[TI] Het humoristische leed dat (s)tinker heet...

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

DeSa

Re: Het humoristische leed dat (s)tinker heet...

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 18:56

Afbeelding
:+

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-10 20:04

Nuage schreef:
Ik zeg altijd maar zo: we willen dat ze niet schrikken van een tractor, trein, grote hond, harde geluiden, paraplu's, gillende kinderen en hysterische schoonmoeders maar als wij dan een keertje iets willen, dan moeten ze wél onder de indruk zijn van ons?
Gaat niet :+

onder de indruk zijn hoeft niet, maar een beetje respect voor me hebben zou ik wel erg waarderen. Mijn kont is geen boksbal!

Barchetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 21:39

Boven op de mesthoop gaan staan, om alles te kunnen volgen :+
Afbeelding

_Roosmarijn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 22:18

Nuage schreef:
Ik zeg altijd maar zo: we willen dat ze niet schrikken van een tractor, trein, grote hond, harde geluiden, paraplu's, gillende kinderen en hysterische schoonmoeders maar als wij dan een keertje iets willen, dan moeten ze wél onder de indruk zijn van ons?

Hahaha, dat verwoord je echt heel leuk! _O-
Maar helemaal waar! En dat maakt ze zo leuk. :D

_Patrick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 22:50

Moet echt lachen om al die verhalen :D

starjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 00:26

:D Heerlijk al die verhalen

Ik heb er ook nog wel een.
het was nog met Baxter (van Fraske op bokt). Ik ging 1 keer in de week de groepsles rijden bij de vereniging. Was trouwens een van de eerste lessen ;)

Baxter ging aan het begin van de les al met "toekeloeris" naar buiten lopen, we dachten he hij moet plassen, dus stil staan voorover zitten en wachten. Maar meneer was het niet van plan :Y)
Ik de bak uit, afgestapt op het gras gaan lopen , in de hoop dat hij het dan wel zou doen, maar nee hoor. :n
Afijn ik de bak weer in en dacht hij trekt hem vanzelf weer in en anders gaat hij vanzelf stilstaan , maar nee hoor :n
We reden gewoon door en Baxter vrolijk als hij was liet hem vrij bengelen, nou het hele les uur heb ik echt voor" jan met de korte achtenaam" gereden, lettelijk en figuurlijk. _O-
Hij slingerde de hele tijd van links naar rechts tegen de flanken aan. :D
En denk maar niet dat hij zich geneerde hoor :=

Het was een lekker kletsend geluid ook :')

We hadden ook gelijk een goed indruk gemaakt 8-)

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 20:03

Nuage schreef:

ooh die van mij schrikt daar allemaal wel van :+
dus is ook altijd verschrikkelijk onder de indruk van mij als ik zijn spastische gedrag weer is zat ben ;)
hij kan wel braaf zijn :P

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-10 20:21

Sam is ook altijd degene die altijd weggejaagd wordt door Dinkum. Laura is het lievelingetje. Maar vandaag hadden ze weer een nieuw iets. Ze moeten door de bak lopen om naar de grasweide te gaan, maar er zit ook een opening waardoor ze niet door de bak hoeven te lopen en rechtstreeks naar hun stallen kunnen. Dus sinds vandaag, omdat ze dat gisteren hebben gezien bij dinkum, bleven de stug bij de opening staan waardoor ze niet om moesten lopen. Heb ze een kwartier gegeven, maar nee hoor. Wilde niet door de openstaande doorgang achter in de bak, wilde lekker makkelijk dat ik alle doorgangen open ging doen zodat ze lekker makkelijk en snel naar stal konden. Hadden in dat kwartier al 10 keer op stal kunnen staan. Grrrr, af en toe dan moet ik steeds achter ze aanrennen omdat HUN te lui zijn om wat te doen.

fraske

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 22:09

:D :D leuk dit heeeel herkenbaar, en hoe meer ik erover na denk hoe meer gekke dingen er boven komen :)*
toen we Samba en Bing nog maar net hadden (Samba toen als veulen Bing als jaarling) had ik effe een vuilniszak op de rand van de bak hangen,
Samba die trekt aan die zak en Bing schoot gelijk weg dus Samba schrikt eigenlijk van Bing zijn reactie en rent ook mee maar nog met die zak in z'n bek dus Bing nog harder rennen en Samba had toen ook zoiets van whooeee eng dus die wilt steun zoeken bij Bing maar die l*lhannes blijft die zak maar vast houden en Bing blijft dat maar raar vinden en denkt donder op met die zak Samba raakt ook een beetje in paniek maar niet die zak loslaten hoor, wat een eikel zeg }:0
geloof dat we het toen ook niet droog gehouden hebben zo'n vreselijk dom en die zak maar flapperen :')

