Western tinkers meld je hier!

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tinkermuts

Berichten: 9399
Geregistreerd: 08-03-03
Woonplaats: Erichem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 11:02

tijdens de les doen we eigenlijk van alles een beetje, ik vind de trail wel superleuk.

piene

Berichten: 280
Geregistreerd: 25-05-08
Woonplaats: Bussum

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 11:38

Ik wil ook graag de trail kant op! ik denk dat dat het meeste geschikt is voor die tinkies(zeker voor die van mij ;) ), ahoewel ik ook wel mooie slidingstops heb gezien van een paar Tinks.

ik blijf nog steeds moeite hebben met die sidepasses,(schrijf ik dat goed?) of de achterkant zwaait uit of hij loopt toch door de teugels heen. ga van de week maar weer met z'n neus voor het hek oefenen en dan eerst 1 pasje als wenden om de voorhand en dan de achterkant erbij met een pasje.

is dat een goed idee?

Cheveyo

Berichten: 17591
Geregistreerd: 03-07-03
Woonplaats: aan het eind van de regenboog!

Re: Western tinkers meld je hier!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 11:43

Toen mijn tinkje 4 was deed hij veel langer over dingen oppakken dan nu hij bijna 8 is, kan ook met de leeftijd te maken hebben.

ic_spooky
Berichten: 1
Geregistreerd: 16-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 23:11

Coosje GC (bijnaam Spekkie) uit de cobstukken, is 30 juni bevallen van een blakende dochter. Haar naam is Jolly Pepper Braevehart. Het is een schitterend veulen dat heel veel op haar moeder lijkt. De manen, staart en sokken groeien al gestaag. Als ik weet hoe zal ik enkele foto's toevoegen.

shar_ianne

Berichten: 1208
Geregistreerd: 28-09-07
Woonplaats: Walchum, Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 09:56

uhmm ik als fanatieke dressuurprikker zocht naar iets nieuws om met Melby te gaan doen aangezien we de Z dressuur bereikt hadden. En waar kwamen we op uit?
.... western! *D
Dus ik heel enthousiast naar de zadelkamer waar we een westernzadel en een australianstock zadel hebben en voor het westernzadel gekozen. Hoofdstelletje erbij en hoppa ik ging wel even western rijden :=
Nou ja dan sta je dus met die rare veel te lange singelstoten en ja wat moet je daar nou mee? :o Dus maar door zo'n rondje ding in het zadel gedaan :P Erop klimmen ging lekker makkelijk met die lange beugels en het zat ook wel lekker zo'n zadel. Echt zóoooo ruim! En die knop voorop vond ik ook wel grappig :+ Na een half uurtje heel fanatiek cowboy-rijden maakte ik in galop een arbeidspirouette (ja ik blijf wel een beetje in de dressuur hoor :o ) en ik voel het hele zadel opzij schuiven :oo Nou ja toen kon ik niet veel meer doen en 2 seconden later lag ik lekker in het zand en stond melby me heel dom aan te kijken... Had dus nog wel even wat beter mogen aansingelen >;) Maar goed ik lag dus helemaal in een deuk, alleen al omdat ik van Melby af was gevallen (alleralleraller braafste paard van stal) en ook omdat ik zo langzaam en zacht viel.
Nou ja dit was dus mijn westernervaring en ik heb het eigenlijk hierna niet meer gedaan _O-

fanci_mike

Berichten: 1976
Geregistreerd: 25-03-09
Woonplaats: Kouwekappel!

Re: Western tinkers meld je hier!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 10:16

Hier nog een fanatieke westerntink! (ook geen foto's helaas). Ik heb hem van z'n derde gelijk western beleerd/laten beleren (ingewikkeld samenwerkingsverband met trainer). Hij is nu zeven, en ik heb het idee dat het kwartje nu pas echt gaat vallen. Bij mij was het idee er wel maar de technische uitvoering niet, en bij hem was de technische uitvoering er wel maar het idee nog niet, hihi! Nu gaat het echt de goeie kant op, zelfs z'n stops beginnen ergens op te lijken. Hij wordt reining getraind. Spins is hij technisch super goed in, alleen krijg ik er niet genoeg snelheid in (naar mijn zin). Rollbacks ook gewoon goed. Heb in principe een keer per week/twee weken les. Ben stiekem hartstikke trots dat hij en ik dit samen bereikt hebben al, en hopelijk gaan we volgend jaar eens een wedstrijdje starten. Leuk dat er nog best veel western tinkies zijn!

mnkortleve

Berichten: 2773
Geregistreerd: 26-07-08
Woonplaats: Strellev Denemarken

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 13:30

Wij rijden met een westernzadel verder niet eigenlijk. :D
Heb wel een pic.

