Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
heidi1973 schreef:leuk paardje
ook ik ben van eer warmbloed (draver) over gestapt naar een tinker
en heb er geen dag spijt van gehad
je moet je wel bedenken wat je wil met de tinker
ze blinken meestal niet echt uit in de wedstrijden
MelanieB schreef:heidi1973 schreef:leuk paardje
ook ik ben van eer warmbloed (draver) over gestapt naar een tinker
en heb er geen dag spijt van gehad
je moet je wel bedenken wat je wil met de tinker
ze blinken meestal niet echt uit in de wedstrijden
Ligt er toch aan hoe de tinker gebouwt is en hoe je hem traint ed.
Ik heb als eerste ponytje gehad een NRPS en dat was echt heel link en helemaal 10x niks. Toen hebben we een tinker gekocht (ik was destijds maar 8 dus) Maar ik ben ZO blij met die keuze, m'n tinker blijft hier tot zn allerlaatste dagje.
Ik heb vorig jaar er wel een kwpner bijgekocht.
Maar geen enkel paard kan voor mij tippen aan mn tinkertje.
Dus ja, ik zou er zeker voor gaan!
)M_D_H schreef:ben ik het half mee eens...
het ligt ook voor een groot deel aan je karakter...
ze moet voor je willen werken,
en bereid zijn te geven wat je van ze vraagt...
en bij springen...
hebben ze ook nog een grote dosis lef en doorzettings vermogen nodig(al zal melanie dat ook weten)
ze meoten er immers wel over heen willen.
niet elke tinker is geschikt voor de wedstrijd sport...
maar dat heb je met elk paard...
en dat is dan meestal meer te wijten aan het karakter van het paard dan aan de bouw
(en de ruiter ook, om er mee op wedstrijd (springen tussen de kakkers haha, vooral hier) te verschijnen
)
MelanieB schreef:M_D_H schreef:ben ik het half mee eens...
het ligt ook voor een groot deel aan je karakter...
ze moet voor je willen werken,
en bereid zijn te geven wat je van ze vraagt...
en bij springen...
hebben ze ook nog een grote dosis lef en doorzettings vermogen nodig(al zal melanie dat ook weten)
ze meoten er immers wel over heen willen.
niet elke tinker is geschikt voor de wedstrijd sport...
maar dat heb je met elk paard...
en dat is dan meestal meer te wijten aan het karakter van het paard dan aan de bouw
Haha idd. Vooral in't begin(en de ruiter ook, om er mee op wedstrijd (springen tussen de kakkers haha, vooral hier) te verschijnen
)
het ligt idd ook wel aan karakter ja, ik heb gewoon erg veel mazzel dat Bon alles voor me doet.
Maar met een tinker die gewoon absoluut geen zin heeft om zn benen op te tillen, dan zul je toch harder moeten werken
Maar zoals je zegt, niet elk paard is geschikt voor wedstrijdsport ongeacht het ras.

Mindim schreef:Fijne mensen die voor je ruin komen? Krijgt ie daar een fijne plek of weet je dat nog niet? Ze zullen hem ook wel op proef willen hebben.
Ik zou echt een goede plek uitzoeken en het niet overhaasten omdat je de tinker zo graag wilt. Kijk je hebt nu een nieuw paardje gezien en nu lijkt het contact met je ruin opeens nog minder, zoek wel een goed huis.
Toen ze weer op de site stond baalde ik wel een beetje want inmiddels had ik een andere tinker gekocht
Dat waardeer ik erg in dit ras. cp112 schreef:Ik weet dat iemand hier op bokt deze merrie eerst had gekocht (ik was namelijk naar haar wezen kijken bij jevdh maar toen was ze net verkocht) zei hebben haar echter weer terug gebracht, misschien handig om uit te zoeken waarom ze dat gedaan hebben.
Mena vind ik wel een errrrrg gaaf dier hoorToen ze weer op de site stond baalde ik wel een beetje want inmiddels had ik een andere tinker gekocht