Olikea

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 22:33

Zo hadden wij eens grote opruiming op mijn vorige stal.. de paarden stonden in de bak.
Alles leeggehaald, en een rijtje scheppen, rieken en bezems tegen de rand van de bak aan gezet.
Pablo vond het een leuk spelletje om die steeds omver te gooien..
En elke keer zette iemand anders ze weer terug.. en hup.. daar gingen ze weer.. En die kop die hij dan opzette..
Heerlijk een paard met humor..

Maxielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 23:00

Hahaha ik lag me echt rot om al die verhalen hier, briljant ! Ik heb zelf geen Tinker, maar een Haflinger. Ook zo'n lekkere eigenwijs, vreselijk slim en als het op eten aankomt een ontzettende tank. En hij zal zich ook écht niet drukker maken dan nodig is... Ik heb op stages en maneges wel veel Tinkers meegemaakt. Qua uiterlijk zijn ze allemaal anders, heb ze groot, klein, dik en dun meegemaakt, in allerlei kleuren... Maar van binnen zijn ze toch veelal hetzelfde ! Zo kende ik een Tinker die Karbo heette. Vreemde naam dacht ik, maar wat bleek... Vroeger was er een andere Tinker op die manege die Nade heette ! Karbo + Nade... Dat was echt een ontzettende lieve Tinker, knorde altijd heel schattig als de voerkar eraan kwam en ze was niet vooruit te branden... Maar wel écht het braafste paard van de manege. Op die manege werden altijd buitenritten gemaakt (duin, strand, bos) en ook voor toeristen. Zij was erg groot, dus meestal werden de grote onervaren kerels op haar gezet en die hadden dan een heeeeerlijk rustig ritje op haar ! Ook heb ik op een manege stage gelopen waar veel Tinkers waren. De meesten waren superbraaf, echt van die heerlijke beginnerspaardjes en ook de vaste poets en stappony's voor de kinderpartijtjes... Er was er ook een bij die wat lomper en drukker was, die kon nog wel eens erg angstig reageren of door je heen rennen. Maar over het algemeen ken ik alleen maar van die superlieve, brave Tinkers die nérgens om geven, die nooit een stap teveel zullen zetten en alleen eten is interessant, al ga je op je kop staan... :D

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-10 08:53

Ik denk ook dat ik mijn meiden net iets teveel eten geef. hebben dikke buiken en doen niet anders dan een hele dag rond crossen en bokken en met elkaar knokken. Zijn net twee wilde hengsten als het op stoeien met elkaar aankomt. Zeker geen duffe tinkers. Maar dan gingen ze gisteren uit de stal in een tölt naar buiten. Dan weet je niet of je moet lachen of janken. Een tölt !!! Zie je me daar al mee aankomen op een ICS keuring? Leuk paard mevrouw, maar wat voor gang is dat? Ja, mijn meiden zijn gewoon te lui om een fatsoenlijke draf in te zetten, maar willen wel wat sneller dan een stapje... Maar als het hun uit komt dan vliegen er vlammen uit hun kont... grrrr, tinkersssss.

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-10 19:29

Laura is ineens een knuffelkont geworden en loopt een hele dag achter me aan om knuffels te krijgen. het zou ook heel erg goed kunnen dat het door de koekjes kwam :)) .
Ze zijn zo verschrikkelijk veel rustiger geworden dan toen ik ze gekocht had, maar over dat niet onder de indruk zijn... hahaha... Nou ik moest dinkum haar benen verzorgen en dus had ik even Laura en Sam op hun schuilstalletje gezet. Was klaar met Dinkum, dus wil ze weer terug in de weide zetten en stonden ze me gewoon aan te kijken... O:) alsof ze niet begrepen wat ik bedoelde... Dus ik begon in de lucht te springen om ze wakker te maken en ze eindelijk in beweging te krijgen zodat ze naar de weide te krijgen... Maar nogmaals, ze bleven gewoon naar me staan kijken |o .
Ik moest werkelijk tegen hun kont gaan duwen om ze in beweging te krigen. Eindelijk in de weide kwamen ze heel vrolijk weer terug naar me toe gerend om een koekje. _-:( . Ja doehoei, denk je dat ik dan nog een koekje geef?????? _O- Jawel, ik ben zo een seut... ze keken lief dus dan maar weer een koekje.

