[TI] Herkent iemand deze tink?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Siggy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 22:11

Balte

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 22:13

Ze werken hier met twee systemen in feite. Ofwel heb je een paard met stamboekpapieren en dan heb je een paspoort van je stamboek. Hebben ze geen papieren dan krijgen ze een Equipas.
In het paspoort staat ook het levensnummer, UELN is dat en dat begint voor België met 056. Paarden die geen stamboek hebben krijgen dan 022 erachteraan.
De onnozelaars hadden dat in het begin verkeerd gedaan, waardoor ik hier twee Euipassers heb die al in 2007 gechipt zijn en wiens UELN nummer met 999 begint, dat land bestaat geeneens 8)7 8)7

Evelyne79

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 22:17

Ik herken hem wel maar daar ga je weinig aan hebben aangezien ik hem herken van het tinkerforum :D
Bolero heeft mazzel dat hij jou tegen is gekomen in zijn leven, hij gaat het goed krijgen, succes met opknappen van dit manneke, maar dat gaat je zeker lukken

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 22:18

Wat een arm mannetje... Toch walgelijk dat mensen zo met dieren omgaan. Heel fijn dat je hem deze kans biedt!
Hoop echt dat het een mooie succes story wordt.
Heel veel sterkte en succes!

Stybba

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 22:24

't arme dier... Maar hij heeft het wel goed getroffen. Vind het echt mooi dat je dit voor hem doet. +:)+
Over dat blind zijn: ik heb een keer ergens gelezen dat ondervoeding bij mensen kan leiden tot blindheid (voornamelijk te kort aan vitamine A). Misschien hier ook het geval? Je kan het iig overleggen met de DA. Hopelijk komt alles goed met hem en heeft hij er niet te veel aan overgehouden. Succes verder!

Mrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 22:26

Wat een lieverd op die slaap foto's :D
Super dat je hem er bovenop gaat helpen. Ben benieuwd hoe hij eruit komt te zien als hij weer helemaal gezond is, met meer vlees op z'n botten !

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 22:28

Ten eerste vind ik het echt top wat je doet +:)+
Ik hoop voor Bolero dat hij er weer helemaal bovenop komt.

midgie schreef:
ik heb al samen met een vriendin zitten google
Zijn Chip begint met 967, dat is een nr die door handelaren worden gegeven met een goedkopen chipper dachten we begrepen te hebben,
Ik heb hier 20 boekjes liggen en die beginnen allemaal met 52 .
Of hij is in het buitenland gechipt ,Belgie misschien? ik heb geen idee.

Het chipnummer van onze (Duitse) Shet begint met DE 498 (gechipt door de FN).

Wat die grijze gloed in zijn ogen betreft: Ik weet dat de oudere 'opknap'merrie van een vriendin van me dit ook had toen ze haar net had gekocht. Dit bleek een of andere ontsteking te zijn in het oog. Deze merrie reageerde ook niet op bewegingen bij dat oog. Die vriendin heeft in het begin met een zalfje van de DA gesmeerd maar zodra de merrie begon op te knappen van de betere verzorging en voeding verdween die grijze gloed ook weer. Haar zicht is nog steeds niet je van het maar ze kan wel weer zien met dat oog.

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 22:28

ach goss, die slaapfoto's.. :+: ik hoop dat je wat wijzer wordt uit dat chipverhaal :j

midgie

Re: Herkent iemand deze tink?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-09 22:30

@ Flettie

Ik hoop dat het bij Bolero ook kan verbeteren dan, of dat het toch door de onderveoding kan komen, maar de tijd zal het leren, als de DA komt gaan we daar zeker naar kijken.
Ze was te geschokt toen ze hem vrijdag voor het eerst zag en ja wie denk er nu aan blind?

tjalk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 22:33

heel erg goed wat je voor dit paard doet. Ik heb een hele tijd mee gelezen en ik dacht ik zal ook maar wat posten.

ik vind het heel erg knap dat je je tijd en geld voor dit paard wil geven

Cars

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 22:36

Pellie schreef:
ach goss, die slaapfoto's.. :+: ik hoop dat je wat wijzer wordt uit dat chipverhaal :j

Ik heb idd dezelfde info al gegoogeld en aan Midgie gemaild
Maar eerst maar eens kijken of Bolero uberhaupt gechipped is.

