[TI] ALV NSvT 10 april 2010

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Mero

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 12:08

Bedankt voor de link kinsealy. Ik heb wat quotes uit de Cobstukken gehoord en ik vond het fijn om wat feiten op een rijtje te lezen.

JPTinkers

Re: ALV NSvT 10 april 2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 14:11

*grrrr baalt weer* wat een vergeetachtige koe ben k ook weer

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 19:35

kinsealy schreef:
voor mensen die het nog interesseert ;)
N.a.v. berichten die we hebben kunnen lezen over het collectief voel ik toch de behoefte wat zaken recht te zetten.
Je kunt het lezen via de link in een artikel over het collectief;
Over het collectief en stamboeken

Beetje zielige vertoning dat je eerst wegloopt bij de eerste ALV, dit jaar, en nu weer commentaar gaat leveren.

Doet mij denken aan kinderen die geen broertje of zusje hebben.
Lekker door drammen bij paps en mams en je krijgt je zin.

aricia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 20:27

foutje dubbelpost
Laatst bijgewerkt door aricia op 22-06-10 20:29, in het totaal 1 keer bewerkt

aricia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 20:28

Ariebren schreef:
kinsealy schreef:
voor mensen die het nog interesseert ;)
N.a.v. berichten die we hebben kunnen lezen over het collectief voel ik toch de behoefte wat zaken recht te zetten.
Je kunt het lezen via de link in een artikel over het collectief;
Over het collectief en stamboeken

Beetje zielige vertoning dat je eerst wegloopt bij de eerste ALV, dit jaar, en nu weer commentaar gaat leveren.

Doet mij denken aan kinderen die geen broertje of zusje hebben.
Lekker door drammen bij paps en mams en je krijgt je zin.

Wat een flauwekul Ariebren ,ze zet gewoon de zaken op een rijtje zoals het is .
Wel fijn voor jou want dan kun je er weer lekker op in haken ;)

hermes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 20:33

@ariebren; als je niks nuttigs kan verzinnen om te plaatsen, waar mensen misschien iets aan kunnen hebben, kan je misschien beter niks zeggen :+

Ik sluit mij dus volledig bij Andrea aan ;)

hermes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 20:40

nog een kleine toevoeging op mijn bericht aan Ariebren:

en daarbij vraag ik mij ook nog steeds af waarom jij je zo persoonlijk voelt aangevallen door een collectief of manifest, het is net alsof men jou persoonlijk heeft beledigd :(:)

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 20:52

hermes schreef:
nog een kleine toevoeging op mijn bericht aan Ariebren:

en daarbij vraag ik mij ook nog steeds af waarom jij je zo persoonlijk voelt aangevallen door een collectief of manifest, het is net alsof men jou persoonlijk heeft beledigd :(:)

Ik voel mij niet persoonlijk aangevallen.
Het enige waar ik op reageer is dat er een paar meiden zijn die een probleem hebben.

hermes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 21:02

Zo te lezen zijn het niet alleen de meiden die een probleem hebben :P

Maar fijn dat jij je de problemen van "een paar meiden" zo aantrekt :D, dat geeft wel een hoge mate van betrokkenheid aan ;)

RTM

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-10 21:19

hermes schreef:
Zo te lezen zijn het niet alleen de meiden die een probleem hebben :P

:')

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 21:30

Het valt mij wel op dat er een paar meiden zijn die een probleem hebben.
Alleen die paar meiden hebben bij hun eerste aanval vrij snel de handdoek in de ring gegooid.

Dus vandaar mijn reactie.
Waarom hier op Bokt weer beginnen met je persoonlijke probleem naar voren te brengen.

Mero

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 21:38

Sorry, maar wie de bal kaatst,.....
Persoonlijk probleem?
oudere man stelselmatig op zoek naar negatieve aandacht van een paar 'meiden'..
Dat is het enige persoonlijke probleem dat ik in dit topic tegenkom. Maar bedankt voor je, alweer, nuttige input!

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 21:43

En waarom zie ik een mannelijke Victorio nakomeling in twee profielen staan.
Victorio heeft maar één hengstje gemaakrt.

Hermes en kinsealy, geef daar eens een antwoord op.

hermes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 21:50

even off topic ;)
Ik neem aan dat je Gildor bedoelt? die is van Hermes en Kinsealy samen en ja, dat is dus 1 hengst.
Als je goed hebt gekeken in onze profielen dan zou je kunnen zien dat dat hetzelfde paardje is :roll:

maar goed, laten we verder niet afdwalen van wat er echt toe doet ;)

Mero

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 21:52

Nouuu, ik moest ook mijn leesbril erbij pakken om het goed te zien hoor :D

Marjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 21:54

Ik snap er echt geen ... meer van op deze manier.

Het collectief heeft blijkbaar geen meerderheid gekregen om ook echt wat door te drukken en de leden van het nsvt vonden het blijkbaar niet belangrijk genoeg om op te komen dagen op de vergadering.

Er gaat dus niks veranderen als ik het zo lees.

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 22:13

Marjolein schreef:
Ik snap er echt geen ... meer van op deze manier.

Het collectief heeft blijkbaar geen meerderheid gekregen om ook echt wat door te drukken en de leden van het nsvt vonden het blijkbaar niet belangrijk genoeg om op te komen dagen op de vergadering.

Er gaat dus niks veranderen als ik het zo lees.

Ik snap het wel.

Loop je weg op de belangrijkste vergadering.

