[TI] [HK] LGVIII - Harig en bont, draven we topic 3 samen rond!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 23:30

hoi lees morgen ff bij was t topic kwijt

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 05:09

elliecuijk schreef:
het vreemde is dus dat als ik eros vanaf de linkerkant aan het oor raak dat hij dat vreselijk vindt en meteen het hoofd omhoog gooit.
doe ik dat vanuit de rechterkant,dan vindt ie t geen probleem en kan ik het gehele oor aanraken.

Even tussendoor hoor :o Maar is hij reeds na gekeken door osteopaat, als hij vast zit in zijn atlas kan het ook zijn dat hij die aanraking onprettig vind. Atlas is bij de eerste wervel achter de oren en die kan scheef schieten als hij gaat hangen bijv. Een osteopaat kan dat los maken :)

VandeMol

Re: [HK] LGVIII - Harig en bont, draven we topic 3 samen rond!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 09:17

Goedemorgen !

Halve werkdag zit er weer op , koeien werkten aardig goed mee.... maar goed is ook moeilijk voor ze ....
Nieuwe stal , nieuwe manier van binnenkomen om gemolken te worden en nieuwe manier om weer uit de melkput te geraken.... altijd moesten ze overal linksom en nu rechtsom !

Paardjes lekker gevoerd , Kaydee hinnikte weer naar me , dus die voelt zich duidelijk beter. Annabel zag ik dat het gisterena al beter met haar ging !

Dames( en heren ) , fijne zondag !!!

Magica

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 09:54

@Faye: Gelukkig kan Sjaak nu weer goed eten, jammer als ze zo bang zijn hè? En Denz zo braaf! Succes met klussen! Heb er altijd een hekel aan pff maar als je het eenmaal klaar hebt en hebt doorgezet dan ben je wel trots.

@Jorine: Wat een schattig filmpje van Gijs! En wat had hij daar een paar lange stelten zeg!

@Chantal: Veel plezier met je nieuwe camera! Natuurlijk wel de plaatjes hier komen showen.

@Sandra: Merc wordt dus steeds wat zekerder

@hetlevenwint: Goed gedaan dus samen met Jack voor het eerst bitloos!

@Andrea: Zo zie je maar weer, vertrouw op je eigen gevoel hihi en niks is onmogelijk

@Ellie: Apart dat hij linksom wel zo reageert en rechtsom niet. Dus veel oefenen met linksom haha. En brave Eros dus, zo even onder de brug door, goed bezig!

Gisteren zijn we naar Indoor Veendam geweest in Zuidbroek. Gekeken bij het internationaal springen. Johan vind het helemaal geweldig om te zien. Het was deze keer ook behoorlijk spannend hoor, vooral de Nederlanders want die deden het super. Vandaag hebben we zelf ook weer les van Leon. Eindelijk! Want we moesten twee keer de datum veranderen vanwege het weer en de toestand van de bak. En dan ben ik vanaf maandag gewoon 4 dagen vrij! Wat een luxe haha.

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 11:00

Ja is inderdaad goed gegaan, was ondertussen onze 2de rit bitloos met het test hoofdstel :). Ga vandaag nog fotograferen voor school en als ik nog tijd over heb misschien nog iets met Jack doen/gaan doen.

VandeMol

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 12:51

Ik heb hier de foto's even bij elkaar gezocht !
TOEN en NU foto's

Annabel op de dag van aankoop:
Afbeelding

Annabel nu( nog niet helemaal gezond , wat ook wel te zien is ):
Afbeelding

Eerste foto Karlijn .... Dit was de dag dat ik haar al wilde kopen
Afbeelding

Toen ik ging kijken, bijna 1 jaar later , hihihi ):
Afbeelding

Karlijn nu :
Afbeelding

Afbeelding

Kaydee op foto , ze had iets ...ik moest haar in het echt zien .....
Afbeelding

Kaydee nu ( gisteren was ze nog niet echt lekker , is ook wel te zien op de foto):
Afbeelding

En het hele spul bij elkaar ( mag het alstublieft een week of 10 nu droog zijn ..... ? )

Afbeelding

Ik zal eens foto's maken als de zon eens wil schijnen , lijken de foto's gelijk al een beetje vrolijker ... hihih

Becs

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 12:54

Wat een lekker stel heb jij toch Chantal, ben zo benieuwd naar Annabel van de zomer.

hinke_1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 12:56

Goedemorgen!

@ Lor: Wat voor bitloos hoofdstel ben je aan het testen? Ik begreep dat je in NL lid kunt worden van de vereniging voor bitloos rijden en dan tegen verzendkosten alle optomingen kunt proberen. Denk dat ik dat deze lente eens ga regelen. Het jij zelf al meerdere optomingen geprobeerd en zo ja: welke beviel(len niet)?

@ Chantal: Al weer druk met de beestjes dus. Nieuwe camera: foto's van de dames? Please? D'r was zo'n volgtopic van Annabel, heb ik al lang niet meer langs zien komen geloof ik. Post je daar nog wel? (*gaat zoeken)

@ Jessica: Klinkt goed; dat springen. Veel plezier met de les & met je dagen vrij!

