Ik wist niet dat die dat inmiddels toegegeven had. Ik hoor zoveel verschillende dingen door elkaar, vooral een hoop massa-hysterie. Ik wacht wel af wat het NOS-journaal erover te melden heeft. Is dan al bekend waarom het opzet was? Wat zijn precieze doel en motieven waren?
Sita_
Geplaatst: 30-04-09 15:04
Nee, er is niet bekend waarom.. Maar er is wel bekend, stond op Omroep Friesland, dat hij het toegegeven had dat het opzet was.. Iemand van hun team had een zendertje om die aanstond en zo is het naar buiten gekomen..
Laatst bijgewerkt door Sita_ op 30-04-09 15:04, in het totaal 1 keer bewerkt
Er is nog niks bevestigd door de politie, dus er is nog niks officieel dat het een aanslag was. Zat net de laatste paar pages van het topic op NM te volgen, kan me daar wel aansluiten bij Karin.
Me dunkt dat als iemand die al eerder weg is gestuurd bij een afzetting niet 'per ongeluk' dan door een groep mensen jaagt Overhaaste conclusies trekken is nergens voor nodig vind ik, maar waarom zouden mensen het hier niet over hebben op Bokt? Niemand weet wat er precies gaan de is, mensen willen informatie en ik denk ook troost. Koninginnedag is toch iets 'onaantastbaars' in Nederland, dat is een traditie, dat is van 'ons'. Als er dan zoiets gebeurd, wat haast geen ongeluk kán zijn, dan moet dat eruit, mensen willen daar over praten. Tja, en als je daar niet tegen kan, dan moet je misschien Bokt even mijden
Die varkensgriep vind ik echt dikke vette onzin. Wát een mediahype zeg. We hebben alle drukte rond de crisis gehad, en nou is er.... *tromgeroffel* de griep. Ja? En? Er is ELK jaar de griep. Daar gaan ELK jaar duizenden mensen dood aan. En als het allemaal zo ontzettend erg en gevaarlijk is, waarom is Mexico dan niet (eerder) volledig afgesloten? Echt, ik kan me daar flink over opwinden
Daar zit ergens wel wat in Berdien.. Als het echt zo gevaarlijk is enzo dan sluiten ze zo'n land toch af zeg maar, tenminste voor zover dat kan.. Mja, kennen jullie nog de hele hype rond dat 'Sars' gebeuren.. Was toch ook zo vreemd..
Ik vind het ook niet echt eerlijk dat ze het eerst varkensgriep heette. De varkenssector heeft er weer een flinke klap van gehad, omdat mensen geen varkensvlees gaan eten. Terwijl deze griep helemaal niet bij varkens voor komt.
Ik las ook al ergens dat er gewoon medicijnen voor zijn. En ja in een land als Mexico gaan mensen sneller dood aan de griep, en daar kennen ze de griep prik ook niet. Hygiëne en de medische hulpmiddelen zijn daar ook vele malen minder.
ik geef enkelt een voorbeeld dat mensen niks serieus nemen wat wel serieus genomen moet worden,
en dan de griep opeens serieus nemen!
Moet daar zo raar over worden gedaan?
Resi_lover
Geplaatst: 30-04-09 17:04
_janet_ schreef:
Mijn zusje is nu in Amsterdam op het museumplein. Het 538 concert wordt niet afgelast maar stop wel eerder.
Goed gezegd berdien. Koninginnendag is 1 van de grootste feestdagen in nederland.
De Toppers hebben afgezegt
Sita_
Geplaatst: 30-04-09 17:05
Aids is anders toch wel iets wat door menig mens wel serieus word genomen.. Wie zegt dat griep niet serieus genomen word? Het land waar de epedemie uitbreekt, Mexico dus, is zoals Janet zo vele malen minder ontwikkeld in geneeskunde dan Nederland etc. Daardoor versprijd het vele malen sneller en dan gaan er gemiddeld meer mensen dood als normaal en dan is het ineens wereldnieuws en halen we de mondkapjes weer boven..
Laatst bijgewerkt door Sita_ op 30-04-09 17:06, in het totaal 1 keer bewerkt
Ik zie geen rare reacties, enkel onbegrip Denk ook niet dat mensen aids niet serieus nemen, het is meer een ver van hun bed show/ geen of onvoldoende informatie. Daarnaast heb je inderdaad de mensen die aids verkiezen te negeren en bewust onbeschermde seks hebben bij twijfelachtige partners. Maar om dan te zeggen dat het niet serieus wordt genomen..
Daarnaast heeft aids véle miljoenen meer aan slachtoffers geëist dan deze griep
A_Pallieter
Geplaatst: 30-04-09 17:07
ga even lekker moeilijk lopen doen als ik een voorbeeld geef zo bedoelde ik het helemaal niet, waarom moet het dan zo worden doorgezaagd erover?
Laat maar zitten, we kletsen wel weer ergens anders over want dit gaat nergens op uit lopen
Niemand zaagt erover door Annique, maar mensen zijn erg geschokt door wat er vandaag is gebeurd, zijn verdrietig en boos. Dingen worden sneller heftiger opgevat. Niemand valt je aan, je vergelijking was gewoon niet heel gelukkig gekozen