Afbeelding

LBLGypsyCobs

Berichten: 8886
Geregistreerd: 01-05-04

Re: Western tinkers meld je hier!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 17:33

Ik ben met Nathan zo half april gestart met western.
Ik heb 22 jaar engels gereden, dus het is best omschakelen.

Nathan pakt het wel heel goed op, doet de oefeningen terwijl ik zit te klungelen.
Reverses, wijken over een balk, allemaal geen probleem voor hem.

Ik vind het een geweldige uitdaging, maar of ik echte stops en spins wil gaan doen weet ik niet, ik denk dat het meer recreatief western blijft.
Schrik er nu al eens van hoe abrupt hij kan stilstaan en de belasting op z'n benen vind ik dan best heftig.

Boortjuh

Berichten: 299
Geregistreerd: 30-07-09
Woonplaats: Leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 09:09

mnkortleve schreef:
Wij rijden met een westernzadel verder niet eigenlijk. :D
Heb wel een pic.


wauw!!!! <3 <3 <3 wat een plaatje je paardje...

ik rijd sinds kort western alleen ik vind het moeilijk. Mijn tink is vrij sterk in zijn mond en dus met lange losse teugel rijden is vrij moeilijk. Ik probeer het wel en gaat de goede kant op maar hebben jullie nog tips..ik heb ook een lood zwaar zadel is dat normaal het is een Americaans zadel merk Teax Ranger ofzo iets maar het ligt als een huis op mijn paardje en zit enorm lekker ik kan nu zelfs doorzitten wat ik normaal met engels zadel niet kon..
hier 2 foto's van ons
Afbeelding
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Boortjuh op 23-07-10 09:34, in het totaal 1 keer bewerkt

_janet_

Berichten: 8633
Geregistreerd: 29-09-05
Woonplaats: Nagele

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 09:27

Met western gaat het er niet om dat je met lange losse teugels kan rijden :)

Ariebren
Berichten: 8493
Geregistreerd: 06-01-06
Woonplaats: Goudswaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 09:28

Vraag je om tips voor het echte western rijden ?
Ik heb heel veel tips voor het western rijden.

Maar de allerbelangrijkste tip voor het western rijden is:
Ga echt paardrijden en ga niet in de mond hangen van het paard.

Eigenlijk is dat ook het systeem van engels rijden.

Balans, balans en nog eens balans.

Een paard moet als eerste leren om in balans te komen onder de ruiter.
Dus de ruiter moet leren om zelf in balans te komen.

Afbeelding

En verders, pb mij maar.

Boortjuh

Berichten: 299
Geregistreerd: 30-07-09
Woonplaats: Leidschendam

Re: Western tinkers meld je hier!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 09:37

het is niet dat ik alleen met losse teugels rijd hoor maar ik weet wel dat vele westrnrijders gewoon lekker losse teugels hebben. alleen ik kan dat niet bij mijn paard want dan loopt hij of onder mij vandaan of hij reageerd niet op de hulpen snappie..
ik heb wel conact in zijn mond dus hang er ook niet in zo ben ik niet en met engels rijden doe ik dat ook niet.

renate85

Berichten: 2466
Geregistreerd: 01-03-04
Woonplaats: Ederveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 10:46


Boortjuh

Berichten: 299
Geregistreerd: 30-07-09
Woonplaats: Leidschendam

Re: Western tinkers meld je hier!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 10:56

hahaha nee ik heb er net een gekocht

_janet_

Berichten: 8633
Geregistreerd: 29-09-05
Woonplaats: Nagele

Re: Western tinkers meld je hier!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 11:00

Ik ben alleen nog opzoek naar een kort boom westernzadel.
Liefst een Crates

Boortjuh

Berichten: 299
Geregistreerd: 30-07-09
Woonplaats: Leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 11:07

Tinkermuts schreef:
tijdens de les doen we eigenlijk van alles een beetje, ik vind de trail wel superleuk.
ff zeggen hoor WAUW heb jij een plaatje van een tinker

Paintlinger

Berichten: 12318
Geregistreerd: 07-12-02
Woonplaats: Temidden van het groen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 11:10

Heb wel in de gaten dat veel mensen western dènken te rijden omdat ze westerntack hebben...
Staat heel leuk, maar dat is gewoon recreatie of 'paardrijden met westerntack'. (ik bedoel niet iedereen hier hè)

Ik ben nu 2 jaar aan het trainen met de 5 jarige Drumhorse Max en langzaam maar zeker wordt het een westernpaard, maar dat heeft heel veel tijd nodig........(vooral omdat ze er eigenlijk niet voor gefokt zijn natuurlijk.)

