Het is idd wel raar dat er dan idd geen hengstenshow is. Alleen op de keuring kun je dus 1 maal per jaar je hengst laten zien. Daarna wordt er dus niets meer voor geörganiseerd. Wil het stamboek dat niet of is er gewoon niemand die die organisatie op zich durft te nemen?
snowdon
Geplaatst: 27-01-09 15:48
wisky schreef:
Wil het stamboek dat niet of is er gewoon niemand die die organisatie op zich durft te nemen?
Als jij het te weten komt, wil ik het ook graag weten
wisky
Geplaatst: 27-01-09 15:51
snowdon schreef:
wisky schreef:
Wil het stamboek dat niet of is er gewoon niemand die die organisatie op zich durft te nemen?
Als jij het te weten komt, wil ik het ook graag weten
Ik was dus niet de eerste die zich dat afvroeg. Zou daar wel genoeg animo voor zijn dan?
annelot
Geplaatst: 27-01-09 16:40
Daar is zeker wel animo voor! Er is een tijd geweest dat je je hengst kon presenteren in de pauze. Tegenwoordig is het programma zo vol dat er geen tijd meer voor is. Maar het is de vaag aan het bestuur waard om en hengstenshow dag te gaan organiseren.
A_Pallieter
Geplaatst: 28-01-09 16:17
Hengsten (toelating): - Araghon van Stal Schuurman - ITS Bandit - Meadows Denver - Milish Milo - Celtic Mist - Miley van de Dorushoeve - Sir Ziggy Nikai van stal Ziggy - Red - Shamrock Go-Go - Tolkien van weremere
Reeds goedgekeurde hengsten: - Tommie O'Donnell van Desillies - Maestro - And Heel - Hugo Boss - Fergus of the Owlish Fortress - Cameron of the Owlish Fortress - Bas Go-Go
Kantine mini strodorp - O'Donnells gypsy stuff (vrijwilliger gevonden:) ) - Parade ruitersport met dressuur en western artikelen - ICS promotiestand
Kijkers: - boya - Sita_ + aanhang & - Frenia (Alexandra, vriend Jordy en ) - Grid - L0rdj - snowdon - Snowville - Aniekepiek & Jan - Jessica en Ludie. - ragna - Tinkermurphy - anneswinger - Dees en Mies - Biancaa met aanhang denk ik - janet (misschien) - Puck - wjerbo_en_ik - Annelot en Arjan - Liesbeth & hubbie - Superroos & aanhang - Cecille en Evelyne - stennisje - Juutjelove - *Tequila* (misschien) - Aricia en tinker4
Deze knappe man komt ook naar de keuring, Tolkien is een 2(en een half)-jarige zoon van Zippo, Hij is vandaag röntgologisch goedgekeurd met allemaal Atjes, Ook is deze knappe man Homozygoot bevonden
Zippo! Die heb ik een aantal jaar terug nog op de HK van het ICS gezien, ook al zo'n leuk dier!
*Vraagt zich af waarom merries toch maar 1x per jaar een veulentje kunnen krijgen.... En waarom het nog zo lang duurt voordat merrietje gedekt kan worden *
Ariebren
Geplaatst: 28-01-09 22:13
En als er dit jaar weer een eigenaar van een hengst staat mee te keuren ??? Ik doel op de eigenaresse van de Weremere. Net zoals vorig jaar, een bepaald persoon mee keurde en zijn hengst werd kampioen.
Dan vraag ik mij af of het ICS nog geloofwaardig is.
zo zijn er ook mensen die vinden dat ik niet met de keurmeesters mag gaan praten als ik meedoe met paarden aan de keuring... ja sorry hoor, ik zeg heus niks beïnvloedends zeg alleen gedag!
vind ICS nog heel eerlijk overkomen, wint vaak genoeg een "onbekende" het dagkampioenschap en ja, soms ook wel een bekende, so what?! Ken helaas heel andere stamboeken hoor
JPTinkers
Geplaatst: 29-01-09 12:38
het voorbrengen wordt dat door 1 of 2 personen gedaan ?? weet iemand dat want meende dat het vorig jaar door 1 iemand gedaan werd want dan moet k ff goeie schoene mee nemen om zelf erachter te renne
snowdon
Geplaatst: 29-01-09 13:08
Is eigen keus denk ik, ik zelf vind met 2 man fijner
Of... bij nogmaals lezen, bedoel je hoeveel voorbrengers er beschikbaar zijn gesteld door het ICS?
