[TI] Welke hengst voor Shayla ?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

cp112

Re: Welke hengst voor Shayla ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 22:51

Deze kwam ik nog tegen van BA
Afbeelding

Afbeelding

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 06:45

op deze fotoos lijkt ie wel een behoorlijk groot hoofd te hebben

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 09:11

hihi ik vind hem daar juist mooier dan op die eerste foto's :D

wel ICS, niet NST, én in België, maarre

Ik zou Stonewall Norbert een mooie match vinden voor Shayla
Afbeelding
hij staat daar wat raar met z'n ene achterbeen :')
heb hier ook nog wat foto's staan: http://s158.beta.photobucket.com/user/f ... %20Norbert
maar die dateren wel van flink wat jaren geleden en in een andere conditie ;)
onze Kendira is van hem he ;)

ik had tot hiertoe nog niet gereageerd, omdat ik in NST hengsten nu eenmaal niet echt thuis ben :)
maar liep toch de hele tijd aan Shayla te denken omwille van dit topic en plots schoot me gisteren Norbert te binnen
dus toen dacht ik van: ga toch maar ns reageren :D

ik lijk hem wel heel leuk te vinden haha, want ik noem z'n naam vaak, maar vind hem ook passen
is alleen ook wel ICS :P
Boris Sebastiaan van Tinkerstal Vlot
http://84.83.244.11/stamboek/icspaard.n ... enDocument
op die foto is hij 3! kan ook helaas niet meer foto's vinden

maar goed, allemaal onnodige info, want als je ICS zou kiezen, zou je uiteraard voor Deaglàn gaan :P (grapje he ;))

nee zonder gekheid, vind eigenlijk alle hier genoemde hengsten wel bij Shayla passen :j

is misschien inderdaad een goed idee om even op te lijsten waarom je voor Chuck bent gevallen (telkens weer ;))
ook gevoel kan daarbij een rol spelen. als jij Ryon qua gevoel niet bij Shayla vindt passen, dan kan dat en dat is moeilijk uit te leggen
Ik kan ook zo'n gevoel hebben bij bepaalde combinaties en ik volg dat eigenlijk ook wel, al is dat iets wat je niet klaar en duidelijk kan gaan staven.
en ook aangezien je verschillende veulens uit die combi hebt gehad: wat je goede punten vindt aan die nakomelingen en welke verbeterpunten en in functie daarvan ook je lijstje met hengsten screenen
denk dat het wel belangrijk is dat je niet op zoek gaat naar een tweede Chakotay, dat is onmogelijk
al breng ik nu natuurlijk wel zelf weer een hengst met een wit hoofd aan :+
maar het gaat verder dan de kleur natuurlijk ;)

las ik nou dat je op latere termijn voor Silas zou willen gaan?
misschien is het een optie om die combi al wel te proberen?
kwestie van dat je nooit weet wat de toekomst brengt... zo had ik ook nog wel een veulen van Chakotay gewild...en nog wel andere hengsten die er niet meer zijn.

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 09:48

frenia schreef:
kwestie van dat je nooit weet wat de toekomst brengt... zo had ik ook nog wel een veulen van Chakotay gewild...en nog wel andere hengsten die er niet meer zijn.

Silas dekt voorlopig niet meer. Nadruk ligt op de sport en het van elkaar genieten tussen Silas + Angelique :)

Ik vind jouw uitleg, suggesties en redeneringen altijd zo leuk en interessant om te lezen +:)+

annelot

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 09:56

Ik was ook even de hengstenlijst aan het doorlezen van het NSvT. Veel hengsten die er niet meer zijn/geruind zijn staan nog in de lijst volgens mij.
Degene die ik nog wel leuk vond is Winnetou, geen idee waar hij staat, wel in belgie.

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 10:37

Veel hengstenhouders geven bepaalde mutaties ook niet door helaas....

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 12:32

ah daar had ik niet bij stilgestaan vwb Silas :)

ja, datzelfde probleem is er ook bij ICS, eigenaarsveranderingen, castraties, overlijdens, ... het wordt gewoon helemaal niet doorgegeven

Aniekepiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 16:57

Ja Norbert vind k leuk gekozen Alexandra!

ragna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 18:54

annelot schreef:
Ik was ook even de hengstenlijst aan het doorlezen van het NSvT. Veel hengsten die er niet meer zijn/geruind zijn staan nog in de lijst volgens mij.
Degene die ik nog wel leuk vond is Winnetou, geen idee waar hij staat, wel in belgie.

Ik weet waar Winnetou naar toe is, hij staat in Stekene niet zo ver van de Nederlandse grens.
Norbert vind ik al een mooi hengst ( misschien ) als ik ooit nog zelf terug een merrie heb. Maar mooie tip die je aan brengt Alexandra.

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 20:29

Van Boris Sebastiaan komen binnenkort meer recente foto's, we wachten even op mooier weer... Er komt ook een website aan! Hij wordt als alles volgens planning gaat, dit jaar ter dekking aangeboden.

Boris is in elk geval een hele lieve rustige hengst en ik persoonlijk vind hem ook echt een aanwinst voor de fokkerij.

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 02:16

flettie schreef:
frenia schreef:

Silas dekt voorlopig niet meer. Nadruk ligt op de sport en het van elkaar genieten tussen Silas + Angelique :)

Ik vind jouw uitleg, suggesties en redeneringen altijd zo leuk en interessant om te lezen +:)+

Ik vind Silas op deze foto (en in het eggie ook hoor!) erg erg knap geworden, mooi in balans.
Afbeelding

patrick1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 12:40

Denk dat Shayla en Silas toch wel een een knappe combi is :D

silas

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 22:06

Waarschijnlijk zal ik in 2014 Silas een seizoen beschikbaar gaan stellen voor merries die zeer goed matchen met Silas. Momenteel zijn wij inderdaad lekker van elkaar aan het genieten en aan het dressuren en springen etc... Na een aantal jaar beschikbaar te hebben gestaan voor het dekken vond ik dat ik nu zelf aan de beurt was zonder al die drukte ed omtrent het fokken enzo... :o

Shayla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-13 01:46

Wat een lekkere dingen blijven jullie rond strooien zeg.... <3

Ga morgen even uitgebreid reageren (zodra Mike even slaapt )
Heb wel de hele tijd mee gelezen maar was onverwacht wat drukker hier dus geen tijd gehad om te reageren.