkerrit kan mee doen!

Soms moet je heel veel geduld hebben, maar uiteindelijk wordt het beloond!