Zie, ik rij ook niet met een losse teugel.....nog niet.
Maar Max is wel in balans.
Afbeelding

Boortjuh

Berichten: 299
Geregistreerd: 30-07-09
Woonplaats: Leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 12:00

ach ik ben lerende en ik zeg gewoon eerlijk ik weet nog niets van western af alleen ik heb een voet en rug blessure en is het rijden op westernzadel voor mij beter dan enegls rijden. ik was voorheen een fanatieke springruiter ik spring M niveau maar dat kan helaas niet meer dus ik rijd recreatief. omdat het beter is voor mijn blessure maar het echte westernrijden weet niet eens of ik dat echt wel gaaf vind om te doen. wij rijden veel met de kar en gewoon met westernzadel ect. ik wil het wel gaan leren maar er echt mee verder gaan blijft de vraag..

Tinkermuts

Berichten: 9399
Geregistreerd: 08-03-03
Woonplaats: Erichem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 17:00

thanks boortjuh, ben ook zeer trots op hem.

helaas is mn grote witte man ernstig geblesseerd en weet ik niet of ik ooit nog met hem zal rijden, westernles is helaas gestopt, vond het wwel echt superleuk en ben ermee begonnen omdat ik idd ook echt western wilde leren rijden, bij een volgende paardje ga ik het zeker weer oppakken.

LBLGypsyCobs

Berichten: 8886
Geregistreerd: 01-05-04

Re: Western tinkers meld je hier!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 17:29

Ik ben nog maar net met de western begonnen, dus over echt westernrijden kan ik niet meepraten.
Heb ook geen westernzadel, rij met een Barefoot Cheyenne.
Maar ik heb wel een pony die van bange stresskip naar een brave en ontspannen vent is veranderd.
Hij laat zien hoe slim ie is en pikt alles goed op.

Ik moet alleen niet toegeven aan de verleiding om alleen de 'trucjes' te rijden, omdat ie dat zo goed doet.
Maar juist veel basis rijden, om die kracht en balans te krijgen, en zodoende nog lang plezier van hem te hebben.

_janet_

Berichten: 8633
Geregistreerd: 29-09-05
Woonplaats: Nagele

Re: Western tinkers meld je hier!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 20:01

Ik ga ook beginnen met omscholen naar western :)
Heb een heel mooi Crates zadel op het oog. Dinsdag weet ik meer of past ja of nee.
Ben benieuwd hoe Isa het allemaal oppakt straks, als we fanatiek gaan oefenen.

grrr

Berichten: 4022
Geregistreerd: 05-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 20:06

Wij moeten met onze jonge paarden ook nog heel veel leren hoor! Maar we krijgen al steeds meer momenten dat het wel al aan een losse teugel kan, zo fijn! We zijn ook alleen nog maar bezig met de basis...

LBLGypsyCobs

Berichten: 8886
Geregistreerd: 01-05-04

Re: Western tinkers meld je hier!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 23:01

In de wei kan er al veel met een los teugeltje, buiten wil ie door alle indrukken wel eens door m'n zit denderen.
Dus dan gaan de teugels wel eens wat korter.

_janet_

Berichten: 8633
Geregistreerd: 29-09-05
Woonplaats: Nagele

Re: Western tinkers meld je hier!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 16:11

Misschien weet iemand van jullie wel een goede instructeur/ instrucrice in de omgevinge noordoostpolder/ kop van overijssel.
Zit er aan te denken om te gaan lessen met Isa. Zoek wel een instructice die niet erg wedstrijd gericht is. Maar mij en Isa gewoon wat wil leren, lekker op recreatief nivo.

_Chendo_
Berichten: 1698
Geregistreerd: 20-06-08
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-10 14:41

hoi hoi, kom terug van vakantie en het is weer vol gekletst hierzo!

Ik heb besloten Chendo toch engels in te laten rijden en daar zijn we inmiddels ook mee begonnen. Ik heb het dan wel zo gedaan dat er al wel een beetje via neckreining word getraind. en veel met je benen en zit. Aan een lang teugeltje kan hij al goed wenden.

Zo hou ik het er een beetje tussenin en dat gaat echt super!