[TI] [HK] Tinkerpraat deel 6 Keep on talking!!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

flettie

Re: [HK] Tinkerpraat deel 6 Keep on talking!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-05 09:25

Morguh

@ Sox: fijn om te horen dat het jou en Sox zo goed bevalt op jullie nieuwe stal. Ennuhm... van fietsen krijg je wel een goede conditie waar je Sox weer mee kan pesten

@ Mamauba: jammer dat beide dames niet drachtig zijn. Misschien was het voor Pippa toch wat te vroeg zo vlak nadat ze uit Engeland was gekomen, ziekig en al. Volgend jaar opnieuw proberen!

@ Snowdon: he, wat een rotverhaal Erg zielig voor het paardje. Helemaal bij de gedachte dat hij misschien al een dag of 1.5 zo met dat been en die pijn rond hobbelde.

@ Silas: gave deken hoor voor Silas. Ga je hem nog scheren deze winter ivm de hengstenkeuring?

@ WenK:

@ yarka: op de manege waar mijn verzorgpaard stond gestald lieten ze een nieuwkomer altijd eerst een dag of 2-3 op een klein stukje/loopje direct naast de wei met (pension)paarden. Daartussen zat dan een stevig ijzeren hekwerk. Ze konden dan wel kennis maken en snuffelen maar niet echt bij elkaar komen. Was de nieuwigheid eraf dan ging eerst de vaste clan naar buiten om even uit te razen en daarna de nieuweling erbij in. Even erbij blijven staan om te zien of het goed ging. Vaak werd er dan even een minuut of 10 gebakkeleid maar daarna was de rust weer gekeerd.
Wat je ook kan doen is de nu laagste/onderdanigste uit de groep halen en die bij de nieuweling zetten. Deze vriendjes laten worden en dan 1-2 weken later weer bij de rest van de groep inzetten. Voordeel is dan dat de nieuweling al een maatje/bekende heeft en dat de nieuweling door zijn maatje geintroduceerd wordt bij de rest van de groep.
De derde optie is: zorgen voor een groot weiland en de nieuweling er gewoon bij ingooien en duimen dat alles goed gaat

Verder weinig te melden hier. Ben gisteren even snel bij de paardjes langs geweest. Geknuffeld, brok naar binnen gedouwd en toen snel weer weg want ik moest nog voor 8 uur allemaal boodschappies doen. De vries- en voorraadkast begonnen toch akelig leeg te raken

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-05 10:22

Lijkt me vreselijk naar die whiplash.

Roos, echt fijn dat t beter gaat me die knie

Jean, gelukkig gaat t met Storm wel goed. Succes a.s. vrijdag met hem! Gaaf joh dat je naar Ierland gaat! Terry zal wel happy zijn (net als jou )

Jeanie, gelukkig heb je nog veel plezier beleefd! Gaaf dat je haar ook in het tuig gehad hebt!!!! Leuk dat je ook met een mencursus wilt starten Nog bedankt voor je verhaaltjesreacite Balen dat Laika verdacht wordt van doden.

EllyG, leuk dat je zo lekker gereden hebt maar ik vind met 4 maanden ohz wel erg veel gevraagd dat ze nu al galopwissel moet rijden. Dat is een Z oefening. Uitkijken dat je haar niet overvraagt hoor. T is natuurlijk wel knap

Vasthi, bedankt jij ook al niet zo lekker. Ik hoop niet dat je ziek wordt. Een collega van mijn belde vanmorgen af want ze had 40 graden koorts. Er heerst dus wel iets.

Cindy, bedankt Lekker zo'n avondje voor jezelf. Kan een mens goed doen en je labje denk ik ook. Beest zal blij zijn als het verbouwen klaar is.

Mamauba, jammer dat beide merries niet drachtig zijn Volgend jaar hopelijk meer succes.

Irish, leuk die les. Wij mogen vanaaf wer

Chubb, hans kwam om te bekappen. Schoenen zijn nog even op de lange baan geschoven. Gaaf dat het rijden zo goed ging! Dat geeft echt voldoening

Sox, fijn dat ze daar op stal staat.

Leon, fijn dat ze dan een stal hebben. Triest van Koko

Silas, gave deken!

Maya, die Hongaarse paarden zijn wel mooi zeg. Idd ook qua vacht!

Keeva, fijn voor je collegaatje dat jullie bij haar langs gaan. Iig sterkte met het bezoek.