Ware verhaal zal wel nooit boven komen...met de info die we hebben
Waarschijnlijk blind ,zwaar verwaarloosd paardje voorzien van engels paspoort met geheel zwart ouder paard in de omschrijving,toendertijd duits eigenaar en nu bij een belgische handelaar gekocht die hem weer ''ergens'' een paar weken geleden gekocht heeft -O-

Tallout

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 22:37

Jeetje. Heb net even het hele topic doorgelezen!
Wat heerlijk om te zien hoe hij al lekker in het zonnetje lag te dutten.

Ik ga het even volgen!
Echt toppie wat je Bolero doet!

Edit: Mams heeft t inmiddels ook even gelezen en gezien allemaal,
we zitten allebei nog met traantjes in onze ogen. We zijn beide heel erg benieuwd hoe hij uitgroeid van
zielig hoopje paard tot knappe trotse en gelukkige vent.
Laatst bijgewerkt door Tallout op 15-03-09 23:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Whoops1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 22:47

Wat ligt hij heerlijk te genieten in het zonnetje zeg!
Wat een aandoenlijke foto's..
Weet zeker dat het een knap ding wordt over tijdje..

Super dat je hem een kans geeft om op te knappen
& dat allemaal voor hem over hebt..
Ik zou net als jij, bij het zien van dit beestje ook meteen
overstag gaan & er ook alles aan doen om hem op te lappen!

Succes ermee, ik ga dit topic in de gaten houden..

Clovertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 22:48

Ik kan me helemaal voorstellen dat je verliefd op dat koppie bent geworden....
Zet hem op, dit gaat een mooie vent worden!

silas

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 23:41

midgie schreef:
silas schreef:
misschien kan je met het chipnummer een email naar de stamboeken sturen zodat zij misschien kunnen zien wat het originele paspoort moet zijn...
Mits hij uiteraard door 1 van de stamboeken is gechipt....

ik heb al samen met een vriendin zitten google
Zijn Chip begint met 967, dat is een nr die door handelaren worden gegeven met een goedkopen chipper dachten we begrepen te hebben,
Ik heb hier 20 boekjes liggen en die beginnen allemaal met 52 .
Of hij is in het buitenland gechipt ,Belgie misschien? ik heb geen idee.
We zijn aan het zoeken en ik kan idd de verschillende stamboeken eens navragen of zei een link voor me hebben.
Moet ook even kijken of er echt een chip in zit en dat gebeurd al sde DA weer komt, maar hoop voor die kleine dat hij nog even weg kan blijven want dan gaat het goed met hem tenslotte ;)

volgens mij staat 528 voor nederland dus misschien is de chip een verwijzing naar belgie??
ben heel benieuwd

Siggy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 23:44

Chipnr. boven de 900 verwijzen naar de fabrikant, niet naar het land. Zie de lijst in de link in mijn eerdere bericht.

murness

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 00:24

Nou Ria, dat wordt nog een heel uitzoekwerk met dat chipnummer.
Je zou de mensen die dit veroorzaakt hebben toch het allerliefst iets aandoen?
Zoals ik ergens anders al zei: ik hoop dat 'ie binnenkort de bijnaam "Bolle" heeft. Maar daar heb ik alle vertrouwen in.
Gr. Mascha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 00:43

God, wat een arm schatje is het toch...krijg er tranen van in mijn ogen en wat fijn dat hij nu bij jou is en daar lekker mag blijven! Ik hoop trouwens dat de blindheid komt door ondervoeding, dan is er nog een sprankje hoop. Of misschien heeft hij altijd in een donker hok gestaan, dan kunnen ze ook blind worden. Misschien ver gezocht van mij maar denk maar eens aan de shetlanders in de mijnen...

Sigrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 03:27

Ik lees al een tijdje mee...en nu ga ik ook maar eens een flinke veer in je reet steken. Wat fantastisch dat je de moed hebt om dit te doen! +:)+ Heb ik echt bewondering voor...

Wat betreft zijn ogen, het kan héél goed zo zijn dat hij door de ondervoeding een oogziekte heeft gekregen. Dit kan onder meer onstaan bij een tekort aan vitamine A. Mensen halen vitamine A uit dierlijke producten zoals zuivel en vlees. Uiteraard eten paarden dit niet, maar in andijvie en wortels (vooral die laatste) zit erg veel provitamine-A-carotenoïden die in het lichaam omgezet kunnen worden in vitamine A. (Vandaar ook dat worteltjes goed zijn voor je ogen...)

Het kan in ieder geval geen kwaad om hem wat lekkere wortels te voeren. Zelf haal ik altijd afgekeurde penen bij de aardappelboer, iets van 40 cent per kilo.

En wat betreft blindheid en gebruik. Het paard Hugin (jou vast niet onbekend gezien je interesse in AR) van Bent Branderup is ook volledig blind en kijk hoe super dat beest loopt!

HannahFrouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 05:25

Dat wou ik ook net zeggen, het kan heel goed zijn dat dat oog zo is door vitamine A gebrek. Ik hoop voor je dat het weer een beetje goed komt met die ogen. Wat extra worteltjes (nee geen grapje) zou inderdaad geen kwaad kunnen!

Ik vind die slaapfoto´s ook wel heel aandoenlijk hoor. Kan me voorstellen als je lekker gegeten hebt, en je wordt lekker geborsteld en fijn behandeld, dat een dutje dan extra lekker is. Ik ben benieuwd naar meer foto´s. Succes met hem!

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 06:54

wat fijn voor bolero dat hij bij jou terecht is gekomen, heel veel sterkte en succes met het opknappen van dit zeer aandoenlijke paardje, ik heb respect voor je hoor.

BFG

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 08:48

Jeetje wat een verhaal... Ik ga dit zeker volgen! Ben heel erg benieuwd!

Heel veel succes met je mooie snorremans!

ColeredByMac

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 11:50

Goh wat n verhaal zeg! Vreselijk voor zo'n klein kereltje!
Wat n geluk voor hem dat hij bij jou terecht is gekomen, super van je.
Heel veel sterkte met m!

midgie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-09 13:16

Nou vandaag kwam hij een stuk fitter zijn stalletje uit, had zelfs al een beetje ruzie met hem, hij moet tenslotte ook aan ale kanten opgevoed word en ik moet heel erg op letten hem niet al te zielig te gaan vinden, anders loopt hij straks over me heen .

Dus heb hem wel even duidelijk gemaakt dat hij me niet zomaar heel de stal door kan duwen, dat snapte hij wle een beetje,
Ook liep hij wat vlotter mee naar zijn paddockje en hij si wat attenter op alle dingen die hij hoort en ja wie weet ook wel wat kan zien, hij blijft vooral op een oog die grijze gloed houden, het andere oog lijkt vandaag wat helderder, dus ik hoop dat het eten en de vitamines hem weer wat meer zicht kan gaan geven.
Als hij echt kan zien dan is hij super bom proef , want je moest eens weten wat ik allemaal al gedaan heb om zijn aandacht te krijgen, er heeft van alles door de lucht gevlogen, waar hij totaal niet op reageert.
Maar ben in elk geval blij dat hij wat vrolijker oogt, die diepe slaapjes heeft hem goed gedaan, hij raakt wat uitgerust.
Nu ga ik hem weer zijn portie eten geven, meneer eet niet hij de voerbak in de stal, ik moet een bakje op kniehoogte houden en dan eet hij, dus nu al een verwend monster, maar ja dat mag nu nog even, als hij straks echt wat dikker is, mag hij het zelf gaan ontdekken dat hij ook uit de voerbak in de stal kan eten, op de grond zetten is geen optie, want hij gooit het om.

_R_G_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 13:22

Mooi zo meneer krijgt al praatjes haha.
Fijn dat hij al weer fitter is