Laura is wel hylarisch... ik heb van die kruiden koekjes en die vind ze vies. Nou heeft ze een paar keer per ongeluk wel zo een koekje aangepakt en heeft nu haar lesje geleerd. Ze pakt nu alleen nog wortel en appelkoekjes aan op een super voorzichtige manier met haar tanden om te checken dat ze echt geen vieze kruiden koekjes in haar mondje krijgt. Zelfs na dat ze met zn drieen een heel potje appel en wortelkoekjes opgegeten hadden pakte ze ze nog steeds super voorzichtig aan. Bang dat ik stiekum een kruidenkoekje ertussen zou steken. _O-

Dakota_75

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 20:25

Haha geweldig dit.... Die tinker van mij staat op een pensionstalling en als ze aan het eind van de dag naar binnen gaan lopen ze allemaal los richting stal, iedereen kent zijn eigen stal en loopt daar dan heen.... maar niet Crosby hoor... die gaat eerst de stallen die hij onderweg tegenkomt even snel naar binnen om uit elke voerbak even een hapje te snaaien, een echte tinker dus! haha

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-10 20:35

Dakota_75 schreef:
Haha geweldig dit.... Die tinker van mij staat op een pensionstalling en als ze aan het eind van de dag naar binnen gaan lopen ze allemaal los richting stal, iedereen kent zijn eigen stal en loopt daar dan heen.... maar niet Crosby hoor... die gaat eerst de stallen die hij onderweg tegenkomt even snel naar binnen om uit elke voerbak even een hapje te snaaien, een echte tinker dus! haha

Bij mij gaat ook alles zonder halster/los. Sam loopt ook altijd bij Dinkum in haar schuilstal om daar eten te jatten. Laura volgt dan lief, want die weet dat Dinkum toch haar niet op haar donder geeft, neemt stiekum op de uitweg een hapje uit de voerbak... Loopt al kauwend naar haar voerbak.
Maar Sam die doet werkelijk alles voor eten, dat is ook altijd degene die de eerste stap zet van het rechte pad.
Is zo komisch als ik steeds weer lees wat al die tinkers voor eten doen...

Dakota_75

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 20:43

Hahah geweldig is dat hè. Maar owee als hij bij zijn stal aan komt en er blijkt een friese ruin in te staan (die eerder altijd in die stal stond en even de weg kwijt was) dan is meneer toch wel even gepikeerd hoor. Laat ik het zo zeggen dat die grote fries in één keer heel klein in een hoekje ging staan hahahah.....

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 20:59

Mijn zus was afgelopen woensdag mee.

"Goh Helga ik dacht dat Daisy meer wit was. Maar ze heeft hier en daar ook bruine vlekken. Leuk zo'n driekleur tinker" zei ze. Dus ik "hu?" kwam bij der kijken. "Deze vlekken" zegt ze. Ik "Dat is gewoon door en door vies zodat het echt lijkt alsof ze bruine plekken heeft maar dat is gewoon vies" :+

Ach ja zo'n tink die elke dag buiten staat wordt nou eenmaal MEGA goor

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-10 09:48

blokje schreef:
Mijn zus was afgelopen woensdag mee.

"Goh Helga ik dacht dat Daisy meer wit was. Maar ze heeft hier en daar ook bruine vlekken. Leuk zo'n driekleur tinker" zei ze. Dus ik "hu?" kwam bij der kijken. "Deze vlekken" zegt ze. Ik "Dat is gewoon door en door vies zodat het echt lijkt alsof ze bruine plekken heeft maar dat is gewoon vies" :+

Ach ja zo'n tink die elke dag buiten staat wordt nou eenmaal MEGA goor

Ik ben ook elke keer weer verbaasd als ik een vlek ontdek die ik eerder nooit gezien had. denk dan "jemig, hoe kan het nou dat ik die nog NOOIT gezien heb terwijl ik ze allebei elke dag 2x controleer". Blijken altijd strontvlekken te zijn. Die twee witte meiden hebben dus elke dag andere vlekken, tja, zo een hoop is natuurlijk wel lekker warm om in te liggen.

Dus BLOKJE ik snap he-le-maal wat je bedoeld.

Wat ik ook niet snap is, waarom moeten ze altijd je petje vastpakken als je met ze staat te kroelen? Zie altijd een paar tanden richting gezicht komen om dan heel voorzichtig ze vast te zetten in dat harde ding dat op mijn hoofd uitsteekt. Maakt niet uit wanneer, schijnbaar is dat DE plek om je tanden in te zetten...