Hier vandaag een paard-vrije-dag, afgezien van stal en paddock uitmesten dan. Keira heeft de afgelopen dagen hard gewerkt, dus vandaag heeft ze vrij. Mede door de spierpijn die ik zelf heb van de bosrit eergisteren en het tuin spitten gisteren :')

Fijne zondag allemaal!

VandeMol

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 13:03

Ben de boel aan het downloaden , dus duurt even ...dan komen er veel foto's van Annabel in dat topic.... Misschien dat ik het vandaag nog wel even doe...

Foto's van nu zijn gemaakt met de nieuwe camera ....
Maar let wel :D , is de eerste keer dat ik het ding in mijn handen had en moet nog veel leren !

VandeMol

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 13:08

heb wel een prachtige foto gemaakt van de meiden in bad gisteren , zet ik hier toch even neer .....
Afbeelding

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 13:18

mooie meiden heb je Chantal! (Zowel dochters als paarden haha)
Ellie lekker de werled verkennen met Eros.
Jack bitloos, fijns dat ie t goed op pakt :)

Ik heb inmiddels een telefoonnummer kunnen achterhalen van die stalling in Baarn (lang leve bokt) dus zal morgen eens bellen.

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 13:22

Flink wennen voor de koeien dus vanmorgen. Maar gelukkig ging het goed.

Indy heeft eigenlijk hetzelfde aan haar rechter oor, daar heeft ze ook vaak meer oorvet in de haren zitten. Indy heeft zeer hoogstwaarschijnlijk een oorpraam op gehad waar het vandaan komt waardoor ze een oor trauma heeft. Vanaf de andere kant kun je er wel aankomen omdat ze dan de link niet legt. ( zowiezo wel leuk om eens wat te lezen over de connectie tussen de linker en de rechter hersenhelft bij paarden ;) )
Met veel geduld kom je een heel eind, maar het zit bij Indy aardig diep ingesleten.

Veel plezier tijdens je les Jessica!
En geniet van je vrije dagen!

Wat heeft Annabel nog maar een bescheiden veulen buikje. Over een jaartje is het vast een totaal ander paardje.
Knappe Karlijn en Kaydee!

Ik heb zelf hele goede ervaring met het combinatie hoofdstel van barefoot, de cedar. Ik rij daar Izzy bit en bitloos mee. (al reageert Izzy nog altijd beter op mijn zit en benen dan om bit of bitloos, simpelweg omdat ik haar zo rij)

Gister ben ik naar de dierentuin geweest omdat mijn vriend en ik sinds gister 7 jaar samen zijn.

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 13:29

gefeliciteerd met jullie jubileum :)

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 13:55

hinke_1985 schreef:
Goedemorgen!

@ Lor: Wat voor bitloos hoofdstel ben je aan het testen? Ik begreep dat je in NL lid kunt worden van de vereniging voor bitloos rijden en dan tegen verzendkosten alle optomingen kunt proberen. Denk dat ik dat deze lente eens ga regelen. Het jij zelf al meerdere optomingen geprobeerd en zo ja: welke beviel(len niet)?

Fijne zondag allemaal!

Ik ben de nurtural bitloos aan het proberen. Deze bevalt heel erg goed tot nu toe. Ook aan zijn moeilijke kant is hij daarmee te sturen en ik kan 'm er ook mee remmen indien nodig.
Natuurlijk probeer ik met zit ook veel te doen maar ben nog bezig met de fijnere hulpen bij hem, dit gaat nog wel even duren voor ik volledig op zit kan (dit is wel mijn doel om met neckrobe zelfs te kunnen rijden en eventueel zonder iets). Ik heb geen bak/piste ter beschikking dus moet deze stil aan buiten zien aan te leren. In een bak zou ik me al meer kunnen concentreren op een onderwerp aanleren met dat je geen rekening moet houden met verkeer, maar zo gaat het ook wel lukken.

Ik had hier voor al touwhalster, indian bosal, sidepull, bosal(zelf maak versie dus wel niet sluitend) geprobeerd, deze bevielen bij Jack niet.
Waarom? : Zijn rechterkant is zijn moeilijke kant en ik kan 'm wel naar link krijgen maar recht lukte niet altijd :') . Ook was er nu niet bepaald nog veel rem aanwezig met deze (ahoewel Jack wel makkelijk te remmen is normaal op stem zelfs). Indian bosal ging tot op zekere hoogte maar de release liet de wensen over.

Welke zouden waarschijnlijk ook nog bevallen: Gewoon kaakgekruist maar ik moet opletten van de release hierbij.
Waarom de nurtural: Al lang merk ik dat Jack beter reageert op gekruiste systemen. Nu is de nurtural een soort kruising tussen sidepull en kaakgekruist. Het heeft een circle X systeem wat de release en stabiliteit zou verbeteren. Ik had al langer vermoeden dat deze optoming zou lukken bij Jack, nu heb ik er 2x mee gereden en tot nu toe lukt het ook.