Dan ga je een paar weekjes later lopen muiten op Bokt.

Lang leve onze internet communicatie.

desillies

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 22:18

Jezus Henk wat kun jij toch vervelend zitten te klieren zeg, tenen krommend vind ik het...

Vasthi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 22:19

Waarom heb jij trouwens recent je paarden door de jury van het NSvT laten keuren Ariebren?

Bonte

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 22:22

Ariebren schreef:

En niet alleen die meiden. Je doet aardig mee. }:0

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 22:26

Vasthi schreef:
Waarom heb jij trouwens recent je paarden door de jury van het NSvT laten keuren Ariebren?

Hoeveel paarden heb ik laten keuren door de NSvT jury ??

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 22:27

Bonte schreef:
Ariebren schreef:

En niet alleen die meiden. Je doet aardig mee. }:0

Helaas ben ik in mijn eendje.

daniweerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 22:55

Jongens en meiden, kunnen we het gezellig houden! Kinsealy heeft toch gelijk met haar uitleg? Ben nu al 10 jaar lid van 2 stamboeken die al 10 jaar lang elkaar niet luchten of zien kunnen en nu ineens moet men elkaar verdedigen? We willen toch gewoon een Irish Cob of Tinker fokken die traditioneel gezien breed en harig zijn! Laten we niet afgeven op elkaar dat is al zo vaak gebeurt, zo jammer! En als de stamboeken willen samen werken graag, maar dan wel een Cob en geen Anglosaksies paard, ben nog niet zo goed met verwoorden op Bokt maar hoop dat jullie mij begrijpen :Y)

Bonte

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 23:19

hengstveulen schreef:
Jongens en meiden, kunnen we het gezellig houden! Kinsealy heeft toch gelijk met haar uitleg? Ben nu al 10 jaar lid van 2 stamboeken die al 10 jaar lang elkaar niet luchten of zien kunnen en nu ineens moet men elkaar verdedigen? We willen toch gewoon een Irish Cob of Tinker fokken die traditioneel gezien breed en harig zijn! Laten we niet afgeven op elkaar dat is al zo vaak gebeurt, zo jammer! En als de stamboeken willen samen werken graag, maar dan wel een Cob en geen Anglosaksies paard, ben nog niet zo goed met verwoorden op Bokt maar hoop dat jullie mij begrijpen :Y)

_/-\o_ +:)+

kinsealy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 23:56

Zo, wat een gezelligheid hier :+

Je hebt helemaal gelijk hengstveulen, we, de gewone cob/tinker-liefhebbers, willen uiteindelijk voor het grootste deel allemaal hetzelfde, dat is het rare nog van alles.....

Ariebren doet net alsof er ineens out of the blue een stuk wordt geschreven door één van een stel stampende verwende kinderen die hun zin niet hebben gekregen.
Dat is niet helemaal een correcte weergave van de werkelijkheid ;-)

Dat stel stampende verwende kinderen die zich het collectief noemt hebben zelfs na de laatste ALV van het NSvT weinig meer van zich laten horen, en dat ondanks dat het NSvT bestuur de door leden ingezonden voorstellen heeft geselecteerd, herschreven, belangrijke punten heeft geschrapt of op de lange baan geschoven.........
De verwende kinderen waren er eigenlijk wel klaar mee, zoals je ook in het stuk hebt kunnen lezen. Elke vereniging krijgt het bestuur wat het verdiend en in het geval van het NSvT veranderde er dus niks zoals Marjolein al opmerkte. Prima, klaar, so be it.

Totdat eind vorige week de nieuwste cobstukken in de brievenbus viel en ik vol verbazing het voorwoord van de voorzitter van ICS NL las.
En ik was niet de enige die verbaasd was over het geschrevene. Naast NSvT lid ben ik, zoals zovelen, ook lid van het ICS NL en ik voelde me dan ook meer dan aangesproken door dit stukje. Hoe kan het zijn dat een ander stamboek die niks met de kwestie te maken heeft, hoe bevriend dan ook met het andere stamboek, leden van het ene al dan niet het andere stamboek zwart maakt?
Er wordt in deze cobstukken een beeld geschetst wat niet met de waarheid strookt en wat daarnaast vol aannames en insinuaties staat. Oude ICS NL geesten, die zo goed achter slot en grendel in de kast zaten komen ineens weer uit die kast tevoorschijn, oude vetes lijken te gaan herleven, tenminste als we dat stuk moeten geloven, want in werkelijkheid heeft dat geheimzinnige collectief helemaal niks met die oude vetes te maken.

Raar ook omdat juist datzelfde collectief eigenlijk nastreeft wat het ICS NL al zolang doet; het willen behouden van een traditioneel rastypisch zwaar paardje met veel haar zoals hengstveulen al zei. Maar dan inderdaad wel oorspronkelijk en niet Anglo-Saksisch......
Dan is het toch raar dat juist dat ICS, een andere vereniging die in principe buiten dit meningsverschil staat omdat dat meningsverschil het NSvT en NSvT-leden aangaat, zo heftig reageert op juist dat collectief?
Datzelfde collectief wat vreest voor verluxing en verdwijning van juist dat traditionele rastypische type wat het ICS NL ook nastreeft?

En inderdaad, wie kaatst kan de bal verwachten, dus niet zo raar en out of the blue dat dit stampende verwende kind geschreven heeft wat ze heeft. ;)
Het maakt in ieder geval mijn stamboekkeuze ineens een stuk makkelijker :+ :+