Hoop dat ik voor de rest niets vergeten ben. Heb nogal last van mijn hoofd en verder heel druk…

Gisteren zagen we Flan echt een beetje donderen tegen de andere paarden in de wei, toen we haar gingen vangen. We hebben haar eerst even op stal gezet en zijn bij een nieuwe aanwinst gaan kijken van een stalgenootje. Daarna hebben we haar alvast gepoetst en gevlochten. In tussen kwam Hans Arendse en die heeft haar bekapt. Het zag er netjes uit zei hij. Ook adviseerde hij om maar met de hoefschoenen te wachten tot we echt zouden merken dat haar hoeven te hard zouden slijten. Nu waren ze voldoende gegroeid.
Toen hij klaar was hebben zowel Jan als ik de Barefoot even uit getest. Man wat zit dat lekker! Jan was er ook weg van. Helaas kost de trailer nu al klauwen met geld dus zoiets komt er nog even niet van…
Toen Hans weg was heeft Jan haar ook nog even gewoon gereden. Effe oefenen voor de wedstrijd. Ze liep lekker alleen struikelde ze wel een aantal x. Maar ze zal wel even moeten wennen aan de gekapte hoefjes. Over 4 weken komt Hans weer.

jeanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-05 10:35

Super Jellie dat de hoeven zo netjes zijn, je klinkt tevreden over NB.
Op welke barefoot heb jij gezeten?

Jeanie in het tuig was echt leuk, ze was wat onzeker maar heel braaf.Zo ie zo is Jeanie een wat onzeker paard nieuwe dingen en of omgeving is reden tot snurken .

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-05 10:39

Jeanie, tot nu toe ben ik echt super blij met NB. Het verschil is echt te merken Ik had de gewone uitgetest. Volgende x heeft hij als t goed is ook de western uitvoering. Moet ik ook nog proberen
Echt zo tof dat Jeanie braaf was. Dat snurken klinkt altijd zo stoer he

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-05 10:44

Citaat:
Jeanie, tot nu toe ben ik echt super blij met NB. Het verschil is echt te merken

Vertel?!

Fijn dat de hoeven goed genoeg zijn om voorlopig zonder schoenen te kunnen!

Flet is lekker de hele dag druk hier, want manager is naar het buitenland toch?! Relaxed! Morgen zit ik weer op lokatie denk ik. Dus neem ik het er vandaag ff van

jeanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-05 10:49

Tarmine gaat 8 oktober endurance katwijk rijden met Jeanie en dan ga ik een keertje groomen .

Echt een thuiswedstrijd vooral de terugweg naar huis gaat als een speer .

Jellie ik ben ook nieuwsgierig naar het verschil ,want ik ben in principe tevreden met TB bij Jeanie.

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-05 10:51

Chub, ik heb het idee dat ze lekkerder loopt. Minder struikelt als eerst (niet dat ze dat zo veek deed maar toch nog minder) en wat iig een vast staand feit is dat de hoeven nu wel heel blijven zelfs als we over de asfaltweg draven.
Eerst hadden we als we buiten reden altijd wel iets te vijlen, een brokkel ofzo. De laatste x (TB) was er echt een flink stuk hoefwand uitgeslagen en dat op een bospaadje. Het lijkt gewoon steviger.

Jan zei gisteren ook dat ie wel overtuigd is dat 'het werkt' die was er eerst helemaal sceptisch over toen ik het erover had om op NB over te gaan.

Die Barefoot stond trouwens mooi op Flan's vacht Jammer dat ik er geen foto's van heb.

Edit: gaaf dat Jeanie en Tarmine mee doen aan die Endurance.. En dat groomen lijkt me wel tof!

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-05 10:56

Ik snap wat je bedoelt Jellie. Dat van dat struikelen kan ik niet verklaren. Dat brokkelen zal wrs te maken hebben met de zgn mustangroll?

Ik vind het voor mijzelf een eng idee om Chub zo te laten zakken. Maar die mustangroll zou ik wel graag willen terugzien

Leuk hoor: zo'n endurance- wedstrijd. Vooral idd zo vlak bij huis! Gaat het inmiddels wel al wat beter met je ribben?

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-05 10:58

Chubby schreef:
Flet is lekker de hele dag druk hier, want manager is naar het buitenland toch?! Relaxed! Morgen zit ik weer op lokatie denk ik. Dus neem ik het er vandaag ff van

Druk? Druk? Is ook weer zo relatief he
We zitten hier meer tijd te besteden aan de organisatie van de a.s. interne verhuizing en hoe we in hemelsnaam de inhoud van ons huidig kantoor (oppervlakte 3 keer een klein kantoor) moeten verdelen over onze a.s. 2 kleine kantoortjes
Ach, het houd je van de straat....

Iemand anders nog wat interessants te melden? Pen het neer en dan kom ik met 5 minuutjes weer terug. Even wat betaalde facturen inboeken.

Jean

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-05 11:06

Ga de kids van school halen niet echt interessant maar ach, heb mijn headset op, voor het geval dat, hahahaha

jeanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-05 11:08

Ribben gaan stuk beter ik verwacht over 2 wkn weer in het zadel te zitten.