Dakota_75

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 10:28

Ze willen gewoon lekker terugkroelen denk ik haha ;)

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 10:31

vrienden snappen ook nooit waarom ik in godsnaam voor van die nogal witte tinkers heb gekozen terwijl ik best wel ve schoon paard houd en het me toch een partij varkens zijn haha

judith__

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 10:43

nolanlover schreef:
Gewoon domweg door het houten bakhek heen rennen is hier favoriet!!

haha die is heel herkenbaar,
de tinker van me vriendin, die rent als een dolle gek naar het hek,en dan vervolgens spingt die er overheen,maar als hij bedenkt Uuuh...dat lukt niet nou dan gaat ie er toch gewoon doorheen....,

en de waterbak omgooien waneer die net is gevuld vind hij ook prachtig!!!

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 10:51

Komisch al die verhalen, ik denk dat ik er maar niet eens begin over die van mij :') _O-

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-10 14:32

Tinkermuts schreef:
vrienden snappen ook nooit waarom ik in godsnaam voor van die nogal witte tinkers heb gekozen terwijl ik best wel ve schoon paard houd en het me toch een partij varkens zijn haha

Vlek of geen vlek, Chuck is altijd mooi !

Het vreemde is dat paarden eigenlijk best schone dieren van nature zijn, maar dat dus niet echt opgaat als het op de Tinker aankomt!

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-10 14:35

cp112 schreef:
Komisch al die verhalen, ik denk dat ik er maar niet eens begin over die van mij :') _O-

Nou niet vals gaan spelen he! Wij horen maar al te graag verhalen waarvan we denken, gelukkig doet die van mij dat niet, om er dan een maand later achter te komen dat die van ons dat ook doen, maar wij het gewoon nog niet doorhadden.
Dus gooi het eruit wat die van jou doet waardoor je achter een hand (want laat het ze niet zien dat je lacht, dan denken ze alleen maar dat ze eht vaker moeten doen) stiekumpjes toch heel hard over moet lachen.

*Over dat petje trekken... ze doen het vaak ook in teamverband. Sam houd de pet vast wanneer Laura wordt geknuffeld en dan heeft Laura nergens om haar tanden te zetten dus steekt ze haar hoofd maar recht de lucht in en lipjes omhoog.*

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 14:55

Ehm, tja waar zal ik beginnen _O-
Springen is hobby #1, en dan ook echt overal over, stroomraad (1.30m) de bakrand, 1 keer zelfs geprobeerd uit de trailer te 'springen' toen belande hij met zijn voorbenen over de stang. die kreeg hij weer terug maar gleed toen uit met zijn achterbenen, waardoor hij toen hij weer opstond met zijn kont onder de achterstang terrecht kwam en dus het complete tussenschot optilde toen hij weer stond.... En dan echt zo kijken van 'wat nou?' >;) Schade, :$1200 #)
Hij ís verkeersmak maar dat vergeet hij soms, dus komen wij nog wel eens in slootjes e.d. terrecht als meneer denkt dat het 45km wagentje dat langskomt ineens wel heeeeel eng is }:0
Buitenrijden alleen is niet te doen, in een groep wel maar dan moet hij voorop, de mensen die bij de tinkerrit 2009 waren kunnen dat beamen :+ ik begon achteraan bij cuck en Ryon maar stond binnen 20 minuten voorop := Kwam ik daar in m'n uppie aan, iedereen jaaa daar komen ze! Mooi niet _O-
Vind nog steeds dat ik de ereprijs gewonnen heb hoor O:) :')

Met rijden een tijd gehad dat 1 hoek van de bak heeeeel eng was, maar dan wel alleen rechtsom :Z
Hij drijgt wel eens met schoppen, maar meestal ben ik hem dan net een stapje voor ~~}>

Oja en hij heeft een hekel aan ruinen/hengsten, op de shets na dan. Hij valt ze aan, schopt ze door het draad, als ze in het land naast dat van hem staan probeerd hij aan te vallen en ze bij het draad weg te jagen, helemaaaal als ik er bij in de buurt ben, dan sprint hij ertussen. Maait vervolgens met zijn voorbeen waarna ik dus de onderste draden weer kan maken }:0

Pfff nou en volgens mij nog wel veel meer maar dat ben ik even vergeten (of heb het uit mijn geheugen verbannen :+)

wat een droppie he O:) }>
Afbeelding