[TI] verorgster van 90 kg.. graag advies

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Stephannie7

Re: verorgster van 90 kg.. graag advies

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 20:10

Geen taboe het is de manier waarop. En iets wat bij jou makkelijk ging. Wil niet zeggen dat dat bij andere ook zo is.
Daar kun je in zijn geheel niets over zeggen.

horlynnses

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 20:15

ik zal het even aankijken er moet ook wel een klik zijn
als ze goed kan rijden en haar gewicht het is wel een beetje zwaar
voor een klein paard maar ja het is een tinker dus die kunnen wel meer dragen .

stalnijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 20:20

tamary schreef:
Diesel_09 schreef:
o ja daar zeg je wat.. ik weeg zelf 60 kg en heb dus een 17 inch zadel,, daar gaat ze denk ik niet in passen......

En daar loop je waarschijnlijk dus al op vast. In jouw zadel zal zij vrijwel zeker niet passen en een 18inch heeft paard denk ik geen ruimte voor.

hoeft niet, mijn wederhelft weegt 98kg en past nog wel in een 16inch zadel, bij hem is het de lengte ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 20:32

steffyentom schreef:
Geen taboe het is de manier waarop. En iets wat bij jou makkelijk ging. Wil niet zeggen dat dat bij andere ook zo is.
Daar kun je in zijn geheel niets over zeggen.

Wie zegt dat het bij mij gemakkelijk ging?

daniweerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 20:57

Kan op het antwoord van Steffyentom alleen maar Amen zeggen!

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 21:05

Nuage schreef:
En hoe groot is ze dan? Lijkt me niet onbelangrijk. Beetje vreemd om er nu al vanuit te gaan dat ze te dik is voor je zadel. Eerlijk gezegd was ik niet eens meer langs gekomen als je mij zo had besproken op internet.

Ja en waarom laat je haar toch komen? je geeft haar hoop, dit vind ik niet zo leuk van je, om dit dan ook op de bokt over haar te gaan praten.

Eerst zien en dan pas geloven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 21:06

De betreffende bijrijdster heeft zich inmiddels gemeld dus ik snap niet zo goed waar de ietwat agressieve reacties van sommige bokkers nog vandaan komen?

Brittneyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 21:07

hallo
ik heb even gelezen maar niet allemaal
dus dit kan al gezegd zijn
sommige mensen zeggen dat het geen probleem is als ze goed kan rijden
maar volgens mij blijft 90kg, 90kg ik snap ook wel als ze telkens in het zadel ploft dat dit erger is
maar je paard moet toch je gewicht dragen of dat nu 30kg,60kg of 90 kg is hij moet het dragen

Diesel_09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-12 22:07

Mensen, het is allemaal opgelost.

De persoon waar het om ging heeft zelf ook al gereageerd en aan de reacties hierboven te zien hebben jullie niet alles gelezen.
Overigens heb ik ook al 2x om een slotje gevraagd want er is een discussie los gekomen waar dit hele topic niet over ging.

Ja de verzorgster was op de hoogte van dit alles
Nee ze gaat het uiteindelijk niet doen want ik had vanmorgen ook een afspraak met een ander meisje en dat ging zo goed dat ik voor haar heb gekozen
Nee dat had helemaal niks te maken met het gewicht maar met het feit dat het gewoon heel goed klikte tussen haar en mijn paard

En ja,,, tussen het meisje waar het over ging en mij is alles koek en ei, ze heeft alles gelezen en is van alles op de hoogte.
Dus als wij er samen geen probleem van maken, waarom dan sommige ander mensen wel.

Lees eerst even alles door voordat je zomaar een of ander one-liner plaatst die idd behoorlijk hard over kan komen..

Zucht.. ik zal nog eens een topic starten... |(

Fijn dat het merendeel het gelukkig wel snapt. :+
Laatst bijgewerkt door Diesel_09 op 24-03-12 22:19, in het totaal 2 keer bewerkt

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 22:17

Het is verstandig om verder niet meer in dit topic te reageren als dat geen hele nuttige en respectvol geschreven aanvulling is. TS heeft al aangegeven dat de bijrijder situatie is opgelost.

Aniekepiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 22:23

Myn reactie was te direct maar k kan er gewoon niet tegen, t nieuwe meisje weegt zeker heel wat kilos minder?
Ik heb wel het hele topic gelezen maar t gaat om de gedachte. stom maar ik houd mn mond ben hier veelste direct en 'ikzegnuvoortaanalleswatikdenk' voor

Alfi2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 22:28

De bijrijdster die het niet geworden is in welke regio zoekt ze een bijrijdpaard? We zoeken nog een verzorgster (en eventueel bijrijdster) voor een van onze ponies (o.a. een stevige ouderwetstype Haflinger van 1.50mtr).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 23:27

Aniekepiek schreef:
Myn reactie was te direct maar k kan er gewoon niet tegen, t nieuwe meisje weegt zeker heel wat kilos minder?
Ik heb wel het hele topic gelezen maar t gaat om de gedachte. stom maar ik houd mn mond ben hier veelste direct en 'ikzegnuvoortaanalleswatikdenk' voor

Dat is toch de keuze van TS?

Dav

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 23:32

Diesel_09 schreef:
, ze heeft alles gelezen en is van alles op de hoogte.

Hopelijk is ze niet gekwets door datgene wat er allemaal is gezegd. :(:)
Fijn dat het klikte met de bijrijder,je doel was toch om iemand geschikt voor je paard te vinden.

Aniekepiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 03:33

Ja maar daar heb ik zo myn mening over mag dat? Kan er niet tegen en weet dat r mensen gekwetst mee worden ookal zeggen ze misschien van niet!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 09:12

Maar als diegene er geen problemen mee heeft, dan is het toch zonde van jouw energie om je zo aangevallen te voelen?

Aniekepiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 14:56

Ik weet zeker dat ze daar moeite mee heeft diep.in dr hart. En k voel me niet aangevallen maar kan er gewoom kwaad over worden als er zo over gepraat word. En energie kost t me niet hoor

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 14:57

Aniekepiek schreef:
Ik weet zeker dat ze daar moeite mee heeft diep.in dr hart. En k voel me niet aangevallen maar kan er gewoom kwaad over worden als er zo over gepraat word. En energie kost t me niet hoor

spreek voor jezelf. Jij kan niet voor de betreffende persoon spreken ;)

Diesel_09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-12 17:20

Alfi2010 schreef:
De bijrijdster die het niet geworden is in welke regio zoekt ze een bijrijdpaard? We zoeken nog een verzorgster (en eventueel bijrijdster) voor een van onze ponies (o.a. een stevige ouderwetstype Haflinger van 1.50mtr).

Ze zoekt een verzorgpaard in de zaanstreek.
Stuur haar anders even een pb, zou wel heel leuk zijn als je wat voor haar zou hebben.

DianneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 00:10

Jammer genoeg te ver weg voor mijn paardje.. Heb zelf ruim 100 kilo gewogen (en toen boven de 90 niet meer gereden, omdat ik mezelf er niet prettig bij voelde) inmiddels iets onder 70 kilo. Mijn oude Tink Bonita had met mijn toenmalige gewicht van 90 kilo echt heel veel moeite. Mijn huidige paardjes hebben met 90 kilo echt niks te makken. Allemaal Tinkies met verschillende bouw. Bonita een kleine, echt zware Cob met een vrij weke erg korte rug. Bries een grote zware Cob, goede rechte rug. Boyan, kleine lichte Cob, met een in verhouding iets lange rug. De twee laatsten hebben geen bezwaren bij zwaardere ruiters. De eerrste liet duidelijk merken dat ik te zwaar was :+

lisziej16

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 14:55

nou ik vind het wel leuk dat sommige het voor mij opnemen hoor! maar ik voelde me niet helemaal gekwetst.. maar natuurlijk is het niet echt leuk om sommige reacties te lezen! maar ik hoop nog steeds op een verzorgpaardje?

xxx

manex

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 15:29

Als TS dit topic gesloten wil hebben is het misschien handig dat ze zelf even een TeM naar een mod stuurt. Dan heb je de meeste kans dat het ook echt op slot gaat.

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 15:43

Even over het vergelijk van een drachtige merrie en het gewicht dat ze moet dragen tijdens de dracht. Ik stelde me dat even voor dat een zwangere vrouw het gewicht van haar kind en vruchtwater gewoon op haar rug neemt en gaat rennen ;-).

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 15:52

ik vind dat 90 kilo moet kunnen hoor, ik zit er dan wel onder maar ik kan ook nog op een heleboel paardjes rijden :) in mijn profiel zie je foto's en dan zie je dat het niet echt dik overgewicht is, maar gewoon stevig. en als dit al niet meer kan.. kan de helft van de paardrijdende mensen ermee stoppen ;)
jammer dat het niets is geworden, maar @ts fijn dat je toch een verzorger heb gevonden :)

daniweerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 20:04

In feite hangt de baby en het vruchtwater ook aan de ruggegraat, je voelt het flink in je rug
hoor op het eind van je zwangerschap, spreek uit ervaring :D