Jellie kom gerust langs om mee te groomen

Jean

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-05 11:09

Ben ik weer, wij zijn bezig met iets heel leuks, ben er een beetje hyperdepieper van maar zondag weten we meer!

Ben weer bij gelezen. Enne Jellie vroeg hoe het met Kit was: geweldig, hij komt aan galopperen naar het hek ziet er goed uit met zijn megagrasbuik, ohho!! Veelvraat!

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-05 11:10

ladieda! Ben ik weer even!

Chubby: wat is een mustangroll?

Jellie: Irish loopt sinds 4 maanden ook op blote voeten, maar idd dat brokkelen is soms een probleem!

Net weer een heel stuk over de ICS getypt, zit weer op mijn schrijfstoel denk ik hihi

yarka

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-05 11:12

Je maakt ons wel heel erg nieuwsgierig Chev!
Fijn dat je met iets leuks bezig bent

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-05 11:13

Maar Chubb, hij heeft jouw paardje toch ook gedaan.. heeft hij haar dan niet laten zakken? Het gaat toch ook niet in 1x extreem...

Hihi, Jean, ik hoop dat ie belt

Jeanie, ik zou graag willen maar volgens mij hebben wij dan al wat.... de 8e.

Chev, lekker gevoel. En fijn dat t met kit goed gaat!!!!

Irish, nu ik op hem overgestapt ben brokkelen Flan's hoeven niet. Daarvoor wel. Flan heeft nooit (bij ons + vorige baas )op ijzers gestaan.

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-05 11:22

Het stortregent, het stortregent!! Het onweert, het onweert!!

euhm ja, oke........ never mind

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-05 11:25

Hier schijnt de zon

Vanmorgen waren ze mijn huis in de buurt aan het heien. Mén ik zat gewoon te hobsen op de bank Zullen wel wat scheurenbij komen vrees ik.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-05 11:29

Chub is 2 x bekapt door Hans. Ze was dus iets gezakt idd, niet extreem. Maar uiteindelijk wordt het imo wel extreem. En dan vind ik het eng worden. Vandaar dat ik gestopt ben met NB,

I-L: een mustangroll is een afgerond vlak aan de voorkant van de hoef om scheuren en brokkelen tegen te gaan. Dacht ik

Hier schijnt het zonnetje ook nog. Strakblauwe lucht

Jouw huis in de buurt Jellie? Maar niet zo mooi dat je zit te stuiteren op de bank!

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-05 11:35

Afbeelding

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-05 11:37

En hoe is de stroming Flet? Richting Oost of richting West?

Ga aan mijn 'lunch' beginnen

Janine_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-05 11:37

whaa denk ik even bijlezen is er alweer een pagina bij.
Het is mega gezellig hier en wat een gebabbel.

Zag de deken van SIlas, geweldig hij "glimt" helemaal
Kun je hem in de schemering makkelijk terugvinden.
Leuk hoor.

Verder is het hier mega druk op het werk, balen gewoon kan ik haast niet internetten
Volgens mij begrijpen de chefs van tegenwoordig niet waar het omdraait voor een medewerkster zoals ik
Nou ja ik beginnen aan de rest van mijn stapel en wip zo nu en dan even langs wie weet kan ik jullie dan een beetje bijhouden.
Iedereen die nog moet eten, eet smakelijk.

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-05 11:45

Afbeelding

Zo te zien van west naar oost

desillies

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-05 11:47

iemand misschien toevallig intresse in een geweldige schapenbontsjabrak??
ik heb er een in de aanbieding,ik wil ook ruilen tegen een veelzijdigheidsmodel....
viewtopic.php?f=62&t=473068&p=10379365#10379365

Cheveyo je maakt ons nieuwsgierig (heeft het 4 benen?)

angelique,een beetje laat maar wat zit je haar leuk!!
en Silas heeft een mooie deken,wat ik me afvraag oeveel foto's heb jij van baby Silas?(de paard uitvoering )
ik heb er geloof ik nog wel wat namelijk,dus als je ze wil dan stuur ik ze mee met Tomtom zal de enveloppe nog niet dichtplakken dus

yarka

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-05 12:03

Hebben net een flardje van die buien gehad hier. Net het staartje waarschijnlijk. 1 flinke bui en 1 onweersklap.

@ iemand nog interesse in 4 nieuwe transportbeschermers?
Groen met blauw.

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-05 12:25

Chubb, Ik vind hem nou niet echt een extremist in zijn opvattingen. Hij heeft ook het officiële rijkscertificaat Hoefverzorging en Bekappen gehaald dus is niet zo maar een doe het zelver.. Ik heb er wel vertrouwen in.
Voor dat we met hem in zee gingen zijn we ook gaan kijken bij iemand er op stal deed hij meerdere paarden. Die liepen goed.
Haha, bij mijn huis in de buurt bedoelde ik