Mijn advies: Proberen en proberen, enkel met proberen vind je de ideale optoming voor je zelf en je paard. Wie weet is jouw paard het best te rijden/lange lijnen/... met een sidepull misschien zelf met een bloem. :j

_Clocloken_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 14:17

Goeiemiddag iedereen,
wat gaan jullie snel zeg :D

Leuk al die foto's van jullie paardjes van toen en nu;
@Lor: leuk dat de 2de rit met bitloos ook weer super ging :) .
@Lepel: wat een schattige dochtertjes heb jij toch.

Gisteren ben ik met mijn zusjes naar de efteling geweest.
Ik sta er altijd versteld van hoe ze steeds weer onder de indruk zijn van de trollenkoning en de draak :))
Het was weer een superleuke dag en de jongste is voor het eerst in de bobslee geweest,
we dachten eerst dat ze misschien bang ging zijn maar ze was super hard aan het lachen +:)+

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 14:27

zo nou vandaag kwam de vrouw kijken die al vanaf t begin mailde en vanavond hoor ik of gizmo verkocht is ja of nee... Duimen jullie mee??

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 14:32

t enige is dat er op t linkeroor een wratje zit.bij de vorige eigenaar vondt ie het dus al niet leuk als er iemand aan zat,maar wil t toch wel trainen,zodat t verbeterd

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 14:36

Ik duim mee Nathalie!

_Clocloken_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 14:37

Ik duim ook voor je mee :)

SIEMxFUNNY

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 15:13

Mooie foto's gezien :)

Nathalie ik ga met je meeduimen!! Hoe is jouw gevoel erover?

DeCobvan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 15:28

De mooie meiden van Chantal gezien!!
Hopelijk knappen de drachtige dames snel op.. Zal voor de veulentjes ook niet heel gezond zijn :,( stomme rot wormen!!

Nathalie ik duim heel hard voor je mee hoor!!
En wat een heerlijk weer is het toch!! Geweldig!

Ik zou Eros toch even laten nakijken door een Osteophaat.. Zou mooi zijn als er niks aan de hand is maar zij kunnen dat vaak uitsluiten!

Ik ga eerst mn ammereto-chocolade-bitterkoekjes cake eens proeven en dan de jongens doen!
Tot strakjes

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 15:52

duimmmm.

Magica

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 15:53

Draaakje: Gefeliciteerd met jullie 7 jaar samen zijn, een leuke dag van gemaakt dus in de dierentuin.

Beterschap met de paardjes Chantal!

En duimen Nathalie, hopelijk is er een klik met die mevrouw en Gizmo!

Vanmorgen was Leon bij ons, voor de les. En ik had besloten; vandaag mag Johan want de komende dagen heb ik genoeg tijd met Luna. Dus we zouden een kort rondje bos maken waarbij Johan op Luna zit en wij er achter aan lopen. Zodat Luna meer kan wennen aan het feit dat je ook eens alleen op pad gaat.
So far so good eigenlijk. Toen we al even onderweg waren, stapten mensen uit de auto met een hond die nogal over enthousiast was. Dus die kwam naar Luna aangerend. Ook dat was geen probleem. Alleen toen hond achter bij de achterbenen van Luna ging blaffen, toen voelde ze zich opgejaagd en ging ze er vandoor in draf. Johan was er niet echt op berekend en verloor zijn evenwicht en besloot toen maar vrijwillig om zich te laten vallen. Gelukkig stond Luna direct stil bij Johan. En gelukkig heeft Johan er niks aan overgehouden (behalve dan wat beurse plekken, spierpijn en een gekreukte ego). Daarna er meteen weer op en oefeningen gedaan zoals halthouden en omdraaien en Johan een andere weg inrijden en dan weer terug. Op zich wel goed hoor maar Luna bleef gespannen helaas. En ik vond het ook wel spannend hoor en het liefst wilde Johan wel afstappen maar gelukkig heeft Leon dat weten te voorkomen en is Johan gewoon doorgegaan! Een goeie oefening voor hun twee. Maar dan merk je toch wel weer even dat niet alles vanzelf gaat haha.

Johan_Luna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 16:27

Magica schreef:
Leuk gedaan Kaat :-) en blooper filmpje zou super zijn! Niet om het leedvermaak maar gewoon voor als je eens je dag niet hebt ;-)

had je vandaag ff een filmpje moeten maken lol

Magica

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 16:35

Achteraf kan je wel lachen natuurlijk, op dat moment zelf even niet. Die mensen schrokken er ook behoorlijk van en zeiden dat ze de hond niet zo snel konden aanlijnen toen was die er al vandoor en de hond was geen paarden gewent. Waarschijnlijk hebben ze er wel van geleerd want ze voelden zich behoorlijk knullig en mevrouw kwam nog naar ons toe om te vragen of alles goed ging en excusses.