JPTinkers
Geplaatst: 29-01-09 15:54
ja idd hoeveel door ics gedaan worden?
want meende vorig jaar te lezen in t topic dat er maar 1 was die rende en ook de zweep erbij hield , phh dan loopt bandit totaal niet hoor
maja neem voor zekerheid wel schoenen mee om te renne dan kan ik ook mee helpen bij bandit komt me opleiding in deurne toch nog ergens voor te pas he haha
_Lente_
Geplaatst: 29-01-09 18:13
Hengsten (toelating): - Araghon van Stal Schuurman - ITS Bandit - Meadows Denver - Milish Milo - Celtic Mist - Miley van de Dorushoeve - Sir Ziggy Nikai van stal Ziggy - Red - Shamrock Go-Go - Tolkien van weremere
Reeds goedgekeurde hengsten: - Tommie O'Donnell van Desillies - Maestro - And Heel - Hugo Boss - Fergus of the Owlish Fortress - Cameron of the Owlish Fortress - Bas Go-Go
Kantine mini strodorp - O'Donnells gypsy stuff (vrijwilliger gevonden:) ) - Parade ruitersport met dressuur en western artikelen - ICS promotiestand
Kijkers: - boya - Sita_ + aanhang & - Frenia (Alexandra, vriend Jordy en ) - Grid - L0rdj - snowdon - Snowville - Aniekepiek & Jan - Jessica en Ludie. - ragna - Tinkermurphy - anneswinger - Dees en Mies - Biancaa met aanhang denk ik - janet (misschien) - Puck - wjerbo_en_ik - Annelot en Arjan - Liesbeth & hubbie - Superroos & aanhang - Cecille en Evelyne - stennisje - Juutjelove - *Tequila* (misschien) - Aricia en tinker4 - Lente
Mezelf even bij de kijkers gezet, ons mam heeft half toegezegd dat ze mee gaat , en als ze niet mee gaat dan kom ik zelf wel (geen idee hoe, maar goed )
ik sta ook altijd met de keurmeesters te praten hoor, Noa werd toen dus eerste in haar klasse, hm volgens mij heb ik toch niks "omkoperigs" gezegd
Ik denk dat er bij elk stamboek wel iets is... Maar ik vind inderdaad wel dat als je eigen hengst gekeurd wordt, dat jij dan niet mag keuren, maar dat werd volgens mij al gedaan. Ook bij de merries keurde van stal Weremere niet mee (pfff ben ff haar naam kwijt) dat klopt dan toch, anders zou je zelf niet eens mee mogen doen omdat je toevallig ook keurmeester bent, dat klopt ook niet lijkt mij...
Jouw hengsten zijn toch ook 1e premie en alles Henk? Jij zat ook in het bestuur, zou dat ook niet kloppen dan? Maar we kunnen wel gaan "zeuren" over een stamboek maar daar is het topic niet voor bedoeld...
Een jury lid mag best eigen hengsten voorbrengen op een hengstenkeuring. Maar dan moet dat jury lid die dag niet gaan staan keuren bij de andere hengsten. Ik heb als bestuurslid en niet jury zijnde altijd proberen te voorkomen dat er voor kennis was.
Waarom geen andere hengsten keuren? We kennen toch niet echt concurrentie? Een dagkampioenschap zegt mij niet zo veel, dat is meer 'grappig' dat dat er bij zit.
Mariska_28
Geplaatst: 30-01-09 10:17
Tja, waar maken jullie je uberhaupt druk om.... Als de hoofdkeurmeester niet eens de toelatingstoetst voor de opleiding tot keurmeester haalt.. Dan maar liever een 'echte' keurmeester die ook zijn/haar eigen paard keurt..
Maarja ik zal wel weer niets in dit topic te maken hebben, omdat ondanks dat de leden mij op de ledenvergadering in de vereniging hadden gestemd, het bestuur mij eruit geschopt heeft..
Ik denk niet dat het hier de juiste plaats is om meelij te wekken...
Mariska_28
Geplaatst: 30-01-09 10:52
snowdon schreef:
Ik denk niet dat het hier de juiste plaats is om meelij te wekken...
Kwam het zo over dan? Haha dat was al helemaal niet de bedoeling... Ga wel weer op mijn handen zitten, maak me er schijnbaar drukker om dan de mensen die het echt aangaat, dus dan doe ik echt wat fout idd...